* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [MotorFreak] Honda CB500T caferacer 1976  (gelezen 147213 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #140 Gepost op: 21 maart 2009, 19:32:25 »
Netjes hoor  :071:

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #141 Gepost op: 22 maart 2009, 11:03:49 »
van de week even daar geweest uurtje of twee maar wat een werk je ziet na twee uur niet wat hij gedaan heb aan de kabelboon-m maar was echt bezig geweest .
 :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #142 Gepost op: 03 juni 2009, 23:21:44 »
Na wat stilstand en tussendoor dingen het werk waar opgepakt aan de 500T, blokkie is weer bijna dicht en tot nu toe gaat het lekker, snel eens wat foto's posten  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #143 Gepost op: 06 juni 2009, 23:31:27 »
Poging 2 de verkorte versie  :017:

Afgelopen week behoorlijk wat werk verzet aan het blok van de 500T, de dynamo was gevonden al was de bedrading behoorlijk verhard en heeft er iemand een lopen kloten dus deze moest gefikst worden zodat de accu op peil kan blijven..............nu maar hopen dat het gelukt is! De draadkernen waren gelukkig goed intakt maar de isolatiewaarde was gewoon niks meer, de oude beschermkous eraf gepeuterd en de bedrading voorzien van diverse krimpkousen.







Uiteindelijk alles weer verpakt in 1 grote krimpkous met aan de uiteinden een stukje harsgevulde krimpkous tegen het indringen van water  :039: De dynaome zit ondertussen weer keurig op zijn plaats en na het aan de praat krijgen van het blok weten we of alles goed gedaan is. De linkerzijde van het blok is ook klaar, alle keerringen zijn vervangen, de koppelingsas is vervangen voor een nieuw exemplaar en het meeste werk zat in het herstellen van de startkoppeling, het freewheel tandwiel was te ver afgesleten en een nieuwe of goede 2e-hands was gewoon niet te vinden binnen 6 maanden zoeken maar met een hoop gefrubel, hardstalen ringen, zelfgemaakte circlips en meer hopen we dat alles naar behoren werkt. Achter het vliegwiel is ook alles vervangen van het startgedeelte, nieuwe veren, veerhouders en rolletjes welke de krukas mee moeten nemen als de startmotor draait, dit gebeurde dus voor demontage niet omdat dat gedeelte teveel speling had op de krukas en had liggen ,,klapperen'' en flinke pitting als gevolg. Linkerzijde klaar en de carterhelft zit er weer keurig met nieuwe pakking op  :039:



De rechterzijde van het blok is ook klaar, de oliepomp, grove oliezeef en fijnfilter helemaal gedemonteerd en gereinigd en alle slijtageonderdelen vervangen, ook alle rubberafdichtingen enz vervangen en in totaal niet meer dan 1 vingertopje schraapsel kunnen vinden in het gehele blok dus dat ziet er goed uit. De koppeling slipte behoorlijk maar de platen waren ruim binnen de slijtagelimiet dus de gok genomen om deze te hergebruiken [uiteraard gecontroleerd op verglazing en meer] , naar mijn idee waren de slappe koppelingsveren de oorzaak en dus zijn deze vervangen door andere welke wel iets te lang waren maar volgens de boeken de juiste. De koppelingskorf wat uitgevijld zodat de koppelingshebdel hopelijk wat minder schokkerig zal zijn..........we gaan het beleven  :p



Aan het einde van de werkweek zat het blok dus dicht en zijn de kleppen gesteld, dit blok heeft geen klepveren en het lijkt mij een beetje het idee van een Desmo-blok wat Ducati ook heeft met sommige modellen maar ben er verder niet bekend mee, de klepspeling moest 0,03mm zijn wat ik echt heel krap vindt maar de geleerden hebben het vast niet voor niets in het werkhandboek geschreven  :007: Blok dicht................centen op.............tijd om het blok wat op te poesten en terug te plaatsen in het frame  :054:

Wordt vervolgt  :+

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #144 Gepost op: 07 juni 2009, 00:57:56 »
 :039: :036: :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #145 Gepost op: 07 juni 2009, 23:34:48 »
Het poesten kan tussen de bedrijven door en het begint al ergens op te lijken  :039:



Stukje bij beetje een hoger blingbling gehalte maar schiet niet hard op, ook niet het leukste karweitje  :|



De voorpoten zijn ondertussen ook weer op orde, draad netjes opgetapt overal, onderpoten gepolijst, binnenpoten wat pittingvrij gemaakt, nieuwe keerringen en olie, de veren omgedraaid want zoals vaak stoppen mensen ze er verkeerd in, de dichte windingen moet naar boven  :068:



De oude keerringen een stukje moeten inslijpen want ze zaten vreselijk vast, gelijk maar nieuwe circlips gestoken en ze terug gehangen in het frame, kunnen we binnenkort de balhoofdlagers goed afstellen  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #146 Gepost op: 08 juni 2009, 07:15:30 »
Ziet er goed uit Freak. :054:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #147 Gepost op: 08 juni 2009, 08:03:58 »
Weer goed bezig geweest! :054: :054:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #148 Gepost op: 08 juni 2009, 08:58:53 »
netjes hoor  :021:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #149 Gepost op: 08 juni 2009, 16:37:49 »
Het is elke keer opnieuw weer heerlijk, om je verslagen te lezen en je prachtige foto's te bekijken Freak  :021:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #150 Gepost op: 08 juni 2009, 18:20:33 »
Het is elke keer opnieuw weer heerlijk, om je verslagen te lezen en je prachtige foto's te bekijken Freak  :021:

+1  :034:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #151 Gepost op: 08 juni 2009, 22:57:20 »
Zolang ik internet nog iets kan behhersen blijf ik posten....................en ondertussen sleutelen we lekker verder  :034:

12 september is de datum dat die zeker goed moet zijn want Sunny gaat er een dragrace mee doen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Hans

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #152 Gepost op: 09 juni 2009, 21:39:56 »
blokje ziet er weer netjes uit ! :054:
ben benieuwt naar het resultaat :034:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #153 Gepost op: 09 juni 2009, 21:56:01 »
12 september is de datum dat die zeker goed moet zijn want Sunny gaat er een dragrace mee doen  :103:

Dragrace??  :103:

Ziet er weer goed uit freak!  :021:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #154 Gepost op: 09 juni 2009, 23:48:56 »
Dragrace gewoon voor de leut tijdens de befaamde dag bij The Lost One's, na onze winnaar met de Gixxer mag er best een vrouw winnen bij de klassiekers  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #155 Gepost op: 09 juni 2009, 23:55:21 »
blokje ziet er weer netjes uit ! :054:
ben benieuwt naar het resultaat :034:
Wij zijn ook heel benieuwd naar het eindresultaat [evengoed bij alle projektjes hier  :069: ].

Vanavond de rest van de spullen maar eens uit de dozen gehaald en nagezien, tering er moeten toch weer wat meer nieuwe spullen komen dan we dachten bij nadere inspektie en werking van de onderdelen, gelukkig hebben we in ons ,,magazijntje'' we nieuw voortandwiel gevonden, een nieuwe O-ring 230, bijna aale kabels nieuw en welke er overbleef hadden ze al vernieuwd dus das mooi, nog wat nieuwe borgplaatjes gevonden, nieuwe remzuigers als deze passen tenminste en nog wat meer onderdelen. Wel zijn er ook wat andere zaken kapot welke we nog niet hadden opgemerkt, circlip 73,8 bij achtertandwiel is gebroken, de carbs verdiennen meer aandacht als gedacht want iemand heeft de bovenzijde van de linkercarbs verneukt en nog wat zaken die echt nader bekeken moeten worden  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #156 Gepost op: 10 juni 2009, 10:16:21 »
Dragrace gewoon voor de leut tijdens de befaamde dag bij The Lost One's, na onze winnaar met de Gixxer mag er best een vrouw winnen bij de klassiekers  :103:

 :022:

Er gaan geruchten dat er een klein ZMVC kampje op de dijk gebouwd gaat worden...

Gaat ie daarna in de openbare verkoop of is het een privé project voor iemand..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #157 Gepost op: 10 juni 2009, 12:08:56 »
Dragrace gewoon voor de leut tijdens de befaamde dag bij The Lost One's, na onze winnaar met de Gixxer mag er best een vrouw winnen bij de klassiekers  :103:

 :022:

Er gaan geruchten dat er een groot ZMVC kampje op de dijk gebouwd gaat worden...

Gaat ie daarna in de openbare verkoop of is het een privé project voor iemand..??

think big  :056:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #158 Gepost op: 10 juni 2009, 15:44:08 »
naar mijn idee waren de slappe koppelingsveren de oorzaak en dus zijn deze vervangen door andere welke wel iets te lang waren maar volgens de boeken de juiste.

Zolang ze volledig samen geknepen niet verschillen van de veren die eruit kwamen moet het goed zijn, toch? :054:

En wat betreft die windingen, het is in elk geval aan te raden dat altijd even te checken. Bij een Bandit moeten ze wel met de dichte windingen onderin..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB500T caferacer 1976
« Reactie #159 Gepost op: 10 juni 2009, 19:01:21 »
Bij een Fireblade ook maar deze CB niet dus wat ik wist wat ook boekenpraat  :103:

Deze CB blijft...................oja.......ja denk het wel tis net een soort Benny maar deze bouw ik speciaal voor Sunny omdat ze eens zo graag een caferacert wil hebben  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30711 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
210 Reacties
36059 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2011, 07:29:42
door V-Strom Pierrio
28 Reacties
6887 Gelezen
Laatste bericht 29 oktober 2011, 09:42:59
door Peugeot103
29 Reacties
7119 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2016, 12:31:59
door MotorFreak
54 Reacties
9143 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak