* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Matthieu] De R1100GS na 3700km  (gelezen 13172 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #40 Gepost op: 08 december 2006, 07:43:43 »
Als ik bij mn TL gas geef dan kantelt ie ook hoor.. maar in een andere richting ;)

Sidera

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #41 Gepost op: 08 december 2006, 07:45:09 »
Als ik bij mn TL gas geef dan kantelt ie ook hoor.. maar in een andere richting ;)

 :037:
Maaruh dat zie ik die GS ook nog vaak genoeg doen  :034:

Matthieu

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #42 Gepost op: 08 december 2006, 10:28:42 »
Hoe kom je daar nu weer bij?


Matthieu

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #43 Gepost op: 19 februari 2007, 11:46:28 »
Inmiddels al meer dan 6000 km met de gs gereden.. Niet echt veel gereden de laatste 2 maanden..Ik heb 't nou eenmaal niet zo op pekel.

Wat me nu wel opvalt is dat de vering toch vrij slap is... Zodra je de steun aan de grond rijd gaat hij bewegen als een koe die uit zijn wei wordt getrokken. Wel valt dan de enorme grip van de Michelin Anakees op.. Daarmee kan je het bandits knap lastig maken ;)

Verder valt ook op dat je sommige dingen echt moet blijven poetsen.. Boutjes, klemmetjes en de velgen hebben echt continu zorg nodig.. Alleen goed invetten is helaas bij de duitser niet voldoende..
Daarin zie je echt verschil met bv de honda's die ik heb gehad.



Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #44 Gepost op: 17 juli 2007, 17:45:47 »
grappig verhaal over je GS.
je hebt em nog steeds toch..?
demping is wel wat slap voor maar binnendoorwegjes wel een voordeel.
ze zijn ook niet gemaakt voor hoge snelheid bochten.
 :054:

alleen , stoppies met een GS......??? :014:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #45 Gepost op: 17 juli 2007, 17:58:34 »
De GS heeft die niet meer, is nu een TA  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #46 Gepost op: 17 juli 2007, 19:13:21 »
De GS heeft die niet meer, is nu een TA  :054:

trans-alp..?

Matthieu

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #47 Gepost op: 17 juli 2007, 20:40:39 »
Ik rijd idd een transalp tegenwoordig. Ik had wat dinero's nodig voor andere doeleinden, vandaar :)

En stoppie's gingen idd prima met de GS... Metershoog.... ook wheely's(zelfs in z'n 2 soms), al gaat hij dan nogal scheeftrekken. Ik denk wel dat een GS hiet niet op gemaakt is(geen enkele motor, maargoed). Het zal niet goed zijn voor de ophanging als je dit vaak doet.

De transalp is ook geen straf overigens.. Je moet wel wat meer moeite doen, omdat je nou éénmaal minder vermogen en koppel tot je beschikking hebt. Maar in Luxemburg is alweer gebleken dat je er heel behoorlijk mee kan sturen. Uiteraard ook weer op de fantastische anakee's!



easy pete

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #48 Gepost op: 18 juli 2007, 03:27:19 »
Ik rijd ook nog uitsluitend TA, en het blijft een fantastische brommert. Beetje te weinig vermogen, da's al.


Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #49 Gepost op: 18 juli 2007, 10:09:03 »
Ik rijd idd een transalp tegenwoordig. Ik had wat dinero's nodig voor andere doeleinden, vandaar :)

En stoppie's gingen idd prima met de GS... Metershoog.... ook wheely's(zelfs in z'n 2 soms), al gaat hij dan nogal scheeftrekken. Ik denk wel dat een GS hiet niet op gemaakt is(geen enkele motor, maargoed). Het zal niet goed zijn voor de ophanging als je dit vaak doet.

De transalp is ook geen straf overigens.. Je moet wel wat meer moeite doen, omdat je nou éénmaal minder vermogen en koppel tot je beschikking hebt. Maar in Luxemburg is alweer gebleken dat je er heel behoorlijk mee kan sturen. Uiteraard ook weer op de fantastische anakee's!




heb geen ervaring met anakee,s.
wel met pilot-road en roadtec z-6 .
imo de beste straatbanden die er zijn in GS maten.
rij dan ook 0% ofroad , of het moet een keer door de berm wezen als
ik een file inhaal......... :070:
toen ik em kocht lagen er tourance onder.
heb die zo snel mogelijk eraf laten halen , kun je geen normale bocht
mee pakken.
bandkeuze wordt steeds uitgebreider nu veel straatbanden in 110-19/150-17
uitkomen .
vroeger was het alleen maar grote profielen of noppen.


Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #50 Gepost op: 18 juli 2007, 18:58:56 »
Geen normale bocht pakken met een Tourance??? Volgens mij zit dat echt tussen de oren... er zijn betere plakkers maar dan verlies ik m`n rijbewijs. De Tourance is eigenlijk een band die bij uitstek geschikt is om te driften met een GS. Afgelopen weekend een aantal keer gehad, heel voorspelbaar de achterkant weg voelen lopen en toch mooi in je lijn blijven, een lekker gevoel.

Even normaal met tourance...



Maar goed, een allroadband is altijd iets minder dan een "sportieve" band. Ik heb nu een setje gietwielen staan met een setje continental road Attack waar ik erg over te spreken ben (maar waar ik geen grindpad mee induik.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Matthieu

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #51 Gepost op: 18 juli 2007, 20:04:42 »
Ik dacht toch dat jij nu anakee's had op de gsa?

Toch maar de mpr's vervangen dus?

De anakee's driften niet erg snel... ik heb 'm afgelopen weekend in Lux voor het eerst aan het glijden gehad... Maar dat was dan ook in extreme omstandigheden. En ik doe nu al bijna 8000 km met een achterband, en hij kan nog ff..

Ballbreaker

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #52 Gepost op: 18 juli 2007, 20:59:59 »
Geen normale bocht pakken met een Tourance??? Volgens mij zit dat echt tussen de oren... er zijn betere plakkers maar dan verlies ik m`n rijbewijs. De Tourance is eigenlijk een band die bij uitstek geschikt is om te driften met een GS. Afgelopen weekend een aantal keer gehad, heel voorspelbaar de achterkant weg voelen lopen en toch mooi in je lijn blijven, een lekker gevoel.

Even normaal met tourance...

http://www.doubleplus.nl/vro2-2006/images/06%20LET%20%206498.JPG

Maar goed, een allroadband is altijd iets minder dan een "sportieve" band. Ik heb nu een setje gietwielen staan met een setje continental road Attack waar ik erg over te spreken ben (maar waar ik geen grindpad mee induik.

even compleet van het onderwerp af hoor, maar die helm op die foto worden die ook gebruikt als politie helm?  :042: Ik ga namelijk altijd erg rustig rijden als ik zoiets voor me zie rijden  :048:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #53 Gepost op: 18 juli 2007, 22:20:49 »

even compleet van het onderwerp af hoor, maar die helm op die foto worden die ook gebruikt als politie helm?  :042: Ik ga namelijk altijd erg rustig rijden als ik zoiets voor me zie rijden  :048:

Hmmm, da`s precies het effekt dat ik wil hebben en zorgt ervoor dat mensen afstand houden  :050: :D
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #54 Gepost op: 18 juli 2007, 22:22:48 »
Ik dacht toch dat jij nu anakee's had op de gsa?

Nope, die gingen precies 5500 km mee (ongeveer 6 weken)...

Citaat
Toch maar de mpr's vervangen dus?

De anakee's driften niet erg snel... ik heb 'm afgelopen weekend in Lux voor het eerst aan het glijden gehad... Maar dat was dan ook in extreme omstandigheden. En ik doe nu al bijna 8000 km met een achterband, en hij kan nog ff..

Have I got news for you.... m`n 1100GS gaat eruit... met wielen en al. Ik kan er om gezondheidstechnische redenen niet meer mee rijden. Ik ben druk aan het sparen voor een 1200GS(A)...
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

liegebeest

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #55 Gepost op: 18 juli 2007, 22:53:14 »
He een actief motortopic.
 
:)

Ik kan niet zo hard als JP of Matthieu.
Maar ik vond die Anakees onder de vorige F650 erg lekker aanvoelen.

Toch zijn die Tourances ook wel een alternatief. Zeker gezien de prijs. Ik had ze in de aanbieding bij mopedreifenversand of hoe het ook heet en t scheelde toen 50 euro met die Anakee's die ook nog harder slijten natuurlijk.

Soweiso rijdt deze F650 net iets beter dan de vorige en ben ik met deze het heuvelland in geweest (dus harder gereden) en met de vorige helaas niet, dus echt vergelijken is lastig.


Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #56 Gepost op: 19 juli 2007, 00:24:43 »
Geen normale bocht pakken met een Tourance??? Volgens mij zit dat echt tussen de oren... er zijn betere plakkers maar dan verlies ik m`n rijbewijs. De Tourance is eigenlijk een band die bij uitstek geschikt is om te driften met een GS. Afgelopen weekend een aantal keer gehad, heel voorspelbaar de achterkant weg voelen lopen en toch mooi in je lijn blijven, een lekker gevoel.

Even normaal met tourance...



Maar goed, een allroadband is altijd iets minder dan een "sportieve" band. Ik heb nu een setje gietwielen staan met een setje continental road Attack waar ik erg over te spreken ben (maar waar ik geen grindpad mee induik.

aha , ben jij die gast die de gansen dag met Dek op z,n kleding en motor rondrijdt. :054:
maar nee , geen tourance voor mij.
geef toe dat ze met nat weer perfect zijn , maar op droog zijn ze klote omdat je wel de hellingshoek kan rijden maar niet het gas erop zoals bij de Conti-roadattack(goeie band) of de roadtec z-6.
die banden hebben meer grip op de zijkant omdat ze minder grof profiel hebben.


Matthieu

  • Gast
Re: De R1100GS na 3700km
« Reactie #57 Gepost op: 19 juli 2007, 11:52:45 »
@ART: Balen man... Maar een 1200 gs(a) is ook geen straf hè
Je geeft maar een brul als ik moet proefrijden ;)

@El-perro: Ik ben toch van mening dat de compound een stuk belangrijker is dan het grove profiel. Rijd maar eens achter Klein aan op noppen op de obw. Die npppen hebben een heel grof profiel, toch kan hij er heel behoorlijk mee sturen.
Zo ook met ART. Ik heb ook nog eens behoorlijk veel moeite moeten doen om die GSA bij te houden op m'n CBR met pilot powers.

Ik merk met de anakee's wel dat ze behoorlijk wat bewegen in de bochten. Dat is met een tourance wel minder.
Buiten dat moet ART toch ook kiezen voor een compromis tussen levensduur en grip op de volgmotor. Tourance of Anakee scheelt zomaar een paar sets per jaar, voor een rijschool toch niet onbelangrijk.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Sailer] Bmw r1100gs

Gestart door sailer « 1 2 » De Garage - Onze Motoren

33 Reacties
7907 Gelezen
Laatste bericht 15 januari 2011, 11:04:08
door sailer