* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Levon] Yamaha YZF 750 R  (gelezen 28691 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
[Levon] Yamaha YZF 750 R
« Gepost op: 18 januari 2011, 21:10:16 »
Hallo allemaal,

Ik ben Levon (27 jaar) uit Vlissingen en in het bezit van een Yamaha YZF 750 R uit 1997 met 18500 km op de teller.

- Geen originele kleurstelling, het schuim zat ook niet meer tussen de kappen en het motorblok. Kleuren rood zwart.
- Banden nog in goeie staat
- Ketting zou wel ingevet kunnen worden, tandwielen oke.
- De remschijven gingen niet trillen bij hard afremmen van 120 km/u...
- Voor zover ik kon voelen zat er op het balhoofdlager geen spelling.
- Er zit een Ixil uitlaat onder met een beschaafd geluid!
- Van achteren is die iets opgehoogd.
- Bij een gangetje of 80 km/u dus het stuurlichtelijk los gelaten maar hij spoorde prima, reed recht! Banden waren ook niet gek afgesleten.. dus geen krom frame (als ik de geleerde hier mag geloven )
- Tja Ohlins veren, van voor verstelbaar en vanachteren.
- Misschien een beetje mis, carbonlook spiegels en van voor knipperlichtjes. Die spiegels zijn overigens kleiner dan het orgineel. pfff wennen maar goed

De kerel waar ik hem van kocht had overigens 2 linker handen, was ook geen fanatiekeling (kwa rijden).. 6 jaar in zijn bezit en maar 8000 km gereden. Zelf heeft die niks d'r aan uitgevoerd, en er nooit zelf aangeprutst.
Het bouwjaar is 1997 (belgie), in 2003 naar Nederland geimporteerd, door die man 2 maanden bereden en te snel bevonden, waardoor de eigenaar hem kocht waar ik hem weer van heb gekocht.

Overigens kreeg ik er 2 sloten en een afdekhoes d'r bij, waardoor ik die gelijk kan gebruiken nu ik in Amsterdam bij mijn vriendin ben, handig..

Dit is/was hem...



na 5 dagen gevallen



kap schade en voorvork krom. Alles tegen een prikkie op ebay gekocht.. Zo staat die er nu bij:



Dus ja zelf de kappen schuren, die staan nu in de primer en zijn netjes gladgeschuurd met 1200 nat:



Nu alleen nog laten spuiten, dit gebeurd a.s zaterdag de 22ste

Ik laat hem ongeveer in dezelfde kleurstelling spuiten. Nou ik heb wat kleuren gevonden via http://www.rsbikepaints.com/nl

Ik laat hem in de volgende kleuren spuiten:

De kleurcodes van ducati:
http://www.ducati-upnorth.com/tech/images/paint.jpg
Dus bij deze:
 
De nieuwe code voor Aniversery Red is:  PPG 487.111
Deze onderdelen worden dan die kleur gespoten:
- Tank
- Linker zijkuip
- Rechter zijkuip
- Topkuip
- Linker achterstuk
- Rechter achterstuk
- Afdekkapje
 
De andere kleur zwart Nero Dark Ducati: PPG 291.501
De overige onderdelen worden dan zwart gespoten:
- Onderkuip
- Voorspatbord
- Hugger

Nu heb ik ook nagedacht over de bestickering. Toch lastig.. :?

Ik heb een database(je) verzameld van ongeveer 100 YZF750'ers en daarvan heb ik inspiratie opgedaan.
Uit eindelijk is het gewoon lastig kwa persoonlijke smaak en wat verkrijgbaar is, in welke kleuren de stickers komen i.v.m de kleuren waar je de motor ook in spuit. Orginele stickers kosten een god's vermogen:
http://www.cmsnl.com/products/graphic-setlower-cov_4hd2830310/

Vandaar dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik een 2 setjes koop van deze site (zwart en rood):
http://www.bigcityimages.com


Zelf verwacht ik niet dat ik de R 750 sticker ga gebruiken, en ook heb ik al 3 verschillende stickers via Ebay gekocht en daarvan moet ik dan een goed uitziende mix gaan maken wat een beetje soepel oogt.



Na ja dat was het, weten je een beetje waar ik mee bezig ben.. Na de 22ste, meer nieuws...
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 12:00:28 door Sledge HaMMeR »

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2011, 21:14:06 »
Nog wat dingen vergeten, de Ixil-uitlaat heb ik vervangen voor een carbon laserpijp.
Het kuipruitje wordt niet donker zwart maar een smokeruitje van MRA. De spiegels die ik heb zijn nu de standaard vliegenmeppers, omdat ik niet kon wennen aan de kleine spiegels.

Voor de rest wordt de komt er nog rooie velgstriping op, mijn doel is nu om de bike mooier te maken dan dat ik hem kocht.

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2011, 21:18:03 »
Welkom hier en veel suc6 met je project! :054:
Zoekende naar..

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2011, 21:37:49 »
Welkom hier Levon, maar maak er gewoon een vette Fighter van joh :034: , weg met als dat tupperware :022:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2011, 21:40:41 »
Ik zeg welkom Estingo..
Gelijk een goed topic ook al si de aanleiding wat minder.
Zelf niks aan overgehouden..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2011, 21:50:43 »
Hoi Levon, welkom hier, leuk om te zien dat je meteen lekker aan het posten bent en een eigen topic geopend hebt. Mooie fiets, jammer van de valpartij, maar je bent handig genoeg om er weer wat moois van te maken en gelukkig ken je een beetje de betere manieren om op enigszins voordelig aan goede onderdelen te komen. Zou, als ik jou was, alleen niet de stickers bij CMS bestellen, kosten zoals je al zegt een godsvermogen, kijk hier eens:http://www.stickersandstripings.com/category/motorlogo-s-18/, staat vast wel iets voor je tussen en waarschijnlijk tegen een heel wat aangenamere prijs. Mocht je specifieke stickers zoeken, geef een brul (oftewel: stuur een persoonlijk bericht) naar me, ga ik voor je op zoek naar iets wat je aanstaat.

Succes met je project, we volgen zulk soort dingen heel erg graag hier, ben benieuwd wat voor moois het gaat worden :039:.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2011, 21:56:17 »
Nou nee hoor het wordt geen streetfighter, ik was zo appetrots op mijn bike dat ik hem eigenlijk niet zonder de tupperware wil. Hij staat er wel lekker bij zo, "helemaal naakt"...

Heb er ongeveer 2 maanden op gewacht om voor een duppie op de eerste rij te zitten, met andere woorden ik laat hem voor een prikkie overspuiten, alleen moest ik daar dus wel even op wachten.

In Koudekerke had ik bij Garage Kluijfhout gevraagd was het zou gaan kosten voor heel de bike te gaan spuiten. Alles op de grond neergelegd en toen kwam die met een bedrag van 800 euro. maar wel binnen een week klaar.

Nu ga ik het laten doen voor 250 euro. Een spuitvabine huren met z'n twee (50 euro pp) de spuitster wil er 200 euro voor hebben (100 euro pp) en dan nog de verf wat neer komt op 100 a 150 euro..

Van de val heb ik gelukkig niks overgehouden, ik gaf in een bocht in de periode dat er veel slik lag, op een grote plakaat slik iets te veel gas denk ik. Ik had goeie bescherming waardoor ik alleen een lelijk plekje heb overgehouden op mijn bekken, tja het zei zo..

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2011, 21:58:59 »
gelukkig maar dat je er zelf goed vanaf bent gekomen. En tja ik zit maar een beetje te dollen hoor. Ieder z'n eigen smaak. En we blijven je project volgen en wens je igg suc6 ermee. :036:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2011, 22:12:42 »
@Sunny

Oke, die site had ik inderdaad al een keer voorbij zien komen, omdat ik de stickers die ik besteld heb bij bigcityimages niet bij die site zag staan heb ik ze daar besteld..

Ik was wel van plan om velgstriping via die site te bestellen, wel grappig dat ik dan jou tegen kom op ZMVC.

De striping koop ik wel pas als alles in elkaar zit, vandaar dat ik die nog niet heb aangeschaft.

BTW, ik ben een neefje van Ronald alias The Hawk

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2011, 22:41:45 »
Welkom Estigno enuuuh suc6 met je bike maar dat zal geen probleem zijn :054:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2011, 22:55:25 »
Wat heeft die vent toch ook een neefjes  :070:
Welkom en toch ook een beetje ~auw~ zo kort na je je motor hebt. Succes ermee en we horen en zien 'm wel.
Als ik het goed heb begrepen gaat The Hawk ook weer  herintreden  :070:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2011, 23:43:30 »
Welkom bij de ZMVC  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2011, 00:06:04 »
Bedankt, en ik hoop inderdaad dat het geen problemen op gaat leveren. Tot nu toe geen problemen. Na 2 week had ik de voorvorkpoten al weer in elkaar en stond die d'r bij zoals op de foto, helemaal gestript. Ik wacht best lang om de motor te laten spuiten, maar goed als beginner is het toch niet echt super motor weer.. (dit hou ik iig mezelf elke keer maar voor want ik wil graag weer rijden..)

Trouwens al een idee waarmee The Hawk gaat herintreden??


Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2011, 00:45:45 »
naar eigen zeggen met een oude liefde ... de Hayabusa komt weer terug

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2011, 01:06:18 »
naar eigen zeggen met een oude liefde ... de Hayabusa komt weer terug
:062: :092: :074: :073: :063: :095:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2011, 04:14:15 »
Klinkt inderdaad goed  :054: als de Hayabusa weer een plekje krijgt in z'n garage.

Even ontopic:

Ik hoop dat mijn carbon laser uitlaat een beetje klinkt zoals dit:


Want de Ixil uitlaat klonk al wel redelijk, maar ik zocht een iets dieper geluid, vandaar.

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2011, 08:21:05 »
hoi die Neef,
Kijk je bent hier op de goede plek he voor een beetje info .
sunny en Freak kunnen je wel van veel info voorzien hoor die weten de gangetjes in het motor wereldje wel.
Nou verder veel plezier hier en tegen de zomer koop ik ook weer wat ,wat weet ik nog niet precies een hayabusa heeft de voorkeur maar kan ook maar zo een kawasaki zrx 1200 s gaan worden ik ben er nog niet uit.
Nou ik zie je nog wel groetjes.
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Barb

  • Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 399
  • Geslacht: Vrouw
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2011, 10:32:48 »
Hoi!
Welkom hier!
Veel succes met je bike!
One life, live it!

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2011, 10:45:20 »
goed bezig hoor, ben benieuwd hoe hij uiteindelijk word...

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2011, 13:21:17 »
Hey Estingo.. welkom bij de ZMVC. Leuk dat je gelijk aan 't posten slaagt en ga je topic dan ook volgen.
Grz.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
161 Reacties
31990 Gelezen
Laatste bericht 27 december 2011, 15:19:30
door Bright
55 Reacties
11514 Gelezen
Laatste bericht 13 juni 2010, 20:43:12
door Davey
54 Reacties
8519 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
36 Reacties
5984 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees
1 Reacties
1733 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR