* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Andere helm kiezen  (gelezen 4740 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Andere helm kiezen
« Gepost op: 19 juni 2013, 20:23:52 »
Vanwege een ongelukkig voorval mag ik waarschijnlijk van de verzekering een andere helm uit gaan zoeken. Maar wat ga ik doen? Ik heb nog weinig ervaring met verschillende helmen, dus vandaar maar eens een topic.

Op dit moment heb ik een Scorpion EXO-1000. Op zich een prettige helm, maar de ventilatie voldoet niet helemaal aan mijn verwachtingen. Ook vind ik dat het vizier in te weinig posities vastgezet kan worden en dat het zonnevizier wat aan de lichte kant is. Verder sta ik overal voor open. Integraal, systeemhelm, enduro helm...

Eisen? Ik hoop dat mijn volgende helm wat beter is in de minpunten van de EXO. Stiller mag altijd. Budget? Max €300.

Ik heb vandaag de HJC IS-Max B.T. gepast


En ook de HJC SY-MAX III


Bij een eerdere sessie kwam er niet veel anders uit. Veel helmen hebben niet echt een lekkere pasvorm voor mij. Tenzij ik voor Schuberth C3 ga, maar die steekt een beetje boven het budget uit. ;)

Wat vinden jullie dat ik zou moeten passen/proberen?

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Andere helm kiezen
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2013, 20:33:09 »
Ik heb zelf vorig jaar een HJC gekocht, wel gelijk zo'n fancy ding met gouden stripings erop zodat het ook weer bij de Varadero past. Maar ben er zeer tevreden over! Ventilatie is als je alle schuifjes open zet op de koudere dagen echt te veel, maar in de zomer is dit heerlijk. Vizier kan werkelijk op elke stand gezet worden en er zit bij mij ook een race sluiting op het vizier zodat ie niet ineens open springt als je een keer 140+ rijd.

Kortom prima merk!
Straight to your face with the truth!

Offline Paulusssttt