* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Agenten vinden verkeersboetes te hoog  (gelezen 11010 keer)

Offline Barb

• Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
  • Geslacht: Vrouw
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #40 Gepost op: 11 februari 2011, 21:54:08 »
is dat in theorie niet met alles zo wat een "eis" is?
One life, live it!

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
« Reactie #41 Gepost op: 12 februari 2011, 01:32:17 »
@Sledge, ik vind je nog steeds een prima peer maar zoals ik in jouw ogen een eenzijdige egocentrische kwal ben zo vind ik dat jij een hoogdravend ongenuanceerde "ik heb de klok wel horen luiden maar weet absoluut niet waar de klepel hangt" type bent.. Voor ons beide geldt "deal with it"..

Wat ik bedoelde met agenten met een gewetensbezwaar is als volgt.

Wetten worden in "Den Haag" gemaakt met bijbehorende sancties als je je niet aan de wet houdt. Handhaving is voor een deel weggelegd bij de politie. Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat die politie zich bezwaard gaat voelen om bepaalde sancties op te leggen omdat deze te hoog zouden zijn. Los van de vraag: wat is te hoog, wat staat wel in verhouding en wat niet..??
Gordel om, prima. Gordel niet om een hoge boete.. De variant een beetje om bestaat niet.
Een rijbewijs behoor je altijd bij je te hebben als je een motorvoertuig bestuurd. Niet bij je is een boete.. Een beetje wel of een beetje niet bij je is geen mogelijkheid. En zo zijn er nog genoeg varianten te bedenken van zaken die we met z'n alle drommels goed weten maar waar we over mopperen als we erop worden gewezen. Verlopen APK, Verlopen rijbewijs noem ze maar op en ja daar staan hoge sancties op.. Maar het wordt hopelijk nooit zo dat de politie gaat bedenken dat deze sancties wel heel erg hoog zijn en zich dan gaat schamen of iets dergelijks. Het zijn de handhavers van onze wet die zonder aanzien des persoon hun werk horen te doen. Bezwaar tegen de hoogte of de juistheid van het opleggen van een sanctie kan worden ingediend bij een rechtbank. Daar is alle mogelijkheid toe en geloof mij daar wordt je netjes te woord gestaan. Maar in ons kleine kikkerlandje hebben we nou eenmaal regels die door onze volksvertegenwoordigers gemaakt zijn en hebben we handhavers die daar op moeten toezien dat die worden nageleefd. En als je als politie een bezwaar daar tegen hebt denk ik dat je je eens achter je oor moet krabben of je wel politie wil zijn.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #42 Gepost op: 12 februari 2011, 03:16:54 »
Kijk ... nu ventileer je tenminste een mening zonder een dat dat een directe sneer is op de reply van Barb waarin zij oprecht aangeeft soms toch wel moeite te hebben met het uitschrijven van een boete vanwege de hoogte daarvan.  :039:

Wil nog niet zeggen dat ik het met je eens ben, maar dat hoeft ook niet. Zoals eerder gezegd heeft praktisch elke werknemer moeite met sommige beleidsregels en elke werknemer heeft zijn eigen 'breekpunt' waarop diegene zich serieus achter het oor zal krabben of hij/zij niet eens op zoek moet naar een ander baantje. Ik kan me voorstellen dat menig wetshandhaver vindt dat hij/zij overwegend goed werk verricht voor de maatschappij, terwijl die wellicht wat moeite heeft met de hoogte van verkeersboetes. En om dan maar direct achter je oor te gaan krabben ....

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #43 Gepost op: 12 februari 2011, 07:32:17 »
@Sledge, ik vind je nog steeds een prima peer maar zoals ik in jouw ogen een eenzijdige egocentrische kwal ben zo vind ik dat jij een hoogdravend ongenuanceerde "ik heb de klok wel horen luiden maar weet absoluut niet waar de klepel hangt" type bent.. Voor ons beide geldt "deal with it"..

Wat ik bedoelde met agenten met een gewetensbezwaar is als volgt.

Wetten worden in "Den Haag" gemaakt met bijbehorende sancties als je je niet aan de wet houdt. Handhaving is voor een deel weggelegd bij de politie. Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat die politie zich bezwaard gaat voelen om bepaalde sancties op te leggen omdat deze te hoog zouden zijn. Los van de vraag: wat is te hoog, wat staat wel in verhouding en wat niet..??
Gordel om, prima. Gordel niet om een hoge boete.. De variant een beetje om bestaat niet.
Een rijbewijs behoor je altijd bij je te hebben als je een motorvoertuig bestuurd. Niet bij je is een boete.. Een beetje wel of een beetje niet bij je is geen mogelijkheid. En zo zijn er nog genoeg varianten te bedenken van zaken die we met z'n alle drommels goed weten maar waar we over mopperen als we erop worden gewezen. Verlopen APK, Verlopen rijbewijs noem ze maar op en ja daar staan hoge sancties op.. Maar het wordt hopelijk nooit zo dat de politie gaat bedenken dat deze sancties wel heel erg hoog zijn en zich dan gaat schamen of iets dergelijks. Het zijn de handhavers van onze wet die zonder aanzien des persoon hun werk horen te doen. Bezwaar tegen de hoogte of de juistheid van het opleggen van een sanctie kan worden ingediend bij een rechtbank. Daar is alle mogelijkheid toe en geloof mij daar wordt je netjes te woord gestaan. Maar in ons kleine kikkerlandje hebben we nou eenmaal regels die door onze volksvertegenwoordigers gemaakt zijn en hebben we handhavers die daar op moeten toezien dat die worden nageleefd. En als je als politie een bezwaar daar tegen hebt denk ik dat je je eens achter je oor moet krabben of je wel politie wil zijn.
Ik ga een eindje met je mee in jouw mening, ik vind het echter wel zwart-wit.  En idd heb ik achter mijn oor gekrabd of ik het nog wel wou, mede door een forumlid en wat hij zei. ( weet hij zelf niet, maar het heeft me wel aan het denken gezet ) en heb ik een beslissing gemaakt.

Achter elke sanctie of hij nou bij een misdrijf of overtreding  etc hoort zit een verhaal.
Als je het als verbalisant niet kunt opbrengen om naar het verhaal te luisteren ( zitten veel leugens tussen geloof me en dat is nou net de sport om dat te zien/herkennen ) en daar op in te spelen, als je niet ziet dat een goed verhaal en uitleg veel beter werkt dan een x bedrag van iemand los te peuteren dan ben je niet geschikt in mijn ogen.Ik vind dat iedereen recht heeft op een waarschuwing (uitzonderingen daar gelaten, als het echt te gek word) Dan schrijf je blind van overtreding naar overtreding en maakt het uniform een werktuig van je en geen mens meer.
Tevens is het wat Barb zei, je hebt discretionaire bevoegdheid, het is jouw bon en daar heeft niemand wat over te zeggen, dat is de beslissingsruimte die jou gegeven is/word als verbalisant.

Ik ben gestopt omdat ik de "voorbeeldfunctie" niet meer kon dragen en wel vond dat als je daar werkt je jezelf ook moet gedragen, de quota zijn opmars deed in mijn vakgebied (APV en parkeren ) en ik vind/vond dat als je gewoon je werk doet vanzelf met genoeg geld terug komt. Daarnaast vind ik 75 euro voor iemand die 6 minuten te laat terug komt, omdat zijn gehandicapte kind moest plassen wreed en onbegrijpelijk.En een boer die omkomt in zijn verdriet omdat de vrouw waar hij al 50 jaar mee leefde overleed en hij zijn boerderij en dieren verwaarloosde moet je niet boete na boete na boete opleggen. Daar moet je gaan praten en kijken wat er is.

Toen ik ook nog hoorde dat we elk jaar een ton tekort komen ( ton te kort komen? ooooooow jullie doen het geld al uitgeven als het er nog niet is, jullie begroten met een natte vinger wat er buiten op straat gehaald moet worden en dan is het elke maand zeiken, dit gaat nie goed hoor jongens ) had ik het helemaal gehad en ben ik weg gegaan en bij van strien gaan werken. Na 5 dagen werd ik terug gehaald om alleen de parkeerautomaten te coordineren  :070:, dat heb ik dan aangepakt( nu is er natuurijk weer van alles bij gekomen ).

Het is best moeilijk werk, want je moet weten wanneer je moet optreden of gewoon je mond moet houden en een les leren.

Het is niet zwart wit. Er is de letter van de wet, maar vooral ook de geest van de wet.

Offline The Hawk

• Volbloed ZMVCer
  • The Hawk
« Reactie #44 Gepost op: 12 februari 2011, 08:41:17 »
Mooi zo gaat een stuk beter hier.... :054:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #45 Gepost op: 12 februari 2011, 09:06:52 »
Kijk ... nu ventileer je tenminste een mening zonder een dat dat een directe sneer is op de reply van Barb waarin zij oprecht aangeeft soms toch wel moeite te hebben met het uitschrijven van een boete vanwege de hoogte daarvan.  :039:

Als mijn eerdere opmerking is gezien als sneer naar Barb dan betreur ik dat ten zeerste. Zo was ie zeker niet bedoelt, sterker nog het was een opmerking naar de opening post en niet als reactie op Barb. Ik vraag mij af of zij dat ook zo ervaren heeft want ze kent mij iets langer en wellicht iets beter dan "alleen mijn opmerkingen" op het forum... Mocht dat wel zo zijn dan spijt mij dat bijzonder en zeg ik daar sorry voor.

Helaas nu geen tijd om verder inhoudelijk te reageren, niet anders dan dat ik mij kan vinden in het betoog van Pepe. Met als kanttekening dat ik zo bang ben voor willekeur. Wiens verhaal geloof je wel en wiens verhaal niet.
Beoordeel je die ouwe dikke kale beterweter op de zelfde manier als die blonde verlegen jonge dame van 1000 weken..

Nu aan de slag want er moet brood op de plank..  :D
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #46 Gepost op: 12 februari 2011, 09:24:22 »

Als mijn eerdere opmerking is gezien als sneer naar Barb dan betreur ik dat ten zeerste. Zo was ie zeker niet bedoelt, sterker nog het was een opmerking naar de opening post en niet als reactie op Barb. Ik vraag mij af of zij dat ook zo ervaren heeft want ze kent mij iets langer en wellicht iets beter dan "alleen mijn opmerkingen" op het forum... Mocht dat wel zo zijn dan spijt mij dat bijzonder en zeg ik daar sorry voor.

Helaas nu geen tijd om verder inhoudelijk te reageren, niet anders dan dat ik mij kan vinden in het betoog van Pepe. Met als kanttekening dat ik zo bang ben voor willekeur. Wiens verhaal geloof je wel en wiens verhaal niet.
Beoordeel je die ouwe dikke kale beterweter op de zelfde manier als die blonde verlegen jonge dame van 1000 weken..

Nu aan de slag want er moet brood op de plank..  :D
dat is overal zo, een onverzorgd iemand word sneller al onbetrouwbaar ervaren als iemand die in een maatpak de showroom instapt.

Het blijft menenswerk... en overal zitten oetlullen tussen   :069:

Offline Barb

• Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
« Reactie #47 Gepost op: 12 februari 2011, 09:27:50 »
Weet je wat nou het gekke is? Beide stukjes wat paulustttt heeft geschreven......denk ik alleen maar:" hey, bedenk eens wat nieuws....." Gelukkig is het.alleen maar een mening, net als dit alles wat ik.schrijf ook mijn mening is. Ik heb inderdaad mijn vraagtekens bij het feit dat iemand die bijv iets in een winkel steelt n hogere boete krijgt dan iemand die op "lege" weg over een doorgetrokken streep een slak inhaalt. En zo kan ik wel meer dingen bedenken, maar om dan gelijk achter mn oren te gaan krabben voor andere job. Ik heb 1 heel belangrijk "motto" en dat is, behandel iemand zoals je zelf graag behandeld wil worden. En nee, ik ben absoluut geen heilig boontje. En ja, ik rij ook weleens te hard, krijg ik ook n bon als ik gepakt word, net als iedereen....maar nee, voor het grotendeel ben ik trots op wat ik doe, er zijn meer dankbare mensen dan pijpzeikerds en kommaneukerds. En daar doe ik het voor, niet.voor Den Haag etc... Owja en voor inkomen, dacht al, waarom werk ik eigenlijk? :X afijn, kortom, als ik bij alles zo moet gaan denken zoals paulusstttt aangeeft, is er in elke job wel n reden te bedenken om te stoppen en weereens iets anders te gaan doen. Sommige dingen moet je gewoon accepteren...dan liever 80% leuk werk en 20% wat minder dan telkens moeten hoppen in de hoop de.volle 100% te gaan vinden wat imo niet bestaat..... Zo, just my thoughts..... ;-)
One life, live it!

Offline Barb

• Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
« Reactie #48 Gepost op: 12 februari 2011, 09:29:54 »
Owja, nog ff snel. Nee hoor, had het absoluut niet naar mij toe opgevat hoor P! zag zelfs je kop voor me. Dus excuses naar mij toe, echt niet nodig
One life, live it!

Offline Muutje

• Ras ZMVCer
« Reactie #49 Gepost op: 12 februari 2011, 09:39:12 »
Tja zolang stemmingmakerij belangrijker is dan gewoon een grapje of opmerking van iemand (en daarna de persoon in  kwestie) in zijn waarde laten, worden de topics an sich een stuk minder boeiend om te lezen.....

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #50 Gepost op: 12 februari 2011, 09:56:43 »
Op een forum posten heeft ook een verantwoordelijkheid je zo uit te drukken dat anderen die mee lezen heel goed weten wat je bedoeld. Dit kan ook door middel van een smiley als je echt een grapje maakt en ook wilt dat het als zodanig opgevat word.

eliminator

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 12 februari 2011, 10:54:28 »
Vluchtig lees ik dit topic door..er is een hoop gezegt en in houdelijk wil ik er niet op ingaan..
Wel moet ik gelijk denken aan de huidige revoluties die gaande zijn in de arabische wereld en denk ik dat het goed is dat er wel over dit soort dingen gediscusieerd wordt. Misschien trek ik dit te ver door; maar op het moment dat er scheve verhoudingen komen tussen de regering en het volk en de wetshandhavers moeite krijgen met het uitvoeren van de opgelegde regels, moet er tijdig aan de bel worden getrokken.
Nu leven we hier gelukkig in een democratie dus kunnen wij onze stem laten horen, dmv stemmen en/of demonstreren. Moeten we ook vooral doen!
Niet door hier ruzie te gaan maken, dat levert niet zoveel op.

En ja...politiewerk, blijft mensenwerk. Ook dat zie je daar in het uitvergroot terug.
Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig ook eerder een bekeuring krijg dan toen ik 18 was.. :+ (en al die vrouwelijke politieagenten doen mij ook niet echt goed :069:)

Offline Rider-64

• Volbloed ZMVCer
« Reactie #52 Gepost op: 12 februari 2011, 11:46:00 »
Iedereen vloekt en tiert op de politie, tot je ze echt nodig hebt.... dan ben je ozoo blij met hun!
Zoekende naar..

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #53 Gepost op: 12 februari 2011, 11:47:18 »
Ik denk waar de meeste moeite mee hebben is dat er wel enige redelijkheid in te zien moet zijn.

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #54 Gepost op: 12 februari 2011, 11:53:41 »
vanaf  juli 2011 mag je op de a58 130 km rijden is toch nog iets  :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #55 Gepost op: 12 februari 2011, 13:59:37 »
Als mijn eerdere opmerking is gezien als sneer naar Barb dan betreur ik dat ten zeerste. Zo was ie zeker niet bedoelt

Zo kwam het iig op mij over, vandaar  :054:

Offline Sabre-Zeeuw

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #56 Gepost op: 12 februari 2011, 14:05:38 »
Zo kusje-kusje duim omhoog en verder gaan met de dagelijkse gang van zaken.
Voortaan een ieder zich zelf wat duidelijker uitdrukken ,met of zonder gebruik van evt. smileys :048:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Barb

• Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
« Reactie #57 Gepost op: 12 februari 2011, 15:16:39 »
Let's all kiss and make uo  :054: :053:
One life, live it!

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #58 Gepost op: 12 februari 2011, 15:30:07 »
Maar zonder bekeuringen please  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #59 Gepost op: 12 februari 2011, 16:16:12 »
Let's all kiss and make uo  :054: :053:
soort groeps eeh dinges...? :093: