* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144321 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Twinnie

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #200 Gepost op: 24 juni 2009, 00:24:32 »
Nou mocht ik nog eens besluiten mijn aanwinst grondig te laten reviseren, restaureren of hoe je het ook wilt noemen, ik geloof dat ik al een geschikt adres weet... :D
Heb de motor trouwens gisteren opgehaald. Hij liep voorbeeldig. Alles deed het naar behoren alleen bleek er na stilstand  via de overloopslangetjes wat benzine uit de carburateurs te druppelen. Waarschijnlijk veroorzaakt door wat vuil in de tank waardoor een of beide vlotters bleven hangen.
Nu gaat hij naar de dealer voor de reguliere onderhoudsbeurt. Olie, filter, ontsteking en kleppen stellen en als enige bijzonderheid even naar de carburateurs kijken. Nou niet echt een schande voor een 32 jaar oude twin lijkt mij.
En dan moet het grote genieten gaan beginnen. 'Ben benieuwd...  :)

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #201 Gepost op: 24 juni 2009, 17:40:37 »
Nou mocht ik nog eens besluiten mijn aanwinst grondig te laten reviseren, restaureren of hoe je het ook wilt noemen, ik geloof dat ik al een geschikt adres weet... :D
Heb de motor trouwens gisteren opgehaald. Hij liep voorbeeldig. Alles deed het naar behoren alleen bleek er na stilstand  via de overloopslangetjes wat benzine uit de carburateurs te druppelen. Waarschijnlijk veroorzaakt door wat vuil in de tank waardoor een of beide vlotters bleven hangen.
Nu gaat hij naar de dealer voor de reguliere onderhoudsbeurt. Olie, filter, ontsteking en kleppen stellen en als enige bijzonderheid even naar de carburateurs kijken. Nou niet echt een schande voor een 32 jaar oude twin lijkt mij.
En dan moet het grote genieten gaan beginnen. 'Ben benieuwd...  :)


Zuuksex ermee, en veel veilige km`s toegewenst. :022:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #202 Gepost op: 24 juni 2009, 17:59:48 »
Klinkt niet verkeerd qwa onderhoud, vlotterhoogte juist afstellen en klaar met druppelen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #203 Gepost op: 24 juni 2009, 19:13:01 »
Ik wil die carbsssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :034: :103:

Môk ôk èèn  :034: mèrruhhhh..............  :023: €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #204 Gepost op: 24 juni 2009, 19:24:18 »
Gevalletje kost wat, maar dan heb je ook wat lijkt me?

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #205 Gepost op: 24 juni 2009, 19:35:59 »
Klinkt niet verkeerd qwa onderhoud, vlotterhoogte juist afstellen en klaar met druppelen  :054:

Mits dat dat rubbere scherpe puntje op de vlotter naald niet is in gesleten voor de perfecte afdichting.... :054:

Twinnie

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #206 Gepost op: 24 juni 2009, 23:26:11 »
Nou vanavond even een lekker ritje gemaakt. Op twee plaatsen gestopt en hoewel de kraan wagenwijd openstond kwam er op beide stopplaatsen geen druppel uit de slangetjes en ook in de stalling bleef de vloer onder de motor kurkdroog.
De twin gedroeg zich dan ook voorbeeldig. OK, bij het starten was er enkele malen een extra plofje te horen maar ja, 's morgens wakker worden in een vreemde stalling en even later kruipt er een vreemde vent op je. Mag je dan even van slag zijn? :097:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #207 Gepost op: 25 juni 2009, 15:35:32 »
 :070:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #208 Gepost op: 25 juni 2009, 22:12:39 »
Nou vanavond even een lekker ritje gemaakt. Op twee plaatsen gestopt en hoewel de kraan wagenwijd openstond kwam er op beide stopplaatsen geen druppel uit de slangetjes en ook in de stalling bleef de vloer onder de motor kurkdroog.
De twin gedroeg zich dan ook voorbeeldig. OK, bij het starten was er enkele malen een extra plofje te horen maar ja, 's morgens wakker worden in een vreemde stalling en even later kruipt er een vreemde vent op je. Mag je dan even van slag zijn? :097:

Als het maar bij even blijft niet nee :+
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #209 Gepost op: 01 juli 2009, 23:40:10 »
Zo na de tussendoor projekten die uiteindelijk weer wat nieuwe onderdelen opleveren voor de 500T [hier wordt dus echt voor bijgeklust] weer tijd voor ons ,,ding''  :039: Gezien het weertje de uitlaten en dempers buiten eens aangepakt, nieuwe dempers of andere oid gaat niet gebeuren omdat we liever wat meer centen steken in het rijwiel gedeelte en remmen, tis een kwestie van keuzes maken maar later kan er altijd nog wat aangepast worden............................de zwarte dempers zijn eenvoudig aan elkaar gebakken, zijn gasdicht maar niet heel netjes gelast, beun de haas zou het nog beter kunnen [veel slakinsluiting], Sunny die bepaald hoe en wat ze haar caferacert wil hebben heeft gekozen voor een andere kleur en dan doen we dat................ :054:



Met de milde lamellenschijf de oude zwarte hittebestendige verf er volledig afgehaald, een pokkewerk en je ben later zelf compleet zwart maar dan heb je weer keurige blanke uitlaten met dempers  :034:



Achteraf bleken ze toch iets harder te zijn dan gedacht dus meevaller en met wat slijpwerk de dikke lassen en punten wat kunnen verbeteren, redelijk wat pitting maar binnen de tolerantie  :)



Lekker buiten in de schaduw met de juiste temperatuur en 2 kinikkerbussen de dempers voorzien van een nieuwe jas  :026:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #210 Gepost op: 01 juli 2009, 23:41:46 »
Altijd lekker dat er gemeld wordt dat er weer wat nieuwe onderdeeltjes zijn aangekomen  :072:



Zo wordt de puzzel net weer wat completer, weer zo'n hoekje klaar wat later weer uit het zicht verdwijnt maar hie kun je toch geen half afgesleten tandwiel terugzetten  :D



De voorzijde, stiekum zit daar nog heel wat werk in, de remklauwen passen, moeten nog worden voorzien van nieuwe afdichtingen, olie, blokken, rempijpjes enz, ook de wielen moeten nog volledig in elkaar worden gezet met wat problemen met de kilometertelleropnemer maar gaan we van winnen, de remverdeler moet een pasplaatje krijgen van alunimium, het contaktslot vervangen door een andere welke niet passend is maar een orginele kan ook weer niet omdat de oude aangepast was qwa bedrading en meer, voorspattert missen we nog maar er is hoop op een 18inch model, de koplamp en bedrading moet aangepast worden, ander rempotje en een andere korte remleiding, de stuurschakelaars moeten volledig open en opnieuw solderen en goed werkend maken enz, enz  :044: Veel werk dus maar het passen is begonnen en ik vindt het al ergens op gaan lijken, ben blij dat we hebben gekozen voor niet de makkelijkste weg maar hebben gekozen voor de orginele remklauwen met montage extra schijf, remklauw en bijbehorende zaken  :054:



Gaat lekker zo, hopen dat de velgen snel terug zijn van Haan wheels en dat we er snel nieuwe banden op kunnen laten leggen, gekozen is min of meer voor de altijd goed sturende maar snel aan slijtage onderhevige BT45 :071:




Wordt weer vervolgt  :022:
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2009, 23:54:46 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #211 Gepost op: 02 juli 2009, 11:11:41 »
Al lekker opgeschoten Freak.  :054:
Ziet er weer knap uit zo met die twee remtangen.  :052:
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #212 Gepost op: 02 juli 2009, 11:33:29 »
Dat ziet er allemaal weer goed uit Freak :039:



Is there anybody out there

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #213 Gepost op: 02 juli 2009, 18:35:09 »
 :054:

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #214 Gepost op: 02 juli 2009, 19:03:41 »
Eind van de middag werd ik gebeld door Haan Wheels... de velgen zijn klaar!!! Hoewel Freak de goeie man vorige week ook nog aan de telefoon heeft gehad en heeft gemeld dat de velgen opgestuurd konden worden naar het adres wat op het briefje stond wat bij de naven zat, vroeg Haan me wederom of de velgen afgehaald werden of per post verzonden moesten worden. En naar welk adres :046:. Ik begrijp die beste man echt niet, want in het bijgesloten briefje stond toch duidelijk ons adres vermeld en aangezien Freak hem ook al verteld had dat het hele spul gewoon met de pakketdienst mee kon, zat de man duidelijk verlegen om een praatje met 1 van ons (zou niet weten hoe ik dat telefoongesprek anders zou moeten verklaren en omschrijven...). Maar om een lang verhaal kort te maken (waar ik heel slecht in ben): de velgen gaan morgen op de post, maar omdat GLS op zaterdag niet werkt, komen ze maandag op Geersdijk aan. De beste man van Haan wilde nog wel even weten of er dan iemand thuis was... Heb gezegd dat ik om kwart over 12 thuis ben en dat ook blijf tot GLS is geweest. Nu nog uit zien te vogelen welke bandenmaat er goed op past, dan kan het spul naar Moto16c.

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #215 Gepost op: 02 juli 2009, 19:34:17 »
 :054: :034: :+

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #216 Gepost op: 03 juli 2009, 02:25:57 »
Al lekker opgeschoten Freak.  :054:
Ziet er weer knap uit zo met die twee remtangen.  :052:
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

:105:

Hopelijk zijn de velgen er maandag!! :039:

Ballbreaker

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #217 Gepost op: 03 juli 2009, 02:40:08 »
Volgens mij hebben ze het bij Haan wieletjes enorm druk, al jaren...Ik heb er een keer een set spaken besteld, en maar wachten op een factuur zodat ik het vooraf kon betalen. Na 3 weken weer een mailtje gestuurd, 2 weken later lagen er 20 gloedjenieuwe RVS spaken in de brievenbus, met een briefje dat er geen kosten aan verbonden zaten omdat het zolang geduurd had  :036:

Succes met de vers gspaakte wieltjes.  :054:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #218 Gepost op: 03 juli 2009, 12:47:27 »
Had het ff gezegd, hadden we er morgen om gereden...  :048:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #219 Gepost op: 03 juli 2009, 15:18:37 »
En om het geheel een beetje verder af te maken zit er ook een andere voorspattert aan te komen. Weliswaar van een Honda 350 of 400 of 450 Four, maar heb al uitgeplozen dat er op die modellen ook een 18" voorwiel zit, dus zou moeten passen. Zou mooi zijn als dat begin komende week ook binnen is, kan alles gelijk gepast worden en indien nodig aangepast worden. Dit is de spattert:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30067 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35193 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6713 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6932 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8872 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak