* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Pepe] Honda vtr sp2  (gelezen 27758 keer)

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #60 Gepost op: 13 november 2009, 19:05:11 »
Keurig Pepe  :054:

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
Re: (pepe) Honda vtr sp2
« Reactie #61 Gepost op: 13 november 2009, 23:56:18 »
is ook een goeie he  :037:

Ja, als je ervan houd :039:

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
Re: [Pepe] Honda vtr sp2
« Reactie #62 Gepost op: 08 december 2011, 09:55:05 »
Tsja het is zover. Het zit er denk ik op voor mij en de Sp2. Al is het nog steeds mijn droom motor, ik stap elke keer af met pijn in mijn lichaam waarschijnlijk door de medicijnen ( heel verhaal blabla ). Dat is ook de reden van de weinige km's de laatste jaren.
Eerste idee was de motor om te bouwen, maar wat krijg je dan? Een bastaard waar het eind resultaat misschien helemaal niet is wat je voor ogen hebt en je ook zo 2000 euro's verder bent. Af en toe een rondje tot je lichaam het niet meer red en je een paar dagen moet bijkomen? Nah ook niet echt een optie van motor rijden moet je genieten zei Kleine Hexe en ze heeft gelijk, een motor moet je kopen omdat je er lekker mee rijdt en er van geniet zei ze net.
Mijn hoofd geeft haar gelijk, mijn hart echter zegt dat ik een motor ook mooi moet vinden. Vandaar de discussie met Mike. De Bmw zal ongetwijfeld heerlijk rijden alleen ik vind hem lelijk en dat is voor mij dan gelijk een nono.
Ik weet geen motor die ik nu zou kunnen kiezen en waar ik zeg van woooooooooow die moet ik hebben. Dat is voor mij toch essentieel bij het kopen.
Ktm superduke 990,de ktm Sm (werd me aangeraden omdat die lager is ) Honda cb1000R heb ik aan zitten denken, maar geen van de 3 is ook iets waar ik van denk nou dat is het he-le-maal. 
Echter als ik denk aan wat wel lekker zat vroegah, komt toch mijn Buell, zrx1100, ducati monster 1000 weer terug naar voren.
Ik vind het echt moeilijk, omdat mijn hart nog vol is van de SP en het liefste zou ik hem ombouwen en van twee werelden 1 maken, maar ik ben bang voor het resultaat en zal altijd afhankelijk zijn van anderen om het te doen.
Zaterdag ga ik eens kijken wat de Sp nog waard is bij inruil en ik kan dan gaan kijken of ik hem te koop zet en wat ik er voor kan gaan vragen. Ik ben altijd een zeikerd geweest met het onderhoud dus hij is gewoon in perfecte staat.
Soms is het moeilijk om een bepaalde periode af te sluiten en als ik de staats win zaterdag blijft hij gewoon voor in de woonkamer.  :D

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #63 Gepost op: 08 december 2011, 10:32:44 »
Jeetje ....
Toch niet anders dan een rationele keus.
Goed, ik heb geen lichamelijke klachten, maar los daarvan klinkt het als een bekend dilemma.... je bent verliefd op de motor, maar ~door welke omstandigheden dan ook~ je krijgt er niet afdoende rijgenot voor terug.

Nogmaals, ik vind de BMW optisch ook  :088: maar zoals eerder gezegd zie ik daar bijna niets van als ik erop zit (eerlijk is eerlijk, nu hij niet meer zo klinisch schoon is, wordt de BMW in mijn ogen wat stoerder) maar ik heb zoveel lol door erop te rijden. Ik kan bijna niet wachten tot het voorjaar om lekker weekendjes de provincie uit te trekken.
Maar goed, mocht het zo zijn dat wanneer het zonnetje schijnt ik nog de gelegenheid heb om nog een keer op de Ace te kruipen, zal me dat een adrenalinekick geven waardoor ik de rest van de dag in een roes verkeer en zal ik me zeker nog eens goed achter mijn oor moeten krabben.

Succes met het afscheid en de zoektocht. Welk deel van de zithouding geeft je het meeste last ? Polsen, rug, knieën, stugge veerring, rijwind .... ?

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #64 Gepost op: 08 december 2011, 10:42:48 »
Jeetje ....
Toch niet anders dan een rationele keus.
Goed, ik heb geen lichamelijke klachten, maar los daarvan klinkt het als een bekend dilemma.... je bent verliefd op de motor, maar ~door welke omstandigheden dan ook~ je krijgt er niet afdoende rijgenot voor terug.

Nogmaals, ik vind de BMW optisch ook  :088: maar zoals eerder gezegd zie ik daar bijna niets van als ik erop zit (eerlijk is eerlijk, nu hij niet meer zo klinisch schoon is, wordt de BMW in mijn ogen wat stoerder) maar ik heb zoveel lol door erop te rijden. Ik kan bijna niet wachten tot het voorjaar om lekker weekendjes de provincie uit te trekken.
Maar goed, mocht het zo zijn dat wanneer het zonnetje schijnt ik nog de gelegenheid heb om nog een keer op de Ace te kruipen, zal me dat een adrenalinekick geven waardoor ik de rest van de dag in een roes verkeer en zal ik me zeker nog eens goed achter mijn oor moeten krabben.

Succes met het afscheid en de zoektocht. Welk deel van de zithouding geeft je het meeste last ? Polsen, rug, knieën, stugge veerring, rijwind .... ?
dat van erop zitten zei Steffi ook, maar als ik elke keer de garage in loop en ik zie daar iets wat ik spuuglelijk vind  :042:
Meeste last heb ik eigenlijk van mijn linker hand/arm. Als ik lang rij en vaak moet koppelen dan gaat die hand slapen en dat is eigenlijk al best snel. Verder kan ik eigenlijk door het ongeluk way back de voetrem niet goed indrukken. Voor de rest zijn er niet zo heel veel klachten. Mijn rug is ok, knieën en zo eigenlijk ook.
Ik ben al anderhalf jaar aan het twijfelen en heb dan ook wel een gevraagd wat de sp waar was, maar aangezien er geen andere alternatief voor mij was, als in welke motor zou ik dan wel willen heb ik hem maar weer gehouden. Van stil staan word hij echter ook niet beter en hij verdiend ook gewoon lekker uitgelaten te worden.
ik moet ook gaan beseffen dat het lichamelijk niet beter word, maar eerder slechter en DAT is best moeilijk. Ouder worden an sich is kut  :070:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #65 Gepost op: 08 december 2011, 10:49:01 »
Meeste last heb ik eigenlijk van mijn linker hand/arm. Als ik lang rij en vaak moet koppelen dan gaat die hand slapen en dat is eigenlijk al best snel. Verder kan ik eigenlijk door het ongeluk way back de voetrem niet goed indrukken.

En hoe zie je dat opgelost door een ander model dan ?
Het voetremverhaal is niet zo heel relevant lijkt me, maar als dat een prio is zijn er natuurlijk fietsen met zo 'n dubbel remsysteem die bij gebruik van de voorrem automatisch de achterrem meepakken.
Qua schakelen zijn er natuurlijk wat toermodellen met automaat, de meeste berichten erover zijn vrij positief, maar dat lijkt me ook niet jouw type fiets.

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #66 Gepost op: 08 december 2011, 10:55:58 »
Meeste last heb ik eigenlijk van mijn linker hand/arm. Als ik lang rij en vaak moet koppelen dan gaat die hand slapen en dat is eigenlijk al best snel. Verder kan ik eigenlijk door het ongeluk way back de voetrem niet goed indrukken.

En hoe zie je dat opgelost door een ander model dan ?
Het voetremverhaal is niet zo heel relevant lijkt me, maar als dat een prio is zijn er natuurlijk fietsen met zo 'n dubbel remsysteem die bij gebruik van de voorrem automatisch de achterrem meepakken.
Qua schakelen zijn er natuurlijk wat toermodellen met automaat, de meeste berichten erover zijn vrij positief, maar dat lijkt me ook niet jouw type fiets.
Mijn hand ten opzichte van het handvat zit Hmmm moeilijk uit te leggen maar maximaal naar link getordeerd en dan ook nog zoals bij elke SS geknikt naar omhoog ( klinkt dat logisch  :043:) en in die positie moet je dan ook nog koppelen en dat veroorzaakt bij mij ontzettende pijn in mijn spieren aangezien die beetje bij beetje aan het degenereren zijn door de prednison.
Mijn idee is als je op een veredelde crosser zit je onderarm ten opzichte van het stuur al een rechte lijn heeft en de handlle zo gezet kan worden dat de hand-onderarm 1 rechte lijn heeft tijdens het bedienen van de koppeling. Dat en de meer rechter op zitten leidt er toe dat ik denk meer kracht te hebben en langer kan rijden.
Nou ben ik niet zo van de toertjes doen, maar ik heb ooit een omgebouwde xr600r SM gehad en dat kon ik uren volhouden om door Bussum heen te crossen.

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #67 Gepost op: 08 december 2011, 11:07:22 »
Duidelijk verhaal .... kortom, proefritten doen dus  :D
Maar een beetje p0rn0 SM kan toch ook wel je hartje veroveren, ik vind ze er vaak wel  :052: uit zien.

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #68 Gepost op: 08 december 2011, 11:09:09 »
Duidelijk verhaal .... kortom, proefritten doen dus  :D
Maar een beetje p0rn0 SM kan toch ook wel je hartje veroveren, ik vind ze er vaak wel  :052: uit zien.

zoiets? Dit was de 640 waar ik van vond dat hij egr "inhield". Nu is er de grotere 990 ...
je ziet ook op deze foto wat de stand vanmijn hand ten opzichte van mijn onderarm is en dat is de beste stand om kracht over te brengen op een koppeling handle lijkt mij. Of ik moet gewoon gaan oefenen met van die heumeux knijpers om de kracht in mijn hand hoog te houden.

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #69 Gepost op: 08 december 2011, 11:48:05 »
gewoon proef gaan rijden op die 990 dat moet zeker kunnen :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #70 Gepost op: 08 december 2011, 15:03:55 »
Ik ben eens een volle dag aanwezig gewest bij motor mobiliteit voor gehandicapten, die kunnen motoren laten aanpassen zoals jij het wilt puur vanwege lichamelijke klachten...........kijk eens op hun site en misschien kun je de Honda wel aanpassen?

http://www.mmvg.nl/
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Specter

• Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
    • Partyflock
« Reactie #71 Gepost op: 08 december 2011, 15:48:19 »
SMT eens een stukje proberen?

Offline The Hawk

• Volbloed ZMVCer
  • The Hawk
« Reactie #72 Gepost op: 08 december 2011, 16:31:45 »
Gaat dat niet veels te hard Peppe  :034: :034: :034:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #73 Gepost op: 08 december 2011, 17:07:05 »

Zoiets kost toch geen 2 mille? :042:

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #74 Gepost op: 08 december 2011, 17:59:03 »
rc8r chroomstaal frame weegt erg licht met brandstof ongeveer 200kg er zit best wel veel aan elektronica op en nog veel meer optie's :052:
je vind hem mooi of ontzettend lelijk .
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #75 Gepost op: 08 december 2011, 18:08:01 »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #76 Gepost op: 08 december 2011, 18:14:08 »
:050:

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #77 Gepost op: 08 december 2011, 18:16:51 »
dat van erop zitten zei Steffi ook, maar als ik elke keer de garage in loop en ik zie daar iets wat ik spuuglelijk vind  :042:

Dan rij je, in mijn ogen, gewoon niet graag genoeg motor. Ik sukkel ook met mijn gezondheid maar dankzij een allroad kan ik nog rijden en sterker, mensen zien niet dat ik gehandicapped ben.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #78 Gepost op: 08 december 2011, 18:17:43 »

Zoiets kost toch geen 2 mille? :042:
nee, maar dan moet je, remkabel vernieuwen, in je kap gaan snijden  :068:(dus tweedehandse kap) andere ruit, oplossing voor de spiegels want die worden te zwaar.En als je echt pech hebt de gaskabels en koppelingskabel oo knog incl arbeidstijd. En dan hoe ziet het eruit.

Offline Pepe

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #79 Gepost op: 08 december 2011, 18:19:27 »
Ik ben eens een volle dag aanwezig gewest bij motor mobiliteit voor gehandicapten, die kunnen motoren laten aanpassen zoals jij het wilt puur vanwege lichamelijke klachten...........kijk eens op hun site en misschien kun je de Honda wel aanpassen?

http://www.mmvg.nl/
thnx Louis, ga ik zeker aandachtig doorlezen