* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sledge HaMMeR] Een tweede eerste keer en weer verliefd  (gelezen 6485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
[Sledge HaMMeR] Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Gepost op: 28 maart 2007, 01:16:37 »
Maandag heel de dag in huis aan het klussen. Heel langzaamaan begint het vorderingen te maken, ook voor het zicht. Inmiddels kom ik er proefondervindelijk achter waarom stukadoors stevig gebouwd zijn, maar het resultaat valt me niet tegen.
Hoe dan ook, ff douchen, wat eten en dan naar een verplichte verjaardag (dochter stiefpa). Ach, waarom gaan we eigenlijk niet met de motor? Tis super lekker weer en dan rijden we er 'met een blokje om' naar toe.

Ach jah, waarom ook niet .....
Katana naar buiten en vervolgens de Thunderace. Die laatste eerst geprobeerd te starten. Even doorstarten, maar verder sloeg zij rap aan. Je weet maar nooit, ze heeft nog nooit eerder 6 maanden stil gestaan (bij mij althans). Na 5 minuutjes stationair lopen stapvoets door de straat, zonder helm, luisteren en pompend met de remmen even de versnellingen doorlopen. Terug op de oprit nog even de bandenspanning gechecked, evenals verlichting en kettingspanning en voorvork. Nothing on the hand. De Ace was ready to go .... nu ik nog

Zoals verwacht .... dat leren pak ga ik nog even niet halen (maar ik rook niet), dus dan maar eens de wintervoering uit het textiel. GridGirl was er inmiddels ook helemaal klaar voor, dus daar gingen we.... Dames gaan voor dus Gridgirl had de leiding. Terwijl ik de Katana in het zicht hield moest ik weer even wennen aan Tracy. Niet dat ik niet heb gereden, meer dan ooit zelfs. De katana heeft dienst gedaan als pekel woon-werk-fiets. Maar Tracy zit toch anders, vertrouwd maar gelijk onwennig, man man wat pakken die remmen. Kleinere dode slag in de gashandle en de koppeling pakt eerder. De versnelling gaat zwaarder, ik steun meer op mn polsen, de wind komt anders. De eerste rotonde, Tracy valt eerst naar binnen en daarna weet ik weer dat het een werkfiets is, met countersteeren hoef je niet voorzichtig te zijn. En toch, wat voelt ze weer stabiel als ze rechtop staat. Tenen op de grond bij het stoplicht om de Boule op te gaan, toch anders dan met een Katana, gebogen knieen en flat feets.

Het bochtje bij Michieltje voelt goed, ja hoor dit is mijn motor. In sukkeldraf richting bellamy en door richting station. Een heerlijke bocht naar de snelweg. Verdomd, ik hoef mn voet nog niet te verzetten, ik raak nog lang geen grond met mn laars. Weer een aanmerkelijk verschil met de Katana. Op het gemakje de snelweg op, laat mijn meissie maar rustig ontwaken uit haar winterslaap. Bij Arnestein eraf en parallel weer verder. De snelheid gaat wat omhoog en ook Gridgirl lijkt er goed zin in te krijgen. Gelukkig maar, want mn handen begonnen te slapen, ik voelde mn onderrug iets en voelde duidelijk de kracht op mn polsen ..... duidelijke kenmerken voor meer tempo. Via de rijksweg komen we in de buurt van 'het klaverbladje' en Gridgirl gebaart dat ik voorop mag. Weet ze nu de weg niet meer, of mag ik spelen ??

Dat laatste bleek achteraf, maar ik sla over. Ik heb nog geen behoefte om nu al een vergelijkend warenonderzoek met vorig jaar te gaan doen. Dat komt nog wel als ik weer iets vertrouwder op Tracy zit. Hoe dan ook, ik krijg de leiding en stuur richting Veerse Meer. Na bijna 40 km relax was het even tijd om Tracy de sporen te geven, gewoon vanuit zn 3 zo'n 6000 toeren en toen gebeurde het....
Er komt een brul uit het blok vandaan, een grof gegrom klinkt er vantussen je benen. Het beest wordt wakker, godskolere wat een tractie, de uitlaat jankt, het toerental gilt omhoog, het voorwiel komt net iets los van de grond, opschakelen naar 4 en weer een ruk aan die gashandle. De tering... het zelfde gebeurt nog een keer, alsof je een schop in je rug krijgt vliegt dat kreng vooruit. Wauw ..... gas los, klappen uit de uitlaat, calm down. Op gematigd tempo laat ik gridgirl dichterbij komen, en tot Arnemuiden zit ik met een mega grijns op mn smoel ..... ik ben verliefd, dodelijk verliefd, alweer ... man o man ...die krachten die er vrij komen, die adrealine, geweldig, das mijn motor!



En nu maar is rap aan de lijn, zodat ik mn leren pak weer aan kan
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 10:39:46 door Sledge HaMMeR »

ba searcher!!

  • Gast
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2007, 01:43:47 »
 :052: whaaaaa mooi verhaal sledge........het word echt heel hard tijd voor mij :046:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2007, 06:45:47 »
Goed verhaal man!  :036:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2007, 08:26:09 »
Leuk verhaal Sledge :036:

Maar waarom geen leren pak aan??
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

easy pete

  • Gast
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2007, 08:35:53 »
 :039:

Anthony

  • Gast
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2007, 11:30:35 »
Hey Sledge,

Lekker is dat, hè. Wanneer ze lang op stal heeft gestaan, om het sleuteltje om te draaien, knopje in te drukken en d'r horen aan te slaan. De euforie komt helemaal, wanneer de eerste toeren worden gemaakt en ze zelfstandig haar werk kan doen. Die druppellader, waarom heb ik die ook alweer? Die heeft ze helemaal niet nodig. Gewoon puur op d'r eigen, brute kracht!
Zondag hebben we samen met Barb ook onze eerste kilometers gemaakt van dit jaar. Nadat ze 5, veelste lange maanden stil had gestaan. De eerste 25 kilometer heb ik d'r lekker onder de 6k toeren gehouden, om d'r lekker wakker te laten worden. Toen we bijna thuis waren even aan die gaskraan gedraaid. En ze pakte op alsof die 5 maanden niet hebben bestaan. Ook heeft Barb haar eerste ervaring gedaan achterop een motor met een kruissnelheid van 160km/u. Voor ons alledrie proefde het naar meer. Ik kan bijna niet wachten op de volgende maal, dat we een rondje gaan maken!

Lekker. Mooi, weer rijden!!!  :039:

Offline Edwin B

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 181
  • Geslacht: Man
  • Buell XB9S
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2007, 11:50:02 »
Geweldig verhaal Sledge ...  :039:

Zal ook snel de Buell weer eens van stal halen, nu begint het wel heel erg te kriebelen  8)

gr edwin
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2007, 12:52:43 »
Ik ken het gevoel van toen ik na 4 maanden terug kwam uit canada  8)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2007, 16:15:59 »
Erg herkenbaar toen ik ruim 8 maanden niet gereden had na motorongeluk, en de ER-5 van Bringfahrbeifix mocht lenen. Dan voelt zelfs dat snel aan :018:
Toen ik pas de Bandit opgehaald had, had ik hetzelfde gevoel inderdaad ook... trots op je motor :+ Auto inhalen op een dijk, gas en er voorbij... in je spiegels kijken... huh, daar reed toch net een auto??  :042:  :070:

Maar uh, goed te horen dat Tracy ook eindelijk weer tot leven gewekt is. Betekent dat dat we je ook weer gaan zien bij ritjes? (mits je niet moet werken)
Ennuh, ff trainen en minder snoepen en je past weer in je pak  8)
Einde reclamezuil :-)

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2007, 18:51:28 »
Leuk verhaal Sledge :036:

Maar waarom geen leren pak aan??


En nu maar is rap aan de lijn, zodat ik mn leren pak weer aan kan

 :026:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2007, 20:41:37 »
Een verhaal voor de bundel van de ZMVC  :036:

Helaas is het knetterdruk op het werk en heb alleen maar gereden op de Cb550  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2007, 20:44:22 »
Nou jongens, ik heb me ook iets voorgenomen. Ik wil jullie voor de gein zondag aans meenemen op de motor. Nouja, virtueel dan. Voor de gein eens laten zien hoe zo een dagje roadbookrijden er een beetje uitziet. Ik wil persé niet meer snel rond, maar weer eens lekker spelen een dag lang. En heb me dus ook eens voorgenomen weer eens foto's te maken.

Of het lukt veel foto's te maken vraag ik me af, maar een verslagje komt er zeker.

Dit soort verhalen zijn toch erg leuk om te lezen hoor  :039:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2007, 20:51:34 »
Damn, dan moeten we een beetje in jouw buurt blijven, Mark  :070:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2007, 21:01:52 »
Wat een toffe reacties  :054:
Toch is het niet zo maar een verhaaltje, het is echt waar. Ik had er vanavond nog met R6-Dennis over. Niets slechts over die Katana, die heeft nog redelijk wat purrie en stuurt uitmuntend. Maar die thunderace, heeft iets rauws, iets machtigs, iets bruuts. Je moet werken op op de Ace, je voelt een tinteling in je ballen van het getril, je weet dat er iets gaat komen en al die power zit in je rechterpols. Machtig.

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2007, 21:33:24 »
Leuk verhaal Sledge :036:

Maar waarom geen leren pak aan??


En nu maar is rap aan de lijn, zodat ik mn leren pak weer aan kan

 :026:
Ik zat er al op te wachten tot je iets zou gaan verkloten :037:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Sidera

  • Gast
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2007, 21:36:08 »
Daar is niks aan verkloot hoor, gewoon de kleine lettertjes lezen  :007:

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2007, 22:26:45 »
 :007:

je heb nog gelijk ook.....had het niet eens gezien....was nog vroeg vanochtend :p
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2007, 00:27:30 »
Zeg hé, zou jij niet gewoon zelf die frontpage doen...  8)

Goed verhaal, leest lekker. Elke verstokte automobilist zou zo op een motor stappen  :039:
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline KawaJJ

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 768
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2007, 13:14:48 »
 :039: geweldig mooi verhaal , begreep je helemaal

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Een tweede eerste keer en weer verliefd
« Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2007, 19:26:17 »
Moest er vandaag nog aan denken terwijl ik over de dijk bij Veere reed en aan het genieten was van nieuwe banden. Heerlijk zo'n moment  :039:
Einde reclamezuil :-)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
161 Reacties
31995 Gelezen
Laatste bericht 27 december 2011, 15:19:30
door Bright
36 Reacties
8934 Gelezen
Laatste bericht 10 maart 2007, 00:57:53
door Loki
18 Reacties
4010 Gelezen
Laatste bericht 04 november 2010, 18:19:50
door Allroadtoad
40 Reacties
8437 Gelezen
Laatste bericht 10 april 2012, 21:19:58
door Thervain
99 Reacties
8226 Gelezen
Laatste bericht 01 september 2019, 22:51:22
door Ghulst