* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147220 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #340 Gepost op: 23 juli 2009, 22:59:26 »
Verschillende mensen , verschillende meningen  :039: altijd goed toch  :)

Ik had er nog wel aan gedacht om de steunrand aan de buitenkant te plakken want de binnenzijde iets dikker en minder netjes afgewerkt valt niet op, wat sterker is heb ik geen idee van maar de praktijk zal het misschien uitwijzen, eraf halen doe ik zeker niet en naar mijn idee is het polyesteren redelijk gelukt en er zit inderdaad veel schuurwerk aan en ik zal eens nadenken over een iets op lucht of elektra en heb hier ook wel wat liggen. Het zitje past van geen meter meer maar volgende week hoop ik het weer netjes passend te hebben en klaar voor de volgende stap  :022:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #341 Gepost op: 24 juli 2009, 08:59:13 »
dat begint er veelbelovend uit te zien kerel!!

goeie lijnen/verhoudingen zijn belangrijk  :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #342 Gepost op: 25 juli 2009, 20:43:19 »
Waar ben ik aan begonnen  :019: tering het klinkt zo makkelijk dat polyesteren en afwerken maar na 6 avonden nog niet naar de zin en de tijd begint te dringen................morgen hopelijk wat meer resultaat  :012:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #343 Gepost op: 25 juli 2009, 20:44:14 »
 :p

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #344 Gepost op: 25 juli 2009, 21:27:46 »
Het ziet er toch al goed uit Freak!

Het gaat helemaal goed komen  :054:
Straight to your face with the truth!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #345 Gepost op: 26 juli 2009, 09:25:02 »
Heb ff twee dagen niet gekeken hier, maar dit gaat HELAAL goed komen Freak  :039:
Idd, zoals verwacht een berg schuur en plamuurwerk, maar, zoals Renee al aanvoerde, wel zo stevig en scheurbestendig  :034:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #346 Gepost op: 26 juli 2009, 09:32:43 »
Joop, naar mijn mening is het daar te dun voor omdat te doen, en je blijft dan nog een breekvlak houden,is mijn ervaring. Misschien wanneer je een dikker bestaand deel zou hebben zou ik dat ook wel aandurven, maar dit likt mij in dit geval niet slim om te doen, er zit zo een barst in de buitenkant.

Zo heeft ieder z'n manier van werken Renee, en als ik nu zie wat het resultaat geworden is, is dat toch gewoon prima  :036:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #347 Gepost op: 26 juli 2009, 10:28:33 »
Ach Freak (en Sunny ook natuurlijk) doorgaan gewoon dooooorgaan :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #348 Gepost op: 26 juli 2009, 20:18:56 »
Ooooooohhhwww , zie je nou wel dat je het kan!    :034:  :018:
Polyesteren is helemaal zo moelijk niet, alleen dat afwerken en strak zetten kan een ramp zijn om te doen.

Freak, mijn complimenten!  :036:  :054:

Nu de tank ook nog is af maken van de week.... :X

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #349 Gepost op: 26 juli 2009, 23:53:12 »
Ik ben ervan overtuigd dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken enja daar ben ik een deeltje van, evengoed weet ik ook dat ik het nooit echt goed onder de knie zal krijgen maar doe me best het zo netjes mogelijk aan te leveren bij de spuiter  ;) De tank heb ik van de week ook klaar want ik heb de kop vol plannen hoe verder te gaan ermee, het grootste probleem is gewoon de lichte golven en deukjes weg te krijgen maar vraag me nu ook af is het wel goed zoveel plamuur al zie ik vaak niet anders op Tv bij diverse progamma's, vanavond weer een stukje verder gekomen  :054:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #350 Gepost op: 26 juli 2009, 23:54:32 »
Dat word een lekker kontje  :036:  :039:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #351 Gepost op: 26 juli 2009, 23:57:22 »
Ik moet er nog eens achter zien te komen of er nog iets moet gebeuren voor de man die het gaat bekleden, jawel mensen het spuiten en bekleden besteden we zeker uit.......................dat wordt het zeker weten echt netjes  :070:
Ook de hoeveelheid verf en lak moeten we nog achter zien te komen net als wat hoeveelheden van mengen/verhoudingen enz, deze week nog de tank en kontje en dan op naar een nieuw bedacht item, een zelfgemaakt gereedschapbakje het een wel zeer hoog Joe Bar gehalte  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #352 Gepost op: 27 juli 2009, 11:46:42 »
Zo op de foto's te zien gaat het er toch wel heel erg goed uitzien Freak, daar zit weer een heleboel elbowgrease in van jullie tweeën.  :036:



Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #353 Gepost op: 29 juli 2009, 23:05:11 »
Plamuren/schuren, plamuren/schuren, plamuren/schuren en dat veel en vaak  :044:

Het zitje/kontje laat even voor wat het is nu, is uiteraard nog niet klaar maar alles op zijn tijd  ;)

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #354 Gepost op: 30 juli 2009, 16:52:12 »
Hebben jullie al plannen wat betreft de lak? Kleuren, stripings?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #355 Gepost op: 30 juli 2009, 17:39:12 »
Hebben jullie al plannen wat betreft de lak? Kleuren, stripings?
yepzzz staat zelfs ergens een pagina of wat terug te lezen  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #356 Gepost op: 30 juli 2009, 19:52:27 »
Ga morgenmiddag met het oude en nieuwe zitje naar de bekleder, het nieuwe zitje neem ik mee voor de maten (is net iets anders van vorm aan de voorkant en de zijkanten zijn wat langer) en het oude laat ik daar indien nodig, zodat hij de bekleding helemaal in de vorm van het zitje kan maken. Is net een kwestie van de bekleding wat langer laten aan de voor- en zijkanten, zodat het allemaal nog op het nieuwe zitje past. Op de terugweg de verf in Goes ophalen. Onderlaag wordt zilver metallic (BASE102) en laklaag wordt blue pearl (HON155), oftewel een echte mooie blauwe Honda kleur met kleine parelmoervlokjes erin, die niet in tig lagen gespoten hoeft te worden. Daarna goede blanke lak erover en klaar is Kees! (ging het maar zo snel en was het maar zo makkelijk). De originele goudkleurige tankstriping ligt al 2 weken klaar. Hier nog even de motor waar ik de kleuren van "gepikt" heb:

[attachment deleted by admin]

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #357 Gepost op: 30 juli 2009, 20:15:33 »
Opzich een heel mooie kleur! Het zal me benieuwen hoe het staat :103:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #358 Gepost op: 30 juli 2009, 20:25:55 »
Ik vraag me toch af hoe je aan de naam MotorFreak bent gekomen?? En ook bewonderenswaardig hoe je het altijd zo Sunny in blijft zien na al dat schuren en plamuren  :018:


Wordt echt gaaf!! Wil um graag IRL zien als ie klaar is!!
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #359 Gepost op: 30 juli 2009, 23:11:47 »
Normaal is een beetje caferacer alu, rood, zwart of grijs en best gedurfd om daar totaal van af te wijken en gaan voor een kleur die je zelf bijzonder vindt  :036: Het zal mij ook benieuwen hoe het resultaat zal zijn maar ik heb er zeer goede gedachten over  :022:

Vanavond is het toch weer niet geworden wat ik verwachte, de gehele tank in de plamuur omdat ik dan meer putjes kan zien en oneffenheden, de hoop was de vele schuurkrassen aangebracht door iemand die hem ooit eens grijs heeft gepoten weg te werken maar al is de tank wel weer een stuk gladder de krassen zijn nog zeer goed zichtbaar, wat een tijd hier in kan gaan zitten  :011: weer wat geleerd over de wondere wereld van de motorbouwers  :026:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30711 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36064 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6887 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7121 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9144 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak