* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road  (gelezen 4649 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Gepost op: 05 februari 2011, 14:02:38 »
Tsja, de kop zegt het al.
Wat is nou een goede betaalbare betrouwbare 2e hands off-the-road bike.
Eén en ander hangt natuurlijk af van de vorige eigenaar maar wat voor kennis is altijd makkelijk.
Zo zullen er ook types, modellen zijn waarvan de kenner zegt NIET DOEN....
Dan weten we dat ook alvast..

Voor iedereen leerzaam denk ik zo dus ik ben benieuwd..  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2011, 14:18:47 »
Betaalbaar is ook persoonlijk  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2011, 14:43:47 »
Betaalbaar is ook persoonlijk  :|

Tsja, da's ook weer waar...

Laat ik zeggen onder de € 2000,= rijdend zonder fratsen..
Of € 1500,= met de gebruikelijke onderhoud dingetjes..
(liever onder de € 1500,= natuurlijk..)

Of kan het goedkoper..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2011, 15:25:47 »
Betaalbaar is ook persoonlijk  :|

Tsja, da's ook weer waar...

Laat ik zeggen onder de € 2000,= rijdend zonder fratsen..
Of € 1500,= met de gebruikelijke onderhoud dingetjes..
(liever onder de € 1500,= natuurlijk..)









http://board.zmvc.nl/index.php?topic=7144.0
Toen wel :048:
Nu niet meer :046:

Of kan het goedkoper..??
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2011, 15:55:40 »
Nu niet meer :046:

Is die verkocht of wat ?

On-topic ....
Ik blijf betrouwbaarheid een lastig issue vinden en zal dan liever op een tip van ART,Klei,Freak e.d. afgaan, dan zelf het inet af te speuren.

Pluspunt zou overigens de ideale mix zijn tussen SM en OffRoad, waarbij je met twee setjes banden eigenlijk twee super fun bikes hebt. Maar ik neem aan dat eigenlijk alleen een redelijk slanke offroad daar geschikt voor is.
Hmmm, misschien dan toch maar op zoek naar een trial-bike met kenteken, daar kan ik me ook nog wel wat uurtjes me vermaken.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Sunny

  • Gast
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #6 Gepost op: 05 februari 2011, 16:48:01 »
Die staat nu uitgekleed bij ons op de heftafel in de garage, Sabre... :103:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #7 Gepost op: 05 februari 2011, 17:17:51 »
Aha DE Mr. KIk mobiel?
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #8 Gepost op: 05 februari 2011, 18:14:44 »

Ik blijf betrouwbaarheid een lastig issue vinden en zal dan liever op een tip van ART,Klei,Freak e.d. afgaan, dan zelf het inet af te speuren.


Oh absoluut en ik zou zeker één van deze mee nemen bij eventuele aanschaf zoals ik ook bij mijn CB heb gedaan.

Maar het advies van deze mensen over waar je naar uit kunt kijken vind ik net zo belangrijk..
Volgens mij zijn er bepaalde types die je moet mijden omdat door de tijd gebleken is dat deze kinderziektes of kuren gaan vertonen.
Daarnaast zullen er types zijn die door de tijd heen hebben bewezen sterk en betrouwbaar te zijn.
Dan heb je al een basis waar je naar kunt kijken..


http://board.zmvc.nl/index.php?topic=7144.0
Toen wel :048:
Nu niet meer :046:


Was een optie geweest maar laat ik even duidelijk zijn ik ben (nog) niet op zoek. Het geld is weer even op na
de aanschaf van mijn nieuwe leer...

Maar het zoeken naar en het oriënteren is al de halve pret...

En ik denk dat deze tips sowieso handig zijn.. Er zijn volgens mij meer mensen zich aan het oriënteren..  :103:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #9 Gepost op: 05 februari 2011, 19:13:44 »
Ligt er aan wat je wilt.
Zelf dwaal ik in de hoek DR/XR/TT/LC4/enz.
DRZ 400 is ook leuk, en houden hun waarde. Dingen zijn supergoed.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #10 Gepost op: 05 februari 2011, 19:23:23 »
Oke we hebben het voornamelijk over de 1 pitters en niet over de 2 pitters zoals de T.A. en A.T.  :069: Wat in die prijsklasse goed te kopen is blijft een XL/XR 500-600 en de DR-series, het maakt voor voornamelijk off-road niks uit of je een lichtere of zwaardere motor neemt. Een lichtere off-road heeft mijn voorkeur gezien een lichtgewicht [250-400cc] veel makkelijker te berijden is dan een zware, voordeel bij een zwaardere [de 600-650cc motoren] is het voordeel dat over de weg rijden makkelijk gaat en je wat meer koppel hebt...............zelf heeft voor puur off-road licht de voorkeur en een KTM250 of XR400 of DR/XT350 zijn dat de aangewezen motoren.

De advertenties doorspitten, overal is alles te koop en heel vaak rotzooi want de meeste motoren worden even gepakt voor een stuk te rammen over een stoppelveldje, een ritje over het strand of beetje spelen in de polder en zolang mogelijk op het achterwiel [proberen] te rijden, ben je daarmee klaar pleur je hem onder een afdak of in de schuur en vloek je de volgende keer als je de roest ziet of het kreng niet meer wilt starten. Koop je een motor bijvoorbeeld via de liefhebbers op ARM-forum dan is er meestal al wat vaker aan onderhoud gedaan en passen ze de veerring waardoor deze motoren weliswaar een hogere vraagprijs hebben maar het vaak ook waard zijn.

Nou je hebt een motor op het oog en dan volgt de afspraak om te gaan kijken, als het een aantrapper betreft dan moet je van te voren al bedenken dat je dit ook echt wilt, je kan je poten verrot trappen, je bent zo moe als een hond als het kreng niet wilt starten en een knopje maakt dit makkelijker als ze dan starten  ;) Mij is het om het even of je nu moet aantrappen of knopje duwen............uiteraard is een knopje heel makkelijk maar echte mannen kicken --> :+<-- Oke je komt aan op de plaats waar de motor staat, geeft de eigenaar[esse] een hand en ondertussen zoek je de motor die meestal nog in de schuur staat en veels te lang duurt eer je die buiten hebt staan, je brandt van verlangen natuurlijk maar laat dit nooit merken, je hebt belangstelling maar eigenlijk ook niet  :048: Je voelt aan het blok en deze moet koud zijn, een motor die ze even starten voor je komt is ruk. Je bekijkt hem even van afstand en alles moet kloppen, niet scheef staan en niet als een schade/lekbak ogen. Je loopt er even rond om te kijken of die niet net even schoongespoten is en voelt hier en daar of er speling aanwezig is bij de wielen en achterbrug want een off-road wordt normaal gezien goed gebruikt en daar komen vele krachten op te staan. Oke als dat ook goed is dan vraag je of de eigenaar hem even wilt aantrappen en dan zorg je dat je achter de motor staat, hij start hem en geen blauwe pluim uit de demper is een goed teken, hij moet netjes draaien op de choke en niet veel later zonder de choke, je geeft een aantal keer een beetje gas en zonder hikken of proesten moet het blok draaien. Je gaat daarna luisteren naar het draaiende blok.............de nokkenas is vaak een onderdeel wat behoorlijk slijt, het mag in de cilinderkop niet tikken, niet schrapen en alles moet gewoon rustig klinken zonder bonken enz [beetje moeilijk uitleggen]. Als de motor een poosje heeft gedraaid heb je ondertussen al de koppeling even gevoeld en de demper even dicht gestopt met je hand, gasdicht systeem blijft het beste. Je trekt je pak aan het hoppa even rijden, moet goed schakelen zonder weerstand, moet liefst niet gelijk uitvallen bij volledig remmen voorzijde, moet makkelijk het voorwiel hoog houden en enzenz.

terug van je proefritje heeft je gezicht als het goed is een smily van oor tot oor en bedenk je ondertussen wat je met deze motor allemaal kan gaan beleven, nadat je helm weer af is en je gezicht weer is gladgetrokken ben je nog niet overtuigt, rijdt wel oke maar je wilt nog even verder kijken, geen lekkage te zien van het proefritje, is die niet te warm enz, al met al is een uur ermee bezig zijn de moeite waard maar vaak is het meer denken met de piemel dan kijken naar de motor en zijn conditie, doe gewoon de tijd nemen en vraag naar de history, als die bekend is dan weet je de beurten, de vervangen onderdelen, de kleppen enz...............een motor moet je met gevoel kopen en vergeet niet dat je nooit alles kan zien, een compressietest is een goed iets om te weten hoe de binnenzijde een beetje is. Uiteraard ben ik bereid om mee te gaan om ergens te kijken als het me uitkomt, gewoon vragen en wie weet  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2011, 21:46:14 »
 :036:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2011, 23:12:49 »
 :039:
Zoekende naar..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #13 Gepost op: 06 februari 2011, 11:10:02 »
 :054:

Het ritueel van het kijken en kopen heb ik al eens van dichtbij mee gemaakt.. BRILJANT!!

Ligt er aan wat je wilt.
Zelf dwaal ik in de hoek DR/XR/TT/LC4/enz.
DRZ 400 is ook leuk, en houden hun waarde. Dingen zijn supergoed.

Paulus noteert DR/XR/TT/LC4 en DRZ 400

.... Wat in die prijsklasse goed te kopen is blijft een XL/XR 500-600 en de DR-series...

....zelf heeft voor puur off-road licht de voorkeur en een KTM250 of XR400 of DR/XT350 zijn dat de aangewezen motoren.


Vult dit aan met XL/XR 500-600 en KTM250/XR400 en DR/XT350..




Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Wat is een goede betaalbare 2e hands Off-the-Road
« Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2011, 13:45:09 »
Zeg Polleke,

Eigenlijk moet je eens een rondje komen doen. Eerlijk is eerlijk, het is een kostbare hobby (slijtage gaat best hard) dus liever niet voor niks.. Maarre, een keertje een rondje op één van onze brommers is te bespreken hoor..   ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
wat voor blik rij jij

Gestart door kleintje « 1 2 ... 28 29 » De Huiskamer - Algemeen

569 Reacties
77913 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2018, 08:42:05
door Ghulst
161 Reacties
25914 Gelezen
Laatste bericht 14 april 2011, 00:40:29
door RedRunner
30 Reacties
5654 Gelezen
Laatste bericht 16 december 2014, 10:41:09
door Ghulst
297 Reacties
28971 Gelezen
Laatste bericht 28 november 2021, 19:05:44
door Ghulst
2 Reacties
727 Gelezen
Laatste bericht 13 januari 2021, 19:30:39
door Ghulst