* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Mijn motoren door de jaren heen!  (gelezen 12293 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #20 Gepost op: 26 december 2011, 12:01:00 »
Deze bijvoorbeeld, oud konijnenhok geruild tegen een draaiende CB750  :018:



En daar heb ik er nog best wat meer van gehad, de meeste voor oud ijzer prijs en kratjes bier  :+

Da's toch brilliant!  :036: :021:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #21 Gepost op: 26 december 2011, 12:28:06 »
Vindt je..............haha je gaat nog wel eens verbaasd staan wat ik allemaal meer heb geruild aan meuk tegen motoren.............jaja ik ben nog steeds van de ruilhandel  :018:

Deze bijvoorbeeld, stond te koop voor 350 euro samen met een hoop zooi erbij, zelf leuke zooi want er zaten wat voorvorken bij met gelakte bovenpoten, de echte oude Honda CB voorpoten..............uiteindelijk kreeg ik een hulproep via de mail of ik het aub wilde komen ophalen want de huur garage moest leeg............ik heb maar een kratje bier achter gelaten en die vond ik thuis weer terug onder in de aanhanger..............hij was al blij dat zijn garage leeg was  :D




Of deze gekregen van iemand hier in het forum...............een aantal onderdelen hobbelt nog mee in een andere motor van me eigen en de dames hier weer een topmiddag gehad  ;)




Of deze.....een ex les motor van DEK, dit was 1 van de pekelbakken met zijwieltjes van de slipbaan................een poging gedaan om deze op te knappen maar meer als een seatpipe is er niet meer op gekomen, ook geruild tegen een banketletter   :070:







The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #22 Gepost op: 26 december 2011, 17:39:17 »
De enigste Gtr in de club en dan gewoon de slijptol erin  :023:
Ik heb hem ooit in betere staat bij een rit van mc Noord Beveland gezien.
Behoorlijk lang geleden.
Klein motorwereldje en lang geheugen als een olifant  :+

Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #23 Gepost op: 26 december 2011, 17:45:04 »
Nog een pluim voor je reportage,je zou er haast een boekwerk van kunnen maken  :021:

Hoofdstuk 1 staat online, hoeveel hoofdstukken hebben we nog te gaan ?  :039:
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #24 Gepost op: 26 december 2011, 18:09:43 »
ook geruild tegen een banketletter   :070:

 :031: :037:
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #25 Gepost op: 26 december 2011, 19:23:50 »


De donor-onderdelen Honda VF750F ............beste onderdelen af gehaald voor de Elefantentreffen bike en deze weer keurig rijdend gemaakt en verkocht aan de vent van Barb..........ook daar is die weer weg begreep ik  :014:





haha ja die staat nu hier, nog net zo als afgeleverd.
Kende deze geschiedenis niet en nog geen idee wat ik er mee ga doen  :+


Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #26 Gepost op: 26 december 2011, 19:29:47 »
Zeg Freak je KTM staat er niet bij??  :042:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #27 Gepost op: 26 december 2011, 19:45:17 »
Zeg Freak je KTM staat er niet bij??  :042:
Nee en als je goed in je geheugen graaft missen er nog een stuk of...........15 , geduld als de visite weg is post ik weer wat  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #28 Gepost op: 26 december 2011, 20:20:44 »
 :083:  :054:
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #29 Gepost op: 26 december 2011, 21:03:03 »
Zeg Freak je KTM staat er niet bij??  :042:
Nee en als je goed in je geheugen graaft missen er nog een stuk of...........215 , geduld als de visite weg is post ik weer wat  :018:



 :026: :018:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #30 Gepost op: 26 december 2011, 21:28:37 »
Whahaha nou dit is al erg genoeg.............ik ken motorzaken, nouja motorzaken die een stuk minder motoren in huis hebben gehad of verkochten...............oke die bestaan ook bijna niet meer, ik wel  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #31 Gepost op: 26 december 2011, 22:17:29 »
Oke we gaan verder..............ik zou een pagina per motor kunnen schrijven maar zal het kort houden, heb nog een leven naast motoren zeg maar  :007:

Via motor-forum gekocht, een foutje, een vergissing maar heb er van gehouden maar mis haar niet, de Kawasaki ZZR250, een duiveltje of lucifera...........u mag het invullen maar na veel worstelen waarbij de motor steeds niet goed wilde draaien toch een redelijk draaiend blok weten te krijgen, wat nieuwe zijkappen en uiteindelijk geruild bij een motorzaak tegen een dikke 750, de elefantentreffenbike van 2011  :054: De motorzaak verkocht deze en jawel de nieuwe eigenaar heeft er een behoorlijke schuiver mee gemaakt door eigen fout.............is maar gesloopt, de beste oplossing voor dit monstertje  :034:



Daar is die dan.............mijn geliefde KTM 640SM van fabriek af een echte SM met knopje...........wheelies van een kilometer waren geen uitzondering en de mooiste wheelie was tijdens een ritje van de ZMVC............in Middelburg voorbij een flitser rijden terwijl het voorwiel hoog in de lucht wees en ik de agent recht aankeek.............helaas is dan de stand van de kentekenplaat wel oke en dus vast gelegd op de gevoelige plaat. Heel veel plezier mee gehad, stuurde messcherp en beginnende slides werden een feit dankzij de Pre-cut slicks van Maxxis...............dit was een wereldwonder die helaas moest wijken want ik had er al bijna 27.000 km probleemloos mee gereden en kon er echt goed centen voor krijgen, van der vaart raceteam heeft hem overgenomen en van de centen een plastic eethoek gekocht  :+



De MZ251 sport met de 305cc cilinder.............hiermee heeft Trip zijn 1e kneedown gemaakt en was hier de straat nog niet uit en het was al een feit  :103: Een aparte motor, draaide zelfs zonder bougiedop hoog in de toeren waarbij de uitlaatbocht rood werd...............veel aan vernieuwd, in prima staat vertrokken en deze motoren zijn zwaar onderschat als woon-werk motoren  :034:



De Suzuki DR650 RSE , een motor met knopje en door inruil gekregen van de oranje ZXR ..............had er wel zin àn om deze op te kanppen want dit moest wel gebeuren, compleet nieuwe koppeling, andere distributie en misschien zelfs nieuwe uitlaatkleppen maar zo ver is het niet gekomen...........je krijgt visite en die nemen koeken mee voor bij de koffie en later gaan ze naar huis met een Dr650rse  :037: Zou een SM van gemaakt worden maar volgens mij moet dat nog gebeuren  :069:



De volledig opgeknapte en gereviseerde Suzuki DR500S..............wereldwondertje van hoge klasse en heeft zich bewezen in diverse ritten voornamelijk in Duitsland/Ardennen/Limburg en achterhoek..............ik heb mezelf beloofd ooit er weer zo 1 te bouwen al dan niet een ander type maar wel in deze staat terug brengen  :p



Wie herkent hem nog................de enige foto tot nu toe genomen buiten Peeland...........de Suzuki DR800BIG...........gekocht in Hoogerheide en toen ik vroeg of deze lekker op het achterwiel kon had de huidige eigenaar zoiets van ..............watte, de banden verraden ergens al wel dat dit een truttenbak was geweest, tijdens de proerit bijna een 12 ó clock recht op het netvlies van de verkoper.....................geen moment getwijfeld om deze te kopen en klaar te stomen voor jawel weer een aflevering van het elefantentreffen. Dit is een echte voorbandkiller................ik weet mensen van hier die er vast nog wel iets over willen zeggen. Heb er best veel kilometers meer op gezet en toen verkocht met de mededeling dat het blok echt aangepakt moest..........doe ik wel ff zei de nieuwe eigenaar..............2 maanden later kwam in hem tegen in delen bij Jan poppe, moest gereviseerd worden wegens een gebroken distrubutieketting  :007: oja foto @ Brunchen!



Haha weer uit de oude Geersdijk doos.............de Suzuki GS550D............2 jaar woon-werk verkeer mee gedaan, 1 keer [licht] in de brand gestaan, 1 keer mee gevallen tijdens een ZMVC rit , 1 keer onbewust off-road mee gegaan maar wat heerlijk dat er soms onderaan dijken een verhard fietspad ligt............super motor die ik echt afgemat heb...........is later nog terug opgebouwd door iemand en heel af en toe spot ik deze op Walcheren  :021:



Schade motor via een lid van hier gekocht Suzuki GSX600F...............had net ff wat minder om handen dus gekocht, verbouwd, recht gezet en binnen 2 dagen verkocht aan een mooie Brabandse schone dame die net haar rijbewijs had gehaald............ze heeft hem nog, ik heb de motor nog een keer een beurt mogen geven en volgens mij is ze er nog niet op uitgekeken  :054:



Begint het al op te vallen dat er hier 2 merken aan de top staan.............weer een Suzuki maar dan de GSX400four , was echt een barrel maar tot dit op kunnen bouwen en deze hebben we vaak uitgeleend aan iemand die net ff zonder motor zat, door de pekel wilde en jawel zelf ooit eens uitgeleend aan MMuis die er mee naar het elefantentreffen is gereden...........sokken om de voorpoten, de pols versterken en probeer de BIG met 2 man erop maar eens te vangen  :048: Geen idee wat er van deze terecht is gekomen  :|



Getwijfeld of ik deze moest posten maar ik heb hem toch zelf uitgekozen, heb hem aardig onder handen genomen, verlaagd, verbeterd enz.............de huidige motor van Sunny....de Suzuki GSX-R600.............een motor die je niet zomaar kunt vangen als je achter haar aan rijdt.............stuurt prima, veert prima en remt subliem...........een old-school maar in nieuwstaat..............ik hoop dat ze deze houdt!



Tijdens een verveel moment gekocht in smerdiek.............een Yamaha XS400 Special..............zo goed als volledig opgeknapt en licht gereviseerd en ook puur voor de verkoop want heeft voor mij een te hoog sjopper gehalte...........verkocht via Kleintje maar volgens mij wordt er weinig mee gedaan  :019:



Weer een Yamaha, de XT600............eerlijk niet mijn merk maar oke je kunt er zomaar tegenaan lopen en voor je het weet staat dit dan in je garage...........kwam wel goed uit want ook deze is naar een elefantentreffen gestuurd en heeft het prima gedaan , het was gelijk het koudste en meest besneeuwde treffen wat ik heb meegemaakt...........1 keer kicken en het blok draaide bij -17 graden  :036: Voor de rest redelijk wat mee off-road gereden maar blijft echt te weinig vermogen hebben  :043:



Moet ik hier nog iets over zeggen...............tis Benny  :036: :036: :036:



De Honda CB500T............staat hier nog en aan deze is al meer dan 500 uur gesleuteld............nog een paar honderd uur en dan is die vast klaar..............prachtmachine  :039:



De Honda CBR600F...............de hoer van de club en zovelen hebben deze al eens geleend, heb ik overgenomen van de overbuurman voor een heel zacht prijsje en ondertussen heb ik deze al een poos, een paar jaar zelfs  :054: Nu een 35.000 mijl mee gereden en dit is pas een motor waar je op kunt vertrouwen............1 keer heeft deze ons laten staan en dat was vlak voor deze foto werd genomen............kapotte benzinepomp. Deze motor is voor veel doeleinden gebruikt.........weet u het nog...............dragracen  :103: Voor straks de elefantentreffen fiets van 2012  :048:



De Blauwe Engel...............een dikke 500 werkuren zitten er in maar is dan ook gewoon een nieuwe Honda CX500............kun je goed mee sturen en blikken mee voor blijven op de Nurburgring  :018: ................toppertje  :022:



Alweer een elefantentreffenbike, de Honda VF750F..............deze ingezet in 2011 en tevens mee geringd en voornamelijk de woon-werk motor en blijft gewoon gaan, best wat aan opgeknapt en nooit eerder een ouwe motor gehad die zo goed remde als deze  :036: ...............begint wat te slijten nu................mag weg voor weinig  :069:



Voor vandaag weer de laatste en is ook een eind de laatste van 7 jaar motoren..............ik heb nog wat losse flodders maar dit komen nog wel............mijn motor voor de toekomst, de Suzuki GSX-R1100 oliekoeler..............op dit moment in honderden stukjes en het frame compleet kaal..............volgend jaar beloof ik dat die er heel anders uit zal zien  :036:



Ik dacht dat ik er nog 15 moest posten maar volgens mijn zijn er toch weer een paar meer geworden  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #32 Gepost op: 26 december 2011, 22:20:34 »
Oja en voor wie het niet geloofd.............Trip zijn 1e kneedown met de MZ , nog voor die de straat hier uit was  :036: :103:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #33 Gepost op: 26 december 2011, 22:23:15 »
Dennie platter kannie :+ :+ :+

eliminator

  • Gast
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #34 Gepost op: 26 december 2011, 22:26:08 »
 :037: :039:

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #35 Gepost op: 26 december 2011, 22:27:12 »
Freak heel mooi vind het leuk dat je bij elke motor nog weet hoe  en wat ermee is gebeurd en waar die gebleven is TOP  :039:
Niet bij allemaal meer hoor...........evengoed wat er hier wordt verkocht moet waar naar de centen zijn en tot op heden niemand die een probleem heeft gehad of ergens mee terug kwam omdat die zich ,,genaaid'' voelde. Mede daarom sturen veel mensen me nog eens een mailtje..............wat ook heel veel scheelt is dat bij de nettere motoren er een cd mee gaat met heel veel foto's en zo hebben ze zelf meer kijk op wat er met een motor gebeurd is  :039:
Da,s wat je noemt nazorg Freak!!! :039: :036:

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #36 Gepost op: 26 december 2011, 22:28:16 »
Super joh, je hebt een carriere misgelopen als motorbladschrijver

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #37 Gepost op: 26 december 2011, 22:51:17 »
mis er nog een paar maar die zullen te onbetekenend geweest zijn voor vermelding super leuk om weer te zien die ouwe fietsen en tering we hebben er toch nog wel een paar gedeeld kom ik zo weer achter.
en inderdaad de dikke mz  :034: 


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #38 Gepost op: 26 december 2011, 22:55:52 »
Wat zag die er toen uit  :093:

Hier wat later met sportdemper en al  :018:




En wees nu eerlijk jij was er toch wel wat te groot voor  :+




The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: Motorfreak's motoren door de jaren heen!
« Reactie #39 Gepost op: 26 december 2011, 22:58:33 »
Wat een leuk overzicht zeg, leuk ook om te lezen dat velen nog vrolijk rondrijden.
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
27 Reacties
7528 Gelezen
Laatste bericht 14 maart 2009, 22:02:21
door Taranis
12 Reacties
4167 Gelezen
Laatste bericht 13 april 2009, 12:16:04
door Chris_R6
0 Reacties
2050 Gelezen
Laatste bericht 03 mei 2011, 21:40:38
door Border
3 Reacties
2939 Gelezen
Laatste bericht 28 november 2012, 22:11:53
door Dick
31 Reacties
6386 Gelezen
Laatste bericht 23 december 2015, 09:34:26
door Ducatiad