Oke we gaan verder..............ik zou een pagina per motor kunnen schrijven maar zal het kort houden, heb nog een leven naast motoren zeg maar
Via motor-forum gekocht, een foutje, een vergissing maar heb er van gehouden maar mis haar niet, de Kawasaki ZZR250, een duiveltje of lucifera...........u mag het invullen maar na veel worstelen waarbij de motor steeds niet goed wilde draaien toch een redelijk draaiend blok weten te krijgen, wat nieuwe zijkappen en uiteindelijk geruild bij een motorzaak tegen een dikke 750, de elefantentreffenbike van 2011
De motorzaak verkocht deze en jawel de nieuwe eigenaar heeft er een behoorlijke schuiver mee gemaakt door eigen fout.............is maar gesloopt, de beste oplossing voor dit monstertje
Daar is die dan.............mijn geliefde KTM 640SM van fabriek af een echte SM met knopje...........wheelies van een kilometer waren geen uitzondering en de mooiste wheelie was tijdens een ritje van de ZMVC............in Middelburg voorbij een flitser rijden terwijl het voorwiel hoog in de lucht wees en ik de agent recht aankeek.............helaas is dan de stand van de kentekenplaat wel oke en dus vast gelegd op de gevoelige plaat. Heel veel plezier mee gehad, stuurde messcherp en beginnende slides werden een feit dankzij de Pre-cut slicks van Maxxis...............dit was een wereldwonder die helaas moest wijken want ik had er al bijna 27.000 km probleemloos mee gereden en kon er echt goed centen voor krijgen, van der vaart raceteam heeft hem overgenomen en van de centen een plastic eethoek gekocht
De MZ251 sport met de 305cc cilinder.............hiermee heeft Trip zijn 1e kneedown gemaakt en was hier de straat nog niet uit en het was al een feit
Een aparte motor, draaide zelfs zonder bougiedop hoog in de toeren waarbij de uitlaatbocht rood werd...............veel aan vernieuwd, in prima staat vertrokken en deze motoren zijn zwaar onderschat als woon-werk motoren
De Suzuki DR650 RSE , een motor met knopje en door inruil gekregen van de oranje ZXR ..............had er wel zin àn om deze op te kanppen want dit moest wel gebeuren, compleet nieuwe koppeling, andere distributie en misschien zelfs nieuwe uitlaatkleppen maar zo ver is het niet gekomen...........je krijgt visite en die nemen koeken mee voor bij de koffie en later gaan ze naar huis met een Dr650rse
Zou een SM van gemaakt worden maar volgens mij moet dat nog gebeuren
De volledig opgeknapte en gereviseerde Suzuki DR500S..............wereldwondertje van hoge klasse en heeft zich bewezen in diverse ritten voornamelijk in Duitsland/Ardennen/Limburg en achterhoek..............ik heb mezelf beloofd ooit er weer zo 1 te bouwen al dan niet een ander type maar wel in deze staat terug brengen
Wie herkent hem nog................de enige foto tot nu toe genomen buiten Peeland...........de Suzuki DR800BIG...........gekocht in Hoogerheide en toen ik vroeg of deze lekker op het achterwiel kon had de huidige eigenaar zoiets van ..............watte, de banden verraden ergens al wel dat dit een truttenbak was geweest, tijdens de proerit bijna een 12 ó clock recht op het netvlies van de verkoper.....................geen moment getwijfeld om deze te kopen en klaar te stomen voor jawel weer een aflevering van het elefantentreffen. Dit is een echte voorbandkiller................ik weet mensen van hier die er vast nog wel iets over willen zeggen. Heb er best veel kilometers meer op gezet en toen verkocht met de mededeling dat het blok echt aangepakt moest..........doe ik wel ff zei de nieuwe eigenaar..............2 maanden later kwam in hem tegen in delen bij Jan poppe, moest gereviseerd worden wegens een gebroken distrubutieketting
oja foto @ Brunchen!
Haha weer uit de oude Geersdijk doos.............de Suzuki GS550D............2 jaar woon-werk verkeer mee gedaan, 1 keer [licht] in de brand gestaan, 1 keer mee gevallen tijdens een ZMVC rit , 1 keer onbewust off-road mee gegaan maar wat heerlijk dat er soms onderaan dijken een verhard fietspad ligt............super motor die ik echt afgemat heb...........is later nog terug opgebouwd door iemand en heel af en toe spot ik deze op Walcheren
Schade motor via een lid van hier gekocht Suzuki GSX600F...............had net ff wat minder om handen dus gekocht, verbouwd, recht gezet en binnen 2 dagen verkocht aan een mooie Brabandse schone dame die net haar rijbewijs had gehaald............ze heeft hem nog, ik heb de motor nog een keer een beurt mogen geven en volgens mij is ze er nog niet op uitgekeken
Begint het al op te vallen dat er hier 2 merken aan de top staan.............weer een Suzuki maar dan de GSX400four , was echt een barrel maar tot dit op kunnen bouwen en deze hebben we vaak uitgeleend aan iemand die net ff zonder motor zat, door de pekel wilde en jawel zelf ooit eens uitgeleend aan MMuis die er mee naar het elefantentreffen is gereden...........sokken om de voorpoten, de pols versterken en probeer de BIG met 2 man erop maar eens te vangen
Geen idee wat er van deze terecht is gekomen
Getwijfeld of ik deze moest posten maar ik heb hem toch zelf uitgekozen, heb hem aardig onder handen genomen, verlaagd, verbeterd enz.............de huidige motor van Sunny....de Suzuki GSX-R600.............een motor die je niet zomaar kunt vangen als je achter haar aan rijdt.............stuurt prima, veert prima en remt subliem...........een old-school maar in nieuwstaat..............ik hoop dat ze deze houdt!
Tijdens een verveel moment gekocht in smerdiek.............een Yamaha XS400 Special..............zo goed als volledig opgeknapt en licht gereviseerd en ook puur voor de verkoop want heeft voor mij een te hoog sjopper gehalte...........verkocht via Kleintje maar volgens mij wordt er weinig mee gedaan
Weer een Yamaha, de XT600............eerlijk niet mijn merk maar oke je kunt er zomaar tegenaan lopen en voor je het weet staat dit dan in je garage...........kwam wel goed uit want ook deze is naar een elefantentreffen gestuurd en heeft het prima gedaan , het was gelijk het koudste en meest besneeuwde treffen wat ik heb meegemaakt...........1 keer kicken en het blok draaide bij -17 graden
Voor de rest redelijk wat mee off-road gereden maar blijft echt te weinig vermogen hebben
Moet ik hier nog iets over zeggen...............tis Benny
De Honda CB500T............staat hier nog en aan deze is al meer dan 500 uur gesleuteld............nog een paar honderd uur en dan is die vast klaar..............prachtmachine
De Honda CBR600F...............de hoer van de club en zovelen hebben deze al eens geleend, heb ik overgenomen van de overbuurman voor een heel zacht prijsje en ondertussen heb ik deze al een poos, een paar jaar zelfs
Nu een 35.000 mijl mee gereden en dit is pas een motor waar je op kunt vertrouwen............1 keer heeft deze ons laten staan en dat was vlak voor deze foto werd genomen............kapotte benzinepomp. Deze motor is voor veel doeleinden gebruikt.........weet u het nog...............dragracen
Voor straks de elefantentreffen fiets van 2012
De Blauwe Engel...............een dikke 500 werkuren zitten er in maar is dan ook gewoon een nieuwe Honda CX500............kun je goed mee sturen en blikken mee voor blijven op de Nurburgring
................toppertje
Alweer een elefantentreffenbike, de Honda VF750F..............deze ingezet in 2011 en tevens mee geringd en voornamelijk de woon-werk motor en blijft gewoon gaan, best wat aan opgeknapt en nooit eerder een ouwe motor gehad die zo goed remde als deze
...............begint wat te slijten nu................mag weg voor weinig
Voor vandaag weer de laatste en is ook een eind de laatste van 7 jaar motoren..............ik heb nog wat losse flodders maar dit komen nog wel............mijn motor voor de toekomst, de Suzuki GSX-R1100 oliekoeler..............op dit moment in honderden stukjes en het frame compleet kaal..............volgend jaar beloof ik dat die er heel anders uit zal zien
Ik dacht dat ik er nog 15 moest posten maar volgens mijn zijn er toch weer een paar meer geworden