* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk  (gelezen 3998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Border

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Gepost op: 21 november 2010, 19:16:00 »
Voor de meeste liefhebbers van tweewielers is de motorfiets voor het weekend, terwijl woon-werk verkeer meestal met de auto wordt gedaan. Maar het zakelijk rijden op de motor kent veel voordelen.


Achter aansluiten in de file is er niet meer bij op de motor. Het mag natuurlijk wel, maar lachend tussen de wachtende automobilisten doortuffen kan en mág. Een veel voorkomend misverstand is dat dit eigenlijk verboden is, maar door de politie gedoogd wordt. Sinds 1991 mag een motorrijder echter gewoon voertuigen die in de file staan inhalen, mits het snelheidsverschil binnen de perken wordt gehouden.

Wat interessant is voor de motorrijder én werkgevers is de mogelijkheid tot leasen. Er geldt voor motoren geen bijtelling. En voor de €400 die een gemiddelde lease-auto al gauw kost per maand, kun je ook rondrijden op een topmodel toermotor zoals de Honda VFR1200F. Een Piagio MP3, de Italiaanse driewieler is al voor de helft van dat bedrag te leasen én mag met een normaal autorijbewijs gebruikt worden.

Ook brandstofverbruik kan een reden zijn om de auto te laten staan. Waar de gemiddelde nieuwe auto zo'n 1 liter brandstof op 16 gereden kilometers verbruikt, kan een beetje motor op diezelfde liter toch al gauw 25 procent verder komen.

Natuurlijk zijn er ook nadelen. Bij glad weer is de motor eigenlijk niet te gebruiken. Moderne motorkleding houdt je ook 's winters lekker warm, maar moet wel afgepeld worden op de eindbestemming. Ook een kratje bier gaat niet makkelijk achterin. Maar toch: Kan de rit naar je werk eigenlijk leuker dan op twee wielen?

SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2010, 19:17:29 »
naar het werk op de motor is super. helaas zit dat er niet meer in voor muis.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

kleintje

  • Gast
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2010, 19:30:54 »
zou het na moeten kijken maar belasting technisch is het een door de baas ter beschikking gesteld voertuig.
niet vrijgesteld dus ben ik bang .
 :(

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2010, 19:31:16 »
Ik probeer al jaren een motor via de zaak te leasen maar zakelijk gezien moet een motor ook gebruikt worden voor zakelijke doeleinden en dat kan ik niet hard maken..................stel je voor een dikke Duc voor 200,= per maand all-in  :057:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2010, 19:32:41 »
private lease freak  :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2010, 19:40:02 »
private lease freak  :042:
Nee via de baas, veel eenvoudiger via je loon te regelen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #6 Gepost op: 21 november 2010, 20:37:00 »
Ik probeer al jaren een motor via de zaak te leasen maar zakelijk gezien moet een motor ook gebruikt worden voor zakelijke doeleinden en dat kan ik niet hard maken..................stel je voor een dikke Duc voor 200,= per maand all-in  :057:

Woon-werk is ook zakelijk (inmiddels)  ;)

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #7 Gepost op: 21 november 2010, 20:59:46 »
Realistisch gezien is het (voor mij) niet voordeliger om met de motor naar m'n werk tegaan ipv met blik.
Maar dat weegt niet op tegen het file leed waar ik nu geen last van heb en het plezier van dagelijks op je bike rijden maakt helemaal veel goed  :034:
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #8 Gepost op: 21 november 2010, 21:53:46 »
Ik probeer al jaren een motor via de zaak te leasen maar zakelijk gezien moet een motor ook gebruikt worden voor zakelijke doeleinden en dat kan ik niet hard maken..................stel je voor een dikke Duc voor 200,= per maand all-in  :057:

Woon-werk is ook zakelijk (inmiddels)  ;)
Maar dat had toch een beperking, je moest een minimaal aantal km's van huis wonen en reisuren moesten ook werkuren zijn, ben er niet echt van op de hoogte maar meer het verhaal klok en klepel  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2010, 23:17:00 »
Helaas doet de baas niet echt aan lease auto´s er zijn er maar 2 (en daar hoor ik niet bij) dus dat schiet niet op
Dus geen lease maar wel woon-werk met de motor, kan ook
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #10 Gepost op: 23 november 2010, 09:22:48 »
Ik probeer al jaren een motor via de zaak te leasen maar zakelijk gezien moet een motor ook gebruikt worden voor zakelijke doeleinden en dat kan ik niet hard maken..................stel je voor een dikke Duc voor 200,= per maand all-in  :057:

Woon-werk is ook zakelijk (inmiddels)  ;)
Maar dat had toch een beperking, je moest een minimaal aantal km's van huis wonen en reisuren moesten ook werkuren zijn, ben er niet echt van op de hoogte maar meer het verhaal klok en klepel  :018:

Hmm, zou ik er ook even moeten induiken, maar volgens mij zitten er niet zoveel beperkingen aan hoor. Wss zal er wel een minimum van 10 km zijn ofzo, maar ik dacht dat zelfs tussen de middag ff thuis lunchen inmiddels zakelijke kilometers waren.
Trouwens, je hebt geen bijtelling dus ook geen verplichte kilometerregistratie

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #11 Gepost op: 23 november 2010, 10:07:17 »
Onlangs vertelde een collega van mij vol trots dat ze haar nieuwe Harley had gekocht en op de zaak had gezet..
20% BTW teruggevorderd en voortaan al het onderhoud (beurten, banden enzo) benzine, kleding, helm, zonnebril, aftrekbaar van de belastingen..

Motorlease, ik heb mij er ooit in verdiept. De regels toen (10 jaar geleden) zullen nu wel niet meer gelden. Er was nog wel iets met de bijtelling en in verhouding kostte het nogal wat.. Eerst maar peilen of je baas zich erin kan vinden, dan pas uitzoeken voordat het verhaal van de dooie mus gaat spelen..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zakelijk motorrijden: Lachend naar je werk
« Reactie #12 Gepost op: 23 november 2010, 22:44:41 »
Onlangs vertelde een collega van mij vol trots dat ze haar nieuwe Harley had gekocht en op de zaak had gezet..
20% BTW teruggevorderd en voortaan al het onderhoud (beurten, banden enzo) benzine, kleding, helm, zonnebril, aftrekbaar van de belastingen..

Motorlease, ik heb mij er ooit in verdiept. De regels toen (10 jaar geleden) zullen nu wel niet meer gelden. Er was nog wel iets met de bijtelling en in verhouding kostte het nogal wat.. Eerst maar peilen of je baas zich erin kan vinden, dan pas uitzoeken voordat het verhaal van de dooie mus gaat spelen..

Mmm mag die collega toch wel uitkijken dat onze vrienden van de fiscus e.e.a. niet een loonwaarde gaan geven
Blijf lachen wat er ook gebeurd


 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
18 Reacties
3919 Gelezen
Laatste bericht 15 april 2011, 22:42:46
door Twin-Power
24 Reacties
6285 Gelezen
Laatste bericht 22 maart 2011, 20:30:02
door Estingo
14 Reacties
3815 Gelezen
Laatste bericht 13 mei 2017, 07:13:20
door Dick
3 Reacties
2008 Gelezen
Laatste bericht 03 augustus 2011, 17:16:30
door The Hawk
0 Reacties
1591 Gelezen
Laatste bericht 08 februari 2015, 17:48:53
door Big Twin