* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 144320 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #160 Gepost op: 10 juni 2009, 20:01:39 »
Bij een Fireblade ook maar deze CB niet dus wat ik wist wat ook boekenpraat  :103:

Deze CB blijft...................oja.......ja denk het wel tis net een soort Benny maar deze bouw ik speciaal voor Sunny omdat ze eens zo graag een caferacert wil hebben  :039:


graag herhaal ik het aanbod met de kist jupieler  8)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #161 Gepost op: 10 juni 2009, 21:39:51 »
 :020: Ik wil OOK een caféracert.....
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #162 Gepost op: 10 juni 2009, 21:42:40 »
:020: Ik wil OOK een caféracert.....

+1 :036:

Offline TechnoGremlin

  • Force Majeur
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 387
  • Geslacht: Man
  • CB1300
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #163 Gepost op: 10 juni 2009, 21:51:37 »
:020: Ik wil OOK een caféracert.....

Ik niet :018:

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #164 Gepost op: 10 juni 2009, 22:41:28 »

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #165 Gepost op: 11 juni 2009, 10:46:17 »
ik wil gewoon naar een cafe racen :079: :096:


Is there anybody out there

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #166 Gepost op: 11 juni 2009, 22:30:13 »
:020: Ik wil OOK een caféracert.....

Regel ergens een old skool brik, geef Freak een zak met geld en je hebt in een paar weken een vette caferacert  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #167 Gepost op: 11 juni 2009, 23:58:42 »
Met een zak geld bouwt het een stuk makkelijker  :012: nieuwe onderdelen er zo op monteren, over de remklauwen zijn we al 2 avonden bezig, rencilinders vastgerot, rempomp die slecht wilde meewerken, gelukkig hebben we al heel wat nieuwe slijtage onderdelen liggen dus deze remklauwen zullen straks hopelijk weer dik in orde zijn  :039:

Gelijk maar even de clip-ons gemonteerd en de lampeoren, weer een beetje gevorderd zeg maar  :022:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #168 Gepost op: 12 juni 2009, 10:39:26 »
:020: Ik wil OOK een caféracert.....

Regel ergens een zak met geld , geef Freak old skool brik en je hebt in een paar weken een vette caferacert  :018:

In deze volgorde bedoel je..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #169 Gepost op: 12 juni 2009, 16:21:21 »
Vanmiddag bij Moto16c 1 setje nieuwe remblokken gescoord, de 2e set is besteld en zal begin volgende week geleverd worden, net als het voortandwiel met 15 tanden. We hadden hier nog wel een 16-tands liggen, maar dan is je acceleratie minder en je top hoger, niet echt voordelig als je van plan bent er een dragrace mee te gaan rijden. Ook zou het prutsen, passen en meten worden om het 16-tands erop te krijgen met de ketting eromheen en dat alles achter de bescherming die tegen het blok zit om te voorkomen dat bij het breken van de ketting deze in het blok slaat. Dus weer wat euro's armer, maar wel een paar remblokjes rijker! :034: Verder zit er nog heel veel poetswerk aan, dus ben ik iedere avond met de fijne schuurwol, Belgom en een paar oude sokken in de garage aan de gang. Het houdt je van de straat en na enige tijd poetswerk is het resultaat wel erg duidelijk. Ben echt benieuwd hoe het hele spul draait als alles weer gemonteerd is... (maar daarin ben ik vast niet de enigste :018:).

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #170 Gepost op: 12 juni 2009, 20:43:08 »
:020: Ik wil OOK een caféracert.....

Regel ergens een zak met geld , geef Freak old skool brik en je hebt in een paar weken een vette caferacert  :018:

In deze volgorde bedoel je..??

Mag ook vast  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #171 Gepost op: 15 juni 2009, 23:15:49 »
Zo het blok is nu echt een eind klaar en deze staat dus klaar in het frame, morgen nog wat aardepunten maken en zorgen dat alles vastgebout wordt  :039: Ondertussen zijn de remklauwen en reviesie in volle gang en begint het steeds meer ergens op te lijken  :p

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Twinnie

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #172 Gepost op: 15 juni 2009, 23:17:02 »
Motorfreak, ik ben zeer onder de indruk van je activiteiten maar laat ik mijzelf als nieuwkomer op dit forum even kort introduceren.
Ik woon in het westen des lands, in de bloembollenstreek om wat preciezer te zijn. Ik rijd motor sinds 1974 maar vier jaar geleden stopte ik ermee. Leeftijd he...
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus kreeg ik weer eens de kriebels.
En wat heb ik kortgeleden aangeschaft? Een heuse Honda CB500T !
Hij staat momenteel nog bij de huidige eigenaar maar als de papierwinkel in orde is dan hoop ik er vele plezierige kilometers op af te leggen.
Je begrijpt nu waarom ik je verrichtingen met belangstelling volg en wie weet kan ik nog eens gebruik maken van je kennis en ervaring met deze twin.
Succes met het verdere verloop. Ik blijf het met belangstelling volgen.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #173 Gepost op: 15 juni 2009, 23:20:31 »
Welkom Twinnie .... hoe heb je ons gevonden, als ik vragen mag ?

Twinnie

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #174 Gepost op: 15 juni 2009, 23:29:28 »
Welkom Twinnie .... hoe heb je ons gevonden, als ik vragen mag ?

Door het met Google verzamelen van alles wat met een Honda CB500T te maken heeft  :D

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #175 Gepost op: 15 juni 2009, 23:39:31 »
Welkom en top weer iemand te mogen lezen met diezelfe intresse, deze CB500T is een Nederlands frame met Belgies blok en deze zijn samengesmolten ergens op de grens van Belgie en Nederland, deze gekocht met het idee er een wat nettere caferacert van te maken en dan speciaal voor Sunny welke zeer graag een ,,eigen'' caferacer zou willen hebben  :039: Zoals vaak een projektje wat iets meer aan het worden is als alleen een grondige poetsbeurt , veel werk maar leuk om te doen naast de andere motoren  :034:

Heb je een foto van jou motor eventueel  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Twinnie

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #176 Gepost op: 15 juni 2009, 23:59:12 »
Jazeker, tijdelijk geparkeerd op de site van mijn favoriete chinees restaurant.



Je ziet dat de uitlaatdempers niet de originele exemplaren zijn maar afkomstig van, vermoed ik, de CB450 twin afkomstig uit hetzelfde nest.

Meteen een vraagje. Bij dit type ontbreekt het oliedruklampje en de vorige eigenaar wist mij te vertellen dat de nokkenas, in tegenstelling tot b.v. de 450 permanent in een oliebadje draait. Nu herinner ik mij dat voor b.v. de CB350Four de importeur adviseerde om eerst de kickstarter een paar maal in te trappen totdat het oliedruklampje doofde en pas dan de motor daadwerkelijk te starten. Blijkbaar was bij dit type van een dergelijk permament oliebadje geen sprake en verklaart dat de afwezigheid van het oliedruklampje op deze 500Twin waarbij dat wel het geval schijnt te zijn.
En jij hebt het blok helemaal binnenstebuiten gekeerd dus als er een het mysterie van het ontbrekende lampje kan ontsluieren ben jij het.... ;)
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2009, 00:13:40 door Twinnie »

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #177 Gepost op: 16 juni 2009, 14:35:11 »
Gisteravond is het blok in het frame gezet, gaat vanavond vast gezet worden met alle ophangplaatjes. Heb alle info (foto's, partslist en werkplaatshandboek) van de 500T maar even op de laptop geknald, is net een stukkie makkelijker dan iedere keer vanuit de garage naar de woonkamer te moeten hobbelen om te kijken wat waar ook alweer zat. Handig als je foto's maakt tijdens het uit elkaar trekken van een fiets.
@ Twinnie, mocht je meer info willen zoals het werkplaatshandboek en de partslist van de CB 500 T, laat dan maar even weten via de mail, heb alles op de pc staan.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #178 Gepost op: 16 juni 2009, 17:45:39 »
Hey Twinnie, wij hebben het blok niet helemaal open gehad, meer het onderblok want de compressie en alles onder de kleppendeksels lijken prima in orde en eventueel halen we het blok pas van de winter compleet open voor nieuwe pakkingen, eventueel nieuwe zuigers/veren enz. Dat de nokkenstok in een oliebad draait lijkt me sterk want alle olie zakt zoiezo naar beneden en er zitten volop oliekanaaltjes overal welke bij ons vergroot zijn, een aantal keer kicken is zoiezo beter voor het blokkie  :039:

Mooie 500T heb je daar trouwens, zeldzaam met die orginele striping  :036:

Hebben nog een berichtje gekregen wat niet tegenvalt  :022:

Haan wheels in Schijndel: Alu velg 100€, spaken RVS 55€ inspaken/boren €25 ! €190 per wiel..is veel, ik weet het, maar wel waard !! daar heb je jaren plezier van !
gr rogier
 
(neem vooral 18"voor je voorwiel !! stuurt aanzienlijk beter)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #179 Gepost op: 16 juni 2009, 19:08:06 »
Heeft "Top Wheels" de prijzen toch behoorlijk doen zakken Freak  :070:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30067 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
35193 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6713 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
6932 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
8872 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak