* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Border] SP2  (gelezen 24288 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Border] SP2
« Reactie #60 Gepost op: 24 mei 2010, 23:21:53 »
nice nice nice

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #61 Gepost op: 25 mei 2010, 11:51:24 »
Straight to your face with the truth!

Tinus

  • Gast
Re: [Border] SP2
« Reactie #62 Gepost op: 25 mei 2010, 11:56:28 »
Dat is een hele mooie SP2 Esther.  :034: :021:

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #63 Gepost op: 25 mei 2010, 12:17:31 »
*Marco is even niet aanwezig.... is opzoek naar een teiltje om z'n kwijl op te vangen*  :018:
Grz.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Border] SP2
« Reactie #64 Gepost op: 25 mei 2010, 14:50:09 »
Dat is een hele mooie SP2 Esther.  :034: :021:

Zeker weten! Knappe fiets Esther!  :039:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Border] SP2
« Reactie #65 Gepost op: 26 mei 2010, 18:50:33 »
heb lang getwijfeld, maar nu toch besteld, deze tankpad



vind hem qua kleur erg mooi passen en tja, toch nog een beetje female touch eraan
Bertus zei eerst; man je verkr**t hiermee je motor, maar later vond ie het toch wel wat hebben.
Anders is 't toch ook maar weer een simpele zwarte en ....eraf kan ie altijd weer.
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Sunny

  • Gast
Re: [Border] SP2
« Reactie #66 Gepost op: 26 mei 2010, 20:00:28 »
Hmmm, je hebt een mooie tankpad uitgezocht, Border! Zal zeker keurig staan op je fiets en wat mij betreft mag heel de wereld weten dat er ook vrouwen zijn die op zo'n vette motor in de rondte rijden :034:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Border] SP2
« Reactie #67 Gepost op: 26 mei 2010, 20:19:48 »
thanks Sunny enne de katten leven nog hoor  :069:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Border] SP2
« Reactie #68 Gepost op: 26 mei 2010, 20:20:52 »
mooi ding esther :052:, zal weer eens keer fotos nemen binnenkort.

moeten we eens doen Wilco, mooi voor zo'n grafitti wandje ofzo
zal ik hem nog wel eerst even oppoetsen hoor  :048:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Border] SP2
« Reactie #69 Gepost op: 26 mei 2010, 20:25:31 »
 :039:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #70 Gepost op: 27 mei 2010, 15:25:18 »
mooi ding esther :052:, zal weer eens keer fotos nemen binnenkort.

moeten we eens doen Wilco, mooi voor zo'n grafitti wandje ofzo
zal ik hem nog wel eerst even oppoetsen hoor  :048:

ff voor het oude britania doen, nu het er nog staat  :034: Staan altijd mooie dingen op
Straight to your face with the truth!

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: [Border] SP2
« Reactie #71 Gepost op: 27 mei 2010, 18:24:55 »
das wel een aparte, vind het wel wat hebben  8)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Border] SP2
« Reactie #72 Gepost op: 27 mei 2010, 19:04:31 »
Mooi, mooi, mooi, mooi  :024:

eliminator

  • Gast
Re: [Border] SP2
« Reactie #73 Gepost op: 27 mei 2010, 19:24:56 »
Zeker mooi en apart! Ben benieuwd hoe het is als ie erop zit!

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Border] SP2
« Reactie #74 Gepost op: 14 april 2011, 18:22:35 »
Van de week even langs Abco geweest voor die koppeling.
We hebben de hele hendel wat schuiner gezet, ligt wat lekkerder in de hand.
En ja, gewoon meer rijden en handspieren trainen  :034:.
Gelijk ook even naar de ketting gekeken, stond wat slapjes.
Jeroen rijdt hem dus naar achter en het valt hem op dat de banden ook wel slap staan.
Slap zei ie, er zat in de voorband slechts 1,6 en dit moet geloof ik 2,8 zijn.
Nou dat verschil is dan nog eens een beetje goed te voelen zeg. Nu valt ie helemaal lekker z'n bochten in.
Zo, zijn jullie weer op de hoogte.
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: [Border] SP2
« Reactie #75 Gepost op: 14 april 2011, 18:47:35 »
Fijn dat het opgelost is :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Border] SP2
« Reactie #76 Gepost op: 14 april 2011, 18:50:47 »
Goed bezig Esther  :071:

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: [Border] SP2
« Reactie #77 Gepost op: 14 april 2011, 20:13:45 »
blijven oefenen Border je weet je he oefening baart kunst he.
Nee zonder gek te doen hou het in de gaten he de banden spanning kan gevaarlijk zijn hoor met zo een lage spanning in je banden je licht zomaar op je plaat en dat willen we niet hoor.
Esther veel plezier. :103: :103:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Border] SP2
« Reactie #78 Gepost op: 14 april 2011, 20:19:58 »
Van de week even langs Abco geweest voor die koppeling.
We hebben de hele hendel wat schuiner gezet, ligt wat lekkerder in de hand.
En ja, gewoon meer rijden en handspieren trainen  :034:.
Gelijk ook even naar de ketting gekeken, stond wat slapjes.
Jeroen rijdt hem dus naar achter en het valt hem op dat de banden ook wel slap staan.
Slap zei ie, er zat in de voorband slechts 1,6 en dit moet geloof ik 2,8 zijn.
Nou dat verschil is dan nog eens een beetje goed te voelen zeg. Nu valt ie helemaal lekker z'n bochten in.
Zo, zijn jullie weer op de hoogte.

er is een apparaatje voor om de koppeling lichter te laten gaan...


THE NEW EVO (Type II) CABLE CLUTCH CONVERSION  !!

A comment from Lloyd Cooper Motorcycles (England) reg.the Cable clutch:

   ".....cable clutch is the best,coming out of hairpins so much feel,HRC should talk to you!"

 

Comment from North valley Honda (on CBR1000RR) :

"Thanks for getting these to us. We did put the CCC on
one of our Superbikes for Laguna Seca and it did fix
our problem of clutch grabbing on the racing start. We
can now rev the bike to 8000rpm and slip the clutch to
obtain a smooth start."

   


The antifreeze -reservoir Q,i always forget this strange Item,because-as i've typed it somewhere-it is probably in the way reg. the cable,so if,please use a not so a large Canister as reservoir,or much better,simple get rid of it.You'll remark all works also without it.Since i ride Motorcycles (17 years)i've removed this Item immediately when i bought a Bike. A logical-Q:when do you need most water-content ? When you've got hottest Temp,but then the Water-Can is at max.When you need no Water?When the Bike is in your Garage-but then you've got lowest water-level inside water-Can.

New added pic,cable clutch on RC51   Cable clutch on RC51.jpg (77333 Byte)

The NEW ! unbelieveable Evolution -cable clutch    :                   

                                                                                                 

                                                                                               


I've send a CCC to BMW-Motorcycle for a diploma,they've compared the CCC vs. the Hydraulic declutch-System

       Handforce-diagram Hydraulic Kupplungshandkraftdiagramm_hydraulic.jpg (89258 Byte)                               Handforce-diagram CCC Kupplungshandraftdiagramm__CCC.jpg (99307 Byte)

 

 

Choose the colour of each Part of the mechanism,i'll built each clutch especially for each Person then,you can choose black,blue ,silver,red,purple,gold,green.The whole cable clutch-Kit will content a Carbon-drivesprocket-cover,an alloy/adjustable hard metal head pressure rod,2 cpl.clutch-levers,high-Quality Cable with PTFE duct inside.All CNC milled,turned and anodized.

 

These  steamgun-machines i've developed especially for RC51.Don't know yet where else they may fit.This cable Clutch conversion is a straight further stage related to the conditions of RC51. I.E. they won't fit for RC30,just to explain I've been regardless during the conception of this mechanism.It has never been of concern for me if it'll fit for other Bikes,that's what I've to detect next months or years.To all RC51 Customers,who've got my previous cable Clutch System and want to go for this one,i'll make a very good offer for a re-convert (or rebuilt) Kit,because this new Cable Clutch is based 60% on the previous linkage,but different location of the Parts.Well,caused by some more moving and turning Parts it's 23 gr heavier than the former one,180 gr instead of 157gr-or round about 0.39735 lbs total weight,even if I attempted to make Swiss cheese out of it.The weight increase is not the only disadvantage, the charge of somewhat 90$ vs. the previous one probably also. But you should know, this mechanism now has 3 Times needle-bearings (pure MOS2 -   grease inside) with 6 Times special PTFE-sealings + 2 Times double side sealed (ball-) bearings and a cara-metallic pressure-rod duct. I've compared at same de-clutch stroke like std. Hydraulic your at -40% less force you need, because the rest of your force will be eliminated at the hydraulic sealings.But apart from that the stroke is too high anyway, that's why (same as the other cable clutch concept) these mechanisms have an adjustable stroke .So combined: less hand-force you've to use basically + a 10-20 % decreased stroke will give only half of the hand force you need at present !It's very difficult to explain the possibilities of this conversion, and by what measurements you get this or that effex.But I found out a good working basic adjustment, which I'll pre-adjust at delivery, and this will work very good from the beginning.....ahem,yes that's what I forgot, and that's the main thing maybe: customers criticized the previous cable clutch can be damaged at a crash, that's what I've seen on my Bike also, and whole summer I've carried around ideas of other concept's with me which cannot be damaged at a crash, the only Q was if I'd ever find or can steal some Time to realize one of my ideas. I've stolen the Time, and-as I've typed, I've hammered and sawed the first raw working prototype in 2 days.So-i never expected to finish this little project so fast, but seems now it's done.

If you want to order you'll be able now to choose the color of each Part of the mechanism, I'll built each clutch especially for each Person then, you can choose black, blue ,silver,red,purple,gold,green.The whole cable clutch-Kit will content a Carbon-drivesprocket-cover,an alloy/adjustable hard metal head pressure rod,2 cpl.clutch-levers,high-Quality Cable with PTFE duct inside. All CNC milled,turned and anodized.

I can give a lifelong guarantee on this very dirt or dust insensitive concept,it's a steamgun-machine,combined with precision.




http://www.honda-rc51.de

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Border] SP2
« Reactie #79 Gepost op: 14 april 2011, 22:46:53 »
Achterband 2,9 bar, voorband 2,5 bar  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
21 Reacties
6079 Gelezen
Laatste bericht 18 mei 2008, 11:40:36
door Border
142 Reacties
27126 Gelezen
Laatste bericht 11 december 2011, 08:57:19
door Pepe