* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 143824 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #60 Gepost op: 02 februari 2009, 23:34:09 »
Vandaag heel druk aan het opruimen geweest en veel stroringen en dus druk maar net ff een gaatje gevonden om het vliegwiel te verwijderen en gelukkig had ik nog een bout M16X1,5 metrisch liggen om het vliegwiel eruit te trekken, ging eigenlijk best makkelijk en dus zicht op het probleem met het doorslippen van het freewheeltandwiel op de krukas en eens te kijken hoe zit precies werkt  :026: Op onderstaande foto zie je de rolletjes en veertjes zitten die dan weer op het dikke uiteinde van het tandwiel drukken en zodoende de krukas in beweging zetten, ketting, starterkrans en grote tandwiel zien er goed uit en passen netjes in de ketting, de naaldlagers binnenin het tandwiel op de krukas voelen ook goed dus blijft er over het opmeten van het freewheeltandwiel maar daar moet ik nog de gegevens van binnen krijgen.



De bovenste ring zou eventueel net onder de maat kunnen zijn en id dat geval compleet vervangen en dat ik geen goedkope oplossing, evengoed zou dit nog te leveren zijn na 33 jaar  :022: [kost wel ff over de honderd euro  :X ]



Achter het freewheeltandwiel zit nog iets van een borgring en ik vermoed dat er nog een drukring mist want er is behoorlijk wat zijdelingse speling op dat tandwiel, heb ondertussne al heel wat microfishes dus dat wordt weer napluizen  :014:



Nou de linkerhelft van het blok is dus nu gewoon leeg, tis een beetje een hoofdbreker want met de hand merk je er niks aan maar onder belasting van de startmotor en compressie slipt het gewoon door................stom achteraf  :046: heb ik verzuimd om dit eens te proberen zonder bougies, stom, stom maar ik leer ook nog elke dag bij, vergeet ik nooit meer al zou het probleem er niet mee verholpen zijn maar wel een indicatie geven........................wordt vervolgt  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #61 Gepost op: 04 februari 2009, 23:14:24 »
De rolletjes van de aandrijving startmotor op krukas behoren 10,2mm te zijn en op de platte vakken meet ik niet meer dan 9,82mm dus die moeten worden vervangen, zijn leverbaar en redelijk geprijst, het freewheeltandtwiel is moeilijk te vinden en duur, net onder de 100,= euro dus daar denken we nog ff over en meten met de micrometer morgen, voor de rest ziet alles er heel goed uit, koppeling ruim binnen tolerantiewaarden, wenig inslag op de korf en ook de oliepomp helemaal in orde, alle rommel die ik kon vinden heb ik verzameld op het zeefje van de oliepomp en valt me mee, heb wel eens heel wat meer zooi gevonden in zo'n zeefje  :046: Morgen de nokkenassen eens goed nakijken maar zo op het eerste gezicht helemaal netjes  :022:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #62 Gepost op: 06 februari 2009, 13:22:09 »
Na veel denk- en zoekwerk zijn we er toch eindelijk uit gekomen van welke kleuren de 500T voorzien gaat worden:
- het frame wordt zwart
- de tank, het zitje en de verbouwde accubak die het gat van de originele plaats op moet vullen worden candy blue (nu nog ergens de 
   goede kleur blauw te pakken zien te krijgen)
- alle blauwe onderdelen zullen voorzien worden van een goudkleurige bies
- op de tank de Honda-letters in goudkleur (dit zullen stickers worden die nog gemaakt moeten worden)
- het zitje wordt zwart leer met als het mogelijk is de Honda-vleugel erin gestikt
- in plaats van de zijkapjes aluminium plaatjes in de vorm van de originele zijkappen in finishvlagmotief (motief wordt erin gestraald),
   daarin wordt CB500T gegraveerd, CB500 blauw geschilderd, de T wordt goudkleurig
Dit alles kost natuurlijk wel heel wat tijd, dus het zal nog wel even duren voordat jullie het resultaat kunnen zien, maar hierbij een foto waar de kleuren en ideeen van "gepikt" zijn:


[attachment deleted by admin]

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #63 Gepost op: 06 februari 2009, 17:39:42 »
Het frame is al kaal las ik net  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #64 Gepost op: 06 februari 2009, 17:58:57 »
mooi kleurtje
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #65 Gepost op: 06 februari 2009, 19:10:24 »
Dit gaat echt supersjeik worden zeg  :039:

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #66 Gepost op: 06 februari 2009, 21:19:52 »
Het frame is al kaal las ik net  :022:

Klopt helemaal!!
Freak heeft vanmiddag het frame bij mij op het werk afgeleverd om te laten stralen en te poedercoaten.

B.A had vanmiddag rond 16uur toch niks meer te doen dus ik dat ik ga het frame maar is doen van freak.. :103:
Het frame heeft in totaal zo een 15 minuten in de kast gehangen om van zijn verfjasje af te komen, en dat was goed gelukt.

Na het stralen heb ik het frame op diverse punten bij gewerkt, zoals het verstevigen van diverse punten zoals de accu bak en diverse lassen die weer fatsoenlijk zijn nu.
Ik heb dus lekker van 16:00 tot 18:35 lekker bezig geweest in de baas zijn tijd.
Wat vliegt die tijd toch hard al je zo lekker bezig kunt zijn in iemand anders zijn tijd :093:

Maandag zal het frame na al die weer opnieuw de straalkast in moeten om daarna voorzien te worden van zijn nieuwe zwarte jas.

Maar zoals het frame er nu weer uitziet kan ie er echt weer tegenaan!!

Foto's zijn niet zo heel goed van kwaliteit, dat komt omdat ze met mijn mobiel zijn genomen.

@ The Mechanic......das nog is een straalkastje ey!!  :093:

[attachment deleted by admin]

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #67 Gepost op: 06 februari 2009, 21:21:51 »
en dat noemt ie een frame. frame van je scootah is nog groter man.


maarre ziet er goed uit allemaal er word goed doorgewerkt om ook dit project tot een mooi einde te brengen
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #68 Gepost op: 06 februari 2009, 21:27:27 »
ziet er netjes uit ba  :054:

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #69 Gepost op: 06 februari 2009, 21:29:03 »
Neejj, als ik mijn tupperwaredoos uitkleed is duidelijk het frame van de CB groter muis!!
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2009, 22:05:41 door BA Searcher »

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #70 Gepost op: 06 februari 2009, 21:31:35 »
Met al het respect rob maar wil jouw doos helemaal niet naakt zien   :093:

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #71 Gepost op: 06 februari 2009, 22:02:41 »
 :050: Ikke blij dat ik geen doos ben  :093:....ik bedoelde eigenlijk meer de scootah

Nog even 3 foto's....

Foto1: deze opgelast, hier miste nog een stukje tussen.
De accubak is toch wel 1 van de belangrijkste dingen dat goed vast moet staan, dus deze weer gelast.
Moet alleen nog even kijken of er bij kan komen om deze af te werken..we hebben niet zoveel gereedschap om op zo een rot plek er bij te kunnen.

Foto2: Ook deze lassen maar weer volledig gemaakt, deze waren meer vol gescheten door een "Poepuil" volgens mij  :012:

Foto3:Ook hier alles weer netjes strak gemaakt, oplassen en weer afslijpen om het strak te krijgen  :039:



[attachment deleted by admin]
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2009, 22:20:00 door BA Searcher »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #72 Gepost op: 07 februari 2009, 00:42:48 »
Kijk eens aan, is ff wat anders dan uren lang met de rotatieborstel bezig zijn en met ontvetter en meters poetslap  :103: Ziet er goed uit man, best tof om zo even mee te gluren via de foto's  :036:

Wat scheelde eraan bij de onderste framebuis daar waar de blokophangpunten zitten, op de onderste foto lijkt er wel een stuk te missen van het ophangpunt/oog maar zal wel een de lichtval liggen  :007: En de achterbrug waordt die apart gestraald, zie hem niet zo snel erbij hangen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #73 Gepost op: 07 februari 2009, 09:29:37 »
Wat scheelde eraan bij de onderste framebuis daar waar de blokophangpunten zitten, op de onderste foto lijkt er wel een stuk te missen van het ophangpunt/oog maar zal wel een de lichtval liggen  :007: En de achterbrug wordt die apart gestraald, zie hem niet zo snel erbij hangen  :+

Je bedoelt die steun die het dichtst bij het gereedschap?
Nee daar mist niks....das gewoon een plaatje wat de jappanners van de buitenkant af tegen je frame hebben aangelast...daar zie jij nu de binnekant van  :007: En ja zal ook wel licht inval zijn.
Qua afwerking daar was het ook niet zo heel netjes...dus ook maar weer even aangepast. :054:

Ja inderdaad, je achterbrug heb ik even appart moeten doen, ik had geen ruimte meer aan de haak, dus dan maar even appart.
Ik had alleen ook nog even werk aan de achterbrug voordat ik deze kon stralen.....er zaten nog 2 rubbers in van je schokbreker ogen.
Die heb ik er wel uit moeten drukken, anders heb je wel is kans dat we een klein brandje kunnen hebben in de oven als ze de poedercoating af bakken straks.  :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #74 Gepost op: 07 februari 2009, 10:50:06 »
Aha oke ik dacht die rubbers fikken wel weg want ik kreeg ze er niet gelijk uit en nieuwe komen er aan als het goed is, zolang er maar geen poedercoat komt daar waar de achterbruglagers komen vindt ik alles best.....................best wel vreemd om zo iets te laten doen want normaal kwasten we zelf maar dit zal veel netter gaan worden dat weet ik zeker  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #75 Gepost op: 07 februari 2009, 13:08:47 »
Ik zag dit op het prikbord en moest gelijk aan jullie denken wie weet zoek je het net.
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-2203123-nostalgische_racekuip_1974.html
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #76 Gepost op: 07 februari 2009, 13:13:52 »
Kzag hem staan maar deze blijft naked en die kuip is heel smal gezien die gemonteerd zit op een RD  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #77 Gepost op: 07 februari 2009, 17:31:30 »
Gisteravond uren bezig geweest met een lijst onderdelen die we als eerste gaan bestellen, hier en daar redelijk veel geschrapt want het moet goud kosten al dat oude spul, ik zal op diverse site's een te koop gevraagd topic openen om eens te kijken of er mensen zijn die eventueel nog wat nieuw spul hebben liggen op zolder oid, de komende tijd weer wat verzamelen, de TransAlp klaar zetten voor een nieuw avontuur en daarna de wederopbouw  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #78 Gepost op: 07 februari 2009, 19:30:38 »
Het blok is ondertussen een eind klaar voor de nieuwe onderdelen maar eerst ff sparen, het blokje netjes opgebokt zodat het niet meer zo wankel staat  :026:



De uitlaatzijde liet tevens ook zeer nette nokkenassen zien en de geleiderollen vertonen zelfs geen enkele verbreking of missende stukjes....................heerlijk  :022:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #79 Gepost op: 07 februari 2009, 23:26:02 »
De CB500T krijgt Benny K&N filters  :103: , heb ze uiteraard gedemonteerd en ff meegenomen onder de douche nadat ze een poosje in het speciale K&N schoonmaakmiddel hebben geweekt  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29973 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35108 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6679 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6897 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8846 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak