* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 146355 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #40 Gepost op: 27 januari 2009, 23:27:29 »
Moet je de maat maar eens ff opgeven voor een stukje schuim Freak.
Leren dekje vind ik er echt nog geweldig uitzien  :024:, alleen lijmen/klinken ipv die drukkers mischien.
Lederen dekje is van dichtbij redelijk ingescheurd en deze is ,,geveterd'' en dat hoordt meer bij sjopper plus dat deze een zwart zitje moet krijgen, klinken/lijmen ed moesten we nog nader bekijken en het stukje voor de bips meten we wel ff op  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #41 Gepost op: 27 januari 2009, 23:55:57 »
Avond nummer 2 en weer lekker opgeschoten, na de achterzijde is de voorkant aan de beurt, alle bedrading uitgeplozen om te zorgen dat het later ook weer werkt en hier kun je zien dat de km en toerentellerkabel door het koplamphuis lopen, heel apart  :p




Na de elektra het voorwiel en hier een mooi voorbeeld hie het dus niet moet, km-kabel niet meer te gebruiken maar hebben we vast liggen mits geen speciale aansluitingen  ;)



Ruimte maken, afgeknipte draden, kroonstenen......................gruwel, je komt het zo vaak tegen en blijft een rommeltje en onbetrouwbaar  :|



Kabelboompje heeft wat aandacht nodig maar is veilig gestelt  :034:



Voorkantje redelijk kaal, balhoofdlagers moeten we vernieuwen net als de lagerschalen en misschien kijken of we aan conische kunnen komen, voorpoten zo lek als een mandje, stofkappen rot, schroefdraden matig en pitting in de voorvorken dus nog maar eens nader bekijken  :026:



En ondertussen staat de CB500T er zo bij, toch best opgeschoten dacht ik zo  :103:


The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #42 Gepost op: 28 januari 2009, 01:03:26 »
Doh!  :039:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #43 Gepost op: 28 januari 2009, 16:30:51 »
Hey maat op de laatste foto staat ie klaar om d eslijptol erin te zetten en het spul zo naar de sloop te brengen :+
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #44 Gepost op: 28 januari 2009, 18:16:25 »
Hey maat op de laatste foto staat ie klaar om d eslijptol erin te zetten en het spul zo naar de sloop te brengen :+
:056: kzal je kleppen nog eens stellen  :056:

 :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #45 Gepost op: 28 januari 2009, 18:45:34 »
kunnen beter even zijn bekkie stellen  :099:


maar ach af en toe is het wel een goed ventje  :X

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #46 Gepost op: 28 januari 2009, 19:05:42 »
Hey maat op de laatste foto staat ie klaar om d eslijptol erin te zetten en het spul zo naar de sloop te brengen :+

Wel erg hartvochtig hoor Muis  :069:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #47 Gepost op: 28 januari 2009, 19:17:27 »
ach gelukkig weet motorfreak wie het zegt en kan hij dat van mij wel hebben. het scheelt een berg als je elkaar een beetje kent he.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #48 Gepost op: 28 januari 2009, 20:27:53 »
En zo is het maar net  :054:

Nou ben deze woendagavond zomaar eens vroeg thuis maar geen zwarte handen vanavond maar eens de pdf-file bekijken van dit model, ff verder studeren  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #49 Gepost op: 29 januari 2009, 23:43:46 »
En vanavond de 3e avond alweer en dus werk aan de winkel , moet toch ook weer eens gaan rijden zeg maar  :+ Het frame kaal vanavond was het streven en gehaald, had er een beetje hoofdbrekers over wat betreft die rotte kruiskopkouten waarmee de carterdeksels aan het onderblok zijn gebout, hier en daar flink rond en heb er wat moeten inslijpen maat tot nu toe nergens niks afgebroken dus gaat lekker zo, de dynamo ziet er heel goed uit met zeer weinig weerstand dus das meegenomen  :022:



Achter de dynamo de startkoppeling waarmee je de krukas in beweging zet zodat het blok steeds weer tot leven werd gewekt, helaas draaide er iets niet goed en zit er een probleem zoals eerder beschreven, de bendix, tandwiel, ketting en freewheel tandwiel ziet en eigenlijk best goed uit al mag de ketting wel wat strakker staan, het probleem zit hem waarschijnlijk bij het freewheeltandwiel achter het vliegwiel, dmv van balletjes wordt de krukas meegenomen en deze modellen schijnen nog al eens te slippen, wordt nader onderzocht  :026:



Gelijk het rechtercarterdeksel maar gelicht nu het blok nog vast in het frame staat, werkt makkelijker en tevens wat meer houvast en ruimte, ziet er heel goed uit weer en de koppelingsplaten meet ik nog op voor de zekerheid, opvallend is wel dat het schakelasje redelijk wat heen en weer kan bewegen, moet eens kijken hoeveel speling dit mag zijn en of er eenvoudig iets aan te doen is, keerring voor de zekerheid maar vervangen net als alle keeringen en pakking van wat er los gehaald wordt......................goed of niet toch  :072:



Blok was er heel snel uit en tot nu toe heerlijk aan de caferacer gewerkt eigenlijk, als het opbouwen ook zo voorspoedig zal verlopen een superprojekt  :103:



Frame kaal is ook de achterbrug eruit natuurlijk en aangezien die straks weer netjes zijn werk moet gaan doen gelijk ook maar even aanpakken, de binnenas zat retevast maar met de juiste koperen doorslag deze er goed uitgekregen, de pivot bushing's in de achterbrug zijn trouwens van asbest in de beste vorm volgen mij, keihard en hier een daar wat kapotte stukjes dus maar vervangen want ze moeten ook nog gestraals en gepoedercoat worden.......................The mechanik kan ik deze het beste vervangen door bronzen bussen, staat me iets van bij dat dit een prima oplossing is, zelf tot nu toe maar alleen lagertjes in achterbruggen gemonteerd  :|



Ook de achterbrug maar gelijk klaar gezet voor de straler en poedercoater, zelf ook niet heel veel ervaring mee en dus maar bedacht om de schroefdraden te voorzien van boutjes, de gaten van de achterschokkers gedicht met bouten, ringen en moeren en daar waar de nieuwe bussen moeten komen ook maar afgedicht want anders zie ik me zelf al die poedercoat weer weg zien te krijgen uit de achterbrug, draadeind, paar grote ringen en moeren en zit prima.....................klaar voor een nieuwe jas dus  :071:



3 avonden en het doel is meer dan gehaald, 4 dagen geleden draaide het blok nog, nu doet niks het meer, opbouwen gaat vast iets langer duren ook gezien de telsom nieuwe onderdelen, hopelijk kunnen we een aantal zaken wat goedkoper voor elkaar krijgen zodat we dit jaar er nog op kunnen rijden en dragracen voor Sunny  :048:
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2009, 23:51:31 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #50 Gepost op: 30 januari 2009, 08:50:41 »
Tjonge, gaat inderdaad goed rap ineens zeg! :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #51 Gepost op: 30 januari 2009, 17:29:17 »
Vanavond het frame en nog wat onderdeeltjes klaar zetten voor de poedercoater zodat dit snel kan gebeuren  :072:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #52 Gepost op: 30 januari 2009, 19:34:53 »
Je hebt wel eens goed kans dat de bronzen busjes voor de 500/550 gewoon passen Freak.
Gaat idd als de brandweer  :069:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #53 Gepost op: 30 januari 2009, 22:31:43 »
Je hebt wel eens goed kans dat de bronzen busjes voor de 500/550 gewoon passen Freak.
Gaat idd als de brandweer  :069:
Dan ga ik die eens ergens opzoeken  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #54 Gepost op: 30 januari 2009, 22:44:56 »
Zo het frame hier en daar wat verslepen, oude en smerige lassen verwijderd al heb ik snel in de gaten dat ik niet te ver moet gaan want dan blijft er niet veel meer over  :018:



Hier en daar nog wat aanpaswerk maar voor mijn idee nu prima passend



Frame met afgeblinde schroefdraden en klaar voor de straler en poedercoater  :022:



Blok inmiddels op de werkbank gelegd en morgen XT600-pret  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #55 Gepost op: 31 januari 2009, 10:37:57 »
ziet er netjes uit vriend  :070:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #56 Gepost op: 31 januari 2009, 10:49:26 »
Vanacht een klein lijstje gemaakt met welke onderdelen we eventueel nieuw hopen aan te schaffen maar aan het eind van de lijst schrik je je dan werkelijk rot wat het totaal bedrag zal zijn dus [1750 euro] we gaan nog wat kisten onderdelen napluizen zodat we onderdelen kunnen schrapen van de lijst  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #57 Gepost op: 31 januari 2009, 16:32:53 »
ik zei toch dat de slijptol erin ging. nu alleen nog effe wegbrengen. :+
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #58 Gepost op: 31 januari 2009, 21:09:35 »
ik zei toch dat de slijptol erin ging. nu alleen nog effe wegbrengen. :+
:056:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #59 Gepost op: 31 januari 2009, 21:14:17 »
ik zei toch dat de slijptol erin ging. nu alleen nog effe wegbrengen. :+
:056:

je wilt te graag muis je wilt te graag heb nog wel een frame wat je mag misvormen maar deze dame verdient het om een tweede leven te krijgen ben van de week nog even bij freak geweest en wat een snoopy is dat kreng.
ook al werd ze langzaam door hern freak ontkleed pure porno  :093:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30500 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35873 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6813 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7041 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9056 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak