* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Zeeuwse Klei] Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.  (gelezen 31900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
[Zeeuwse Klei] Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Gepost op: 23 mei 2006, 19:24:57 »
Nou jongens, het is en was een aderlating. De DR was een eind op. De keus was simpel, een andere kopen of deze oplappen. Aangezien ik erg veel plezier heb met deze motor en deze al een beetje is aangepast voor het off-road rijden zoals ik doe was de keus niet zo moeilijk en een tweede of ander motor erbij zou thuis niet te verkopen zijn. Als ik hem verkoop zoals ie is is ie niks meer waard, want alles was rot.

Maarja, hoofdstukje vering...
De voorvork, wéér lek en niks instelbaar. Zo flexibel als een binnenband, dat ding boog zoveel door wanneer ik remde, niet gewon. Moest gewoon tegensturen. Beu dus.
Ik kocht van iemand op M-F een oude voorvork van een crosser. Waarschijnlijk iets als een CR 250 ofzo. Deze voorvork met wat pruts en beunwerk in de DR gehangen. Dat zat best netjes, al zeg ik het zelf.
Maar toen ging ik er mee rijden...   :016:

Wat schommelde die motor, verschrikkelijk. De achterdemper finaal lek en de voorpoten bleken veel te licht afgeveerd. Er moest wat aan gebeuren. Viavia kwam ik aan het adres van verschillende veringboeren en er ééntje uitgekozen (die ervaring had met deze soort motoren) Kost veel geld, moet ik zeggen en was niet helemaal happy met het resultaat op het eerste moment. De "nieuwe" custom made schokdemper zorgde er door de constructie van het linksysteem voor dat de motor circa 10 cm hoger moest staan van achter. Dat vind ik eigenlijk te veel, maar dat is door een aanpassing te doen aan de achterbrug (lang leve het lasapparaat) wel op te lossen, een kleine 5 cm mag er af en dat scheelt al een berg.

Maargoed, de voorvork is dus onder handen genomen en kloppend gemaakt voor deze brommer, de achterdemper dus ook. Was wel even benieuwd naar het resultaat, dus vlug wat benzine er in en rijden. De eerste bocht viel meteen op: wat rijdt dat ding verschrikkelijk strak! Stuurt 100 keer beter als eerst (of laatst  :/). Kan heel erg goed komen doordat de mtor meer op zijn kop staat, maar denk dat eea. ook te wijten is aan degelijker veren en demping. Door de berm geknald, veert voor het gevoel prima, maar dat deed de oude vering op korte knippen en hobbeltjes ook best. Wat opvalt is een gevoel van meer grip op het achterwiel, en dat kan best kloppen.
Een keertje heel voorzichtig spingen, voelt gewoon perfect, geen gebobbel na. Over ene onnverhard dijkje, slikt gewoon alles, achterwiel stuitert niet meer op (gevoel dat je achterwiel in je nek springt..) over bultjes.

En wat me verschrikkelijk opvalt: De nieuw carb viel me qua effect tegen, maar nu lijkt ie veel beter uit de verf te komen, in zijn 1 steekt ie agressief zijn voorwiel in de lucht zoals ik nog nooit heb meegemaakt. In zijn twee met een rukje aan het stuur op het goede moment ook, al valt ie weleens door de te strak staande koppeling terug. Maargoed. Denk dat de achterwvering niet echt doorgaf wat ik wilde (achtervering veerde in/zakte teveel en makkelijk door en uit bij gas geven en lossen) en nu veel directer werkt.

Een hoop geld, maar ik verwacht een zeer goede investering. Wel wil ik de achterkant iets naar beneden, omdat ie best weleens zenuwachtig wil sturen op de weg. En de ketting loopt nogal fors over de kettingglijder. Iets lager zal geen kwaad kunnen en is voor mij wat prettiger.

Wat is dat ding hoog geworden!

Foto's volgen zo...
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 10:14:09 door Sledge HaMMeR »
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2006, 19:31:58 »
ja foto's :030: schiet toch eens op man :030:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2006, 19:48:14 »
MM, komen ze, zal er zo nog  een paar schieten, de batterijen waren leeg (waren de oude die al een jaar of wat in dezelfde verpakking zaten als de camera.

[attachment deleted by admin]
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2006, 19:50:16 »
Zo stond ie:

[attachment deleted by admin]
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2006, 20:03:30 »
dat scheelt idd wel erg veel met die achtervering
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2006, 20:05:09 »
Nog een paar, zo zag de achterschokdemper er dus schijnbaar van binnen uit, met wat fantasie kun je bedenken hoe het hoorde te zijn...  :o

[attachment deleted by admin]
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2006, 20:08:19 »
Ik ben zelf niet zo ontzettend lang, maar een onderdeurtje zal ik me ook niet echt noemen.. (even met de zelfontspannner, don't mind the picture of me)

 :o (Schrok er zelf van...)

[attachment deleted by admin]
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2006, 22:53:59 »
:039: :039: :039: :039: ziet er goed uit :039: :039: :039:

Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2006, 23:03:38 »
Eindelijk heeft die hem terug hoor! Veel plezier ermee  :039:

Volgende keer wel je handen wassen en je schoene aan doen  :069:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2006, 23:08:13 »
Das weer andere koek, gaat volgens mij helemaal goed komen nu  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2006, 23:08:52 »
T'is een wonder dat je met die oude bedoeling niet verongelukt bent!
Gelukkig dat alles toch nog goed is gekomen, en waarschijnlijk niet voor de kosten van een andere motor.

Kun je uberhaupt met die banden wel de gewone weg op?
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2006, 23:19:40 »
Eindelijk heeft die hem terug hoor! Veel plezier ermee  :039:

Volgende keer wel je handen wassen en je schoene aan doen  :069:

 :056:
(jij ziet ook alles..)
Das weer andere koek, gaat volgens mij helemaal goed komen nu  :039:

 :034:

T'is een wonder dat je met die oude bedoeling niet verongelukt bent!
Gelukkig dat alles toch nog goed is gekomen, en waarschijnlijk niet voor de kosten van een andere motor.

Kun je uberhaupt met die banden wel de gewone weg op?

Raak je aan gewend, en pas je je rijstijl op aan. De kosten...ach... euh... slik

Met die bande ? Rij ik heel NL mee door. De achterband is zelfs straatlegaal (en versleten)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2006, 23:27:30 »
Met zulke banden desnoods de bergen in...............nouja oke heuvels dan  :070:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2006, 23:39:04 »
misschien is het niet praktisch of erg lekker rijden .... maar hij is wel super stoer, zo hoog  :036:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2006, 06:08:15 »
misschien is het niet praktisch of erg lekker rijden .... maar hij is wel super stoer, zo hoog  :036:

Naja, ik heb de veerweg nodig, mar hij zakt nog iets in als je erop gaat zitten hoor. Of het stoer staat maakt me niet uit.

Als het goed is moet ie ongeveer 1/3 van de complete veerweg inzakken als je erop zit, dus ongeveer 8 cm. Schelt ook nogal wat. De achterveer staat nog iets te stug en zal iknog iets losser moeten zetten.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Davalanche

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2006, 10:57:29 »
Met zulke banden desnoods de bergen in...............nouja oke heuvels dan  :070:

Waarom stond deze niet bij de poserpicts topic, echt een geweldige picts van Klei, zo in de sneeuw en dan die achtergrond, wauw  8)

bruut03

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #16 Gepost op: 24 mei 2006, 20:55:30 »
haha he kerel ,,,en dat zegt tegen mij vandaag over mn motors ouwe tering zooi haha is dit veel beter dan?

grapje hoor

succes verder bij barbe   oow nee je was klaar geloof ik he?

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #17 Gepost op: 24 mei 2006, 21:26:26 »
haha he kerel ,,,en dat zegt tegen mij vandaag over mn motors ouwe tering zooi haha is dit veel beter dan?

grapje hoor

succes verder bij barbe   oow nee je was klaar geloof ik he?

Hee Rob, hahahahahaha, neem het allemaal niet te serieus hoor!

Beter is het zeker niet, dat ouwe hok, maar ach, iedere gek zijn gebrek...  :041:
Trial and error... vooral veel 'error'.

bruut03

  • Gast
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #18 Gepost op: 24 mei 2006, 21:30:36 »
ja idd dat is zo ..
ze zeggen van mij niet voorniks daar heb je die gek weer..

greetzzzz :040:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Soes DR 650 R, lichtelijk gemodificeerd.
« Reactie #19 Gepost op: 24 mei 2006, 22:41:20 »
Zo, vanavond een ander stuurtje gemonteerd, zal morgen wel even een plaatje schieten van het oude stuur. Dan snap je wel waarom... Ziet er ineens veel netter uit, al is het een berg werk.

Gelijk de bediening voor de tripmaster gemonteerd, die tripmaster is een snelheidsmeter/toerenteller/afstandsmeter enz.  (soort digitaal dashboard) en wordt bediend via een afstandsbediening aan de linker stuurhelft.
Dat geval ga ik gebruiken voor roadbookritten en wie weet voor een rally... ooit...

[attachment deleted by admin]
Trial and error... vooral veel 'error'.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
8 Reacties
3378 Gelezen
Laatste bericht 06 september 2007, 00:45:00
door easy pete
57 Reacties
12304 Gelezen
Laatste bericht 19 mei 2008, 00:02:54
door Zeeuwse Klei
27 Reacties
5884 Gelezen
Laatste bericht 31 juli 2015, 21:27:07
door MotorFreak
39 Reacties
5077 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak
4 Reacties
1624 Gelezen
Laatste bericht 20 januari 2018, 21:23:28
door Ghulst