Auteur Topic: [Gargamel] mijn SM-etje  (gelezen 4687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
[Gargamel] mijn SM-etje
« Gepost op: 25 mei 2008, 00:51:15 »
 :039: :039: hier een piccie van mijn honda XR600r van ver uut de vorige eeuw (anno 1986)  :039: :039:
Op dit moment rijdt die niet omdat na een complete blokrevisie , de (uitlaat)klepgeleiders over het hoofd gezien waren  :046: :046: :046: :046: :046: :046:  
De cilinderkop is nu in handen van Jan Smit powerparts die zich hier nu over `ontfermt´  :034: :034: ---> klepgeleiders waren ver over de slijtage limiet heen (de motor rookte erg veel als die koud was , eenmaal warm was het over omdat de speling tussen klep en klepgeleider tijdens opwarmen kleiner wordt  :048: :048: :048:)
Hoop nu dat volgende week de kop klaar is en dat ik het blok weer terug ineen kan steken en weer gaan rijden op die helse éénpitter(waarvan ik inmiddels elk boutje en moertje wel weet te zitten  :021: :021: :021: )
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:56:06 door Sledge HaMMeR »
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2081
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 januari 2017, 00:04:08
Re: mijn SM-etje
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2008, 01:26:53 »
Ja, dus inderdaad die Gargamel (ooit eens samen met Robin P. wezen rijden)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
Re: mijn SM-etje
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2008, 01:43:03 »
Ja, dus inderdaad die Gargamel (ooit eens samen met Robin P. wezen rijden)


 :039: klopt  :039:

 :022: hier op de weg naar Autokumpu/Avesta-polarit ? of weet ik veel hoe dat tegenwoordig heet  :042:

Robin P. gaat nog een beetje verder in het opknappen C/Q verbouwen van een XR600R zoals je ziet , die allemaal CRF kappen heeft met een zelfgemaakte tank en een 700cc cilinder (als ik het goed heb) :026: :026:

 :039: die van mij is de ´oude`XR  met een 650cc big-bore wiseco zuigertje en een `92 XR kappenset/tank en CRF nummerbordje vooraan  103:
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2008, 02:00:01 door Gargamel »
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Man
  • Last Login:09 september 2016, 05:28:37
  • FZR1000
Re: mijn SM-etje
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2008, 01:54:30 »
Ah het blijft een bruut aparaat hé. Klepgeleiders vergeten... als alles weer in elkaar zit kom je nog maar eens showen  :034: Zet ik vast koffie...

Heb je je vorige uitlaat er weer opgezet? Of is het gewoon een oudere foto.
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 890
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 januari 2015, 20:38:05
Re: mijn SM-etje
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2008, 10:02:24 »
Strakke brommer :036:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Ballbreaker

  • Gast
Re: mijn SM-etje
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2008, 12:58:08 »

Robin P. gaat nog een beetje verder in het opknappen C/Q verbouwen van een XR600R zoals je ziet , die allemaal CRF kappen heeft met een zelfgemaakte tank en een 700cc cilinder (als ik het goed heb) :026: :026:
en die heeft inmiddels een nieuw huisje gevonden in drente, bij een andere XR fanaat. De motor dan he, niet Robin  ;)


Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
Re: mijn SM-etje
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2008, 15:02:26 »


Heb je je vorige uitlaat er weer opgezet? Of is het gewoon een oudere foto.

 :048: tis da laatste , tis un oudere foto van de koffiemolens , sorry honda´s :037: :037: :037: :037: :037:
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: mijn SM-etje
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2008, 16:41:02 »
Mooimooi, die 700 had trouwens een cilinder van een Domi als ik het goed heb  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

mrx506

  • Gast
Re: mijn SM-etje
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2008, 17:23:09 »
Supergaaf ding!!  :036:

Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
Re: mijn SM-etje
« Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2008, 19:49:02 »
Mooimooi, die 700 had trouwens een cilinder van een Domi als ik het goed heb  :048:


 :034: klopt  :034:
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3344
  • Geslacht: Man
  • Last Login:29 november 2018, 17:28:45
Re: mijn SM-etje
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2008, 19:58:38 »
Leuke speledingetjes..! Zeker die CRF kappen maken de machine optisch een stuk jonger!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: mijn SM-etje
« Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2008, 21:55:05 »
Mooimooi, die 700 had trouwens een cilinder van een Domi als ik het goed heb  :048:


 :034: klopt  :034:
Ik weet zelfs dat de overdracht daarvan bij de bushalte ter hoogte van de sluisen heeft plaatsgevonden  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
Re: mijn SM-etje
« Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2008, 09:09:52 »
 :026: op dit moment heb ik een ECHTE naked XR  :026:

wacht nog steeds op de cilinderkop  :081: :081:
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1898
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:17 december 2017, 12:54:43
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: mijn SM-etje
« Reactie #13 Gepost op: 28 mei 2008, 11:03:58 »
blijft toch gaaf, zo'n crossding, misschien ook nog maar eens eentje aanschaffen voor af en toe  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
Re: mijn SM-etje
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2008, 01:13:41 »
:026: op dit moment heb ik een ECHTE naked XR  :026:

wacht nog steeds op de cilinderkop  :081: :081:


cilinderkop inmiddels terug  :022: hebben ze bij Jan Smit alleen vergeten ook een niewe koppakking mee te sturen  :046: moet ik daar weer op wachten evenals de nieuwe ´lichtspoel´die uit amerika moet komen  :033: later meer .........
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
Re: mijn SM-etje
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2008, 22:33:22 »
 :039: vandaag de lichtspoel(of stator) uit de states ingebouwd  :039:

toch nog even een tegenvallertje  :044: moest nog even 27,- euries invoerrechten (19.1% :045:) extra aan de post betalen , maar ja , dan is het nog steeds voordeliger als dat ik hem hier gekocht had  :027: 
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: mijn SM-etje
« Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2008, 23:12:31 »
Niet als cadeau opgestuurd...............maar mooi dat die netjes op zijn plaats zit  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Gargamel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
  • Last Login:22 mei 2013, 18:01:26
  • goh.......?
Re: mijn SM-etje
« Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2008, 01:46:05 »
Heb gelijk een ander koppeling-drukgroep er in gestoken omdat er het kleine tandwieltje achterop de drukgroep (die in verbinding staat met het grotere tandwiel die uiteindelijk op  de kickstarter-as komt) een tandje van het tandwiel afgebroken was , waardoor bij aankicken af en toe de kickstarter doorschoot   :X en voor veel metaalslijpsel in het blok zorgde   :046: :046: :046:

En ook de volledige distributie ´trein`(distributietandwielen krukas en nokkenas + distributie-ketting) vernieuwd.

XR-etje weer terug ineen gestoken (zie foto`s)  :048: :048: :048:

 :097: moet toegeven , koste uiteindelijk een smak geld maar draait nu dus wel als een `zonnetje´ (geen rook ---- geen geratel ---- alleen maar gezoem en gestamp (in het blok dan toch)


Yippiééééééééééééééééééééééé   :039: :039: :039: :039:


héhé , kan eindelijk vanaf nu zonder problemen op dat ding rijden  :079: :079: :079: 

na al dat gesukkel  :092: :092: :092: :092: :092: is het toch nog goedgekomen (zo zie je maar dat de aanhouder wint)

Nu ga ik ook nog proberen om een DB-killer te fabriceren voor mijn Arrow racepijp die ik nog heb liggen voor de XR (zonder de DB-killer horen ze in heel zeeuws-vlaanderen dat ik in Axel het gas openschroef en dat hoeft nu ook weer niet  :023: :023:
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2008, 02:04:17 door Gargamel »
Z1000(2004)
VTR1000SP1(2000)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: mijn SM-etje
« Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2008, 12:18:21 »
Heel netjes  :036:

Eventueel volgend projekt een CRF tank en kappen plus zadeltje...............zou hem echt helemaal af maken  :092:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
  • Last Login:14 november 2017, 15:08:08
Re: mijn SM-etje
« Reactie #19 Gepost op: 14 december 2008, 21:05:39 »
 :039: ziet er geweldig uit, heb ik ook gehad zo een ding