* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Pepe] Honda vtr sp2  (gelezen 27759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #20 Gepost op: 04 november 2009, 08:51:56 »
Ok... dit is dus één van m'n favorieten uber fietsen! Vind ze echt schitterend  :036:. Wanneer zo'n bike m'n pad kruist zal ik daar dan ook geen seconde over hoeven te twijffelen. Ook al is ie dan zwaader als m'n huige CBR uit '91  ;).
Grz.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #21 Gepost op: 04 november 2009, 09:32:10 »
op papier is jouw 91-er zwaarder. :037: we hebben de boekjes naast elkaar gelegd en de cbr is zwaarder

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #22 Gepost op: 04 november 2009, 19:11:54 »
Gave motor in ieder geval :036:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Ben-i

  • Gast
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #23 Gepost op: 04 november 2009, 20:14:30 »
te veel hahaha, nee echt ,naast de cbr600f uit 91 is de SP echt een big . Als hij volgetankt is is het best een opgave om er even de hoeken in de brandgang mee te nemen.
droog gewicht 194 kg
met vloeistof 214 kilo ongeveer

rare is dat de cbr droog gewicht 205  :042:
met vloeistoffen zo een 226 kg  :043:

Maar dat (grote) gewicht, is dat ook goed merkbaar als je rijd?
Moet je zeg maar harder werken onder het rijden of valt dat allemaal wel mee, en is het alleen een opgave om hem een klein schuurtje in te manoeuvreren?

Mijn cbr is 170kg droog en 194 kilo nat, dus zal ik dat verschil erg gaan merken?

niet dat ik nu al een SP2 of SP1 wil, maar vind ze wel erg bruut. Maar met mijn 67kilo is een zwaar bakbeest niet voor mij weggelegd ben ik bang.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #24 Gepost op: 04 november 2009, 20:26:11 »
als het rolt is het wel een duizend cc machine dat voel je wel en hij is wel aan de kilo's, het is duidlijk geen 600 , maar in lange bochten lijkt het net alsof hij op rails ligt, de krappe bochtjes ( einde circuit veere ) rijden het lekkerst met een bijna lege tank.

Ben-i

  • Gast
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #25 Gepost op: 04 november 2009, 21:58:00 »
als het rolt is het wel een duizend cc machine dat voel je wel en hij is wel aan de kilo's, het is duidlijk geen 600 , maar in lange bochten lijkt het net alsof hij op rails ligt, de krappe bochtjes ( einde circuit veere ) rijden het lekkerst met een bijna lege tank.

 :037: hmmm moet ik toch eens een proef rondje doen  :+

Is een SP1 veel anders qua rijgedrag dan een SP2?

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #26 Gepost op: 05 november 2009, 07:48:01 »
met mijn 67kilo is een zwaar bakbeest niet voor mij weggelegd ben ik bang

Een logge motorfiets hoeft geen obstakel te zijn hoor. Vergt misschien iets meer aanpassing. Zelf heb ik geen problemen ondervonden met de TL1000R. Behalve het manouvreren dan.. maar daar was de standaard stuurdemper debet aan.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #27 Gepost op: 05 november 2009, 07:57:08 »
klopt het is best wennen , maar het geeft ook een solide gevoel, goeie banden afstelling van de vering en voor mij een halve tank om mee rond te rijden maakt hem een geweldige motor fiets, niet zo makkelijk als de gsxr750 die ik had maar toch ..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #28 Gepost op: 05 november 2009, 08:10:53 »
Heb jij dat nu ook altijd, dat je net even wat lekkerder rijd zonder volle tank! Zelfs met de auto heb ik het :043:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #29 Gepost op: 05 november 2009, 09:34:13 »
Ik niet, en mijn werkmotor heeft nota bene een tank van 33 liter...
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #30 Gepost op: 05 november 2009, 12:02:57 »
zal wel van het zwaartepunt afhangen

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #31 Gepost op: 05 november 2009, 17:36:29 »
offe tussen de oren van de rijder?
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #32 Gepost op: 05 november 2009, 18:00:14 »
Hoe voller de tank des te langer kan ik hard rijden, hoe leger de tank hoe gecontroleerder de wheelies als er wat koppel te kort is  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #33 Gepost op: 05 november 2009, 18:11:44 »
offe tussen de oren van de rijder?


dan moet het bij meerdere sp rijders zitten

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #34 Gepost op: 05 november 2009, 18:12:00 »
Hoe voller de tank des te langer kan ik hard rijden, hoe leger de tank hoe gecontroleerder de wheelies als er wat koppel te kort is  :007:

« Laatst bewerkt op: 05 november 2009, 18:27:31 door Pepe »

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #35 Gepost op: 05 november 2009, 19:16:57 »
Citaat

Is een SP1 veel anders qua rijgedrag dan een SP2?

Heb even een kort proefritje gedaan toen ik om de sp ging, maar voelde wel gelijk verschil. De sp2 is 5 kilo lichter dan de 1, dit lijkt weinig, maar ik heb het idee dat je dat voelt. Ook is de 2 wat "losser" qua stuurgedrag. Ook las ik ergens dat het blok qua plaatsing anders zit. Tis nog geen weer geweest, maar hoop toch van 't weekend de 2 eens goed in te gaan wijden.
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #36 Gepost op: 05 november 2009, 19:21:13 »
zal wel van het zwaartepunt afhangen

Dat vermoed ik ook.. Als dat het niet is komt het misschien door het klotsen van het sap in de tank..

Ben-i

  • Gast
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #37 Gepost op: 05 november 2009, 19:42:33 »
Citaat

Is een SP1 veel anders qua rijgedrag dan een SP2?

Heb even een kort proefritje gedaan toen ik om de sp ging, maar voelde wel gelijk verschil. De sp2 is 5 kilo lichter dan de 1, dit lijkt weinig, maar ik heb het idee dat je dat voelt. Ook is de 2 wat "losser" qua stuurgedrag. Ook las ik ergens dat het blok qua plaatsing anders zit. Tis nog geen weer geweest, maar hoop toch van 't weekend de 2 eens goed in te gaan wijden.

Ik las in je eigen "Border's SP2" topic dat jij ook niet zo groot ben?
Ik ben ook maar 1,70 dus ben wel benieuwd.
Een SP2 is mij te duur, maar vraag me wel af of het prijs verschil die "modificaties" waard is?

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #38 Gepost op: 05 november 2009, 19:48:55 »
Ik ben 1.75, dus ook niet echt klein (heb wel redelijk lange benen)
Als je iets minder te besteden hebt is naar mijn mening een sp1 helemaal niks mis mee.
De zit en looks zijn toch hetzelfde.
Voor een sp2 leg je inderdaad toch al gauw een paar duizend euro meer neer.
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #39 Gepost op: 05 november 2009, 19:54:37 »
zeker wel waard , namelijk de eerste sp1 is erg water gevoelig omdat de bedrading deels buitenom loopt ...in 2000 werd hij gemaakt om de ducati's af te stoppen in het superbike championship in 2003 ging hij echter met pensioen toen de fireblades het overnamen, de twee heeft meer kracht ( motor modificatie), de achterbrug is veranderd, andere vering.
Marc van www,racing-bikes.nl heeft ook een sp1 en die heeft aardig wat veranderingen door gevoerd om de sp1 goed sturend te krijgen, mijn sp2 verraste hem postief door het stuurgedrag wat hij standaard heeft
Ik ben ook 1.70 dus dat gaat prima , hij is korter dan een gsxr uit 2000 :070:, dus ik kan beter bij het stuur, dat is wel handig.
Door die platte pannekoek die ze zadel durven te noemen kan ik ook bij de grond  :051:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
51 Reacties
12439 Gelezen
Laatste bericht 11 januari 2008, 20:07:23
door MotorFreak
17 Reacties
5068 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
596 Reacties
115748 Gelezen
Laatste bericht 11 juli 2013, 08:44:03
door Paulusssttt
[Border] SP2

Gestart door Border « 1 2 ... 6 7 » De Garage - Onze Motoren

131 Reacties
24887 Gelezen
Laatste bericht 24 augustus 2011, 19:00:39
door Border
207 Reacties
30299 Gelezen
Laatste bericht 18 augustus 2012, 10:52:14
door Border