* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Gekoppelde gebeurtenissen

  • ZMVC Stamtafel: 06 oktober 2013
  • ZMVC-stamtafel: 03 november 2013

Auteur Topic: ZMVC-stamtafel  (gelezen 135567 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
ZMVC-stamtafel
« Gepost op: 31 mei 2011, 00:12:40 »

Oke dus zondagavond is het de 1e zondag van een nieuwe maand als we dit aanhouden wat mij betreft prima.

ZMVC-stamtafel:

Wanneer: Eerste zondag van de maand vanaf 19.30uur

Waar:Nieuwe Rijksweg 21 , 4472 's-Heer Hendrikskinderen ,,Schele Lou''

Tot zondagavond  :039:

Indien we de stamtafel aan den overkant houden moet je zijn bij:

Café de Griete:

Griete 19
4543 PG Zaamslag
tel. 0115-431511







Een stamtafel, ook wel bekend onder de Duitse naam Stammtisch, is een tafel in een café of vergelijkbare horecagelegenheid  waaromheen zich regelmatig de stamgasten  van dit café verzamelen. Het betreft hierbij geen georganiseerde ontmoetingen, maar eerder samenkomsten op basis van vriendschap en gewoonte. Het café waarin de stamtafel zich bevindt, wordt door de stamgasten ook wel hun "stamcafé" genoemd.

Stamgasten kennen het bedienend personeel en de andere stamgasten bij de (voor)naam. Omgekeerd weet het personeel wat de klant drinkt. Bij hun binnenkomst wordt zijn consumptie ongevraagd voor hen klaargezet – een handgebaar is voldoende. Daardoor voelen de stamgasten zich vertrouwd en thuis in het café en beschouwen zij het personeel en de andere vaste klanten als goede kennissen.

Vaak wordt de stamtafel door een bord of speciale asbak gemarkeerd zodat deze voor de stamgasten gereserveerd is. Andere gasten kunnen aan de stamtafel worden uitgenodigd, maar het wordt als onbeleefd beschouwd zichzelf aan de stamtafel uit te nodigen.



Dit is wel heel officeel maar misschien is het wel een idee voor ons om een stamtafel in het leven te roepen  :) Bijvoorbeeld bij de Honda CX-V club Holland waar ik lid van ben hebben ze elke 1e maandag of donderdag avond van de maand een avond waar mensen die dat willen met de motor naar toe komen, ff een uurtje bijkleppen en dan weer op de motor naar huis gaan, gewoon een gezellige avond  :039: Meestal hebben we vaak van ik moet weer eens mee of iets dergelijks want ik zie sommigen bijna nooit meer...........prima gelegenheid zo'n stamtafel. Vroeger in onze joe bar tijd hadden we op de boulevard Cafe Everts, daar zaten we elke zondagmiddag te ouwehoeren over de motor, drank, het leven enz...........soms ff een stukje gummen en vegen en na een koele frisdrank weer naar huis.

Mijn lijkt het wel weer eens wat, het voelt misschien als iets verplichts maar dat is verre van dat natuurlijk................alleen..............ik heb geen stamcafe meer  :018: Iemand die er ook gedachten over heeft, of een goed idee oid...............gooi het eruit  :039:

« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2013, 17:46:27 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2011, 00:32:18 »
goed idee freak maar moet wel beetje centraal zijn hier is de patrijs weer open maar ja dat is colijn

eliminator

  • Gast
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2011, 00:33:24 »
 :039:

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2011, 09:51:31 »
 :054: goed idee.

groet lil devil

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2011, 13:34:39 »
Leuk idee, beetje clubhuis idee zonder clubhuis.
Maar de ZMVC is de regio Vlissingen reeds geruime tijd ontgroeid, we zitten nu over heel Zeeland uitgesmeerd.
Dat betekend dat op een centrale plek afspreken 'lastig' wordt, vaak is het voor vele dan al minstens 45 minuten rijden.
Op zich zelf natuurlijk niet erg, maar als je twee keer voor lul bent gekomen omdat er toevallig niemand is (het is geen moeten tenslotte) dan raakt al snel de slob erin.

Maar goed, voor het zelfde geld is het super .... Qua locatie moet het natuurlijk iets zijn waar je gemakkelijk de motor kwijt kunt. Aan het water is altijd leuk. En verder ergens in de buurt waar de meeste (actievere) leden wonen.

OVERKILL

  • Gast
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2011, 14:43:45 »
Leuk idee  :054:

Is goes dan niet zo een beetje het middelpunt qua afstand in zeeland ( hemels breed gezien )
Maar zal voor sommige tog nog een behoorlijk stuk banjeren zijn.
In dat geval zou je ook nog voor bijv. 4 locaties kunnen kijken ( de vier windstreken ) of opper ik nu iets vreemds..............

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2011, 15:06:12 »
of per eiland

al vind ik zelf Goes en omstreek prima. Meestal is een trukkerscafe lekker makkelijk.
Zoiets als de Roode Leeuw op Nieuw en St Joosland, Persion de Tol in Lewedorp,
of die in `s Heerhendrikskinderen tegenover de Europatuin. Die is lekker aan de doorgaande weg en centraal.
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2011, 15:35:21 »
of per eiland

al vind ik zelf Goes en omstreek prima. Meestal is een trukkerscafe lekker makkelijk.
Zoiets als de Roode Leeuw op Nieuw en St Joosland, Persion de Tol in Lewedorp,
of die in `s Heerhendrikskinderen tegenover de Europatuin. Die is lekker aan de doorgaande weg en centraal.
ik weet die plekken niet te vinden, maar dan zou ik gewoon achter jouw aanrijden.

groet lil devil :056:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2011, 15:43:45 »
Heet officieel café de Oranjeboom, maar ook bekend als "schele Louw "
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2011, 15:45:27 »
Zoiets als de Roode Leeuw op Nieuw en St Joosland, Persion de Tol in Lewedorp,
of die in `s Heerhendrikskinderen tegenover de Europatuin. Die is lekker aan de doorgaande weg en centraal.

Heb je helemaal gelijk in .... met 1 kleine maar .... ik zit altijd veel leuker als ik lekker aapjes kan kijken en die zie je daar niet veel helaas.


kleintje

  • Gast
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2011, 15:45:57 »
toch gewoon die kroeg in joe bar stijl open maken ............droom twijfel................. :046:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2011, 16:36:16 »
Leuk idee, beetje clubhuis idee zonder clubhuis.
Maar de ZMVC is de regio Vlissingen reeds geruime tijd ontgroeid, we zitten nu over heel Zeeland uitgesmeerd.
Dat betekend dat op een centrale plek afspreken 'lastig' wordt, vaak is het voor vele dan al minstens 45 minuten rijden.
Op zich zelf natuurlijk niet erg, maar als je twee keer voor lul bent gekomen omdat er toevallig niemand is (het is geen moeten tenslotte) dan raakt al snel de slob erin.

Maar goed, voor het zelfde geld is het super .... Qua locatie moet het natuurlijk iets zijn waar je gemakkelijk de motor kwijt kunt. Aan het water is altijd leuk. En verder ergens in de buurt waar de meeste (actievere) leden wonen.
Bij de CX-V club komt het in het forum en zo weten ze ongeveer wie er komen zodat er iemand inderdaad niet alleen staat, ook kun je bijvoorbeeld 1 Zeeuws-Vlaanderen stamtafel en 1 aan deze kant van het water kiezen, kun je altijd 2 keer peer maand ergens naar toe.

Ik heb het idee dat dit idee zo gek nog niet is  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2011, 17:04:41 »
Roode leeuw in Nieuwland = toch ook best centraal, ook voor de overkanters? :054:

Maaaaaar is die ook op zondag open?

Oranjeboom in `s Heer-Hendrikskinderen wel, die is n.l. 365/66 dagen per jaar open. :041:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2011, 17:10:48 »
Soort verkapte ZMVC-Stap-Avond .... alleen dan op zondag-na-middag op een semi vaste locatie

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2011, 17:24:20 »
Waarom de zondagmiddag? Ik zelf zou die dag juist niet kiezen want als ik naar me zelf kijk is er altijd wel iets te doen op zondagen.............ik zelf dacht eerder aan een avond  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2011, 17:56:46 »
Kan natuurlijk ook

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2011, 17:58:17 »
Vrijdag avond, einde van de werkweek, begin van het weekend!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2011, 18:07:46 »
Vrijdag avond, einde van de werkweek, begin van het weekend!
Maar dan max 1 keer per maand lijkt mij.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2011, 18:14:44 »
Gezien het verspreid zijn over Zeelenad is wisselende locaties ook een optie

Bijvoorbeeld Terneuzen, Goes, Vlissingen/Middelburg etc.
Is het ook niet altijd voor dezelfde ver rijden
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: ZMVC-stamtafel
« Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2011, 18:17:22 »
Vrijdag avond, einde van de werkweek, begin van het weekend!
Maar dan max 1 keer per maand lijkt mij.

zondagavond .... toch vaak een beetje kansloze avond, je komt op de brommer, dus je wilt op tijd en nuchter weer naar huis ... gewoon ff een uurtje ouwehoeren

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
588 Reacties
86943 Gelezen
Laatste bericht 11 augustus 2015, 10:45:42
door RedRunner
38 Reacties
6516 Gelezen
Laatste bericht 22 mei 2016, 12:58:09
door Motormuis
1 Reacties
963 Gelezen
Laatste bericht 07 mei 2020, 20:51:59
door Sabre-Zeeuw