* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motormuis] de ntv 650 met kuip  (gelezen 48745 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
[Motormuis] de ntv 650 met kuip
« Gepost op: 04 oktober 2008, 21:20:34 »
Tjsa omdat de diesel prijs me een beetje teveel is geworden, het blik voor woon werkverkeer niet boven de 250km per week uitkwam, ik zakelijk geen km's meer kon schrijven omdat ik carpool met een busje van de zaak, heb ik besloten om het blik eruit te gooien en lekker te gaan motorrijden. Dus moest er wel een andere motor komen want de fzr is geen pekelfiets.
Donderdag is het blik verkocht donderdag avond gebeld naar iemand met een ntv 650 uit '95. vandaag naar die man gereden, proefrit gemaakt alles effe getset. motor ziet er niet uit maar motorisch :024: die man zegt tegen mij "ze is van binnen mooier dan van buiten" dus motor overgeschreven, op de aanhanger geladen. afgerekent en weer richting zeeland. Nu staat ze op de brug te wachten op wat allemaal komen gaat, juist slopen die troep :043:. wil het een beetje low budget houden zodat ik eerst weer even kan sparen, dus krijgt de motor gewoon een beurtje word alles nagekeken komen er knippers op aan de achter kant worden er hier en daar wat beugels en dergelijke gespoten. word ie weer opgepoetst. zodat ze er weer netjes bijstaat en ik van de winter lekker kan rijden en volgend jaar ellefanttreffen.
Zo stond ze op de verkoop foto'


en zo staat ze op de burg, voordat ik begon

 

als eerste de kuip verwijder dus hupakee de zaag erin weg met die troep :043: nee dat word netjes gedemonteerd zodat dat straks ook weer terug kan kuip word wel gerepareerd en en komt een ander spiegeltje op en ruitje. dus met beleid muis rustig maar.


Zo kuip verwijderd, tijd voor allemaal klein en los spul eraf te halen want ik wil het schuren en spuiten weg met de roest en de troep alles weer netjes zwart maken.




daarna alles weer opgeruimd en morgen maar weer verder met beugels schuren en de voorpoten eruit halen want nieuwe keeringen en stofkappen zijn hard nodig.



En ben ook al wezen shoppen en heb al wat spulletjes verzameld.


probeer morgen weer een update te geven over de vorderingen van me woon werk fiets




« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:53:57 door Sledge HaMMeR »
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:25:57 »
Geweldig die projecten... Ik kijk uit naar de foto's en verslagen..  :039:

Heb begrepen dat die NTV best een toffe fiets is EN het is een Hondaa..!!!  :070:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:28:45 »
 :036: Kijk dat is het betere werk  :054: weg met dat blik en bikkelen, na de winter weet je zelf ook of je het echt tof vindt al die rottigheid op je pet elke dag maar voor nu petje af dat je die stap hebt genomen  :039: Kom de NTV zeker wel eens goed in het echt bekijken, ben benieuwd waarom de voorste cilinder opmerkelijk zwart is, goed achter de kuip gezeten ofzo  :007: , qwa motor denk ik een zeer goede keuze voor een zeer goed bedrag, veel suc6 met opknappen, veel veilige km's toegewenst en dat we maar mogen genieten van je nieuwe topic...................goed bezig MMuis  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #3 Gepost op: 04 oktober 2008, 21:38:46 »
thnx voorste cilinder is vet en zit onder de olie. uiteraard moet alles nog schoongemaakt worden, maar heb daar de juiste middelen nog niet voor in huis, s100 motorreiniger/alles reiniger. zodra het blok afgespoten is gaat de tank eraf en dan kan ik wat meer zien zag dat er een slang los lag volgens m,ij van een soort onluchting of overloopje ofzo zat onderaan het luchtfilterhuis. en Dat zit dan precies boven die voorste cilinder dus er bestaat een mogelijk dat die 2 verband met elkaar hebben.  kan er een hoop van leren, van dit project en heb een aantal handige mensen om me heen.

En freak wil aan jou vragen dat waneer de kleppen gesteld moeten worden of dat bij jou kan en we dat samen kunnen doen zodat ik dat invervolg zelfstandig kan gaan doen. 

nog een vraag ik ga nieuwe draden solderen in het knipperlicht maar wat voor buitenmantel gebruik jij voor die 2 draden tape je ze in? krimpfolie erom heen? vind 2/4 van die losse draden onder de buddy maar niks en wil dat alles gewoon netjes ingepakt zit alle stekker en verbinding worden ook netjes ingespoten, heb in dit geval geen haast aangezien ik nog een fzr heb :039: en me oltimertje, dus wil dit eens een xtje netjes doen inplaatsvan dat gevlieg en gehaast en dan nog niet naar me zin.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2008, 22:19:06 »
Olie uit de ontluchtingsslang, laten we daar maar niet vanuit gaan  :|

Kleppen stellen, plaatjes zijn dat of boutje/moertje  :026:

Draden verpakken , als je die in de krimpkous doet nooit geen probleem meer mee  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #5 Gepost op: 04 oktober 2008, 22:30:45 »
zou eens bij de oude foto's van relexus moeten kijken is nagenoeg hetzelfde blok. maar denk boutje moertje
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #6 Gepost op: 04 oktober 2008, 22:44:13 »
zou eens bij de oude foto's van relexus moeten kijken is nagenoeg hetzelfde blok. maar denk boutje moertje
Eitje appeltje dus  :069: Komt wel goed  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #7 Gepost op: 05 oktober 2008, 00:34:57 »
Olie uit de ontluchtingsslang, laten we daar maar niet vanuit gaan  :|

Beetje oliedamp uit die slang is niet meer dan normaal hoor, niet druk over maken. Die blokken zijn hetzelfde als die van een Transalp meen ik, zijn nogal betrouwbaar hoor  :034:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #8 Gepost op: 05 oktober 2008, 18:51:08 »
Goed bezig MMuis  :069: Maak er een mooi vervolgverhaal van  :022:

Offline KawaJJ

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 768
  • Geslacht: Vrouw
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #9 Gepost op: 05 oktober 2008, 19:46:41 »
succes ermee mmuis , ben benieuwd naar het eindresultaat

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #10 Gepost op: 05 oktober 2008, 19:55:51 »
lekkere motor voor je werk, veel plezier ermee  :071:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #11 Gepost op: 05 oktober 2008, 20:59:35 »
Zo vandaag op het gemakje verder gegaan, aangezien ik me niet zo geweldig voel ben ik maar heel even in de garage geweest. maar ben begonnen met de voorpoten verwijderen en demonteren alles netjes gesorteerd en schoongemaakt,
eerst de motor goed vast zetten zodat het voorwiel vrij is.



dan de pootjes verwijderen.



pootjes demonteren en de onderdelen sorteren.


Toen maar richting huis gegaan voelde me niet lekker, en d eonderpoten maar meegenomen en de beugels van de kuip. kleed op tafel gelegd, en op het gemakje aan het poetsen gegaan. wat ik met de voorpoten aan moest wist ik even niet dus eerst gepoetst. vond ik niks, toen waterproef schuurpapier het meeste weggehaald. toen weer aan het poetsen geslagen. zitten denken om alle ste spuiten, toen schoot het low budget verhaal weer in me kop. dus nu maar besloten alles te spuiten in de blanke lak, die hadden we nog staan.  dus staat alles klaar om gespoten te worden.


gelijk de beugels van d ekuip maar geschuurt, mocht e rmorgen op de zaak weer geen werk zijn dan spuit ik ze op de zaak anders worden ze morgen avond thuis effe gespoten.




Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #12 Gepost op: 05 oktober 2008, 23:40:37 »
Beugels in de Hammeritte glanzend zwart en klaar, ben er zelf hel tevreden mee na goed gebruik  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #13 Gepost op: 06 oktober 2008, 17:05:52 »
idd freak beugels zijn de in zwarte hammerite gespoten, heb ik vandaag op de zaak even tussendoor gedaan. moet ze wel morgen ochtend op tijd eraf halen want zit morgen niet op de zaak en dan gaan em collega's ermee vandoor. sommige zijn niet te vertrouwen..

voorpoten hebben ook 3 laagjes blanke lak gekregen en kunnen nu dus lekker uitharden hopelijk is morgen me bestelling binnen bij motorport. kan me motor weer inelkaar.


ow ja morgen ook even de verzekering regelen want dat ben ik nog vergeten  aangezien de motor op de kar naar huis is gebracht en gelijk in de schuur is gezet.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #14 Gepost op: 06 oktober 2008, 17:51:54 »
Mooi man, al een beeld van de rest van de motor nu je er goed zicht op hebt  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #15 Gepost op: 06 oktober 2008, 17:54:47 »
alles ziet er wel redelijk uit alleen wisten die mensen niet wat een lak stift is ze wisten wel wat een lak kwast is, maar heb een klein beetje wegekrabt van die verf en zier er wel goed uit daaronder, alleen bij d emiddenbok zit er wel wat roest, maar goed daar geef ik dan wel een beschermend laagje verf
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #16 Gepost op: 06 oktober 2008, 22:08:11 »
Die onderpoten zien er alvast weer picco bello uit joh! :054:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #17 Gepost op: 06 oktober 2008, 22:41:32 »
op de foto is het mooier dan in het echt, wou ze eerst nog helemaal spuiten enzo, maar moet wel een pekelvarken blijven
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #18 Gepost op: 08 oktober 2008, 17:30:19 »
zi gistermorgen de beugels in de auto gelegd, gister middag me stofkappen opgehaald(tering wat zijn die duur). s'avonds de voorpoten in elkaar gezet gemonteerd voorwiel beetje gepoetst en gemonteerd,, de beugels gemonteerd straks nog even goed vast zetten en dan gaat de tank eraf. bougies vervangen en eens kijken wat er allemaal onder de tank afspeeld.





Zo en en ook wat andere beugels netjes zwart gemaakt jiffy middenbok radiateur. zag er allemaal niet zo heel best meer uit.



Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de ntv 650 met kuip van motormuis
« Reactie #19 Gepost op: 08 oktober 2008, 18:34:25 »
Stofkappen duur van de voorpoten  :043:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
178 Reacties
31968 Gelezen
Laatste bericht 24 maart 2010, 18:28:55
door MotorFreak
73 Reacties
12108 Gelezen
Laatste bericht 24 juli 2012, 19:59:24
door Triple Arne
27 Reacties
5886 Gelezen
Laatste bericht 31 juli 2015, 21:27:07
door MotorFreak
39 Reacties
5077 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak
60 Reacties
8193 Gelezen
Laatste bericht 29 november 2016, 02:34:59
door Loki