* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sledge HaMMeR] Yamaha YZF 1000r ThunderAce  (gelezen 31997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
[Sledge HaMMeR] Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Gepost op: 02 april 2006, 16:02:04 »
Zo, maar is een topicje openen voor mijn bike. Ik weet nog niet wat er allemaal in gaat komen, maar goed ....

Euhm, zoals eerder vermeld in een ander topic is de grote voorjaars schoonmaak begonnen.... Voor de technische lui onder ons zal het allemaal niet zovele voorstellen, maar ik zal toch het e.e.a. hier posten.
Ik ben begonnen met mn achterwiel is knap op te poetsen.....

Zo zag ie eruit...


Na het wassen en schoonmaken met wasbenzine


En toen werd het tijd voor Belgom ... wonderlijk spul ...
Onder zie je belgom, links nog niets ...



En het uiteindelijke resultaat van 1 kant poetsen tot je een ons weegt



Nu eerst werken en morgen weer verder .... kzal proberen zo vele mogelijk voor/na pics te maken.



Edit: de pics
"BigBikeWash-001-BackTire01.jpg"
"BigBikeWash-003-BackTire02.jpg"
"BigBikeWash-005-BackTire04.jpg"
"BigBikeWash-006-BackTire05.jpg"
"BigBikeWash-007-BackTire06.jpg"
"BigBikeWash-008-BackTire07.jpg"
"BigBikeWash-009-BackTire08-1.jpg"
"BigBikeWash-009-BackTire08.jpg"
"BigBikeWash-012-BackTire11-1.jpg"
"BigBikeWash-012-BackTire11.jpg"
"BigBikeWash-013-spatbord.jpg"
"BigBikeWash-014-onderkuip.jpg"
"BigBikeWash-015-onderkuip.jpg"
"BigBikeWash-016-rechter-kuip.jpg"
"BigBikeWash-017-rechter-kuip.jpg"
"BigBikeWash-018-kuipdelen.jpg"
"BigBikeWash-019-front.jpg"
"BigBikeWash-020-front.jpg"
"BigBikeWash-021-klokhuis.jpg"
"BigBikeWash-022-back.jpg"
"BigBikeWash-023-front.jpg"
"BigBikeWash-024-tank.jpg"
"BigBikeWash-025-tank.jpg"
"BigBikeWash-027-step-links.jpg"
"BigBikeWash-029-uitlaat-passagiersstep-voor.jpg"
"BigBikeWash-029-uitlaat-passagiersstep.jpg"
"BigBikeWash-029-uitlaat-passagiersstep2.jpg"
"BigBikeWash-031-uitlaat.jpg"
"BigBikeWash-034-taartschep-na.jpg"
"BigBikeWash-035-taartschep-voor.jpg"
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:53:14 door Sledge HaMMeR »

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2006, 18:10:07 »
Netjes SH! was wel nodig ook zie ik ;) Heb van de winter ook mn achterbrug, achterveer en ketting eraf gehad voor een poetsbeurt. Kost wat moeite maar dan ziet het er weer lekker strak uit!

Ben je trouwens al een x bezig geweest met de setup van je vering & demping? of ben je dat juist nu van plan?

poemba

  • Gast
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2006, 21:28:58 »
Bent zeker goed bezig  :034: maar  :026: hem niet te ver uit elkaar
Want als je die kuip er afhaald wil je die echt niet meer terugzetten  :103:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2006, 21:53:14 »
Ben je trouwens al een x bezig geweest met de setup van je vering & demping? of ben je dat juist nu van plan?


Als de tijd en het weer het toelaat (ik moet het nog steeds buiten doen) wil ik die 'perfecte afstelling' van die bep. site eens proberen. Ik wilde eigenlijk wachten tot ik een garage tot mn beschikking had, om er proefondervindelijk achter te komen. Ik wil wel ff mijn huidige afstelling goed opslaan in mn geheugen of op papier om het direct terug te kunnen zetten wanneer het niet bevalt. Ik ben wel erg benieuwd of het een wereld van verschil zal maken.


Bent zeker goed bezig  :034: maar  :026: hem niet te ver uit elkaar
Want als je die kuip er afhaald wil je die echt niet meer terugzetten  :103:

In een relfex had ik al een heel serieus antwoord in mn gedachten, maar toen viel het kwartje  8) Ja de kappen gaan er wel af, maar er ook weer op. Het wordt nog geen streetfighter.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #4 Gepost op: 03 april 2006, 11:58:29 »
Goed, vandaag de andere kant van mn achterwiel gepoetst .... en toen kwam ik ook nog is mn remschijf tegen.
Na een klein hoekje proberen met Belgom zag ik toch wel wat resultaat.

Let wel, ik heb het over de binnenring van mn remschijf, niet het rem-deel zelf.



(leuk onderdeel v/d week)


Na het verwijderen van de schijf, wat niet zonder slag of stoot ging, met LockTide-achtig-iets als vermoedelijke boosdoener, heb ik het e.e.a. ligt opgeschuurd met een niet al te grove korrel (120). Als laatst even met Belgom et voila...




Het valt wel onder de categorie monnikenwerk met engelen geduld. Na het terug zetten nog ff het remstuk vetvrij maken met wasbenzine en tis weer bling bling.
Of dit aan het voorwiel ook gaat gebeuren weet ik nog niet. Eerst is kijken wat het resultaat is achter.

Heb ik nog een vraagje aan de echte doe-het-zelvers van ZMVC ... is LockTide nodig ?? Of kwestie van goed aandraaien, keer warm/heet remmmen en nog eens aandraaien ?



Inmiddels heb regent het lekker door hier, dus ik zit ff met lege handen... de bike staat buiten onder zn motorhoesje  :017:
Rest mij nog 1 ding ...
@ Klei

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #5 Gepost op: 03 april 2006, 12:03:08 »
lijmen is niet nodig gewoon vastdraaien is voldoende.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #6 Gepost op: 03 april 2006, 12:17:08 »
okidootje, bedankt. Ik ban al niet zo'n fan van die rommel namelijk (en ik heb het ook niet liggen hiero).
Wel nog ff nadraaien na de 1e rit ?

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #7 Gepost op: 03 april 2006, 12:23:13 »
okidootje, bedankt. Ik ban al niet zo'n fan van die rommel namelijk (en ik heb het ook niet liggen hiero).
Wel nog ff nadraaien na de 1e rit ?

ja even natrekken kan nooit kwaad maar niet te hard aandraaien
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #8 Gepost op: 03 april 2006, 16:30:50 »
Zo ... na het achterwile klaar te hebben is de volgende stap lekker rap gegaan.
Het zonnetje schijnt inmiddels al weer een tijdje ... dus hup de ratel met wat verlengstukken erbij en strippen maar ...

Eerst mn voor spatbord verwijderd. Het achterste gedeelte ging net (of net niet) terwijl mn band er nog in zat


Vervolgens de onderkuip / bellypan verwijderd en die mag wel worden schoongemaakt  :012:



Ook het blok begint wat corrosie te krijgen. Hier en daar een spatje pekel en 9 jaar trouwe dienst beginnen sporen achter te laten

Heeft iemand hier nog een paarde-middel voor ??

Tijd voor de zijkuip



En het klokhuis .... onderhand begint Poemba het een mooie motor te vinden



Links naast de teller zie je nog mn nachtmerrie van vorig jaar zitten  :/

Tijd om de achterkappen eraf te mikken



En ook de tank moet eraan geloven...
Voorkant los, oplichten, kraantje dicht, slang los, ontluchting los, achterkant los en pik um maar mee.
Gelukkig niet afgetankt na de voorjaarsrit, dus hij is licht  ;)



En das de stand van zaken tot nu toe. Tijd om het e.e.a te gaan wassen en laten blinken.




Helaas ben ik wel iets schokkends tegen gekomen onder mn tank. Hopelijk kunnen de technische heren (dames mag ook) mij gerust stellen....
Onder mn tank kwam ik een vrij forse losse slang tegen met klem op het uiteinde. Deze loopt rechtstreeks vanuit mn blok (carter ?, vlak bij mn olie-bijvul bla bla) naar .... ja, naar nergens .... Ik vind hem wat te fors voor ontluchting/overloop. Ook de klem op het eind doet anders vermoeden.
Ik ben er behoorlijk zeker van dat ik deze niet heb los getrokken, maar ik kan ook niets zinvols vinden waar hij op moet ...

HELP !!!


[attachment deleted by admin]
« Laatst bewerkt op: 03 april 2006, 17:09:13 door Sledge HaMMeR »

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #9 Gepost op: 03 april 2006, 16:38:29 »
is de slang van de carterontluchting hoort vaak aan het luchtfilterhuis vast te zitten (kijken of je een pijpje ziet zitten waar hij op past )hou hem eens omhoog naar het luchtfiter en kijk waar je uitkomt en of daar wat zit waar je hem op kan schuiven
« Laatst bewerkt op: 03 april 2006, 16:42:24 door Chupra Cabra »
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #10 Gepost op: 03 april 2006, 16:54:22 »
verdorie sledge. zover is de mijne niet uitelkaar geweest, m'n tank is wel blijven zitten.
kwam daarnet een ander fzr tegen bij de albert heijn. bijna dezelfde kleurstelliung maar die had er nog blauwe stikkers, (wat ik persoonlijk niet mooi vond. een licht kuipruitje erop. en smerig vies  zwart en bruin. daar zijn die van jou en mij bijmekaar voor de poetsbeurten dan nog schoon bij.  :088:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #11 Gepost op: 03 april 2006, 17:42:15 »
@ Chupra : ik had naar iets dergelijks gezocht & na jouw bericht nog 2x gekeken, maar ik zie echt niets zitten waar het (logischerwijs of onlogisch) op past. Vind de diameter van de slang ook nogal fors voor onluchting. Er loopt wel een ontluchtingsslang vanaf mn luchtfilterhuis. Die zie je op de bovenste attachemnt pcies links langs mn rode-cirkel lopen. Pcies naast de cirkel zit een soort van tussenstukje. De losse draad met groene stekker van mn tank ligt er overheen.

Snap er geen hol van .... en de ranzigheid van de slang doet me vermoeden dat hij toch wat nuttigs probeert te doen. De lengte is beperkt en ik kan er geen kant mee op....

 :042: Help :042: SOS  :042:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #12 Gepost op: 03 april 2006, 17:48:20 »
wph erbij sledge??
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #13 Gepost op: 03 april 2006, 18:07:01 »
wph erbij sledge??

Dat had ik zelf kunnen bedenken  :047:

Maar goed, ik heb het gevonden  :022:
De aansluiting is zo groot, dat ik niet snap hoe ik er 10x overheen heb kunnen kijken. Zit idd ook op het luchtfilterhuis.
Het is nr1 terwijl ik dacht dat Chupra nr 2 bedoelde ...


Bedankt allemaal  :039:

[attachment deleted by admin]

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #14 Gepost op: 03 april 2006, 18:52:10 »
lijmen is niet nodig gewoon vastdraaien is voldoende.
Maar waarom gebruiken motor zaken het meestal wel dan? Ik gebruik vaak de schroefdraad locktite middel zodat het wel wordt vast gehouden maar niet los trilt.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: My Yamaha ThunderAce 1000r
« Reactie #15 Gepost op: 03 april 2006, 19:04:31 »
lijmen is niet nodig gewoon vastdraaien is voldoende.
Maar waarom gebruiken motor zaken het meestal wel dan? Ik gebruik vaak de schroefdraad locktite middel zodat het wel wordt vast gehouden maar niet los trilt.

omdat als er inderdaad wat zou gebeuren zij daar aansprakelijk gesteld voor kunnen worden ik kan me nog iets
herrineren van zwartepoorte waren vergeten de sticker van een achterband te halen bij de eerste de beste bocht
gaat de man op zijn bek en zwartepoorte mocht de schade betalen.
ik gebruik het zelfs bij de mille nog niet en als er ergens iets los kan trillen dan is het wel bij een twee cilinder
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #16 Gepost op: 03 april 2006, 20:41:49 »
Voorvork kan idd van buiten af. Achter is het wat makkelijker als het e.e.a. verwijderd is.
Nee, nog geen .... heb altijd in gedachten gehad dat ik eerst op mn bek 'wil' gaan voor de kappen eraf gaan. Maar als je het niet erg vindt, klop ik het nog ff af  :048:

Ondertussen zit de tank er weer op (ja, met het kraantje open) en voor de nacht ff mn zadels erop gezet, mocht er wat vocht onder de hoes komen, loopt het niet direct mn bedrading etc in. Inmiddels een halve bus Aldi-WD40 leeg gespoten in/op/rond mn blok, dus als er de volgende keer wat stinkt op de Boule dan ben ik het. Bellypan is gewassen en ketting-vet vrij dus die kan morgen gepoetst worden. Zo juist ook ff mn voetsteunen eraf gehaald en de eindophanging van mn uitlaat (lang leve de tire-rips) voor het betere belgom werk, wat binnenshuis gebeurd. Helaas gaf mij trouwe canon na 5 jaar een beetje de geest, dus ff geen pics. Hopelijk kan ik um nog ff leven inblazen.

Morgenochtend gana Ar1jen en ik een bakkie doen bij Jan, als ik me niet vergis, dus dan neem ik ff een zijkap mee om te zien of er nog leuke voorknippers liggen.
Misschien vanaaf of anders morgen ga ik ff kap-bouten tellen+meten en dan inbussen bestellen bij http://www.rvs-bouten-moeren.nl/ . Maar ik ben er nog niet uit of ik de koppen blauw zal spuiten. Of blauw bij blauw en zwart op zwart .... of ..... gewoon RVS laten. Wat denken jullie ?

En dan moet er nog race-gaas op de zijkappen, maar dat kan ook een volgend project worden.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #17 Gepost op: 03 april 2006, 21:49:08 »
Staat de gsx1400 van hem niet nu bij Poppe als ik het zo las in een ander topic? Wie weet an je morgenochtend dan meteen een rondje doen ;)

Kan je trouwens wel zondag dan mee? Of zit die dan al weer in elkaar?
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Toerbuffel

  • Gast
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #18 Gepost op: 03 april 2006, 22:06:18 »
Tjonge jonge dat zijn zeer schokkende beelden zeg poe poe............
Krijg je hem nou nog wel on de oude staat terug??? Veel succes ermee.


Geintje........... Chapeau monsieur dit is nog eens wat anders dan pizzabakken  :007: :007:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: My Yamaha YZF 1000r ThunderAce
« Reactie #19 Gepost op: 03 april 2006, 23:05:32 »
Voorvork kan idd van buiten af. Achter is het wat makkelijker als het e.e.a. verwijderd is.
Nee, nog geen .... heb altijd in gedachten gehad dat ik eerst op mn bek 'wil' gaan voor de kappen eraf gaan. Maar als je het niet erg vindt, klop ik het nog ff af  :048:

Als je die kappen verkoopt zijn ze meer waard zonder schade hoor ;)

Citaat
.. leuke voorknippers liggen...
..of ik de koppen blauw zal spuiten. Of blauw bij blauw en zwart op zwart .... of ..... gewoon RVS laten. Wat denken jullie ?..

En dan moet er nog race-gaas op de zijkappen, maar dat kan ook een volgend project worden.

Kellermans (achtige) knippers zijn lekker klein dus vrij onopvallend en toch effectief! Van achter kan je evt creatief te keer gaan en iets inbouwen. Je ziet ze in diverse motoren ook ingebouwd in het achterlicht. Lijkt me niet de meest functionele plek maar het staat wel clean!

RVS zou ik gewoon rvs laten.. en anders iig GEEN blauw. Dan vallen ze weer teveel op imho. Waarschijnlijk staat goud geanodiseerd wel mooi maar dan moet je meer soortgelijke details hebben, niet alleen een paar boutjes imho! :P

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
20 Reacties
6486 Gelezen
Laatste bericht 01 april 2007, 02:55:26
door Sledge HaMMeR
141 Reacties
26680 Gelezen
Laatste bericht 22 augustus 2008, 18:20:42
door Stealth
55 Reacties
11516 Gelezen
Laatste bericht 13 juni 2010, 20:43:12
door Davey
154 Reacties
28691 Gelezen
Laatste bericht 15 december 2011, 23:00:20
door MotorFreak
40 Reacties
8440 Gelezen
Laatste bericht 10 april 2012, 21:19:58
door Thervain