* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motormuis] fzr600r  (gelezen 12001 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
[Motormuis] fzr600r
« Gepost op: 19 februari 2012, 16:27:17 »
Een fzr600r zien staan op prikbord, en wezen kijken en gelijk maar gekocht. Het probleem was dat de motor niet liep, dus ik een paar dagen later terug naar heinkenszand, om de fzr op te halen. Tsja ding in de schuur gezet daar kijk ik nog wel eens naar van de winter ofzo. Dat hield ik dus 3 dagen vol en toen gingen de kuipen eraf.
Als een motor of auto niet loopt controleer ik altijd als eerst even of er nog bougievonkjes inzitten, helaas deze waren een beetje op, en de fzr was aan zijn reserve voorraad begonnen. accu was ook leeg dus deze maar opgeladen, na het laden hadden we een mooie vonk, dus dam maar kijken wat ie doet, pruttel pruttel pruttel. net wel willen aanslaan maar net niet kunnen tankdop open en ja benzine is duur tegenwoordig geen druppel meer in dus. 2 liter benzine erin gekapt. me vinger gaat richting het knopje en ja ze schreeuwt het uit van genot. Mooi dat kreng dat leupt, naar buiten met dat hok. Tanken en een rondje gummen. motor liep wel aardig alles even nagelopen ok achterstallig onderhoud had ik al gezien kettingtandwielen ja die zijn ook op. bougies mochten ook wel nieuwe in en luchtfilter tsja we zijn toch bezig. bandjes tsja die ook nog maar dan.

na 4 weken benzine lucht in de schuur tank lek deze gerepareerd met hulp van louis maar dat mocht helaas niet baten. toen heb ik zelf van pakkingpapier 2 nieuwe pakkingen geknipt, en de orginele pakking daar tussen gelegd en ja alles zit dicht.
Tussen carb 3 en 4 zit een overloop slangetje daar zeikte de benzine ondertussen ook al uit dus ja we konden het lijstje aanvullen.

En dan vandaag was vroeg thuis de ntv is eigenlijk klaar op een enkel dingetje na. Dus de fzr maar uitgegraven. dekentje eraf.


En de sleutel in contact wetend dat er benzine lekt maar eerst wil hem even horen voordat ik hem uit elkaar trek.
Motor in het midden van de schuur gezet tank eraf luchtfilter eraf en carbs eraf. Probleem was dat de vlotter niet ver genoeg omhoog ging van carb 4 en dat ie dat bij de rest wel deed, heb wel 3 een half uur staan zoeken en vlotter omzetten vlotternaalden uitwisselen. de zittingen waar de vlotternaalden ingaan uitwisselen maar niks hielp de vlotter en vlotternaald van cabr 4 wilden niet goed omhoog. op het moment dat ik dacht ga maar even wat drinken binnen kwam ik erachter.



In de vlotternaald zit een soort pinnetje met een veertje en bij mij was dat een beetje vergomt en het pinnetje veerde niet meer, pinnetje weer ganbaar gekregen en vlotter en naald gemonteerd yes hij komt goed omhoog dus alles werkt, dekseltjes er weer op en een doek erover gelegd. op naar het volgende klusje.

nog eventjes een foto van de ntv en de fzr samen afgelopen najaar.




Een hoop tekst, en weinig foto's dat komt allemaal nog goed, op dit moment kan er nog niet zoveel op de foto's omdat er nog weinig gebeurt is.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Online Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4900
  • Geslacht: Man
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2012, 16:33:49 »
Het begin is er :026: :054:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij bmw rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 16:37:43 »
Goed bezig, heb je wel de vlotterhoogte gelijk afgesteld ?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2012, 16:39:36 »
euh hoe doe je dat? Want zou niet weten hoe ik het in kan stellen.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2012, 16:43:47 »
De vlotternaald hangt aan een soort van lipje, deze kun je iets verbuigen en de hoogte meten doe je met de vlotters bovenaan dus de carbs op de kop houden en dan meten wanneer de vlotternaald afsluit..........wat ook kan is de vlotterkamer vol laten lopen met benzine, heel voorzichtig zonder morsen demonteren en dan meten hoeveel benzine erin zit, is wel een feit dat je vlotters dan geen ruimte meer innemen..............soms zie je een soort waterlijn als afdruk in je vlotterbakje, ook die geeft al aan of je bakje vol genoeg komt en niet overloopt...........en anders is google your friend  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2012, 16:48:26 »
niet gekeken idd, maar dat verbuigen is maar zeer minimaal dan.
zo leer ik er ook weer iets bij.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2012, 17:16:30 »
Verbuigen met een fluwelen handschoen ja  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2012, 10:06:34 »
Mooi, weer een sleutel topic erbij..!!  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2012, 21:17:31 »
vanmiddag de zijkuip verwijdert. en de demper verwijderd.



uitlaat spruitstuk verwijderd die ging erg makkelijk los leen de pakkingringen vielen eruit. maar denk dat ik ze gelijk maar vernieuw. bobines eraf want we hebben ruimte nodig.



Om vervolgens de plastic beschermkap weg te halen en dan hebben we ruimte.



Na het eten ben ik eerst eens gaan zoeken naar wat afstel gegevens. en die heb ik gevonden, daarna ben ik de klep speling gaan meten. maar tijdens het verwijderen van de dynamo deksel dit om de krukas te kunnen verdraaien en goed de klep speling te meten zag ik dat er met stift streepjes opgezet waren.Mijn vermoeden was dus dat de kleppen als eens zijn gesteld, gezien de km stand zou dat al moeten gebeurd zijn en dat is juist.



nu zitten alle kleppen op 1 na redelijk in het middengbied tussen de 0,11 en de 0,20 echter er is er 1 bij die zit op 0,13 is ietsjes aan de krappe kant, tsja moet ik nu me nokkenas eruit gaan vissen of laten zitten.  het beste zou zijn dat ie rond de 0,15 komt te zitten.




(Nog een vraag word de klepspeling over het algemeen groter of kleiner?)




Dus al wel weer wat wijzer, ow en ik baal dat ik in juni al me fzr zooi weggeflikkerd heb omdat het al 3 jaar op zolder lag en ik het nooit meer aanraakte, en op dat moment geen fzr meer had en ook niet meer zou kopen :046:




Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2012, 21:21:38 »
Klepspeling mag niet te klein zijn, dan kan de klep onvoldoende rusten op z'n zitting (om af te koelen) en dus verbranden.
Gezegde is dan ook dat je beter een klep kan horen tikken dan dat deze te nauw staat: "een tikkende klep verbrand niet" :026:
Tof hoor, weer een sleutel topic, veel plezier en succes, ik ga je op de voet volgen  :054:
Zoekende naar..

Online Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4900
  • Geslacht: Man
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2012, 22:06:31 »
Muis de nokkenas hoeft er niet uit om een plaatje er uit te halen.
Als je de klepstoter voorzichtig naar beneden druk dan kun je het plaatje er wel uit halen.
Zet wel eerst de zuiger van de cilinder een stukje naar beneden dan kan deze de klep niet raken.
Als het goed is dan is er zelfs gereedschap voor om deze onder de nokkenas te steken en dan op deze manier naar beneden te drukken,of dit zelf te maken.
plaatje is er dan uit te lichten. :026:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij bmw rijden

kleintje

  • Gast
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2012, 09:41:38 »
muis denk dat er bij ome henk een aan het bord hangt ben straks daar zal even kijken geloof nooit dat ie gebruikt word daar

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2012, 12:15:16 »
is niet nodig henk. Nokkens moet er altijd uit om die shims te verwisselen. Maar dat laat ik vandaag of morgen nog wel zien. Je moet het zo zien dat het plaatje ligt op het steeltje van de klep. En daarover gaat nog een soort hoedje. Wat een mm of 16 door steekt. Dus dat plaatje kan je nooit onder het hoedje vandaan krijgen zonder het hoedje eraf te halen. En dus moet de nokkenas eruit maar ik zet het wel op foto.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Heavey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 75
  • Niet Zeuren ,Maar Scheuren
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2012, 15:15:59 »
Helemaal niets aan doen zit nog in het tolerantiegebied en het is nog een inlaatklep ook dus die zal echt niet verbranden word nog gekoeld door je benzine en die shims bij Yamaha gaan die ook met 5 honderste ?Als dat zo is krijg je dat klepje echt niet op 0,16 zou dan op 0,18 uitkomen
Kawa Zx9R gechrast nu ZX10R

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2012, 15:20:09 »
nou zoiets had ik ook al gelezen dat ze met 0,05 mm gaan. volgens het boek wel teminste. maar toch heb je plaatjes met bijvoorbeeld 148 erop staan of 163. dus ik zal het toch eens moeten navragen.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Heavey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 75
  • Niet Zeuren ,Maar Scheuren
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2012, 20:49:51 »
O en je klepspeling word alleen maar kleiner ,klep die op de zitting inslaat
Kawa Zx9R gechrast nu ZX10R

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2012, 21:58:55 »
Zo weer een verslagje van vandaag.

de oude kleppendekselpakking verwijderd omdat deze lekte. de randjes netjes schoongemaakt, en nieuwe pakking erin gelegd, op de halve maantjes heel lcht filmpje van vloeibaar gelegd omdat die een zwak punt zijn, bij deze kleppendeksels.
en daarna met een beetje pielen alles netjes vastgezet.





bougies waren ook al in bezit. dus met een heel klein druppeltje kopervet zitten deze nu ook gemonteerd.
Tsja nu morgen middag maar me tandenborstel pakken en eens flink gaan schrobben want hij is lekker smerig dat blok.. en van de week op zoek naar een goeie hittebestendige knikkerbusverf.

plaatjes gelukt.

« Laatst bewerkt op: 22 februari 2012, 22:02:11 door Motormuis »
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2012, 23:40:26 »
Die MMuis is goed bezig met foto's en al........ :039: Deze tolerantie op de inlaatklep lekker zo laten en niks nokkenas verwijderen, is totaal niet ernstig zoals Heavy al aangeeft  :054: Maarre die nokken zien en nog lekker scherp uit zo op de foto..........oogt al een frisse bedoeling onder de pet  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2012, 09:17:04 »
klopt freak. De nokken zijn nog erg mooi. Geen spoortje op te vinden.

Alles gaat lekker voorspoedig. Alleen het schoonmaken daar heb ik een hekel aan.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

kleintje

  • Gast
Re: [Motormuis] fzr600r
« Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2012, 09:25:31 »
je hebt wendy toch  :056:

maar ziet er goed uit muis  :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
178 Reacties
31850 Gelezen
Laatste bericht 24 maart 2010, 18:28:55
door MotorFreak
264 Reacties
48511 Gelezen
Laatste bericht 17 september 2012, 18:02:17
door MotorFreak
39 Reacties
5025 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak
60 Reacties
8099 Gelezen
Laatste bericht 29 november 2016, 02:34:59
door Loki