* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #220 Gepost op: 03 juli 2009, 15:33:21 »
bling bling  :039:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #221 Gepost op: 03 juli 2009, 16:16:53 »
Prachtige gave spattert Sun, maar niet zo Café-Race achtig  :/

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #222 Gepost op: 03 juli 2009, 16:46:24 »
Nee, geen goede kunnen vinden. Is net zoiets als speld + hooiberg, dus maar voor deze makkelijke en misschien niet zo caferace-achtige optie gekozen. Kan altijd nog veranderd worden, vind het al heel wat dat er een spatbord in die maat 2e hands te vinden was. Nu maar hopen dat de binnenkant net zo mooi en goed is als de buitenkant...

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #223 Gepost op: 03 juli 2009, 17:51:05 »
Van Vehikel tot Spa geen aluspattert te vinden en zelf 1tje maken liep uit op drama..........................dan deze maar met wat aanpassingen  :034:

En inderdaad net als met een streetfighter zullen we hier ook wel niet gelijk mee klaar zijn  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #224 Gepost op: 03 juli 2009, 18:32:34 »
Kunststofspatbordje van een Bol 'd Or past perfect op de beugel van dat 18" spatbordje  :034: Had ik ook op die rooie en die zwarte, en anders een kunststofspatbortje van FTR  :071:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #225 Gepost op: 03 juli 2009, 18:40:22 »
Deze bedoel ik


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #226 Gepost op: 03 juli 2009, 19:20:27 »
Zoiets hebben we liggen maar Sunny wilde geen kunstof  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #227 Gepost op: 03 juli 2009, 20:15:56 »
Zoiets hebben we liggen maar Sunny wilde geen kunstof  ;)


te begrijpen jij toch ook niet  :103:  :103:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #228 Gepost op: 04 juli 2009, 09:35:03 »
Peters Classic Bikes in Berkel en Rodenrijs misschien  :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #229 Gepost op: 04 juli 2009, 13:31:53 »
Peters Classic Bikes in Berkel en Rodenrijs misschien  :042:
Peter had verdacht weinig vorige week, zelfs losse onderdelen kon die niet gelijk meer aankomen maar we blijven inderdaad de ogen open houden  :054:

Zo ik ben nu 8 uur bezig geweest met het pas maken van 2 plaatjes aluminium voor de remverdeler en het nieuwe contaktslot, vanavond maar eens een uo-date met foto's hier  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #230 Gepost op: 05 juli 2009, 00:24:05 »
Donderdagavond begonnen met het maken van een pasplaatje voor de remverdeler, de vorige eigenaar had wel een 2e schijf gemonteerd maar met maar 1 gaatje/1 banjo kom je er niet natuurlijk, een remverdeler van een CB750F1 bood de uitkomst maar die past natuurlijk niet 1,2,3...............vijlen, zagen, boren noem maar op het is weer een feit dat de bewaarde stukjes aluminium weer van pas komen  :072:



Het kost werkelijk een hele avond maar de remverderler zit best netjes op zijn plaats en dit moet toch gaan werken, de hoofdremcilinder is voorzien van een revisiesetje en hopen maar dat deze rempot/plunjer ook de juiste remkracht leverd, aan de remverdeler kan het niet meer liggen, koplamp en meer past ook nog keurig  :039:



Het kontaktslot wat er op gemonteerd zat was orgineel maar rammelde aan alle kanten en aangezien we hier een volle bak met kontaktsloten hebben liggen maar gekozen voor een nieuw exemplaar, uiteraard past deze net niet maar heeft wel diezelfde funkties.............wederom een pasplaatje maken  :026:



Pasplaatje gemonteerd in de rubbers en deze zal zeker niet rammelen, helaas was het binnenwerk ook niet over te zetten anders hadden we daar voor gekozen maar dit is een prima oplossing  :007:



Ook nu past de koplamp nog maar de ruimte wordt aardig opgevuld, een volle morgen werk maar ik vindt het weer keurig gelukt  :039:



Tussendoor van 2 stuurdempers 1 goede kunnen maken en met een beetje schuur en spuitwerk hebben we weer een werkende stuurdemper die nog gezien mag worden ook, een brik met een stuurdemper.............het moet niet gekker worden  :037:



Elektra.................ja mijn hobby [niet echt] maar het laatste stukje kabelboom moest nog gebeuren en hier zat behoorlijk veel werk in, niet minder dan 14 kroonstenen kwamen er vanonder de diverse lagen plakkerige tape, veel draden vernieuwd, alles netjes ingebonden en voorzien van nette verbindingen  :)



Na heel wat uurtjes pielen en kloten is de kabelboom dan klaar.............tenminste het meeste is klaar want of het allemaal weer werkt weten we nog niet, kzal de 1e niet zijn die geen vonken meer heeft  :044:



Gelijk maar de stuurschakelaars geheel nagezien, hier en daar voorzien van nieuwe draden, wat licht soldeerwerk en pielen met koperen schuifschakelaartjes en veertjes...............een pokkewerk maar moet weer als nieuw werken straks, alles buiten de stuurschakelaars in het zicht voorzien van krimpkous voor een wat nettere afwerking.............weer wat nuttigs gedaan  :069:



En voor je het weet sta je dan op een zaterdag 14 uur naast de heftafel maar dan schiet het lekker op, beter dan elke avond 4 uurtjes...............uiteraard na al dat geploeter met draden eens kijken of we ook daadwerkelijk ergens spanning op kunnen krijgen  :007:



De lamp aan de voorzijde [koplamp] bleek genseuveld te zijn in de grote doos met onderdelen, groot licht nog oke maar dimlicht wil echt niet meer................dan maar even een 6V lamp in de houder en dan heb je toch een klap licht in het donker  :018:



Zo een zeer nuttige dag vandaag, tussendoor nog wat andere zaken gedaan die stonden gepland maar dit is weer achter de rug.................morgen weer verder  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #231 Gepost op: 05 juli 2009, 10:16:16 »
Soooo Freak, goed bezig geweest zeg  :039:
Dat gaat lekker opschieten, maar wat gaat er een werk zitten in een plaatje maken hier en een lipje daar hè. Dat monteren gaat allemaal in no-time, maar dan ben je echt aan het bouwen hè, om van het opknappen van stuurschakelaartjes en zo nog maar niet te spreken  :/
Maar het ziet er allemaal weer fantastisch uit, en ik weet zeker dat, zoals jij dat doet, het ook weer betrouwbaar is  :026:
Komt zachtjesaan het spuitwerk om de hoek kijken zeker  :103:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #232 Gepost op: 05 juli 2009, 10:43:25 »
We zullen dooooooooooooooooooooooorgaaaaaan tot we bij het starten staan :026:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Hans

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #233 Gepost op: 05 juli 2009, 12:46:23 »
goed bezig hoor ..  :039:
ben erg benieuwt naar de wielen.. !

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #234 Gepost op: 05 juli 2009, 13:43:08 »
nou Freak, jij hebt wel een Juupje verdient hoor, na zo'n dag  :090:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #235 Gepost op: 05 juli 2009, 13:51:58 »
nou Freak, jij hebt wel een Juupje verdient hoor, na zo'n dag  :090:
Hertog Jan  :103:

@The Mechanik..............ja daar willen we het nog ff over hebben hoe en wat  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #236 Gepost op: 05 juli 2009, 16:17:41 »


@The Mechanik..............ja daar willen we het nog ff over hebben hoe en wat  :034:

Is goed, ik hoor of lees het wel  :034:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #237 Gepost op: 05 juli 2009, 21:41:22 »
En steeds vraag ik mij af "zou ik dat nou ook kunnen..??"...  :/
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #238 Gepost op: 05 juli 2009, 21:44:38 »
En steeds vraag ik mij af "zou ik dat nou ook kunnen..??"...  :/

 :023: Maak je geen illusies, Paulusssttt, daar is jarenlange oefening en ervaring voor nodig!  :X
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #239 Gepost op: 05 juli 2009, 22:07:51 »
Zelfs ik zit nog regelmatig te worstelen met zaken die zo simpel lijken en gedeelte carbs, ontsteking en onderblokken is iets waar ik nog veel moeite mee heb maar de komende jaren hoop ik nog vaak te oefenen  :054:

Vandaag ook weer iets, omdat ik alle elektra in orde wil hebben steeds tussendoor testen, doormeten enz, nu doet de claxon het het passlicht het niet, alles piept door maar de spanning kakt helemaal in zodra de knopjes bediend worden, waarschijnlijk dus ergens een sluitingkje oid...................we blijven zoeken  :026:

Het gepiel met de stuurschakelaars is klaar, alles piept keurig door, geeft de juiste waarden en weerstanden, alleen nog de juiste hoek ten op zichte van de handen en zitpositie afstellen  :022:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30711 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36063 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6887 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7121 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9143 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak