* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144542 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #280 Gepost op: 09 juli 2009, 18:59:42 »
Het terug monteren van de schijven op de naaf viel vies tegen, de aandrijving van de kilometerteller paste niet en dus zelf een spacer gemaakt welke keurig lijkt te gaan werken, ziet er ook nog netjes uit dus goede hoop maar dit was uren vertraging, ook liepen de moeren van de rechterremschijven tegen de opnemer van de kilometerteller aan dus alle bouten moesten weer los en omgedraaid worden

Heeeeeeeeeel herkenbare probleempjes  :069:

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #281 Gepost op: 09 juli 2009, 22:36:35 »
Het volgende modificatieproject heeft zijn aanvang ook weer gehad, want het spatbord is vandaag binnen gekomen, maar ook dat past helaas niet in 1 x. Het komt van een lichte Four af die ook maar 1 remschijf had, dus is de bevestiging links op de onderpoot anders dan rechts, maar ook daar is weer wat op gevonden. Freak heeft het blokje voor de ophanging van de remklauw aangepast, zodat het geheel nu wat meer gecentreerd is. Ook mist rechts het haakje voor de remleiding en moet die in een iets andere stand komen te staan, anders loopt dat weer tegen de stuurdemper aan. En als je dan toch bezig bent: de bevestigingsbeugel aan de voorkant paste ook niet echt lekker, die stond veel te wijd als hij aan de buitenkant vastgezet zou worden, dus die er maar afgehaald, zat toch alleen maar met 2 boutjes vast. Zo ziet het spatbord er weer wat meer als het origineel uit, maar omdat het ding niet gepoetst was, heeft Freak alles er meteen maar afgesloopt om ook de binnenkant een grondige poets- en opknapbeurt te geven. Aan de binnenkant zit wat roest, terwijl de buitenkant nog keurig blinkend en hard is, zelfs geen deukje in te bekennen. Aan de binnenkant van het spatbord was ooit iemand bezig geweest met blanke tectyl, dit er door middel van remmenreiniger op een doekje al gedeeltelijk af weten te boenen, als alles eraf is, is het nog een kwestie van ontvetten, misschien licht opschuren en spuiten met wielspray of iets dergelijks. Daarna poosje laten drogen en dan kan de buitenkant helemaal netjes gemaakt worden tot het zo blinkt dat je je haar erin kunt kammen. Het lijkt op die manier niet erg op te schieten, maar het is allemaal een kwestie van passen, meten, aanpassen, nog eens passen en meten en hier net zo lang mee doorgaan tot het allemaal degelijk vast gezet kan worden en het ook nog lekker smoelt. Ben ondertussen zelf maar met de schertsplaten begonnen, zaten er van een CBR600F op, maar zaten niet deugdelijk vast, dus alles maar uit elkaar geschroefd en met een kleine platte schroevendraaier, een doekje en de remmenreiniger in de aanslag me op een kruk aan de kleine heftafel gepositioneerd. Alles op zijn tijd, als het eenmaal schoon en opgepoetst is heb je er ook weer lang plezier van.

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #282 Gepost op: 10 juli 2009, 11:22:43 »
heeft u iets te poetsen, van spatbord en schertsplaat tot toilet en vuile vaat, Sunny moet je hebben  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #283 Gepost op: 10 juli 2009, 15:12:01 »
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh, echies niet, dan kom ik niet meer aan mijn eigen zooi toe! Doe al hele dagen niets anders dan de k*lerezooi van een ander opruimen en schoonmaken, 's avonds ook nog de vingertoppen blauw poetsen, dus als iemand iets te poetsen heeft, geef ik graag tips hoe ze het zelf heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooi/schoonn kunnen maken. Zo, ff bammetje erbij gepakt, want ik hapte zo lekker :+

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #284 Gepost op: 10 juli 2009, 15:15:03 »
Hopelijk met lekker veel honing der tussen, dan ben je er even lekker zoet mee  :093:

Geintje Sunny, je fiets ziet er echt super uit van dichtbij......respect! :036: :054:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #285 Gepost op: 10 juli 2009, 20:12:37 »
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuh, echies niet, dan kom ik niet meer aan mijn eigen zooi toe! Doe al hele dagen niets anders dan de k*lerezooi van een ander opruimen en schoonmaken, 's avonds ook nog de vingertoppen blauw poetsen, dus als iemand iets te poetsen heeft, geef ik graag tips hoe ze het zelf heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooi/schoonn kunnen maken. Zo, ff bammetje erbij gepakt, want ik hapte zo lekker :+

 :018:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #286 Gepost op: 10 juli 2009, 22:32:29 »
TeringJantje, dit machientje is om te kwijlen. Geweldig, Freak en Sunny dit is vreselijk mooi. Moet em toch eens in het echie zien hoor. Takes my breath away. :036:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #287 Gepost op: 10 juli 2009, 23:19:44 »
Your welcome  :054: Het is ongeloofelijk veel werk, niet dat het me tegen valt maar alle beugeltjes en kleine onderdeeltjes zelf maken is een heidens karwei, zo moet ik binnenkort iets gaan verzinnen voor de teller, een andere bevestigingsplaat aangezien het nieuwe kontaktslot er nu tegen aan komt....................eerst de wielen/remmen maar eens in orde maken, dan zitje op maat maken, zijschildjes verzinnen en gereedschapbakje maken, tank en kont moeten nog gespoten worden en nog veel meer...................soms wou ik dat ik rijker was dan kocht ik gewoon een nieuwe teller en remmen  :037:

Afsluitertje van vandaag nog ff een terugblik van voor ons werk, de verschillen worden steeds duidelijker  :026:

[attachment deleted by admin]

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #288 Gepost op: 11 juli 2009, 08:22:38 »
Ja ik ken dat met allerlei beugeltje etc zelf maken. Maar dat is eigenlijk ook wel weer leuk, alleen zoveeeeeeel
werk. Als ik zo kijk naar de foto's op pag 14, misschien een idee om de onderste rand van het zitje iets te verlagen zodat je de frame buis niet meer ziet waar het zitje op rust?
Zelf vind ik het mooiste  om de driehoek achter je blok open te laten maar dan zit je natuurlijk weer met dat gereedschapbakje, en zit die beugel op de achterste 2 buizen weer lelijk in het zicht. Ik blijf mee denken en kijken. Heb voor je gereedschapbak ook wel een idee maar is een beetje moeilijk uitleggen hier. Wil je zelf die driehoek open houden of niet?
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #289 Gepost op: 11 juli 2009, 12:01:23 »
Ja ik ken dat met allerlei beugeltje etc zelf maken. Maar dat is eigenlijk ook wel weer leuk, alleen zoveeeeeeel
werk. Als ik zo kijk naar de foto's op pag 14, misschien een idee om de onderste rand van het zitje iets te verlagen zodat je de frame buis niet meer ziet waar het zitje op rust?
Zelf vind ik het mooiste  om de driehoek achter je blok open te laten maar dan zit je natuurlijk weer met dat gereedschapbakje, en zit die beugel op de achterste 2 buizen weer lelijk in het zicht. Ik blijf mee denken en kijken. Heb voor je gereedschapbak ook wel een idee maar is een beetje moeilijk uitleggen hier. Wil je zelf die driehoek open houden of niet?
Je moet maar eens langs komen dat legt beter uit  :103: Gereedschapbakje had ik in gedachten iets van een oude accubak te gebruiken en die 3-hoek gaat een stukje dicht on de vorm van een klein schildje maar ook daar zijn alle opties nog over open  :054: Het zitje iets verlengen aan de onderzijde...............ja klinkt goed en dan in 1 lijn met de raqnd van de tank maar ik heb al veel geoefend met polyester en plamuur maar dat ligt me nog steeds niet helaas  :017:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #290 Gepost op: 11 juli 2009, 17:40:30 »
Ja ik ken dat met allerlei beugeltje etc zelf maken. Maar dat is eigenlijk ook wel weer leuk, alleen zoveeeeeeel
werk. Als ik zo kijk naar de foto's op pag 14, misschien een idee om de onderste rand van het zitje iets te verlagen zodat je de frame buis niet meer ziet waar het zitje op rust?
Zelf vind ik het mooiste  om de driehoek achter je blok open te laten maar dan zit je natuurlijk weer met dat gereedschapbakje, en zit die beugel op de achterste 2 buizen weer lelijk in het zicht. Ik blijf mee denken en kijken. Heb voor je gereedschapbak ook wel een idee maar is een beetje moeilijk uitleggen hier. Wil je zelf die driehoek open houden of niet?
Je moet maar eens langs komen dat legt beter uit  :103: Gereedschapbakje had ik in gedachten iets van een oude accubak te gebruiken en die 3-hoek gaat een stukje dicht on de vorm van een klein schildje maar ook daar zijn alle opties nog over open  :054: Het zitje iets verlengen aan de onderzijde...............ja klinkt goed en dan in 1 lijn met de raqnd van de tank maar ik heb al veel geoefend met polyester en plamuur maar dat ligt me nog steeds niet helaas  :017:

Is goed Freak dat praat wat makkelijker, en idd dat bedoel ik, dat de onderkant van het zitje door loopt met de lijn van de tank. En ik heb wel eens  :048: wat meer met polyester en plamuur gedaan, dat komt wel goed.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #291 Gepost op: 11 juli 2009, 19:15:47 »
Klinkt goed  :054:

Adres wist je misschien nog van de gitaar  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #292 Gepost op: 11 juli 2009, 19:42:07 »
Klinkt goed  :054:

Adres wist je misschien nog van de gitaar  :048:
Yup, geen probleem :D
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #293 Gepost op: 12 juli 2009, 00:07:38 »
Nog even aan het rommelen geweest aan het voorwiel en remmen...............wel 20 keer het voorwiel er in en eruit gehaald, passen meten, voorspattert aanpassen, rechterremschijf en adapterplaat veranderen, opvulblokjes, beugeltje's en nog meer kleine dingetjes gemaakt en gebruik gemaakt met een oud onderdeel wat aan fietsen met trappers werd gebruikt [Daan bedankt voor de tip!], de rechterremleiding moest zoals links met het rubber in een haakje vallen maar omdat er orgineel maar 1 schijf is gemonteerd mist dat, met een zogenaamd tonnetje van een fiets dit kunnen bevestigen want iets lassen kan pas volgende week weer en ik wilde weten of dit ook mogelijk is na de tip van Daan en ja werkt prima, niet van echt te onderscheiden  :037:

Na 4 avonden is het voorwiel volgens mij klaar, de compleet aangepakte remklauwen zijn ook klaar voor de olie en hopelijk zitten alle aansluitingen dan ook keurig dicht  :026:

Plaatjes  :054:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #294 Gepost op: 12 juli 2009, 09:21:31 »
hey freak goed bezig kom binnen kort weer eens aanwaaien nu ik alle tijd weer heb voor alle leuke dingen in het leven
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #295 Gepost op: 12 juli 2009, 10:20:36 »
niet zo negatief hoor Sebas , was toch een leuke (kort dat wel ) tijd?
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #296 Gepost op: 12 juli 2009, 10:28:13 »
Ziet er superkeurig uit Freak  :021: En met die ontbrekende voorbeugel, een stuk sportiever dan origineel  :022:

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #297 Gepost op: 12 juli 2009, 11:04:53 »
is voor freak zijn doen wel bling bling hoor  :054:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #298 Gepost op: 12 juli 2009, 11:20:22 »
is voor freak zijn doen wel bling bling hoor  :054:



Is voor Sunny hoor :+
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #299 Gepost op: 12 juli 2009, 11:52:49 »
 :036:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30085 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35212 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6729 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6939 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8882 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak