Is er iemand wel eens om 2 uur snachts op 35 km van je bedje stil komen te staan door een kapotte cardanas..? Ik wel
Dus heb ik de boel gedemonteerd en hij is behoorlijk aan gort bij de kruiskoppeling.. (zie foto's)
Heeft iemand enig idee waar ik er een kan kopen?
Als de aandrijfas/cardanas versleten is, is het dan aannemelijk dat er meer onderdelen aan het eind van hun latijn zijn? Ik begreep dat de kruiskoppeling het vaker begeeft bij de 70.000 - 120.000km, geldt dit ook voor andere onderdelen? Op mijn teller staan er nu een ton, maarja wie zegt dat die er al 33 jaar opzit
En nu ik voor t eerst serieus aan mn motor aan t sleutelen ben heb ik het virus wel te pakken geloof ik! Als ik een nieuwe cardanas kan vinden geef ik meteen een grote beurt, waaronder kleppen stellen enz, nieuwe gaskabel, originele linker stuurschakelaar (de mijne is nu niet origineel en functioneert niet helemaal goed), nieuw stuur, nieuwe gaskabels, en chromen dempers ipv de originele uitlaat. Deze is namelijk niet in topconditie en dempt teveel naar mijn mening
Kortom, nog een hoop plezier te beleven mits ik die cardanas kan vinden natuurlijk!
Heeft iemand verder nog tips, ideeen over bepaalde onderdelen die ook zeker aangepakt moeten worden?
Geniet van de zomer! Hein