* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Steun in strijd tegen APK voor motoren  (gelezen 4845 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Gepost op: 30 september 2010, 22:07:44 »
Door MOTOR.nl in Nieuws, Donderdag 30 september 2010

Motorrijders die tegen de invoering zijn van de APK voor motoren, krijgen steun van Wim van de Camp. Dit Europees Parlementslid, dat tevens ook lid is van de Motorrijders Actie Groep (MAG), steunt het verzet tegen geharmoniseerde APK-regels voor motorrijders in Europa. Hij stelt dat Nederlandse motorrijders de invoering van de APK nooit zullen accepteren.


De FEMA, oftewel de Federation of European Motorcyclists, heeft van de Camp uitgenodigd om zich aan te sluiten bij de FEMA-campagne tegen de invoering van de APK voor motoren. Van de Camp heeft toegezegd de campagne te ondersteunen. Hij benadrukte de positieve invloed van de MAG, het Nederlandse lid van de FEMA.

"Er zijn zoveel belangrijke problemen om op te lossen binnen de Europese Unie. Waarom is - van alle onderwerpen - juist de APK voor motorfietsen een onderwerp? Ik wil gewoon een eindje rijden op zaterdag, dit zou de Europese Commissie niet moeten interesseren", aldus van de Camp.
Straight to your face with the truth!

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2010, 23:03:07 »
Nou ja .... hopelijk helpt het en is het niet slecht weer zo'n popi-jopi-stunt van een parlementariƫr.

Offline Arjen

  • aka Ar1jen
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #2 Gepost op: 01 oktober 2010, 21:38:41 »
Wat zijn de bezwaren tegen een motor-APK?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #3 Gepost op: 01 oktober 2010, 21:57:35 »
Wat zijn de bezwaren tegen een motor-APK?
Google maar eens  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #4 Gepost op: 02 oktober 2010, 08:43:03 »
Wat zijn de bezwaren tegen een motor-APK?

Je kan het ook omdraaien. Wat win je er mee ? Ongeval statistieken en onderzoeken tonen steeds weer aan dat er bijna niets te winnen valt.

Met dat in het achterhoofd wegen de bezwaren al snel zwaarder. En omdat Freak het niet doet, zal ik er een paar opnoemen: Administratieve rompslomp, financiƫle belasting. Nu zijn deze eerste twee makkelijk weg te wuiven, maar dan ga je verder iedereen die maar iets aan zijn motor heeft veranderd hangt straks op knippers, uitlaten, tellers, koplampen, kentekenplaatverlichting en dat soort meuk.

Ook allemaal overkomelijk, tuurlijk, maar dan moet het wel ergens om te doen zijn. En dus niet zogenaamd om de verkeersveiligheid, maar eigenlijk gewoon om de kas te spekken en uit penisnijd van de regerende automobilisten.



Nouja, zoiets in a nut shell 

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #5 Gepost op: 02 oktober 2010, 09:33:39 »
Precies, wat win je ermee... eigenlijk gewoon niets.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Arjen

  • aka Ar1jen
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • Geslacht: Man
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2010, 09:46:43 »
Wat zijn de bezwaren tegen een motor-APK?

Je kan het ook omdraaien. Wat win je er mee ? Ongeval statistieken en onderzoeken tonen steeds weer aan dat er bijna niets te winnen valt.




Nouja, zoiets in a nut shell


maar toch....

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #7 Gepost op: 02 oktober 2010, 10:13:18 »
maar toch....

Tuurlijk, het zal je kind/man/vrouw/neef/nicht zijn wiens dood voorkomen had kunnen worden.
Maarja, daar ga je weer met deze parabolische functie, in den beginnen kon je met een relatief goedkope/simpele ingreep het aantal verkeersdoden per jaar drastisch verminderen. Bij een volgende stap worden de kosten hoger (lees: ingrijpender, duurder, irritanter, ingewikkelder) en je opbrengsten lager (lees: de mater waarin het aantal verkeersdoden afneemt). Deze verhouding zal steeds schever en schever worden, voor elke dode minder worden de kosten steeds hoger (kosten in ruime zin, zoals hierboven).

Tja, waar ligt het punt dat je zegt 'dit is genoeg, de kosten wegen niet op tegen de baten.' ? Dat zal per persoon verschillen, zeker wanneer je het naar je naasten betrekt, maar nul verkeersdoden is natuurlijk een utopie.


Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #8 Gepost op: 02 oktober 2010, 10:25:34 »
uit onderzoek, is bewezen dat er slecht in (iik dacht 3% of 5% ) van alle ongelukken waarbij motoren bij betrokken zijn. dat er sprake was van achterstallig onderhoud. maar volgens mij was het ook zo dat het niets te maken had met het ongeval. of veroorzaken van het ongeval.

jhet is dus pure geld klopperij omdat het momenteel weer wat minder gaat met de motorindustrie proberen ze op deze manier toch geld uit ons zak te kloppen. dus een motor in bezit hebben om op zaterdagmiddag een rondje te ploffen langs de mooie zeeuwse kust word straks gewoon afgestraft en onbetaalbaar gemaakt.

Een motorrijder onderhoud zijn fiets juist stukken beter dan een blik bestuurder omdat een motorrijder afhankelijk is van die 2cm rubber wat contact maakt met het asfalt.

Zo is een simpel voorbeeld wanneer ik me motor was/poets. check ik altijd de ketting even je kijkt even in de remklauw hoever zijn me remblokken versleten, Velgen wassen check je gelijk je profiel even.(Ook de bandenspaning word door een motorrijder vaker naar gekeken dan bij een blik en je bandenspanning kan bij wijze van, iedere dag veranderen.  het potje op je stuur heeft een heel handig kijk glaasje daar kijk je automatisch en onbewust toch naar.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #9 Gepost op: 02 oktober 2010, 16:26:38 »
De bandenspanning kun je van je lijst afhalen muis............dat wordt dus bitter slecht in de gaten gehouden, vraag het maar eens na bij een motorzaak  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #10 Gepost op: 02 oktober 2010, 16:39:07 »
en dat terwijl bandenspanning heel je rijgedrag van je motor beinvloed. En de slijtage aan je banden. Blik banden kijk ik nooit naar maar motorbanden worden hier toch regelmatig gecontroleerd en bijgevuld.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #11 Gepost op: 02 oktober 2010, 18:53:43 »
en dat terwijl bandenspanning heel je rijgedrag van je motor beinvloed. En de slijtage aan je banden. Blik banden kijk ik nooit naar maar motorbanden worden hier toch regelmatig gecontroleerd en bijgevuld.
+ 1
vrijwel iedere week de meter er op, en tussendoor schoppen en/of knijpen, en een paar tiende verschil voel je al  :034:

Sunny

  • Gast
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #12 Gepost op: 02 oktober 2010, 22:51:49 »
Lang niet iedereen voelt het verschil in bandenspanning, is ook 1 van de redenen dat er in het voorjaar toch wel menig motorrijder een schuiver of enkele vreemde/niet geplande uitstapjes maakt. Toen ik net begon met motorrijden dacht ik daar ook niet aan en voelde ik het verschil ook niet, weet ondertussen donders goed wat het aanpassen van de bandenspanning voor de stuureigenschappen van een motor betekenen.

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:31:16 »
maar, ik moet wel zeggen der rijden ook af toe motoren bij waar ik van zeg:

NOU, NOU, NOU DAT DAT MAG

MAAR IK BEN DER IN HET ALGEMEEN OOK OP TEGEN, EEN APK VOOR MOTOREN.
IK VIND HET GEWOON GELDKLOPPERRIJ


groet lil devil

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:34:34 »
maar, ik moet wel zeggen der rijden ook af toe motoren bij waar ik van zeg:

NOU, NOU, NOU DAT DAT MAG

MAAR IK BEN DER IN HET ALGEMEEN OOK OP TEGEN, EEN APK VOOR MOTOREN.
IK VIND HET GEWOON GELDKLOPPERRIJ


groet lil devil
Zoiets bedoel je  :+

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:36:32 »
Citaat
bandenspanning kan bij wijze van, iedere dag veranderen.  het potje op je stuur heeft een heel handig kijk glaasje daar kijk je automatisch en onbewust toch naar.

Nou...als je een oud beestje hebt....mijn glaasje is niet meer doorzichtig en je hebt zeker gelijk wb bandenspanning...die gedraagt zich bij mij zeer grillig! :034:

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:58:56 »
Zoiets bedoel je  :+

nee, ik bedoel van die motoren die dingen kunnen verliezen omdat er zoveel troep op en aan bevestigt is en motoren die bijna van elende uit elkaar vallen.

groet lil devil

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2010, 19:43:57 »
heb ook welleens fietsen "spik & span" meegemaakt... en dan probeer je te remmen ?!? "WHATTA F*&^K"

misschien ziet het er niet altijd even top uit... maarre, meestal ga ik om te beginnen wel voor remmen... tja.. sommige andere delen mankeren welleens wat, maar das nieuwigheid.

Enne, wb de uitstoot? Dat gaat zeker gezellig worden... de XJ mocht fabrieks-af al 1/2 ltr olie op 1000km verbruiken?!? Now you tell me...   :042:
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2010, 22:48:39 »
ik dacht dat een motor nooit olie lekt,............ :041:
maar die markeerd toch gewoon zijn terrein. :018: :D :070:

doen honden toch ook :056: :007:

groet lil devil

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Steun in strijd tegen APK voor motoren
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2010, 23:36:37 »
Zoiets bedoel je  :+

nee, ik bedoel van die motoren die dingen kunnen verliezen omdat er zoveel troep op en aan bevestigt is en motoren die bijna van elende uit elkaar vallen.

groet lil devil
Je kent Benny nog niet............die is al heel wat verloren  :037:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
13 Reacties
3900 Gelezen
Laatste bericht 17 januari 2011, 10:00:38
door Aladin
14 Reacties
4772 Gelezen
Laatste bericht 21 december 2013, 11:44:08
door Oemoemenoe
28 Reacties
6377 Gelezen
Laatste bericht 01 oktober 2016, 18:40:14
door The Mechanic
16 Reacties
4495 Gelezen
Laatste bericht 06 september 2013, 07:09:26
door Thervain
23 Reacties
3688 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2017, 21:03:25
door Motormuis