* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147215 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #180 Gepost op: 16 juni 2009, 19:30:37 »
Hey Twinnie, wij hebben het blok niet helemaal open gehad, meer het onderblok want de compressie en alles onder de kleppendeksels lijken prima in orde en eventueel halen we het blok pas van de winter compleet open voor nieuwe pakkingen, eventueel nieuwe zuigers/veren enz. Dat de nokkenstok in een oliebad draait lijkt me sterk want alle olie zakt zoiezo naar beneden en er zitten volop oliekanaaltjes overal welke bij ons vergroot zijn, een aantal keer kicken is zoiezo beter voor het blokkie  :039:

Mooie 500T heb je daar trouwens, zeldzaam met die orginele striping  :036:

Hebben nog een berichtje gekregen wat niet tegenvalt  :022:

Haan wheels in Schijndel: Alu velg 100€, spaken RVS 55€ inspaken/boren €25 ! €190 per wiel..is veel, ik weet het, maar wel waard !! daar heb je jaren plezier van !
gr rogier
 
(neem vooral 18"voor je voorwiel !! stuurt aanzienlijk beter)


Gebruik je dan de oude naaf van de 500T? :054:

Twinnie

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #181 Gepost op: 16 juni 2009, 21:19:28 »
@ Motorfreak: Hartelijk dank voor je info en adviezen. Eind deze week ga ik het beestje halen. 'Ben benieuwd, heb meer dan vier jaar niet gereden en dat merkte ik al tijdens een proefritje die overigens goed verliep. Maar het zal wel weer even wennen zijn... 'Ben ook niet meer zo 'piep'  ;)

@Sunny, ik heb je inmiddels een mailtje gestuurd.

Hans

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #182 Gepost op: 16 juni 2009, 22:57:36 »
fieww wat ziet dat blokje er netjes glimend uit ..
mijn (slechte) poetskwaliteiten gaan dan zo opvallen.  :032:

netjes hoor !  :034:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #183 Gepost op: 16 juni 2009, 23:07:18 »
De racert in wording mogen aanschouwen en dit gaat weer een leuk speelgoedje worden.
Wederom weer wat geleerd. De montage gaten voor het blok in het frame moeten kaal zijn voor een goede massa...  :026: 
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #184 Gepost op: 19 juni 2009, 00:31:21 »
De naven klaar voor verzenden...........................straks schoon, nieuwe lagertjes, nieuwe kleine onderdeeltjes en met vers rubber zal dat met plezier monteren worden  :103:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #185 Gepost op: 19 juni 2009, 22:15:37 »
De naven zijn vandaag verzekerd verzonden, is gewoon een extra zekerheid dat de TNT het niet waagt om het pakketje (wat voor ons heel veel waarde heeft) kwijt te maken.
Ons vanavond eens gebogen over de remmerij, hadden een paar prutserzzzzzzzzzzzz aan zitten knutselen, maar Freak kan je precies vertellen over het hoe en wat.
@ Twinnie: je hebt direct al een mail terug gehad met wat ik allemaal heb aan info van de 500T. Stuur ff een mail terug met je adres, dan brand ik zondag die cd-rom en kan 'ie op de post zodra ik je adres heb.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #186 Gepost op: 19 juni 2009, 23:12:08 »
Bij het uit elkaar peuteren van de hoofdremcilinder en remverdeler viel me op dat 1 schijf nooit echt geremd kan hebben, de remverdeler is geschikt voor 1 schijf maar ze hebben er 1 bijgeprutst...............zodra dus een extra schijf wordt gemonteerd met bijbehorende remklauw krijg je dus ook een extra remleiding, zorg dan dat je ook minimaal een banjo-bout monteerd met 2 gaatjes voor 2 remleidingen. In ons geval hebben ze dus 2 remleidingen gemonteerd onderaan de remverdeler met 1 banjo bout met 1 gaatje, 1 schijf kreeg de volle landing remolie en de ander zo goed als niks...................nu komt er een remverdeler op met remlichtschakelaar geschikt voor 2 schijven van een midden 70 jaren 750 model....................wie wat bewaard heeft wat  :071:

Ondertussen vult de operatietafel zich met steeds meer onderdeeltjes, zodra de velgen zijn omgespaakt en weer zijn voorzien van nieuwe banden kunnen we de tafel leeg maken en monteren op de motor..................wat een feest weer. Wel hebben we gekozen voor een hoofdremcilinder welke orgineel geschikt is voor 2 schijf, afkomstig van een CB350/400/500/550, de plunjer is gelijk als een zelfde rempot met hoog reservoir, voor deze hoofdremcilinder hebben we nog een nieuwe set [revisieset hoofdremcilinder] liggen welke hierin past, eventueel bij te weinig remkracht wijken we uit naar een andere rempot maar wie niet waagt............................juist ja  :069:

Onze tafel op dit moment, alleen maar onderdeeltjes van rond en op de wielen, de waarde van de nieuwe onderdelen wil je niet weten  :032:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #187 Gepost op: 19 juni 2009, 23:16:20 »
Vandaar dat de ene schijf dieper gegroefd was dan dan de andere.......zoals je van de week liet zien.... :017:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #188 Gepost op: 19 juni 2009, 23:16:55 »
Vandaar dat de ene schijf dieper gegroefd was dan dan de andere.......zoals je van de week liet zien.... :017:
Het vermoeden was er inderdaad al, nu weten we het zeker  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #189 Gepost op: 19 juni 2009, 23:19:44 »
Het blinkt aardig nu op je tafel....al zeg ik het zelf  :103: ik kom van de volgende week dat ene armpje voor de voorrem wel verder polijsten....die ander is al mooi gelukt :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #190 Gepost op: 19 juni 2009, 23:35:29 »
,,het alu blinkt je tegemoet , zodra je de garagedeur open doet""  :070:

Ik begin ook aardig te wennen aan mijn nieuwe sleutelmethoden, ben nu meer van sneller onderdelen nieuw kopen welke eigenlijk toch niet goed zijn te redden [keerringen, veertjes, kabels enz] , werkt sneller, schoner en sleuteld met meer plezier  :034: Ook meer alles sorteren en bij elkaar houden van op-elkaar-ingelopen-onderdelen, bouten die orgineel zijn blijven de beste en uit voorzorg bv lagers vervangen blijft een must, alles draait soepel en gesmeerd  :026:

Ik gooi er nog eens een foto uit bijna vervlogen tijden op, je zou bijna vergeten aan wat we nu bezig zijn, dit was hem en als hier straks de vergelijk-foto bijstaat van hoe die hopelijk gaat worden dan hoop ik straks toch weer iets moois te hebben gebouwd voor ons doen dan  :) Het zal ook wel spannend zijn als we de motor gaan starten want dan weten we gelijk of het gedeelte van de startkoppeling in orde is en hoe die dikke klappen alweer klonken als de 1e keer dat we hem aan de praat kregen toen we hem net hadden gekocht  :103:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #191 Gepost op: 19 juni 2009, 23:40:53 »
...... en hoe die dikke klappen alweer klonken als de 1e keer dat we hem aan de praat kregen toen we hem net hadden gekocht  :103:


Ut wasse een beetje akelig hard voor een 2 cilinder zijn doen vond ik...... :043:     


Ik wil niet weten wat voor een gedonder er in totaal uit gaat komen als Bennie er naast staat te brullen...........een aardkloot splijtende gebrul en gedonder uit die 2  :018:

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #192 Gepost op: 20 juni 2009, 00:07:59 »
Onze tafel op dit moment, ...........................

Haha, de operatietafel van Dr. Freak!  :037:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Hans

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #193 Gepost op: 20 juni 2009, 07:45:12 »
mooie spulletjes allemaal, zeker bling bling ! ;)
succes  :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #194 Gepost op: 20 juni 2009, 09:33:59 »
Onze tafel op dit moment, ...........................

Haha, de operatietafel van Dr. Freak!  :037:


Dat woord kwam ook bij mij op RR  :070:

Het ziet er geweldig netjes uit allemaal  :034:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #195 Gepost op: 20 juni 2009, 13:14:21 »
Onze tafel op dit moment, ...........................

Haha, de operatietafel van Dr. Freak!  :037:

Het lijkt wel of sinterklaas heel erg vroeg is dit jaar :072: het ziet er weer goed uit Louis. Hier liggen weer uren knutsel plezier :039:


Is there anybody out there

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #196 Gepost op: 21 juni 2009, 20:39:47 »
ik ben blij dat ik het niet in elkaar hoef te zetten  :069:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #197 Gepost op: 23 juni 2009, 21:00:30 »
He Freak, Sun,

heb ze toch nog gevonden te Spa;





!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #198 Gepost op: 23 juni 2009, 21:06:20 »
Ik wil die carbsssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :034: :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #199 Gepost op: 23 juni 2009, 23:31:47 »
Hey hed ik dus gemist....................jammer maar daar zijn foto's weer geweldig voor  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30711 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36063 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6887 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7121 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9143 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak