* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] KTM 640 Lc4 SM  (gelezen 79899 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #40 Gepost op: 14 september 2006, 22:47:56 »
Thanks klei  :039:
En in zun 3e versnelling heeft Klei hem ook op het achterwiel gekregen :070:, nu dat aantrappen eens onder de knie zien te krijgen want dat is weer een sport apart  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #41 Gepost op: 14 september 2006, 22:49:33 »
Thanks klei  :039:
En in zun 3e versnelling heeft Klei hem ook op het achterwiel gekregen

Wheelies in het donker zijn lastig  8)

Maarre, erg graag gedaan hoor  :036:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #42 Gepost op: 14 september 2006, 22:54:58 »
Ach als ze zo je vaker van je werk afhouden zal dat geen probleem zijn  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #43 Gepost op: 14 september 2006, 22:55:46 »
Ach als ze zo je vaker van je werk afhouden zal dat geen probleem zijn  :103:

zo mogen ze me heel de dag van het werk houden hoor  :034:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #44 Gepost op: 16 september 2006, 23:04:46 »
Zo de 1e 1000km zijn een feit met de KTM, 1000 toffe kilometers en na morgen staan er vast 500 meer bij.....wel een drupje olie bij moeten vullen maar voor de rest geen bijzonderheden al moet ik op zoek naar remblokken voor en ondertussen gaan denlen wat voor banden ik als volgende set wil gaan monteren  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #45 Gepost op: 16 september 2006, 23:14:02 »
Zou persoonlijk denken aan een Contiforce SM, die is nogal wat goedkoper meen ik (zo rond de 200 Euro voor een set) dan de "andere banden"

Margoed, er is zoveel te koop natuurlijk.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #46 Gepost op: 16 september 2006, 23:23:38 »
Gefeliciteerd, Freak! :022:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #47 Gepost op: 17 september 2006, 16:12:03 »
Gefeliciteerd, Freak! :022:
Thanks  8)

Nou ook op de snelweg met een gangetje van rond de 120 is het goed te doen, wel een beetje een houten reet maar dat is ff wennen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #48 Gepost op: 17 september 2006, 22:38:50 »
Ik heb schade, 1 veer van de zijstandaard is afgebroken [je had gelekijk muis dat die loszat :034:], op zoek naar een andere veer want nu wil die zelfs zakken maar dit komt vast weer snel goed.

yes ik heb een wheelie gemaakt vandaag waarbij ik voor het eerst op het balanspunt ben gekomen en dan kun je gewoon zo blijven rijden een meter of 200  :036: , nu nog opschakelen onder de knie krijgen en dan gaan we eens kijken op 500mtr op 1 wiel wil lukken  :054: , stoppies gaan ook steeds beter maar sliden wil van geen meter  :/

Ook hou ik voortaan in lange snelle bochten het voetje gewoon op het stepje ipv naast het voorwiel, veel minder gezwabber en de knie kan zelfs een beetje richting het asfalt, nog een cm of 15 en dan.............schraapppppppppp  :070:, ook heb ik de banden goed heet gereden en dan rult het voorbandje gruwlijk, heerlijk deze Dunlop  8)

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #49 Gepost op: 17 september 2006, 23:16:56 »
 :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #50 Gepost op: 18 september 2006, 17:36:02 »
Zo de 1e spullen voor een beurtje zijn binnen, nog even wachten op nieuwe remblokken, olie en filtertjes  :022:

Ik ben van plan om vaak olie te wisselen, om de 2500km zoiets, kleppen stellen om de 5000km en de rest wat nodig is  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Matthieu

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #51 Gepost op: 18 september 2006, 18:01:55 »
Goeie zaak, dan blijven ze lekker fris!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #52 Gepost op: 18 september 2006, 18:17:30 »
Ik ben nog zo onzeker over de betrouwbaarheid van een KTm dat ik gewoon alles moet uitsluiten door goed onderhoud te plegen  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Matthieu

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #53 Gepost op: 18 september 2006, 18:21:36 »
Ik denk dat het relatief gezien meevalt... Het is en blijft een wedstrijdmachine, die ook bijbehorend onderhoud nodig heeft :)

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #54 Gepost op: 18 september 2006, 19:02:00 »
Zo de 1e spullen voor een beurtje zijn binnen, nog even wachten op nieuwe remblokken, olie en filtertjes  :022:

Ik ben van plan om vaak olie te wisselen, om de 2500km zoiets, kleppen stellen om de 5000km en de rest wat nodig is  :034:

Ga ik ook doen hoor.

2500 km voor een beurtje. Better safe than sorry.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #55 Gepost op: 18 september 2006, 19:23:14 »
Ik denk dat het relatief gezien meevalt... Het is en blijft een wedstrijdmachine, die ook bijbehorend onderhoud nodig heeft :)
Dit is geen wedstrijd machine hoor, je wilt de onderhouds intervallen van een 525 of een 560 ook niet weten  :044:

@freak, idd slim, KTM onderdelen zijn niet goedkoop dus even goed opletten kan je een hoop euri's besparen  :034:

Matthieu

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #56 Gepost op: 19 september 2006, 14:37:16 »
@ballenbreker: Nee, maar nog steeds een heel sterk afgeleide. die gewoon serieus onderhoud nodig heeft.. Doe je dat niet, tja......

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #57 Gepost op: 19 september 2006, 16:56:31 »
Nou Ballbreaker, dit is inderdaad de minder competatieve KTM uit de serie, maar het blok is eigenlijk nauwelijks anders dan waar ze Dakar mee rijden, ja, dat ie niet tot het einde getuned is dan.

Onderhoud is alles, en dat slaat dan voornamelijk op olie. Goede olie, en vaak verversen. KTM schijft Motorex voor (gooi er Topspeed in, volsyntheet) en ik zou dat gewoon gebruiken. Kost evenveel als Castrol, of zelfs ietsjes minder.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #58 Gepost op: 19 september 2006, 17:50:39 »
KTM schrijft volgens de ,,users manual;; Shell olie voor en beslist geen volsyntheet maar halfsyntheet, evengoed gaat er geen aldi olie in maar idd motorex.

Dat sliden wil maar niet lukken  :025:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Matthieu

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #59 Gepost op: 19 september 2006, 17:56:14 »
Sliden is een kunst apart denk ik... Ik kan de cbr ook wel ff laten kwispelen.. maar een slide inzetten?? nee dat dan net niet..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
163 Reacties
25983 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2012, 22:12:52
door Stealth
6 Reacties
2918 Gelezen
Laatste bericht 20 november 2011, 23:54:47
door Dick
17 Reacties
4025 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2013, 00:04:36
door Ghulst
6 Reacties
3703 Gelezen
Laatste bericht 28 april 2013, 18:02:15
door Zeeuwse Klei
2 Reacties
395 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2023, 21:32:59
door Ghulst