* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Mijn motoren door de jaren heen!  (gelezen 11775 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Mijn motoren door de jaren heen!
« Gepost op: 25 december 2011, 23:06:32 »
Ik kreeg weer een vraag over een motor welke ik ook opgeknapt heb en vaak volgt de vraag welke motoren ik wel niet heb gehad, misschien wel leuk om dat eens in een topic te zetten.............ik zal een poging doen al komen ze niet op volgorde en neem ik alleen de motoren die ik in Geersdijk heb gehad dus vanaf 2004  :039:

Ik trap af met de CZ 250 supersport, overgenomen van Kleintje, geheel gereviseerd en ik mocht er regelmatig mee rijden volledig in ouderwets pak en pothelm, is uiteindelijk verkocht aan iemand in Goes die ze verzamelende  :p



Nog niet eens heel lang geleden gekocht in Kamperland een overbodig geworden Honda CB 250 , deze heeft een week op de heftafel gestaan en bleef wat problemen houden met de afstelling van de carbs maar een beginnend motorrijder wilde hem zo graag hebben dus verkocht en is nog af en toe rijdens te zien in de omgeving van Goes  :014:



Gevonden in een schuurtje te Koudekerke, stond al jaren stof te happen en de papieren miste, een heuse Honda CB125T............voornamelijk uiterlijk opgeknapt en een andere nokkenas gestoken..........is later weer verkocht aan familie van diegene welke ik hem van had gekocht en is volgens mij nog steeds in bezit van die bewuste persoon  :054:



Gekocht in Drenthe, toen was de kleur nog glittergroen..........een Honda CB200T , dit was de 1e motor voor Sunny en deze hebben we volledig opgeknapt maar bleef een draak...........kapotte zuiger op de snelweg toen we terug reden vanaf een oldtimer tentoonstelling alwaar 2 projecten van me te vinden waren, heel, echt heel veel uren in gestoken waarbij er meerdere blokken geslacht zijn voor onderdelen............later verkocht aan van The Lost Ones en die heeft hem ook weer verkocht aan iemand uit Belgie  :034:



De Honda CB400N , gekocht in Domburg...........zat eerst een groot windscherm op en later is er nog eens een zuiger vastgeslagen tijdens een ritje van de ZMVC..............uiteindelijk is deze weer opgelapt en verkocht voor...............onderdelen maar dat hoorde ik later pas  :|



Jawel de volgende was weer een Honda CB400N, deze motor heb ik gekocht ergens in de Hoekse Waard en was al een eind opgeknapt...........deze verder gereviseerd en hier heeft Sunny heel veel kilometers mee gemaakt en goed op leren sturen, pracht motor die later weer naar een dame is gegaan die net haar rijbewijs had gehaald, nu nog te vinden in Roosendaal bij diezelfde persoon  :)



Wie herkent hem nog, de Honda CB500F , deze motor wilde ik gewoon niet verder opknappen.........hebben ik gekocht in Goes, stond al jaren onder een zeiltje en deed werkelijk niks meer ook niet met een verse accu en benzine........elektra was een bende en toen die het eenmaal deed verder niks meer aan gedaan............weten jullie het nog  :103: 1 liter olie op 80 km vol gazzzzzzz, roken dat hok maar altijd starten en rijden, uiteindelijk verkocht aan een gozer uit Veldhoven en die persoon is er mee naar het buitenland gevlucht, weg van vrouw en kids  :|



Nog een Honda CB500F............verdere uitleg niet nodig want is verkocht aan The Mechanik en die heeft er de mooiste motor van de ZMVC van gemaakt, de Mike the bike look-a-like  :036:



Goh de Honda CB550 K3, deze motor kwam ik tegen in Friesland en de huidige eigenaar wilde eigenlijk een CBX550......daar wilde ik vanaf en dus geruild en hij kwam hem wel ff brengen, was iets verder dan hij dacht dat Zeeland  :007: Geweldige motor, heeft nooit geen 3e versnelling gehad maar deed het altijd, ooit nog wel een een ongeval mee gehad toen ik van achter werd aangereden in Goes...........veel later weer verkocht aan iemand die hem volledig wilde verfraaien............ondertussen staat die een paar jaar te niksen in een natte schuur  :019:



De rampenbak van een aantal jaar terug.........een Honda CB650Nightawk..........1 keer rijden, 1 week sleutelen waarbij zelfs de nokkenassen uit het blok braken...............na verkoop heeft de nieuwe eigenaar er nog 4500km mee gedaan voordat hij werd gejat  :020:



Jawel............de Honda CBR900RR , dit was mijn vriendin allertijden en o wat hebben we veel meegemaakt.........gekocht in nieuwstaat, 2 keer totaalloss geweest maar zelfs na de 2e keer nog een dikke 100.000km op de klok erbij gezet, uiteindelijk verkocht aan het meest belovende stuntteam in Nederland..........heeft hij nog heel wat prijzen mee gehaald maar ook deze werd gejat helaas, wel terug gevonden maar toen was het al over en uit...........topmachine waar ik wat mee heb leren sturen dankzij de complete Hypero veerring rondom  :036:



De Honda CBX550F...........snelle bak en ooit eens een klep door het kleppendeksel gereden, opgeknapt, netjes rijdend gemaakt en jawel deze is dus geruild voor de blauwe 550K3 uit Friesland  :+



Wie kent deze nog...............de Honda CBX750 F2 , heb ik weer rijdend gemaakt na veel jaren stilstand en later is het blok gebruikt voor...........jawel een vliegtuigje.........ergens staat het nog te lezen in ons forum  :034:



Mijn Honda CX500A , hier best wat werk aan gehad maar toen is er ruim 35.000km niks meer aan mis geweest en dit is de 1e oldtimer waarmee ik onder de '11 heb gereden op de Nurburgring   :072: , later verkocht aan iemand die hem volledig heeft verneukt, andere koppeling plaatsen waarbij alles afbrak in het blok omdat de verkeerde gereedschappen en onderdelen werden gebruikt.........zonde maar voor mij een top motor geweest  8)



Mijn 2e Honda CX500 , maar dan de C versie...........gekocht in delen, in elkaar geknutseld en weer verkocht aan de eigenaar van Patricks Broodjes............heeft hem na jaren nog en gaat er deze winter een Bobber van maken  :021:



Weer een Fireblade maar dan de Honda CBR929RR .gekocht met schade, dit verholpen en heel weinig mee gereden...........alles digitaal maar was het niet voor mij..........wel een super sturende ragbak...........is verkocht aan Surfu die hem keurig aan het verfraaien en verbeteren is  :036:



De donor-onderdelen Honda VF750F ............beste onderdelen af gehaald voor de Elefantentreffen bike en deze weer keurig rijdend gemaakt en verkocht aan de vent van Barb..........ook daar is die weer weg begreep ik  :014:



De Elefantentreffen bike waarbij iedereen van hier heeft zitten genieten van de poging om uit Geersdijk te komen, iemand moest achterop mee maar het opstappen ging wat moeilijk  :018: ...............na 1 winter en 8500km meer op de klok verkocht aan iemand die hem volledig wilde gaan opknappen, nooit meer wat van gehoord.



Gekocht in Rotterdam, van een meissie wat voor studie ging verhuizen naar het buitenland en voor weinig over te nemen, helemaal opgeknapt en later heeft Sunny deze de sporen gegeven..........weer later is deze verkocht aan iemand die er heel wat circuitdagen mee heeft gedaan  :039: oja de Honda VFR400R



Jawel ook dit is er 1 , een Honda VFR400R , was van een dame die hem zo ongeloofelijk beu was want bij ek spatje regen viel ze ermee stil en meerdere malen weg gehaald door de ANWB...............2 uur nadat ik hem had gekocht deed die het weer want meer als een slecht contact in de dodemansknop was het niet...........kreeg er een super goed bod op dus maar weer doorverkocht zodat van de centen een andere motor kon worden verbeterd  :069:



De Honda VFR800I , dit zou mijn geweldige toerbak moeten gaan worden compleet met grote zij en topkoffers.........van alle gemakken voorzien, mee naar France/Duitsland/Belgie/Luxemburg geweest, een dikke 20.000 km mee gereden binnen 5 maanden maar was het echt niet.............uiteindelijk tijdens een vakantie verkocht op de parkeerplaats nabij de Nurburgring  :037: De nieuwe eigenaar hield woord want een dag later toen ik er mee thuis was stond hij met de centen voor de deur en hij heeft hem ondertussen door de halve wereld gestuurd en de klok stond september 2011 ruim over de ton  :D



De Honda XL600R, heb er meerdere gehad maar dit was een toppertje, heel veel mee uitgespookt, Elefantentreffen/vakantie's/elke dag een wheelie op weg naar de baas, enorm veel off-road kilometers mee gemaakt maar toen was die ook echt op ook...........ik heb hem 2 keer opgeknapt binnen 65.000km  :071:



De Kawasaki KL250..........oud beessie maar deed het prima en eigenlijk zou ik deze helemaal op gaan kanppen zij het niet dat ik deze heb verkocht aan iemand die onderweg tijdens een off-road rit pech kreeg............haha hij zei ik geef je dit bedrag en wil hem in dat dorp overschrijven........haha hij dacht nooit dat ik ja zou zeggen en dus werd ik opgehaald in de Drunense Duinen met een andere motor op me naam  :007:



Ik heb er hier ook meerdere van gehad de Kawasaki ZXR750h2...........aangezien dit topic over de motoren in Geersdijk gaat zal ik het niet hebben over de 1e welke ik had..............deze had ik een paar jaar terug en was een goede motor totdat de 2e versnelling eruit klapte, was jammer want het uiterlijk had ik volledig aangepakt en het blok was tot die tijd prima............verkocht aan iemand in Heikenszand en die heeft weer een andere ingeruild  :+



Dit was er net zo 1 als bovenstaande............gekocht begin 2008 en toen in 1 maand omgetoverd tot dit, een soortje van Streetfighter.........die kleur was oke, de stikkers niet maar goed toen had er iemand anders nog een mening over en uitelijk staat bij mij niet echt aan de top..........reed prima al staat de teller ruim over de ton, is ondertussen van de bakkersjongen uit Goes verhuisd naar Vlissingen een maat van Heavy die hem gebruik[te] waar die voor gemaakt is...........gummen en vegen  :103:



Nou geloof het of niet maar dit is dus deel 1.............ik zit me vingers kaal te typen en er zijn meer mensen die aandacht mogen krijgen dus morgen zal ik de rest van de projecten posten...........valt me nu eigenlijk op dat ik de laatste 7 jaar best wat motoren heb gehad  :+

Wordt dus vervolgt........................ :054:
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2012, 17:16:04 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #1 Gepost op: 25 december 2011, 23:16:45 »
 :039:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2011, 23:20:26 »
 :054:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2011, 23:45:47 »
:054:
En dan nog te bedenken dat jouw vrouw ook op een ex van mij rijdt  ;) Oke had ik verder weinig aan gedaan dus staat ook niet in bovenstaand topic maar heb er nog wel wat plaatjes van...........de Honda CBX750  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #4 Gepost op: 26 december 2011, 00:56:00 »
Kolere ... wat een hoop  :o

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2011, 01:06:21 »
Kolere ... wat een hoop  :o

Hoop Honda's!
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #6 Gepost op: 26 december 2011, 01:23:18 »
Kolere ... wat een hoop  :o
Nee een deel van de hoop................morgen meer  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #7 Gepost op: 26 december 2011, 01:26:06 »
Kolere ... wat een hoop  :o

Hoop Honda's!


Enne ik ga altijd voor kwaliteit boven uiterlijk  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #8 Gepost op: 26 december 2011, 01:27:24 »
Ik mis inderdaad je katoem

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2011, 01:29:30 »
Ik mis inderdaad je katoem
Haha ik ook  :103: En daarnaast nog een stuk of wat............ja heb er al wat versleten zeg maar  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #10 Gepost op: 26 december 2011, 01:37:55 »
Maar altijd gingen ze mooier en beter weg dan ik ze overnam.............niemand die komt klagen dus toch goed gedaan......het houdt je wel van de straat zeg maar  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #11 Gepost op: 26 december 2011, 09:32:03 »
Freak heel mooi vind het leuk dat je bij elke motor nog weet hoe  en wat ermee is gebeurd en waar die gebleven is TOP  :039:

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #12 Gepost op: 26 december 2011, 09:45:28 »
 :105: idd Geweldig topic Freak, en laat de rest maar komen, alleen niet te snel want dan kunnen we lekker nog een poosje blijven kijken/lezen hier in dit topic  :034: 

 :054:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #13 Gepost op: 26 december 2011, 09:49:27 »
die cb 125 heb ik toch ook van jouw gekocht weet het niet meer zeker  :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #14 Gepost op: 26 december 2011, 10:42:36 »
Freak heel mooi vind het leuk dat je bij elke motor nog weet hoe  en wat ermee is gebeurd en waar die gebleven is TOP  :039:
Niet bij allemaal meer hoor...........evengoed wat er hier wordt verkocht moet waar naar de centen zijn en tot op heden niemand die een probleem heeft gehad of ergens mee terug kwam omdat die zich ,,genaaid'' voelde. Mede daarom sturen veel mensen me nog eens een mailtje..............wat ook heel veel scheelt is dat bij de nettere motoren er een cd mee gaat met heel veel foto's en zo hebben ze zelf meer kijk op wat er met een motor gebeurd is  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #15 Gepost op: 26 december 2011, 10:43:02 »
:105: idd Geweldig topic Freak, en laat de rest maar komen, alleen niet te snel want dan kunnen we lekker nog een poosje blijven kijken/lezen hier in dit topic  :034: 

 :054:
Komt goed............. :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #16 Gepost op: 26 december 2011, 10:46:17 »
die cb 125 heb ik toch ook van jouw gekocht weet het niet meer zeker  :042:
Dan heb jij me ook dit mailtjes gestuurd voor die andere buddy en voorspattert..............nee jij hebt weer een andere gekocht, let maar eens op de details en ik post ook niet elke motor hier want dan heb ik nog een mapje met motoren welke hier wel hebben gestaan maar niet verder dan de heftafel zijn gekomen.................de slopers  :D

Deze bijvoorbeeld, oud konijnenhok geruild tegen een draaiende CB750  :018:



En daar heb ik er nog best wat meer van gehad, de meeste voor oud ijzer prijs en kratjes bier  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #17 Gepost op: 26 december 2011, 11:32:39 »
wist het ook niet zeker  :018:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #18 Gepost op: 26 december 2011, 11:39:50 »
wist het ook niet zeker  :018:
Gelukkig zie jij en ik nooit geen andere motoren  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #19 Gepost op: 26 december 2011, 11:41:16 »
wist het ook niet zeker  :018:
Gelukkig zie jij en ik nooit geen andere motoren  :048:

precies die paar moeten we zo kunnen onthouden toch  :046:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
27 Reacties
7251 Gelezen
Laatste bericht 14 maart 2009, 22:02:21
door Taranis
12 Reacties
3975 Gelezen
Laatste bericht 13 april 2009, 12:16:04
door Chris_R6
0 Reacties
1970 Gelezen
Laatste bericht 03 mei 2011, 21:40:38
door Border
3 Reacties
2833 Gelezen
Laatste bericht 28 november 2012, 22:11:53
door Dick
31 Reacties
6110 Gelezen
Laatste bericht 23 december 2015, 09:34:26
door Ducatiad