Vanavond en gisteravond veel detailfoto's gemaakt om later eventueel weer het een en ander terug te vinden en vanavond is dit projekt dan officeel van start gegaan, besloten is om het frame te laten stralen en poedercoaten want zoals het er naar uitziet is dit een blijvertje, het frame moet dus helemaal kaal gemaakt worden en dus werk aan de winkel, hier zit zeker nog wat elektra-frubel-werk in
Let trouwens een op hoe ze de bougiekabel hebben verlengd, die zal wel een grote weerstand hebben maar liep er wel mee
De K&N filters zijn voorzien van carterslangen, hoe modern kun je een brik maken en het lijkt wel een beetje op een ERC systeem wat je terug vindt bij bv blikken, de cartergassen worden dan weer direkt terug gebracht naar de carbs, heeft wat mij betreft geen enkele funktie op het mileu geneuzel na dan, in de zomer niet ondenkbaar dat het blok wat behoorlijk warmer kan worden en de zuurstofdichtheid voor de carbs wordt er ook niet beter op dus dat gaan we veranderen
Het zitje heeft een paar kleine gebreken maar kunnen we opnieuw gebruiken al twijfelen we nog of we de drukkers behouden en dan opnieuw laten bekleden, een moosemat je The mechanik zal zeker beter aanvoelen dan dit dunne schuimmatje
De dempers lijken goed gasdicht, gaan we voorzien van een nieuwe laag hittebestendige verf en misschien nog verstevigen bij de ophangpunten maar zeker is dat deze dempers er terug op komen
De achterkant schoot lekker op en was al snel kaal, geen echt vreemde zaken kunnen ontdekken en de vorige bouwer heeft behoorlijk goed nagedacht waar alles te plaatsen, de spanningsregelaar, gelijkrichter, startrelais en zekeringenkast zijn op een ruimte ingebouwd ter grote van een volle vuist..................moet er later ook weer in terug natuurlijk
, eventueel monteer ik nog pinkers want die missen nu maar zijn toch wel handig en een paar kleine pinkers misstaan ook weer niet direkt
De bijna kale achterkant van de 500T.
Uiteraard nog even het achterwiel en toebehoren verwijderd en een nieuwe kettingset is geen overbodige luxe want ik kon zo de ketting van het tandwiel lichten
, voor de rest ook hier geen vreemde zaken tegengekomen en uiteraard weer even de vorig jaar alvast aangeschafte achterschokkers geprobeerd voor het zicht en die gaan zeker niet misstaan al zit er nog heel wat werk in om deze goed passend te maken maar dat moet te overwinnen zijn
Zo dat was het dan weer voor vanavond, morgenavond misschien een kaal frame.............................