* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Beginners vraag over motorrijden  (gelezen 6274 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Beginners vraag over motorrijden
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2011, 10:46:20 »
Zoals Overkill zegt, zou ik mee beginnen. Als je toch bij je bekende motorzaak bent, vraag even of ze er een keer op duwen en aan trekken, voor en achter. Die weten direct, binnen 10 seconde, of dat echt het issue zou kunnen zijn. Kijk, fijn afstellen ... daar kun je nog wel een topic over openen, maar dat is hier helemaal niet relevant.

En dan over je laatste opmerking ... weet je zeker dat er lussen in de bocht lagen .... ben je niet gewoon over een bitumen spoor gereden ? Die zijn inderdaad gladder.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Beginners vraag over motorrijden
« Reactie #21 Gepost op: 21 maart 2011, 02:40:11 »
Euhm ik was er vrij zeker van dat het van die (sporen) lussen in de weg waren, maar goed vrijdag is al weer even geleden, het regende ik probeerde ook de bocht enig sinds goed door te kijken dus ik begin eigenlijk te twijfelen. maar dat stuk moet ik nog vaker rijden dus daar kom ik op terug.

off-topic: waar zit abco motors? is dat tegenover de makkelaar bert bimmel?

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Beginners vraag over motorrijden
« Reactie #22 Gepost op: 21 maart 2011, 08:33:01 »


Wat rijden in de regen betreft, tsja dat is net iets anders en je moet altijd overal rekening mee houden en de zwarte strepen probeer ik ook wel te mijden maar dit meer vanwege de brikken met niet al te beste veerring, evengoed gaat het gas net iets verder open zodra het achterwiel een stapje opzij doet zodat je de motor meer door de bocht ,,trekt'. Ik durf wel te zeggen dat ik een echte regenrijden ben, vindt het totaal niet erg en zelfs met regen kun je zo hard remmen dat je achterwiel omhoog komt, uiteraard moet je wel weten waar je mee bezig bent en een goede feedback krijgen van je motor en goed aanleggen die remhendel.





voorwaarde is wel dat de bandjes in goede staat moeten zijn ,zeker met die brikken willen er nog wel eens een wat oudere rubbers onder zitten.
ook bij de modernere motoren (dus gewoon bij alle motoren) zijn verse rubbers van belang ,rubber verouderd en word hard en daardoor nog gladder.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Beginners vraag over motorrijden
« Reactie #23 Gepost op: 21 maart 2011, 17:44:16 »
In de buurt van de Sligro op Vrijburg.
Als je rechts de Sligro hebt en links Hakvoort, dan ga je de volgende straat naar links.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Beginners vraag over motorrijden
« Reactie #24 Gepost op: 22 maart 2011, 20:30:02 »
Oke bedankt, dat wist ik namelijk niet. Voor problemen ging ik naar Koudekerke bij JDK motoren opzich ook geen slechte ervaringen meer..

Ga ik daar maar eens kijken. thx

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
32 Reacties
8775 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2009, 16:03:17
door Muutje
12 Reacties
3994 Gelezen
Laatste bericht 23 november 2010, 22:44:41
door Big Twin
18 Reacties
3916 Gelezen
Laatste bericht 15 april 2011, 22:42:46
door Twin-Power
14 Reacties
3807 Gelezen
Laatste bericht 13 mei 2017, 07:13:20
door Dick
0 Reacties
1587 Gelezen
Laatste bericht 08 februari 2015, 17:48:53
door Big Twin