* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Levon] Caferacer Honda CX500 - 1983  (gelezen 8846 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2012, 20:03:25 »
banden zijn uitgedroogd..

en bedankt voor de beterschap ;) nu even 6 weken niet rijden, fijn! :S

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2012, 20:46:21 »
Vanaf 3 weken kun je voorzichtig aan gaan rijden, optrekken geen probleem maar remmen fiels like hell  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2012, 20:53:17 »
met je gips aan?

Naja ik kijk wel, opzich ging het rijden vandaag ook prima, was ook op de motor naar het ziekenhuis geweest omdat ik dacht dat het gekneusd was, tot dat ik dus ineens hoorde dat het gebroken was dus moest het in het gips.. echt een sterk verhaal maar heel toevallig waren mijn ouders er ook (in het ziekenhuis) waardoor mijn pa de motor naar huis kon rijden :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2012, 21:15:11 »
Gips kun je zelf verwijderen  :048: Jeukt als een gek ventje  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2012, 23:34:50 »
Bah. Gewoon pech hebben, dude. :(
Eén voordeel, over 3 weken is 't 10 graden en dus veel lekkerder ;)
En over 6 is 't al zomer!  :103:

* Thervain is een optimist. Iemand moet 't zijn.
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2012, 18:50:29 »
Nog tijd genoeg voordat het goede weer begint,tegen die tijd is het weer genezen :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2012, 08:17:22 »
zo das pech... Sterkte ermee...

[Mobile Post]
Straight to your face with the truth!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2012, 11:33:13 »
hoe krijg je dat voor elkaar of toch je banden uitgedroogd/keihard?


banden zijn uitgedroogd..


Ik heb precies het zelfde gehad met mijn CB400fsscr..

Twijfelachtig, veel te hard en volledig uitgedroogd bandje voor en idd op een rotonde onderuit, bijna stapvoets.
Wat krassen en ik denk toch ligt gekneusde ribbetjes...

Sindsdien staat ze allemaal op nieuw rubber...

Sterkte en beterschap, weer een les geleerd..  :066:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2012, 14:02:19 »
pfoei vette pech.. sterkte met herstellen.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #29 Gepost op: 17 februari 2012, 15:23:38 »
Bedankt voor alle beterschap en nieuwe banden komen er zeker onder alvorens ik weer de weg op ga of naar de bandenboer rij.

Aangezien ik nu in het gips zit met mijn rechterhand heb ik genoeg tijd om eens de cx500 goed te leren kennen en onderhanden te nemen.
Dus in de woonkamer geplaatst om alles er een voor een er af te kunnen halen, omdat die van mij 27000km heeft gelopen in 28 jaar (wat ik niet geloof) vervang ik denk ik zowiezo de stator omdat dit een bekend probleem is als ik het zo eens heb gelezen (op de honda cx500 forum).

Dus dan ga ik maar verder in het technische gedeelte..

thx allemaal


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #30 Gepost op: 18 februari 2012, 00:17:38 »
Eerst de stator maar eens meten lijkt me, vervangen is best een onderneming en hier is ergens tussen te lezen hoe ik dat heb gedaan!

http://board.zmvc.nl/index.php/topic,6912.0.html
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #31 Gepost op: 18 februari 2012, 10:47:02 »
handig topic stat ook een deel op cx500 forum als ik me niet vergis, daar ga ik zeker wat mee doen. thx, nu eerst dit artikel volgen ;)
http://globalcxglvtwins.hostingdelivered.com/viewtopic.php?f=19&t=32

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #32 Gepost op: 18 februari 2012, 19:49:22 »
Alles een beetje geordend


En lekker schoonmaken



Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #33 Gepost op: 18 februari 2012, 21:17:47 »
Remmenreiniger van de action  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #34 Gepost op: 19 februari 2012, 00:22:05 »
mag wat kosten he ;)

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #35 Gepost op: 19 februari 2012, 15:20:30 »
Ideaal!

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #36 Gepost op: 19 februari 2012, 15:25:37 »
Wel handig kun je in ieder geval zien of alles er ook in zit en hoe alles op zijn plaats moet :026: :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #37 Gepost op: 19 februari 2012, 15:26:17 »
En heel soms zijn die van David Silver nog beter gedetailleerd  ;) Vergis je niet in de carbs hoor, uit elkaar hlen is niet moeilijk maar juist het in elkaar zetten is een rottig klusje, ik zag ik zag ook op je link dat ze met een linkse tap [varkenslul] de meeste inwendige vlotternaaldbehuizing, zittingen enz verwijderen maar let op het is heel zacht materiaal en voor je het weer ''ruim'' je een gaatje op of krijg en een kras in het messing en dan kun je later uren zoeken naar iets in de arb waardoor de motor niet goed oppakt  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2012, 16:17:17 »
thx voor de reactie, je hebt inderdaad gelijk dat het bros-spul is.. heb er ook een tijd over gedaan om die dingen weer in elkaar te krijgen. Maar gelukkig heb ik niks over gehouden en zit alles weer schoon op z'n plaats. Maar het was inderdaad wel een rot klusje, man man man..

Nu zit ik alleen even te pielen hoe je die twee carbs weer aan elkaar krijgt met die veertjes want dat kan ik nog niet echt vinden.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon's nieuwe Caferacer van 1983
« Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2012, 16:40:56 »
Gewoon blijven pielen, probleem bij deze carbs is vaak dat de veertjes lam zijn en zelfs gebroken veertjes komen voor waardoor bv de choke niet meer geheel ingetrokken kan worden, ook de hevel van de gaskabels werkt met veertjes, even goed voelen of ze niet lam zijn of een soort van knikje hebben want dan is die binnenkort gebroken, vlotterhoogte afgesteld en nieuwe pakkingen gemonteerd want de vlotterbakjes lekken heel snel, ook de messing overlooppijpje kan snel lekken en dat zie je bij inelkaar zetten niet, even testen met lucht uit de longen!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29970 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
143822 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
210 Reacties
35106 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
462 Reacties
81898 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
12 Reacties
3554 Gelezen
Laatste bericht 12 mei 2013, 15:27:40
door Zeeuwse Klei