* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?  (gelezen 3688 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3254
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Gepost op: 03 januari 2017, 08:46:17 »
Ik kwam dit topic op een ander forum tegen en dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om weer wat meer interactie te krijgen...

Dus, over welke motoren was je in eerste instantie enthousiast, maar vielen tegen toen je er echt op reed?

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3254
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari 2017, 09:01:58 »
Ik zal zelf wel aftrappen. ;)


Ik denk dat het voornamelijk aan je verwachtingen ligt. Zoals altijd. Een van mijn grootste tegenvallers was de Honda CBR900RR. Een hele leuke motor, maar toen ik er mee weg was, viel hij mij erg tegen. Het was vooral het jagerige karakter van de RR dat me tegenstond. Hij wilde alleen maar harder en sneller. En in het verkeer is dat niet handig. Het helpt natuurlijk wel dat ik geen racer ben, nog nooit een stepje aan de grond gereden heb en mijn knie alleen in een verkeerde reflex uitgestoken heb bij het lessen... ;) Maar goed, het karakter plus de zithouding met veel druk op je polsen vond ik al snel vervelend. Niet mijn ding.


Ah, de Harley. Ik weet dat deze niet echt mooi is (of tenminste, dat vind ik dan), maar ik had er naar uitgezien om een keer een Harley te rijden. MotoPort Goes bood me deze aan voor een middag. Alles was er goed voor. Mooi weer, glimmend chrome en een volle tank. Het ging al mis toen ik hem van zijn standaard haalde. Wat een gewicht. Het is alsof je een olifant op een been wilt laten staan. ;) Gelukkig verdween veel van dat gewicht toen ik er mee onderweg ging, dus dat was wel ok. Tijdens het rijden kwam ik er ook achter dat de HD niet paste bij mijn eigen bouw. De tank is behoorlijk breed en die duwt mijn benen uit elkaar, waarna de wind mijn benen nog verder naar buiten duwde. Dat betekende dat ik de hele tijd flink aan het klemmen was. Na drie kwartier was ik terug bij MotoPort. Blij dat ik hem terug kon brengen, maar minder blij met de spierpijn bij mijn liezen. ;)


Verrassend genoeg de XJ550. Ik vond het leuk om aan die motor te sleutelen. Ik vond het uitlaatgeluid super en het maakte me een beetje een hooligan. Het bredere stuur hielp het stuurkarakter van de XJ en de looks. Maar ik kwam er ook achter dat het niet mijn ding is om onbeschermd met 8000 toeren met 140 op de snelweg te zitten. Ik denk dat het een leuke motor is voor in grote steden, maar ja, dat i Goes niet. Dus na wat nadenken heb ik hem maar verkocht. Dus hoewel ik de looks van een café racer etc. leuk vind, denk ik toch dat het niet mijn ding is om er echt een te hebben.


Deze vond ik zelf ook behoorlijk verrassend. IK vond mijn eerste Transalp super en ik miste hem toen ik de Tiger kocht. Dus toen ik de kans kreeg, kocht ik er weer een Transalp bij. Hoewel ik het leuk vond om aan het ding te sleutelen, kwam het er eigenlijk niet van om hem te rijden, omdat de Tiger gewoon de betere motor is op de straat. Met de grote noppenbanden was het comfort weg en wiebelde hij op snelheden boven de 90, maar was hij wel prima geschikt voor offroad en zand. Euhm, ja. Zie dat maar eens te vinden in de Bevelanden. Dus werd de TA zelden of nooit gebruikt. Ik vond het prima dat hij het veld moest ruimen voor een racefiets en heb geen spijt van de verkoop (wat ik destijds bij de eerste wel had.)

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2017, 12:36:37 »


Ik heb een Shadow VT1100 C1 (import) 1992 gehad die motorisch tegenviel.
Vermogen was meer als zat, ook nooit problemen mee gehad, maar het was met name de versnellingsbak die tegen viel omdat het een 4-bak was. Hij schakelde op zich lekker, maar op de binnenwegen, waar je rond de 80km rijd, was de vier net wat te hoog gegrepen en de drie te luidruchtig voor een chopper.
De Intruder 1400 5 bak die ik nu heb rijdt, motorisch gezien, véél soepeler.
Wel was van de Shadow het stuurgedrag (voor een chopper dan) prima. Ook bij langzaam rijden was ie goed te sturen. Dat mis ik bij de Intruder wel.

Offline EriKawa

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 165
  • Geslacht: Man
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2017, 14:34:51 »


Deze kocht ik in 1976 tweedehands, was toen de snelste straatmotor die er bestond, maar ook levensgevaarlijk stond bekend als de widowmaker, na een paar .vervelende uitsapjes snel weer ingeruild, nu zijn ze goud waard, is niet aan te komen.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2017, 16:13:56 door EriKawa »

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #4 Gepost op: 03 januari 2017, 19:54:40 »
De eerste TLS waar ik op reed. Achteraf gezien denk ik dat Gerrit er een groter voor tandwiel op gezet had voor de proefrit.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3254
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #5 Gepost op: 04 januari 2017, 00:03:45 »
De eerste TLS waar ik op reed. Achteraf gezien denk ik dat Gerrit er een groter voor tandwiel op gezet had voor de proefrit.
Hij wilde je nog terug zien om af te rekenen zeker? ;)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #6 Gepost op: 04 januari 2017, 20:53:24 »
Iemand heeft wel eens verteld dat ie dacht dat we (een ander oud zmvc'er) en ik reden als idioten.. wat ik destijds niet begreep.

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #7 Gepost op: 04 januari 2017, 21:52:17 »
Voordat ik mijn rijbewijs had wist ik al,ik moest en zou een groene kawa hebben,zelfs mijn brommer waar ik op reed had al die groene kleur.

Nog voor ik mijn papiertje had,kocht ik een(rode :+) Kawasaki Z500 voor 500gulden .O wat blij!!!
De pret was maar kort,de blokken bleken niet bestand tegen mij,na 3 blok wissels ben ik met kawa opgehouden.
Ze gingen gewoon echt stuk,denk aan nokkenassen die uit zijn lagers lopen,koppelings huizen die kapot spetteren.Helaas niet gemaakt voor mijn gebruik....
Rookworst zonder R is ook worst

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3254
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #8 Gepost op: 04 januari 2017, 23:28:42 »
:) Tsja, een kennis van mij had een KR-1S. Zo'n tweetakt racemachine. Super grappig ding om te zien en het lijkt me ook wel leuk om eens te rijden, maar ik ben bang dat hij ook in deze categorie gaat vallen. Nog nooit een kans gehad om er een te rijden ook. Je komt ze nooit meer tegen, net als die Aprilia 250cc racers. ;)

Offline Passie

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Man
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2017, 08:13:14 »



Ik heel blij met mijn eerste Motor, deze Suzuki GSX 600F. Motor zag er leuk en mooi uit en prima voor een beginnersfiets. Na een poosje hier op gereden te hebben mistte ik toch wat power en ik merkte dat die in bochten toch net niet sportief genoeg was dus moest deze het veld ruimen voor een Suzuki GSX-R 600. Tevens staat mijn GSX 600F weer te koop waar ik hem destijds ingeruild heb.
Suzuki GSX 600F '96, Suzuki GSX-R 600 '03, BMW K1100LT-P '01, BMW R1150RT '04.

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2017, 12:49:25 »
m'n lemans1000 was in 94 liefde op 1e gezicht en na wat slapeloze nachten gekocht. Op de rit naar huis (had heel geen proefrit gemaakt of ooit op een Guzzi gereden) overviel me het gevoel van grootste miskoop ooit. Man man wat spartaans en lomp als je zo van een Honda afstapte.
Dat bleef zo tot na enkele weken een langere rit zich aandiende richting Duitsland. Wat een verschil met de Honda die me na een paar honderd kilometer al een zere kont gaf en blij was dat we na 200km een stop deden. Met de Guzzi was 400+km geen probleem en na het tanken gelijk weer verder. Op 1 dag naar italie ook geen probleem. Maar een motor voor korte ritjes is het nog steeds niet.

Dan de Ducati ST2 toen die net uit was. Dat leek me wel wat. Middagje meegehad. stuurde lekker licht maar op snelheid (170+)begon die wat onrustig aan te voelen en daarbij al binnen 200km een pomp opzoeken. ook de duo zat er minder op dan bij de lemans.
Dan nog eens een Honda Firestorm waar ik warm voor liep maar ook die viel tegen en flink verbruik.
Dus toen maar besloten dat de lemans blijft tot ik er niet meer op kan klimmen.
Wel sloeg het Guzzi virus toe en staan er ondertussen meerdere familieleden in de schuur.



Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #11 Gepost op: 09 januari 2017, 15:15:23 »
Ik heb dat soms met vrouwen.
Vind je er 1 leuk, maar na een rondje valt het toch wat tegen
 :070:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #12 Gepost op: 09 januari 2017, 16:36:10 »
Hahaha.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3254
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #13 Gepost op: 09 januari 2017, 18:41:44 »
m'n lemans1000 was in 94 liefde op 1e gezicht
Ik vind het een heel mooi model. Maar nog nooit op gereden en haast bang om dat te doen, omdat je nooit weet hoe hard de bubbel uit elkaar spat. ;)

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2017, 19:10:16 »
een sv1000 kuipversie heb ik ooit nieuw gekocht bij Gerrits
wat een miskoop ondanks dat de prijs meeviel .

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3254
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2017, 07:24:31 »
Waarom was het een miskoop dan?


[Mobile Post] iPhone using Tapatalk

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2017, 12:01:58 »
hij werd gebracht door suzuki als opvolger voor de TL , persoonlijk vond ik het paar stappen terug qua rijden/sturen/vermogen .

Offline Davey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
  • ITsmurf
    • Weduwe.COM
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2017, 13:30:50 »
Na jaren een Thundercat gereden te hebben vonden mijn polsen de houding niet meer tof.
De opvolger was de V-strom, vorig jaar maar toch geen goede keuze. Was er al jaren gek op, de houding was top maar toen ik hem had begon ik mij mateloos te irriteren aan het ruitje voor mijn neus incl. de vreemde luchtstromen, na diverse andere ruitjes getest te hebben besloten dat hij terug weg mocht voor een naked bike en sindsdien ben ik happy met mijn r1150r.
Met 2 op de Vstrom vond ik de remmen wat onder bemeten.
BMW R1150R Rockster

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #18 Gepost op: 03 februari 2017, 19:47:40 »
Afrika twin, wat een slome bagger.
Leek me zo tof... Ooit...
Nee, neem dan een transalp
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3254
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Welke motoren vond je leuk, maar vielen tegen toen je ze reed?
« Reactie #19 Gepost op: 03 februari 2017, 21:24:59 »
Hahahaha, vond je? Ik had natuurlijk een oude Transalp en dan had de Afrika Twin net ff meer power. Meer gewicht ook, maar wel een leuk uitzicht. Dus jij kiest de TA liever dan de AT? Ik geloof dat ik ze nu geen van beiden meer hoef. ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
20 Reacties
4844 Gelezen
Laatste bericht 20 oktober 2010, 21:21:21
door Lil-Devil
22 Reacties
4674 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:53:33
door Loki
12 Reacties
3562 Gelezen
Laatste bericht 15 januari 2013, 17:55:45
door MotorFreak
10 Reacties
2535 Gelezen
Laatste bericht 11 februari 2015, 21:53:02
door Jack
0 Reacties
666 Gelezen
Laatste bericht 18 december 2020, 09:00:34
door Ghulst