Auteur Topic: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept  (gelezen 1480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Border

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 1898
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:17 december 2017, 12:54:43
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Gepost op: 02 oktober 2011, 19:03:23 »
Honda heeft een naar eigen zeggen krachtig nieuw paralleltwin tweecilinder motorblok voor middenklasse motorfietsen ontwikkeld. Het eerste model dat met het nieuwe motorblok zal worden uitgerust is de Integra, de productieversie van de vorig jaar op de EICMA gepresenteerde New Mid Concept.


Om in te spelen op de volgens Honda in Europa erg populaire middenklassers (motoren met een cilinderinhoud tussen 500 en 750 cc) werd door Honda de cilinderinhoud van de nieuwe paralleltwin op 700cc gezet. Een van de speerpunten bij de ontwikkeling van het nieuwe motorblok was het brandstofverbruik, dat volgens Honda een waarde van 1 op 27 overschrijdt.

Daarnaast moest het nieuwe motorblok gemakkelijk te beteugelen zijn, met voldoende koppel in dát gebied dat op straat het meest wordt gebruikt. En spannend genoeg voor een sportieve rit. Bovendien moest het nieuwe motorblok compact genoeg zijn om in diverse verschillende motorfietsen te kunnen worden ingebouwd.


Na een aantal verschillende concepten vanuit diverse perspectieven te hebben bestudeerd werd door het ontwikkelingsteam uiteindelijk gekozen voor een 700cc paralleltwin, die 62 graden voorover gekanteld in een rijwielgedeelte wordt gemonteerd. Om de motor meer tweecilinder karakter te geven is bovendien de kruktap 270 graden verplaatst (net als de TDM).

Naast een nieuw motorblok is door Honda ook een tweetal nieuwe transmissies ontwikkeld, die in het motorblok kunnen worden gemonteerd: een standaard zesversnellingsbak een een tweede generatie Dual Clutch Transmission.

De Integra zal voor het eerst aan het grote publiek worden getoond op de EICMA in Milaan. Naast deze nieuwe scooter zullen door Honda nog twee nieuwe modellen op basis van de 700cc paralleltwin worden gelanceerd
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4420
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Vandaag om 10:15:35
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #1 Gepost op: 02 oktober 2011, 19:15:59 »
geinig ding het gaat steeds meer op een combi motor scoot lijken het heeft wel een beetje weg van de honda dn1 maar dat is een automaat en die verkoopt blijkbaar ook niet.
die dual clutch transmission is ook al toegepast in de vfr 1200 en blijkt wel goed te werken maar dan krijg je een automaat of zoiets :042:
zelf schakelen lijkt me toch leuker anders kun je ook op een scooter gaan rijden dat is ook automaat en dan nog traploos (varoimatic) ook :042: 
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Last Login:15 april 2018, 16:41:33
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:10:03 »
dat blok in een racer hangen, en het alternatief voor een sv is er :054:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3334
  • Geslacht: Man
  • Last Login:19 april 2018, 23:15:31
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:15:46 »
Wat een afschuwelijk ding om te zien..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #4 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:26:11 »
Wat een afschuwelijk ding om te zien..
+1
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Man
  • Last Login:18 april 2018, 23:58:38
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #5 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:30:33 »
+2  :025:
Suzuki DR 600SE        Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i

I

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4420
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Vandaag om 10:15:35
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:35:10 »
t'ja Sabre hij lijkt bijna op een honda pan amerikaan :093: als je de nieuwe modellen ziet dan is deze richting toch wel een beetje de toekomst :042: 
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1084
  • Geslacht: Man
  • Last Login:15 april 2018, 16:41:33
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #7 Gepost op: 02 oktober 2011, 22:41:45 »
dit lijkt meer op een motorscooter :032:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3334
  • Geslacht: Man
  • Last Login:19 april 2018, 23:15:31
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #8 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:09:30 »
Doe mij dan 10x liever de Pan Euro, zeker de 1300 met zo'n vette V4 :052:

Van hoeveel waarde zijn die haal-je-nooit-int-echie verbruikscijfers nou.. met de auto is het al erg, gaan ze nu in de motorbranche ook al beginnen :020:

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
  • Last Login:29 maart 2016, 22:29:05
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #9 Gepost op: 10 oktober 2011, 17:42:01 »
ze hadden de topkoffer groter moeten maken en de zijkoffers net als bij de pacific coast, dan was tie mooi geweest...... maar nu vind ik hem op de 2 genoemde punten niet af.

groet lil devil

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4420
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Vandaag om 10:15:35
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #10 Gepost op: 10 oktober 2011, 18:38:34 »
voor grotere koffers zal wel een accessoires pakket samen gesteld kunnen worden dan kun je er nog iets aan veranderen maar het is duidelijk dat het er weer eens anders uit gaat zien de andere merken zullen wel weer volgen,
en dan nog al de regels vanwege milieu waardoor er nog al wat elektronica komt kijken.
een nadeel wil je er nog wat aan storingen uit weten te halen moet je wel een kastje er bij aanschaffen om de diagnose uit te kunnen lezen en dat is jammer meestal merk gebonden maar weer een andere manier van sleutelen (leuk) :026:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1407
  • Geslacht: Man
  • Last Login:14 maart 2017, 19:56:03
Re: Honda Integra: productieversie van New Mid Concept
« Reactie #11 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:50:51 »
voor grotere koffers zal wel een accessoires pakket samen gesteld kunnen worden dan kun je er nog iets aan veranderen maar het is duidelijk dat het er weer eens anders uit gaat zien de andere merken zullen wel weer volgen,
en dan nog al de regels vanwege milieu waardoor er nog al wat elektronica komt kijken.
een nadeel wil je er nog wat aan storingen uit weten te halen moet je wel een kastje er bij aanschaffen om de diagnose uit te kunnen lezen en dat is jammer meestal merk gebonden maar weer een andere manier van sleutelen (leuk) :026:


En dit is nou precies de reden waarom ik een wat oudere GS heb genomen om tot nieuw te laten opbouwen.
Geen berg met sensoren, klepjes en regeltechniek maar gewoon basis. Simpel en redelijk "hufter proef"
 :034:
VT400