* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147143 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #120 Gepost op: 06 maart 2009, 14:10:18 »
Hm, lees wel dat jij niet weet hoeveel compressie dat ding heeft...

+1

toen met de hand de kickstarter naar beneden wou drukken om te voelen hoeveel compressie die nou eigenlijk had, kwamen mn voeten zowat van de grond  :+ :007:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #121 Gepost op: 09 maart 2009, 22:20:43 »
Ondertussen gaat het verzamelen van onderdelen gewoon door en volgende week rolt er een ander kontje binnen welke in betere staat is [Nieuw  :+ ] en geen drukkers heeft zodat er een ,,strakker'' kontje van gemaakt zal worden, het nieuwe kontje heeft zo goed als diezelfde afmetingen als de oude maar die gaat dan naar Benny die in afgeslankte vorm verder door het leven zal gaan  :054:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #122 Gepost op: 10 maart 2009, 18:41:53 »
Nice.... lijkt sprekend op het oude zitje  :071:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #123 Gepost op: 10 maart 2009, 23:08:22 »
Vandaar de aanschaf en 62,50euro voor de juiste kwaliteit is dan oke want dit scheelt uren plamuren en afwerken  :022:

Vandaag weer een lading onderdelen binnengekomen en dus kunnen we deel 3 van onze onderdelenlijst opgeven, heerlijk als volgende week een berg klaarstaat om te monteren  :036: Het lijkt niet veel maar als je het optelt dan.................... :X

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #124 Gepost op: 10 maart 2009, 23:09:10 »
nostalgie heeft geen prijs vriend  :018:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #125 Gepost op: 11 maart 2009, 17:57:42 »
Het lijkt niet veel maar als je het optelt dan.................... :X

Ja, maar dat moet je ook niet doen freak :018:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #126 Gepost op: 11 maart 2009, 17:59:04 »
ziet er goed uit, en idd dure zooi allemaal.
net een benzine filter wezen halen voor de honda was €17 kwijt gelijk olie en filter meegenomen alles bij elkaar €75 ballen en dan heb je eigenlijk nog niks bijzonders
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #127 Gepost op: 11 maart 2009, 18:46:28 »
Het lijkt niet veel maar als je het optelt dan.................... :X

Ja, maar dat moet je ook niet doen freak :018:
Juist deze keer wel want ik wil eens precies weten wat zo een grote beurt nu eens echt totaal kost, eens kijken of een motorzaak dat voortaan goedkoper kan  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #128 Gepost op: 11 maart 2009, 18:48:12 »
ziet er goed uit, en idd dure zooi allemaal.
net een benzine filter wezen halen voor de honda was €17 kwijt gelijk olie en filter meegenomen alles bij elkaar €75 ballen en dan heb je eigenlijk nog niks bijzonders
Ochja duur, tis allemaal spul wat er gewoon nodig is om een redelijke caferacert te maken en ik hoop toch wel onder die 1700 euro te blijven  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #129 Gepost op: 11 maart 2009, 18:52:42 »
net een benzine filter wezen halen voor de honda was €17 kwijt

Bij van der Peijl kost een benzinefiltertje maar een kleine 4 euro hoor!

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #130 Gepost op: 11 maart 2009, 18:59:33 »
tjsa dit is ook niet het standaard benzine filtertje.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #131 Gepost op: 11 maart 2009, 19:11:21 »
Het standaard, als in: zo'n plastic ding? of als zijnde origineel Honda?

De oude was bij mij iig van metaal en zat in de tank, met de nadruk op zat.. :034:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #132 Gepost op: 11 maart 2009, 20:15:25 »
orgineel honda. die andere dingen hadden ze alleen met veel te kleine aansluitdiameter.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #133 Gepost op: 14 maart 2009, 14:22:35 »
Joehoe :062:, het zitje is net door de TNT hier afgeleverd en natuurlijk moest er meteen gepast worden. Zwart frame met wit zitje steekt nog wel heel erg af, maar ook dat gaat weer helemaal in orde gemaakt worden! Eerst nog wat andere onderdelen bestellen en dan heel veel poets- en schuurwerk :017:, maar goed, hij wordt er natuurlijk wel veel mooier van.

[attachment deleted by admin]

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #134 Gepost op: 14 maart 2009, 14:26:41 »
dat gaat helemaal goed komen daar  :069:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #135 Gepost op: 18 maart 2009, 23:50:32 »
Dat mag ik hopen jah....................morgen weer eens een foto posten want ondertussen gebeurt er natuurlijk wel iets al zie je het niet echt opschieten, elektra/kabelboom ellende  :017:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #136 Gepost op: 19 maart 2009, 18:53:03 »
En de onderdelenjacht is ook nog steeds geopend, lijstje met wanted-goodies ligt hier standaard bij de pc.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #137 Gepost op: 19 maart 2009, 19:18:38 »
We wachten geduldig af  ;)

Racegirl

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #138 Gepost op: 20 maart 2009, 11:57:19 »
mooie motor freak. 8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #139 Gepost op: 20 maart 2009, 22:33:25 »
Tegen de tijd dat die klar is in dit tempo mag je er vast legaal op rijden  :069:

Maar ookal hebben we griep gehad....stilzitten is moeilijk en dus de achterschokkers gemonteerd



De kabelboom is een stukje ellende en dus hele stukken vernieuwen met wat we hebben liggen en dan kom je veel verborgen zaken tegen onder de meters tape............hier hebben ze dus ooit eens een mes doorgehaald ofzo  :046:



Evengoed toch al hele stukken vernieuwd aan de achterzijde en uiteraard komen er geen pinkers op dus de bekende blauwe en orange draden worden verwijderd  :034:



Nieuwe balhoofdlagers zitten gelukkig redelijk op hun plaats en de onderste lagerschaal moest opnieuw worden uitgevuld want deze viel dieper dan de orginele, gelukkig moet het zo weer kunnen, t-stuk en kroonplaat gelijk ff voorzien van een nieuw laagje verf. De kabelboom tot de helft gefikst en eerst is het blok dan weer aan de beurt waarna het in het frame teruggeplaats kan worden zodat dat gedeelte van de kabelboom ook verder gerepareerd kan worden, voor nu staat de 500T er zo bij  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30702 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36045 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6883 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7116 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9137 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak