* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Motorrijden aan banden gelegd  (gelezen 3984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Motorrijden aan banden gelegd
« Gepost op: 13 april 2011, 10:03:29 »

Citaat
wo 13 apr 2011, 05:30
| lees voor
Motorrijders aan banden gelegd
door Frans Schrader
MAURIK -

Het grote aantal verkeersdoden en het roekeloze rijgedrag vormen de aanleiding om te komen tot een reeks van maatregelen, waar met name motorrijders zich van bewust dienen te zijn. Daarom moeten zij voorlopig zeer alert zijn op hun rijgedrag. Zo wordt het rijden in aaneengesloten groepen in het rivierengebied zelfs geheel ontraden. In geval van asociaal weggedrage kunnen wegen worden afgesloten.

In het kader van een intensiever handhavingsbeleid van de politie en gemeenten worden op vele honderden kilometers dijken enkele tientallen borden geplaatst met een waarschuwing voor fatsoenlijk rijgedrag. Het opvoeren van snelheidscontroles en extra geluidsmetingen moet ook op andere populaire wegen zorgen voor meer veiligheid. „Het is gedragen en anders wegblijven”, zegt de politie Gelderland-Zuid. Nu het motorseizoen is losgebarsten en tienduizenden motorrijders het fraaie lenteweer ook komend weekeinde weer zullen benutten, moeten zij in tal van provincies rekening houden met de aangekondigde maatregelen. BerendrukIn de Betuwe maar ook in Zeeland vonden afgelopen weekeinde grootscheepse controles plaats op motorovertreders. „In gebieden zoals rond Maurik in de Betuwe, waar de bloesem nu ook nog eens in volle bloei staat en het berendruk is, is het nu echt twee voor twaalf”, aldus de politie. „Wordt het rijgedrag niet verbeterd, dan gaan we de dijkwegen echt afsluiten”, zo stellen politie en gemeenten in een verklaring.De motorrijdersvereniging KNMV is daar fel tegenstander van. „Als weggebruikers rekening met elkaar houden, dan kunnen de dijken gewoon open blijven”, stelt het KNMV. Wel vraagt de vereniging in de campagne ’We gaan weer de weg op’ aandacht voor extra aandacht op de motor.Het KLPD signaleert een onrustbarende stijging van het aantal motordoden in het verkeer. Het aantal is de afgelopen jaren gestegen van 59 naar 70, een toename van meer dan tien procent. „Het aantal motorrijders maakt normaliter slechts tien procent uit van het totaal aantal weggebruikers, dus dat is wel erg veel”, zo stelt het KLPD.

Met percentages gooien in plaats van cijfers doet het altijd goed, het
gestegen percentage lijkt veel, maar de 70 verkeersdoden onder motorrijders per jaar is dan nog precies 10% van het geheel aan 700 verkeersdoden per jaar in Nederland (Bron : Koos Spee) en laten ze nou net in datzelfde artikel zeggen dat de motorrijder 10% van het verkeer uitmaakt.

Kortom, niet onevenredig veel meer doden onder motorrijders per jaar, niet in absolute getallen en ook niet in percentages. (Net als in Japan de zwembaden sluiten omdat er laatstelijk nogal wat mensen verdronken zijn.
Ik weet het, het is cru, maar ik kon zo snel geen ander vergelijk bedenken.)

Vergeet daarbij niet dat een groot deel van de doden onder motorrijders veroorzaakt wordt door onoplettende automobilisten en dergelijken, dan is het plaatje weer compleet.

En, misschien nog wel belangrijker, vergeet vooral niet dat het De Telegraaf is die het artikel plaatst en die krant staat nou niet echt bekend als betrouwbaar en wil nog wel eens zeer selectief quoten waardoor er een ernstig vertekend beeld van de werkelijkheid ontstaat.

Bron: Telegraaf

« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 19:02:53 door Stealth »
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2011, 17:52:05 »
Ik werd vanmiddag nog gebeld door Omroep Zeeland voor een interview ook met deze achtergrond info.................ik heb maar gepast want tijdens het voorgesprek was het duidelijk dat het een mediauitje zou worden  :046:

Het klopt wel dat er veel strenger gecontroleerd gaat worden, heb dit uit zeer betrouwbare bron vernomen  :|

Iemand een Fireblade kopuhhh  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2011, 18:53:27 »
Veel ongelukken door niet gezien door andere bestuurders vanwege diverse factoren en natuurlijk de eenzijdige ongelukken.
Beide zijn voor een groot deel terug te voeren door de kijktechniek welke je moet oefenen in het tegennatuurlijke.

Groot verschil tussen verkeerstechnisch en motorrijderstechnisch gezien.
Bij de VRO's leer je dat je heus niet hoeft te berusten in wanneer tegenliggers op een tweebaansweg ineens inhalen, anderen de voorrang negeren of je anderzins niet zien.
Veel ongelukken waarbij de motorrijder voorrang had waren door diezelfde motorrijder te voorkomen geweest door training.
We kennen allemaal het geval van die Bluf drummer die een zee van ruimte had maar met die kerende automobilist geconfronteerd werd.
Eigenlijk het klassieke verhaal net als de eenzijdige ongelukken met bomen en verkeerpalen.
Instinctief kijkt ieder naar het naderende gevaar, dat is gewoon zo en op de motor ga je daar naar toe waar je naar kijkt in principe.
(niet dat je de berm invliegt wanneer je van de omgeving geniet maar de ervarenen zullen het wel snappen)

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2011, 19:05:25 »
-ART z'n post ff aangepast zodat het toonbaar is op de Frontpage.


Ontopic:
Tjah, wat moeten we hier nou op zeggen... Ze "dreigen" ook al jaren de polredijk af te sluiten, al heb ik het idee dat daar tegenwoordig toch wat normaler wordt gereden!  :039:
Straight to your face with the truth!

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2011, 20:38:53 »
Dit is nou typisch weer een stukje waarvan( anderen ) alleen de negatieve kant van de motorrijder naar voren willen halen  :027: :027: als iedereen een beetje rekening met elkaar houd is er niks aan de zeis  :054:

Offline Big Twin

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Vrouw
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2011, 23:38:15 »
Nou ook maar eens gaan klagen over die k** wielrenners die altijd en masse met een hoop herrie en geschreeuw voorbijdenderen over wegen e.d. waar ze helemaal niet mogen komen zelfs
Of over die stomme automobilisten die met van alles bezig zijn behalve .... autorijden, is zelfs een heel mooi spotje over gemaakt rijdt de sukkel alleen over een drempel maar dat had ook ..... kunnen zijn
Of een paar dagen terug motorrijder plat gereden i.v.m de laagstaande zon om 16.50 uur  :047:

Grrrr
Blijf lachen wat er ook gebeurd


Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2011, 00:48:09 »
Zonder dat ik wangedrag goed wil praten...maar het afsluiten van wegen voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers vind ik wel erg ver gaan. Worden er dan in het vervolg ook stukken snelwegen voor automobilisten gesloten op trajecten waar standaard veel te hard gereden wordt? Nee, natuurlijk niet, daar wordt dan weer de staatskas mee gespekt. :043:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2011, 07:49:28 »
Nou ook maar eens gaan klagen over die k** wielrenners die altijd en masse met een hoop herrie en geschreeuw voorbijdenderen over wegen e.d. waar ze helemaal niet mogen komen zelfs
Of over die stomme automobilisten die met van alles bezig zijn behalve .... autorijden, is zelfs een heel mooi spotje over gemaakt rijdt de sukkel alleen over een drempel maar dat had ook ..... kunnen zijn
Of een paar dagen terug motorrijder plat gereden i.v.m de laagstaande zon om 16.50 uur  :047:

Grrrr
  :034: :021:
Zoekende naar..

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2011, 17:56:56 »

Citaat

Die tweede van voren, dat ben ik op de Wolf in de Ardennen.

Toevallig.
Groetjes,
Jack

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2011, 19:31:40 »
Citaat
En, misschien nog wel belangrijker, vergeet vooral niet dat het De Telegraaf is die het artikel plaatst en die krant staat nou niet echt bekend als betrouwbaar en wil nog wel eens zeer selectief quoten waardoor er een ernstig vertekend beeld van de werkelijkheid ontstaat.
Bron: Telegraaf

 :007:

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2011, 20:20:43 »
blijven doen wat je denkt dat goed is...
Laat ze lullen ik ben er klaar mee doe gewoon mijn ding en klaar basta met dat zooitje....
 :017: :017: :( :( :068: :068:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2011, 20:25:15 »

Die tweede van voren, dat ben ik op de Wolf in de Ardennen.

Toevallig.
Groetjes,
Jack

Grappig want ik heb die foto gewoon willekeurig van Google geplukt, en even in ART z'n post geplakt om het wat toonbaarder te maken op de Frontpage  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2011, 22:17:14 »

Die tweede van voren, dat ben ik op de Wolf in de Ardennen.

Toevallig.
Groetjes,
Jack

Grappig want ik heb die foto gewoon willekeurig van Google geplukt, en even in ART z'n post geplakt om het wat toonbaarder te maken op de Frontpage  :018:

Het ziet er ook erg roekeloos uit op deze foto! :+

Ik vraag me een beetje af waarom bij de middelste motor midden in de bocht het remlicht te zien is?  :043:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2011, 22:22:26 »

Die tweede van voren, dat ben ik op de Wolf in de Ardennen.

Toevallig.
Groetjes,
Jack

Grappig want ik heb die foto gewoon willekeurig van Google geplukt, en even in ART z'n post geplakt om het wat toonbaarder te maken op de Frontpage  :018:

Het ziet er ook erg roekeloos uit op deze foto! :+

Ik vraag me een beetje af waarom bij de middelste motor midden in de bocht het remlicht te zien is?  :043:
leuk helling af zit ook nog iemand voor hen de persoon waar het om ging moet je misschien wel eens bijremmen :042:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Geslacht: Man
Re: Motorrijden aan banden gelegd
« Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2017, 07:13:20 »
Die blijft remmen.....
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
12 Reacties
4158 Gelezen
Laatste bericht 23 november 2010, 22:44:41
door Big Twin
18 Reacties
4066 Gelezen
Laatste bericht 15 april 2011, 22:42:46
door Twin-Power
24 Reacties
6507 Gelezen
Laatste bericht 22 maart 2011, 20:30:02
door Estingo
83 Reacties
16857 Gelezen
Laatste bericht 10 juni 2018, 23:56:08
door Mr Bullmastiff
7 Reacties
2098 Gelezen
Laatste bericht 20 juni 2016, 09:57:33
door MotorFreak