* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Allroadtoad] R.I.P.  (gelezen 27054 keer)

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
Re: R.I.P.
« Reactie #80 Gepost op: 21 augustus 2008, 18:17:26 »
Niet echt redelijk van bwm om uit "coulance" je het uurloon te laten betalen....

Hoop dat het goed af loopt voor je JP!
Straight to your face with the truth!

Offline Taranis

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
« Reactie #81 Gepost op: 21 augustus 2008, 23:15:55 »
Bericht van MP: BMW betaalt uit "coulance" de schade aan het blok, reparatie is op kosten rijschool want d e motor is uit garantie.

Dit snap ik niet helemaal. Je krijgt wel de onderdelen, maar het vervangen ervan moet wel betaald worden?  :|
Oftewel, de service van BMW: hier heb je een zooitje nieuwe onderdelen, zet ze d'r zelf maar in. Of laat het ergens betaald doen.

Of ben ik nu te negatief?
Einde reclamezuil :-)

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #82 Gepost op: 21 augustus 2008, 23:40:42 »
Nee, dat ben ik helemaal met je eens.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Taranis

• 5th King Of ZMVC
  • *
« Reactie #83 Gepost op: 21 augustus 2008, 23:47:42 »
En de rijschool gaat daarmee akkoord?

Ik zou om te barsten zijn :012:

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #84 Gepost op: 21 augustus 2008, 23:54:07 »
We zijn er nog niet over uit, het is namelijk heel simpel: kleppen horen niet te breken zonder reden, ook niet na bijv. 5 jaar of 300.000. Er is een reden, of die nou aan slecht materiaal ligt of onzorgvuldig kleppenstellen. In het eerste geval moet BMW over de brug komen, in het 2de geval MP. Mijn mening. Ik moet dat nog met de rest bespreken op de rijschool. Daarbij ben ik zelf van mening dat wat mij betreft het gehele blok dus rompmotor, cilinders en koppen met inhoud vervangen moeten worden. Dit blok was niet in orde, draaide rauw en verbruikte olie. met zo`n klap kan het nooit beter worden.
Allroadtoad

Offline Taranis

• 5th King Of ZMVC
  • *
« Reactie #85 Gepost op: 22 augustus 2008, 00:00:32 »
met zo`n klap kan het nooit beter worden.

+1

Als je toch moet repareren, doe het dan goed...

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #86 Gepost op: 22 augustus 2008, 02:34:49 »
Bericht van MP: BMW betaalt uit "coulance" de schade aan het blok, reparatie is op kosten rijschool want d e motor is uit garantie.

Dit snap ik niet helemaal. Je krijgt wel de onderdelen, maar het vervangen ervan moet wel betaald worden?  :|
Oftewel, de service van BMW: hier heb je een zooitje nieuwe onderdelen, zet ze d'r zelf maar in. Of laat het ergens betaald doen.

Klinkt bij mij meer als: "Hier heeft u de onderdelen en wilt u het aub even zelf proberen, dat komt het misschien beter voor elkaar als dat wij het doen..."...

Raar, heel raar.. En voor BMW kosten die onderdelen geen drol. Zo komen ze er wel goedkoop vanaf en lijkt het alsof ze heel wat doen...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Tinus

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: 22 augustus 2008, 07:30:58 »

En toch gaat het zo, dat is hiert niet anders. En uiteraard geeft dat een hoop gezeik aan de telefoon maar uiteindelijk bepalen de fabrikanten de coulance.  :/

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
« Reactie #88 Gepost op: 22 augustus 2008, 09:19:30 »
En toch gaat het zo, dat is hiert niet anders. En uiteraard geeft dat een hoop gezeik aan de telefoon maar uiteindelijk bepalen de fabrikanten de coulance.  :/

Dat is inderdaad zo, MP is ook maar weer afhankelijk van BMW. Dus het is BMW gewoon nog even verder uitknijpen om te zorgen voor een compleet nieuw blok.

Offline Taranis

• 5th King Of ZMVC
  • *
« Reactie #89 Gepost op: 22 augustus 2008, 10:23:18 »

Tja, zou jij er als consument wel mee akkoord gaan?

Tinus

• Gast
« Reactie #90 Gepost op: 22 augustus 2008, 10:36:16 »

Tja, zou jij er als consument wel mee akkoord gaan?

haha, ik weet een beetje de in en outs daarvan, dus..... Maar als hier een toestel een jaar of 4 is en de importeur vergoedt de onderdelen , zou ik ermee accoord gaan ja.

Wat moet je anders als consument?

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #91 Gepost op: 22 augustus 2008, 10:46:35 »
Ho even, deze motor is 2(!) jaar oud, is net buiten garantie, had net ervoor een beurt gehad, ik vind dat gewoon niet kunnen gezien de aard van de schade aan het blok. IETS is de oorzaak van het breken van die kleppen, en die oorzaak ligt bij BMW of bij MP. Kleppen breken niet uit zichzelf!
Allroadtoad

Ballbreaker

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: 22 augustus 2008, 10:47:51 »
haha, ik weet een beetje de in en outs daarvan, dus..... Maar als hier een toestel een jaar of 4 is en de importeur vergoedt de onderdelen , zou ik ermee accoord gaan ja.

maar er zit natuurlijk wel een verschil in de waarde na 4 jaar van een wasmachine oid (je zit toch in de witgoed, correct me if i'm wrong) en een motor van 20.000 euro.  :042:

Offline Taranis

• 5th King Of ZMVC
  • *
« Reactie #93 Gepost op: 22 augustus 2008, 10:51:59 »

Nou ja, wat Ballbreaker ook al aangeeft: als een wasmachine of tv oid 4 jaar oud is en stuk gaat, komt het eigenlijk niet eens in me op om 'm nog te laten repareren, het is dan vaak toch goedkoper om een nieuwe te kopen :012: (hoezo wegwerpmaatschappij...)

Dat is idd wat anders bij een motor van 20 ruggen die net 2 jaar oud is. Stel dat ie nu nog de helft waard is (mits het blok goed zou zijn), is dat nog steeds een ding van 10.000 euro wat net uit de garantie is :)

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
« Reactie #94 Gepost op: 22 augustus 2008, 11:49:03 »
krap 2 jaar is inderdaad te snel om het blok zo ten einde te zien te komen...

BMW zal gewoon over de brug moeten komen met een nieuw blok! Als dat ding niet onderhouden is of afgetrapt zeg ik oke. Maar dat is hier totaal niet het geval...

Offline Sander

• Ras ZMVCer
« Reactie #95 Gepost op: 22 augustus 2008, 21:07:42 »
Dat blok ligt goed in puin :031:

Succes ermee.....ben benieuwd hoe het geheel af gaat lopen
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #96 Gepost op: 23 augustus 2008, 00:18:01 »
Helemaal eens met de meesten.. Je kunt geen duurdere machine kopen in dat segment.. en dan gaan ze bakkeleien over een paar dagen uit de garantie terwijl onderhoud juist en op tijd is uitgevoerd door gekwalificeerd personeel?

Dat die onderdelen niet duur zijn.. ben ik het niet helemaal mee eens. Ze moeten zo'n voorraad onderdelen maken en lang bewaren (denk aan 10 20 jaar en meer?) terwijl het onduidelijk is hoeveel daar van opraakt. Tuurlijk scheelt het dat ze het zelf produceren.. maar ook niet voor een appel en een ei he?

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #97 Gepost op: 24 augustus 2008, 01:46:44 »
Dat die onderdelen niet duur zijn.. ben ik het niet helemaal mee eens. Ze moeten zo'n voorraad onderdelen maken en lang bewaren (denk aan 10 20 jaar en meer?) terwijl het onduidelijk is hoeveel daar van opraakt. Tuurlijk scheelt het dat ze het zelf produceren.. maar ook niet voor een appel en een ei he?

Ze vliegen er doorheen...!!!  :056:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
« Reactie #98 Gepost op: 24 augustus 2008, 13:13:24 »
Ze moeten zo'n voorraad onderdelen maken en lang bewaren (denk aan 10 20 jaar en meer?) terwijl het onduidelijk is hoeveel daar van opraakt.

Ze zouden om te beginnen JP al een compleet nieuw blok kunnen geven. Dat is er dan al weer eentje minder die ze 10 jaar moeten bewaren ;)

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #99 Gepost op: 24 augustus 2008, 13:31:12 »
Ze vliegen er doorheen...!!!  :056:

:D zit nu bmw niet zo af te kraken joh!

Ze zouden om te beginnen JP al een compleet nieuw blok kunnen geven. Dat is er dan al weer eentje minder die ze 10 jaar moeten bewaren ;)

In dat opzicht kunnen ze net zo goed gelijk alles buiten mieteren :037: