* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147142 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #100 Gepost op: 12 februari 2009, 18:20:02 »
In zoverre netje...............je kunt goed zien dat het industrie-genzeul is want er zitten wel wat puntjes tot op het kale frame in en niet overal even dik maar een mooie prijs maakt veel goed, het verschil kun je dus wel terug zien bij een kleinere coater die met een kleinere straalkast en oven werkt.....................iets naukeuriger is misschien beter omschreven.

Niet dat is slecht is, nee verre van dat maar bij hun is het echt massa produktie waar zaken snel en in het groot worden gedaan.................ik ben er blij mee  :022: Zelf krijg je het niet zo netjes met de spuitbus................en degelijk  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #101 Gepost op: 12 februari 2009, 18:24:23 »
Netjes hoor  :071: Een prima begin  :034:

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #102 Gepost op: 12 februari 2009, 20:07:48 »
ziet er goed uit  :054:

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #103 Gepost op: 13 februari 2009, 00:16:19 »
In zoverre netje...............je kunt goed zien dat het industrie-genzeul is want er zitten wel wat puntjes tot op het kale frame in en niet overal even dik maar een mooie prijs maakt veel goed, het verschil kun je dus wel terug zien bij een kleinere coater die met een kleinere straalkast en oven werkt.....................iets naukeuriger is misschien beter omschreven.

Niet dat is slecht is, nee verre van dat maar bij hun is het echt massa produktie waar zaken snel en in het groot worden gedaan.................ik ben er blij mee  :022: Zelf krijg je het niet zo netjes met de spuitbus................en degelijk  :+

Heb je absoluut gelijk in! Alles is aangepast op mega spullen, zo ook dus de spuitspullen. Maar ja ik mocht helemaal niet klagen aangezien het gratis was voor me  :103:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #104 Gepost op: 13 februari 2009, 18:57:05 »
In zoverre netje...............je kunt goed zien dat het industrie-genzeul is want er zitten wel wat puntjes tot op het kale frame in en niet overal even dik maar een mooie prijs maakt veel goed, het verschil kun je dus wel terug zien bij een kleinere coater die met een kleinere straalkast en oven werkt.....................iets naukeuriger is misschien beter omschreven.

Niet dat is slecht is, nee verre van dat maar bij hun is het echt massa produktie waar zaken snel en in het groot worden gedaan.................ik ben er blij mee  :022: Zelf krijg je het niet zo netjes met de spuitbus................en degelijk  :+

Heb je absoluut gelijk in! Alles is aangepast op mega spullen, zo ook dus de spuitspullen. Maar ja ik mocht helemaal niet klagen aangezien het gratis was voor me   :103:

Duidelijk die kwestie van dat gegeven paard  :070:

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #105 Gepost op: 13 februari 2009, 19:38:35 »
Absoluut  :D
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #106 Gepost op: 03 maart 2009, 20:43:12 »
Vanmiddag Moto16c weer eens verblijd met een lijstje met onderdelen voor de 500T. Ditmaal alles netjes compleet gemaakt met onderdeelnummers, plaats en naam van het onderdeel, aantal nodig en daarachter stippellijntjes met een komma ertussen, zodat hij alleen maar de prijs in het lijstje in hoeft te vullen zodra alles binnen is. Veel makkelijker dan dat kan ik het niet maken, dachten ze er bij de Belastingdienst maar net zo over... :070:
Ow ja, de stift voor de koppeling was ook binnen, dus die gelijk meegenomen. Zodra Freak klaar is met de Transalp, mijn motor weer rijklaar is en de ZXR weer van tellers en koplamp is voorzien, kan de restauratie van de 500T weer verder.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #107 Gepost op: 04 maart 2009, 00:08:16 »
Een betere klant kan JP zich niet wensen :054:

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #108 Gepost op: 04 maart 2009, 14:32:12 »
Ow ja, Sunny, bedacht nog laatst een leuke update aan de fiets: Drixton frame. Misschien iets voor de toekomst??

zo een;

bron: CMSNL.com
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #109 Gepost op: 04 maart 2009, 18:19:38 »
We blijven dromen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #110 Gepost op: 04 maart 2009, 19:08:19 »
Vanmiddag Moto16c weer eens verblijd met een lijstje met onderdelen voor de 500T. Ditmaal alles netjes compleet gemaakt met onderdeelnummers, plaats en naam van het onderdeel, aantal nodig en daarachter stippellijntjes met een komma ertussen, zodat hij alleen maar de prijs in het lijstje in hoeft te vullen zodra alles binnen is. Veel makkelijker dan dat kan ik het niet maken, dachten ze er bij de Belastingdienst maar net zo over... :070:
Ow ja, de stift voor de koppeling was ook binnen, dus die gelijk meegenomen. Zodra Freak klaar is met de Transalp, mijn motor weer rijklaar is en de ZXR weer van tellers en koplamp is voorzien, kan de restauratie van de 500T weer verder.

Goed bezig Sun  :021:
Snap je dat ik dit project helemaal zie zitten  :034:

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #111 Gepost op: 04 maart 2009, 19:39:01 »
Ik ook wel, maar Honda Nederland volgens mij niet, want 1 onderdeel is helaas nergens door niemand niet meer te leveren, ook niet op internet te vinden, dus schiet nou niet bepaald op. Is wel een onderdeel wat absoluut nodig is, is het tandwiel van de startmotor en zonder doet 'ie ut niet, hè? Is natuurlijk net weer ons geluk dat de 500T het enigste model is wat dit tandwiel heeft, dus is ook niet van een ander type te plukken. Ook vertoont de benzinekraan wat kuren, dus al naar Roukama/Japparts gemaild of ze een revisiesetje hadden liggen hiervoor, maar zijn er niet, dus of hele nieuwe benzinekraan bestellen (net of dat nix kost), of we geven de maatgegevens van de moer door, zodat Roukama kan kijken of er iets anders op past, want ook deze benzinekraan is specifiek voor de 500T gemaakt. Krijg zo langzamerhand wel het idee dat ik met motoren al hetzelfde heb als met auto's: geen gangbare modellen, dus je zoekt je een ongeluk naar onderdelen :017:. Maar goed, we blijven stug doorgaan en dan komt er vanzelf ooit wel eens iets tevoorschijn. Zowiezo gaat het projekt gewoon verder zodra alle andere kleine werkzaamheden aan rijdende fietsen verricht zijn.

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #112 Gepost op: 05 maart 2009, 10:57:26 »
 :039:  altijd plezierig, die onderdelen.  Snap je nu mijn frustraties mbt die 750`s. Geen model gelijk.

anyway, misschien dat je dat tandwiel kan opvangen door:
1) toch een andere maat en dan ook ander tandwiel op de startmotor
2) zoals een echte (cafe)racer, gewoon heel die startzooi weglaten. Zo`n licht fietsje duw je makkelijk aan.  :103:

succes
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #113 Gepost op: 05 maart 2009, 19:22:03 »
:039:  altijd plezierig, die onderdelen.  Snap je nu mijn frustraties mbt die 750`s. Geen model gelijk.

anyway, misschien dat je dat tandwiel kan opvangen door:
1) toch een andere maat en dan ook ander tandwiel op de startmotor
2) zoals een echte (cafe)racer, gewoon heel die startzooi weglaten. Zo`n licht fietsje duw je makkelijk aan.  :103:

succes
+ 1
Gewoon aanstampen die hap  :071:

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #114 Gepost op: 05 maart 2009, 19:37:50 »
:039:  altijd plezierig, die onderdelen.  Snap je nu mijn frustraties mbt die 750`s. Geen model gelijk.

anyway, misschien dat je dat tandwiel kan opvangen door:
1) toch een andere maat en dan ook ander tandwiel op de startmotor
2) zoals een echte (cafe)racer, gewoon heel die startzooi weglaten. Zo`n licht fietsje duw je makkelijk aan.  :103:

succes
+ 1
Gewoon aanstampen die hap  :071:

plus een 1/2   sunny blijft een dame   :018:

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #115 Gepost op: 05 maart 2009, 21:26:43 »
Als ik de kickstarter wil gebruiken moet de rechteruitlaat aangepast worden, of er moet weer de originele kickstarter op, wat vermoedelijk net zo'n zoektocht gaat worden als het tandwiel voor de startmotor. En daarbij: Freak heeft het blok nog niet open gehad, maar hier bestaat het donkerbruine vermoeden dat het blok al eens op een goede en degelijke manier onder handen is genomen, want dat ding heeft een compressie waar je steil van achterover slaat en dan gaat de kicker ook maar meteen mee, wat je een gebroken scheenbeen of enkel oplevert. Heb ik er persoonlijk niet voor over om een rondje te kunnen doen, wat er dan niet meer van komt, omdat je eerst ff langs de HAP kan om je poot in het gips te laten zetten. Dus gewoon i-net in de smiezen houden en veel google-en kan ook wonderen doen! Kom ik misschien ook nog wel een koplampunit voor de XT van Freak tegen...

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #116 Gepost op: 05 maart 2009, 21:53:00 »
Als die elektrisch kan starten gaat die ook elektrisch starten dat staat vast.....................winnen zullen we  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #117 Gepost op: 05 maart 2009, 22:08:41 »
Als die elektrisch kan starten gaat die ook elektrisch starten dat staat vast.....................winnen zullen we  :018:


zei ik ook over mijn eerste drie vrouwen .
lig nu met een valse kat en een teddy beer te pitten dus......................................

p.s. slaap gelukkig wel goed  :018:

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #118 Gepost op: 06 maart 2009, 08:51:16 »

zei ik ook over mijn eerste drie vrouwen .


 :050:

en dan gaat de kicker ook maar meteen mee, wat je een gebroken scheenbeen of enkel oplevert.

Hé joh, grapjas, `t is verdorie geen XT van voor `80. `t is een Honda hoor !!! Beetje respect ja!  :027:
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Sunny

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #119 Gepost op: 06 maart 2009, 13:57:52 »
Hm, lees wel dat jij niet weet hoeveel compressie dat ding heeft... Maar goed ook, want het heeft Freak ook al bijna een scheenbeen gekost en ga me nou niet vertellen dat hij niet weet hoe je een motor met kicker moet starten, hij doet het doordeweeks 2 x per dag :093:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30701 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36045 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6883 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7116 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9137 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak