* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Allroadtoad] R.I.P.  (gelezen 26470 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: R.I.P.
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:29:25 »
..... ik heb het idee dat de kleptiming verschoven is, iets met de distributie in ieder geval.

Ik heb er niet zoveel verstand van maar volgens mij is er iets meer verschoven hoor...  :042:

Wees blij dat het niet je prive bike is/was.

Maar wel erg merkwaardig dat een motor het, bij toch best deskundig gebruik, op deze manier opgeeft..

Nou sterkte dan maar.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

mrx506

  • Gast
Re: R.I.P.
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:37:53 »
pfff dat ziet er uit ....

Ben nu wel heel benieuwd wat de opvolger gaat worden...
Of een nieuw blok eronder?

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: R.I.P.
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:51:12 »
Met oprechte deelname veel sterkte met dit verlies  :025:  :039:

Greetz Sratch & Zoef!!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:54:49 »
Het liefst heb ik een nieuw blok ja, met 2 jaar garantie!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: R.I.P.
« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:56:12 »
Het liefst heb ik een nieuw blok ja, met 2 jaar garantie!

Hohoho... Eerst de oude ten grave brengen.. Wanneer is de koffietafel..??  :057:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: R.I.P.
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2008, 10:13:36 »
Sow, dat ziet er uit JP  :031: Kleppen in beide koppen afgebroken, drijfstang finaal in puin  :((
Zou je toch idd zeggen dat de distributie offset is geraakt op de een of andere manier.
Iig raakt het je portemoné niet, en mentaal zal jij daar ook wel weer overheen komen  ;)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2008, 11:27:24 »
 :o

de distributie offset.. voor mn gevoel loop hij dan ineens helemaal niet meer, of ineens gaat alles naar de klote...
als ik het verhaal van JP zo las had dit nog een soort aanloopje genomen...
Ik kan het mis hebben natuurlijk...  :048:




in ieder geval sterkte met dit verlies kerel! :017:



Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: R.I.P.
« Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2008, 12:25:34 »
Sjezuss JP klote voor je, dat blok is serieus naar de frieten.
Ik hoop dat je er wat leuks voor terug krijgt , hetzij een nieuw blok of een nieuwe all road.

ps. kun je de volgende keer een andere titel voor dit soort topics nemen, ik schrok me wild


Is there anybody out there

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2008, 13:29:00 »
Waarom, voor mij voelt het ook zo. Ik ben zo met die motor vergroeid.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2008, 13:34:24 »
rompmotor 2500 euro,cylinder 420 euro , zuiger 250 euro, kop zonder kleppen 425 euro.......... wordt je niet vrolijk van. Ik vrees dat deze motor officieel dood is.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #30 Gepost op: 16 augustus 2008, 14:18:32 »
Gecondoleerd met het overlijden van je maatje JP..

Net nog even een artikel doorgenomen dat nog op m'n pjoeter stond.. Hierin staat dat weinig vliegwielmassa zorgt voor grotere snelheidsverschillen in elke krukasrotatie. Men dempt soms de koppeling/aandrijflijn wel. Maar de distributie niet, dus deze krijgt de snelheidsverschillen wel voor z'n kiezen. In het ergste geval is de kleptiming helemaal niet meer wat de nokstok dicteerd. Als ik naga dat de gs1150 79pk had.. en de gs1200 met maar 50cc (als dat al niet enkel een marketingtechnisch verhaal is, BMW kennende..) extra 100pk. Dan staat de boel toch wat scherper. En de 1200 was ook veel lichter dan de 1150. Of dat ook voor het blok geldt weet ik niet, maar als de 'normale' mogelijke oorzaken geen steek houden zou bovenstaande het altijd nog eens kunnen zijn.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #31 Gepost op: 16 augustus 2008, 14:28:39 »
Geen idee of dat het is, dan zouden die dingen aan de lopende band met die km-stand in de soep moeten lopen?
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #32 Gepost op: 16 augustus 2008, 14:34:31 »
Geen idee of dat het is, dan zouden die dingen aan de lopende band met die km-stand in de soep moeten lopen?

Dat niet, denk ik. Want er zijn genoeg mensen die vooral heel rustig op zo'n ding rijden. En als je een pittige rijstijl hebt, en in mijn ogen is dat ook zo :103:, dan vraag je vaker en langer meer vermogen. Dat houd in grotere klappen dus grotere snelheidsverschillen intern. En dat zou dan weer sneller bovenstaande tot gevolg kunnen hebben. Misschien zijn de opgegeven onderhoudsintervallen niet up to it. Dat het allemaal wat sneller verloopt en ook daar gevoeliger voor is, omdat ie scherper staat.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #33 Gepost op: 16 augustus 2008, 15:20:14 »
Nou, Arjan was bijvoorbeeld geschokt. Hij zei letterlijk dat ie het zou snappen als het hem zou overkomen maar van mij was ie gewoon verrast, ik rij echt heel rustig in zijn ogen (en dat is ook zo)
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: R.I.P.
« Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2008, 16:36:33 »
sow dan,  :044:

balen voor je  :106:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #35 Gepost op: 16 augustus 2008, 17:30:05 »
Ik heb het ook nog eens op Adventure rider gezet, kijk eens naar de reakties:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=374147
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #37 Gepost op: 16 augustus 2008, 18:31:58 »
:o

de distributie offset.. voor mn gevoel loop hij dan ineens helemaal niet meer, of ineens gaat alles naar de klote...
als ik het verhaal van JP zo las had dit nog een soort aanloopje genomen...
Ik kan het mis hebben natuurlijk...  :048:

in ieder geval sterkte met dit verlies kerel! :017:

na even nadenken en de reactie van loki, moet ik haast wel het eea terugnemen...  :X


Als ik het op die manier bekijk lijkt het als "opbouwend probleem" zeker mogelijk te zijn.. :048:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: R.I.P.
« Reactie #38 Gepost op: 16 augustus 2008, 22:05:33 »
Vraagje, merkte je iets van een verminderd vermogen de laatste tijd?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2008, 01:21:33 »
na even nadenken en de reactie van loki, moet ik haast wel het eea terugnemen...  :X

Als ik het op die manier bekijk lijkt het als "opbouwend probleem" zeker mogelijk te zijn.. :048:

Volgens mij valt er voorlopig nog niet zoveel uit te sluiten hoor..! Distributie off is een mogelijkheid. Maar dan was dat wellicht niet de oorzaak van de andere eigenaardigheden.

Maargoed, met meer van zulke gevallen en telkens dezelfde kant ga je het toch ergens anders zoeken. Zuigers, zuigerpennen, kleppen, distributie, nokkenassen zouden heel goed 100% identiek kunnen zijn. Waarmee je min of meer uitsluit dat daar de oorzaak ligt. Cilinders zijn waarschijnlijk niet hetzelfde.. dus JP zou best eens gelijk kunnen hebben dat het een slechte productie serie is geweest.

"BMWNA had the dealer pull the right cylinder, and found the pistion was slapping up and down."

Nu vraag ik me af of ze dat als potentiële oorzaak zagen, of dat dat een gevolg was van de overmatige slijtage door wat anders.

Als ik dat zo allemaal eens lees hoop ik trouwens niet dat BMW er moeilijk over gaat doen :X

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
27 Reacties
7170 Gelezen
Laatste bericht 07 juni 2007, 15:13:27
door Sabre-Zeeuw
8 Reacties
3972 Gelezen
Laatste bericht 20 augustus 2008, 16:23:03
door Allroadtoad
82 Reacties
17530 Gelezen
Laatste bericht 06 maart 2013, 13:47:54
door Ghulst