* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: aanschaf zumo  (gelezen 2700 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
aanschaf zumo
« Gepost op: 05 december 2016, 22:41:51 »
Een van mijn zumo's 550 is aan vervanging toe. Is hier iemand die de zumo 595 heeft en me kan uitleggen of die werkelijk de €200,= verschil met de zumo 395 waard is?

Groet,
Jack

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: aanschaf zumo
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2016, 13:37:21 »
Kwam toevallig dit artikel tegen.

Ik doe nog zo lang als mogelijk met mn 550, maar als ik nu een nieuwe gps zou halen zou ik een 395 kopen.

http://www.mrgps.nl/top-3-motornavigatie-2016/

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: aanschaf zumo
« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2016, 15:21:31 »
Ik heb de 390. En de 395 komt er volgendjaar bij. Dat spotify. Heb ik toch niet. Dat is 1 van de extra's op de 595.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: aanschaf zumo
« Reactie #3 Gepost op: 06 december 2016, 16:11:21 »
Wat moet je in godsnaam met spotify als je wilt weten hoe je moet rijden.
Wat een flauwekul opties :033:
Rookworst zonder R is ook worst

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: aanschaf zumo
« Reactie #4 Gepost op: 06 december 2016, 17:17:44 »
Spotify en social media zijn aan mij niet besteed. Motorrijden is al 3 dimensionaal, waarom daar een vierde aan toevoegen. Social media heb ik ook niet als ik geen motor rijd, dus waarom op de motor dan wel.
Tot nu is het grootste voordeel dat ik zie, het goed afleesbare scherm als de zon er in schijnt. Ook de optie hem rechtop te kunnen zetten lijkt me wel wat. Verder ben ik vooral nieuwsgierig naar de softwarematige snelheid; hoe snel zijn satelieten gevonden na aanzetten, rekenkracht, omgaan met telefoon en headset, enz.

Bovendien moet deze, net als de vorige, weer minimaal 8 jaar meegaan, dus hebben we het over een verschil van €25,= per jaar. Begrijp me goed, ook ik ben een Zeeuw, dus als het de meerwaarde niet waard is, ga ik er een keer van uit eten met vrouw en kinderen.

Groet,
Jack

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: aanschaf zumo
« Reactie #5 Gepost op: 06 december 2016, 17:35:56 »
Woodstock???

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: aanschaf zumo
« Reactie #6 Gepost op: 08 december 2016, 18:51:31 »
Woodstock???
De baas heeft een GS, met op de tank een zelf aangepaste tag van Woodstock.
Vandaar.
Ook daar rijden we wel eens een toertochtje mee en ik overweeg om ook voor die club een Zeelandrit te gaan maken.
Groet,
Jack

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: aanschaf zumo
« Reactie #7 Gepost op: 09 december 2016, 10:41:59 »
Tot nu is het grootste voordeel dat ik zie, het goed afleesbare scherm als de zon er in schijnt. Ook de optie hem rechtop te kunnen zetten lijkt me wel wat. Verder ben ik vooral nieuwsgierig naar de softwarematige snelheid; hoe snel zijn satelieten gevonden na aanzetten, rekenkracht, omgaan met telefoon en headset, enz.

Als ik het zo zie, dan lijkt het scherm inderdaad het grootste verschil. Het scherm is groter, heeft een hogere resolutie en een betere techniek. Dan zit je al snel aan die extra kosten, want die schermen zijn toch een van de grootste kostenposten voor een navigatie ding. Alle extra toeters en bellen doen er alleen toe als je ze ook gebruikt. Ik heb niet echt iets kunnen vinden dat er op wijst dat de 595 in gebruik sneller is dan de 395. Maar ik heb met beiden ook geen ervaring. Zou je  niet ergens met beide GPS'en eens een rondje kunnen doen?

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: aanschaf zumo
« Reactie #8 Gepost op: 09 december 2016, 17:24:50 »
Hoewel Garmin mijn absolute voorkeur heeft op de motor, heb ik de 550 altijd frustrerend traag gevonden. Mocht ik toe zijn aan nieuwe, dan hoop ik toch dat dat aanzienlijk verbeterd is.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: aanschaf zumo
« Reactie #9 Gepost op: 09 december 2016, 21:11:21 »
De 550. Is apparaat van dik 10 jaar oud.. niet te vergelijken. Of gebruik jij nog steeds je nokia 3310.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: aanschaf zumo
« Reactie #10 Gepost op: 09 december 2016, 21:18:54 »
Klopt,  maar de 395 gaat ook al weer een paar jaar mee.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: aanschaf zumo
« Reactie #11 Gepost op: 09 december 2016, 21:41:40 »
Huh? Jij vergist je in de 390. De 395 is van vorig jaar. Ik heb de 390 en geen klachten.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: aanschaf zumo
« Reactie #12 Gepost op: 12 december 2016, 17:49:26 »
We hebben een 550 en een 350 en bij beide nu niet het idee dat het herberekenen te lang duurt al zijn er wel eens wegsituaties (lees in de software) dat ze er mee bezig blijven.
Zet je de 550 aan terwijl die op een totaal andere locatie uitgezet is kan het vinden van de satelieten lang duren(herstarten is meestal de optie) maar dat heeft die 350 ook al niet meer dus de duurdere toestellen zullen zeker niet slechter doen daar.

Je moet zelf bekijken of alle extra opties er iets voor je bij zit. Heb over de afleesbaarheid eigenlijk geen klachten maar beter is altijd goed als de prijs geen bezwaar is.
Wil je het beste kies je het topmodel maar das met alles zo immers.
kwa snelheid verwacht ik geen verbetering, hoe meer software(functies) des te meer rekenkracht beslag op ligt.

Er kan ook een teveel aan opties opzitten. Zoals de bandendrukmeters. Kan me voorstellen dat je dan vaker dat naziet en spookt het weer door je hoofd dat die spanning wat te lag is enz. ik wil dat allemaal helemaal niet weten onder het rijden net zo min als de oliedruk of olietemperatuur enz enz

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: aanschaf zumo
« Reactie #13 Gepost op: 12 december 2016, 19:34:45 »
Toch gebruik ik op de 390 de bandendruk wel. Zo kan ik zien of ze beide ook een beetje warm willen worden. En word ik gewaarschuwd op het door mij ingestelde nivo. Als ik bijvoorbeeld lek rijd ofzo. En de band heel langzaam leeg loopt

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanschaf zumo
« Reactie #14 Gepost op: 17 december 2016, 00:33:20 »
Mijn oude zumo: 550, mijn nieuwe: 390.
De oude vreselijk traag, maakte soms de meest rare berekeningen.
De nieuwe werkt aanzienlijk sneller, maakt meer logische keuzes, de variant van bochtige wegen werkt prettig. Wat ik echt irritant vind is als ik een overzicht van de kaart wil zien en daarbij de kaart opzij trek, dat er dan altijd een locatie (vlaggetje) geprikt wordt. Het aflezen van het scherm bij zonnenschijn is goed mogelijk.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: aanschaf zumo
« Reactie #15 Gepost op: 18 december 2016, 01:36:35 »
Tot nu is het grootste voordeel dat ik zie, het goed afleesbare scherm als de zon er in schijnt. Ook de optie hem rechtop te kunnen zetten lijkt me wel wat. Verder ben ik vooral nieuwsgierig naar de softwarematige snelheid; hoe snel zijn satelieten gevonden na aanzetten, rekenkracht, omgaan met telefoon en headset, enz.

Als ik het zo zie, dan lijkt het scherm inderdaad het grootste verschil. Het scherm is groter, heeft een hogere resolutie en een betere techniek. Dan zit je al snel aan die extra kosten, want die schermen zijn toch een van de grootste kostenposten voor een navigatie ding. Alle extra toeters en bellen doen er alleen toe als je ze ook gebruikt. Ik heb niet echt iets kunnen vinden dat er op wijst dat de 595 in gebruik sneller is dan de 395. Maar ik heb met beiden ook geen ervaring. Zou je  niet ergens met beide GPS'en eens een rondje kunnen doen?
Proefrondje kan bij Waypoint. Denk dat ik dat maar eens ga doen.
Op dit moment een actie bij Waypoint, maar nog niet van dien aard dat ik de aankoop plotseling ga versnellen en een proefrit oversla. Misschien gaan we ook eens op de motorbeurs kijken. De baas wil ook nog een broek, alsof ze die niet al aan heeft.

Groet,
Jack

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: aanschaf zumo
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2016, 18:38:39 »
Misschien gaan we ook eens op de motorbeurs kijken. De baas wil ook nog een broek, alsof ze die niet al aan heeft.

Groet,
Jack

 :070:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: aanschaf zumo
« Reactie #17 Gepost op: 19 december 2016, 12:18:48 »
Misschien gaan we ook eens op de motorbeurs kijken. De baas wil ook nog een broek, alsof ze die niet al aan heeft.

Groet,
Jack

 :070:
Anders vat ze nog een koudje......
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
32 Reacties
8780 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2009, 16:03:17
door Muutje
6 Reacties
1191 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin