Donderdagavond begonnen met het maken van een pasplaatje voor de remverdeler, de vorige eigenaar had wel een 2e schijf gemonteerd maar met maar 1 gaatje/1 banjo kom je er niet natuurlijk, een remverdeler van een CB750F1 bood de uitkomst maar die past natuurlijk niet 1,2,3...............vijlen, zagen, boren noem maar op het is weer een feit dat de bewaarde stukjes aluminium weer van pas komen
Het kost werkelijk een hele avond maar de remverderler zit best netjes op zijn plaats en dit moet toch gaan werken, de hoofdremcilinder is voorzien van een revisiesetje en hopen maar dat deze rempot/plunjer ook de juiste remkracht leverd, aan de remverdeler kan het niet meer liggen, koplamp en meer past ook nog keurig
Het kontaktslot wat er op gemonteerd zat was orgineel maar rammelde aan alle kanten en aangezien we hier een volle bak met kontaktsloten hebben liggen maar gekozen voor een nieuw exemplaar, uiteraard past deze net niet maar heeft wel diezelfde funkties.............wederom een pasplaatje maken
Pasplaatje gemonteerd in de rubbers en deze zal zeker niet rammelen, helaas was het binnenwerk ook niet over te zetten anders hadden we daar voor gekozen maar dit is een prima oplossing
Ook nu past de koplamp nog maar de ruimte wordt aardig opgevuld, een volle morgen werk maar ik vindt het weer keurig gelukt
Tussendoor van 2 stuurdempers 1 goede kunnen maken en met een beetje schuur en spuitwerk hebben we weer een werkende stuurdemper die nog gezien mag worden ook, een brik met een stuurdemper.............het moet niet gekker worden
Elektra.................ja mijn hobby [niet echt] maar het laatste stukje kabelboom moest nog gebeuren en hier zat behoorlijk veel werk in, niet minder dan 14 kroonstenen kwamen er vanonder de diverse lagen plakkerige tape, veel draden vernieuwd, alles netjes ingebonden en voorzien van nette verbindingen
Na heel wat uurtjes pielen en kloten is de kabelboom dan klaar.............tenminste het meeste is klaar want of het allemaal weer werkt weten we nog niet, kzal de 1e niet zijn die geen vonken meer heeft
Gelijk maar de stuurschakelaars geheel nagezien, hier en daar voorzien van nieuwe draden, wat licht soldeerwerk en pielen met koperen schuifschakelaartjes en veertjes...............een pokkewerk maar moet weer als nieuw werken straks, alles buiten de stuurschakelaars in het zicht voorzien van krimpkous voor een wat nettere afwerking.............weer wat nuttigs gedaan
En voor je het weet sta je dan op een zaterdag 14 uur naast de heftafel maar dan schiet het lekker op, beter dan elke avond 4 uurtjes...............uiteraard na al dat geploeter met draden eens kijken of we ook daadwerkelijk ergens spanning op kunnen krijgen
De lamp aan de voorzijde [koplamp] bleek genseuveld te zijn in de grote doos met onderdelen, groot licht nog oke maar dimlicht wil echt niet meer................dan maar even een 6V lamp in de houder en dan heb je toch een klap licht in het donker
Zo een zeer nuttige dag vandaag, tussendoor nog wat andere zaken gedaan die stonden gepland maar dit is weer achter de rug.................morgen weer verder