* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] KTM 640 Lc4 SM  (gelezen 78492 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #60 Gepost op: 19 september 2006, 17:58:32 »
Ik probeer nu te wennen aan het flink opzij zetten van de kont [met de achterrem om zo te oefenen], dat gaat goed maar zodra ik de rem loslaat dan slaat de achterkant gelijk weer terug recht en dan krijg je een zwieper die me doet denken aan de highsider jaren terug, misschien dat het beter zou gaan op een circuit  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Matthieu

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #61 Gepost op: 19 september 2006, 17:59:41 »
Ik zou juist eerst proberen om je achterwiel langzamer te laten draaien door terugschakelen.... tenminste, dat lijkt mij logischer :)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #62 Gepost op: 19 september 2006, 18:03:14 »
Is ook zo maar het moment van terugschakelen, 1 of 2 versnellingen voelt alsof de versnellingsbak uit elkaar gaat klappen, evengoed zou het zo kunnen dat daar het verschil in zit, met de fireblade ging het op de ring wel en dan vol het gazzzzz erop, oke geen vette slide's maar ff iets opzij zodat de achterkant al de bocht in zicht kreeg..............oefenen, heb hem nog maar net een week  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #63 Gepost op: 19 september 2006, 18:20:57 »
Hard remmen he.. gewichtsverplaatsing..!

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #64 Gepost op: 19 september 2006, 18:49:41 »
Mij is het zo uitgelegd:

Aanleggen met voorrem
Achterrem er licht bij, dan tegelijkertijd twee versnellingen terug en laten sliden.
Wel de voorrem goed hard aanleggen en van te voren je lijn kiezen! Doe je dat niet, lukt het niet. (bij mij toch, kijken is immers rijden)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #65 Gepost op: 19 september 2006, 19:51:15 »
Mij is het zo uitgelegd:

Aanleggen met voorrem
Achterrem er licht bij, dan tegelijkertijd twee versnellingen terug en laten sliden.
Wel de voorrem goed hard aanleggen en van te voren je lijn kiezen! Doe je dat niet, lukt het niet. (bij mij toch, kijken is immers rijden)
Ik ben het eens met deze gek  :)
Met je achterrem oefenen met slides is nou niet echt relax, het gevoel met een slide is veel anders als met slippen (vind ik!), Je houd met slides meer controle, mits je de koppeling goed bediend!
En idd gewoon flink die voorrem injassen (niet blokkeren enz, maar das logisch) helemaal van voor gaan zitten die tankdop ongeveer in je reet  :011: en los die koppeling.

Makkelijkst is om op een industrieplekkie te oefenen, dan weet je al goed hoe de bocht loopt en hoeveel grip ie biedt.
Ik ben overigens zelf ook nog niet echt bedreven in hoor  :046:

kijk hier ook even:
http://www.supermotardnederland.nl/ en dan naar techniek ->Rijtechniek-> hoe maak ik een slide  :054:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #66 Gepost op: 19 september 2006, 19:55:51 »
Probleem met alleen op de voorrem sliden bij mij is dat ik bijna niet zo hard kan of durf te remmen omdat ik van nature altijd veel te vroeg al begin met remmen. En dan heb ik geen snelheid meer. En ik laat de koppeling te ver los, gaat het achterwiel steeds stuiteren...

Ja, ik ben een watje...
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #67 Gepost op: 19 september 2006, 20:33:55 »
Misschien een idee om het juist niet op het asfalt te proberen? Als je zo ver voorop de bike zit heb je most likely meer wieldruk op het voorwiel dan het achterwiel zodat ie achter altijd eerder gaat glijden dan voor. En omdat de grip in het algemeen slechter is heb je minder motorrem nodig om hem te laten sliden..?

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #68 Gepost op: 19 september 2006, 22:00:10 »
Gewoon lekker prutsen, das het leukste  8)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #69 Gepost op: 19 september 2006, 22:00:19 »
Ik ga me er idd eens verder in verdiepen wat sliden betreft, onverhard is het een makkie en ik weet wel in theorie hoe het moet.............volgens mij beter een brikkenbandje [lees een keiharde] eronder en dan proberen want met zo'n semi-slick achter heb je veels te veel grip voor een onervaren iemand als ik  :044:

Afijn vanavond begonnen met de mindere kant van een SM, het poetswerk want ik wil hem gewoon helemaal netjes hebben en dus wat er kan glimmen moet ook echt glimmen, begonnen met het voorwiel en zodra de band verwisseld wordt gaat de remschijf eraf zodat we die ook goed kunnen poetsen net als de spaken daarachter, evengoed mag het 1e resultaat er zijn  :039: , ook heb ik de stikkers verwijderd die op de voorpoot beschermers zaten [dunlop] en de kleine stikkers op de sliders onderaan de voorpoten, waren hier en daar wat los en een aantal kleine beschadigingen, met de tijd zoeken naar stikkers die ik zelf geweldig vind. Morgenavond het achterwiel voor de 1e keer doen en de achterbrug, gewoon zorgen dat het er allemaal gelikt uitziet en van de winter gaan we het e.e.a. verbouwen/veranderen/verfraaien.............khep er zin àn  :034:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #70 Gepost op: 19 september 2006, 22:04:40 »
Gewoon lekker prutsen, das het leukste  8)
Zeker weten, gewoon blijven oefenen en met een model motor als deze is het werelds om er mee bezig te zijn  :039: ondertussen trouwens al een kleine 1500km mee gereden en wat een geweldige machine, de zit is perfekt en elke keer als ik er naar kijk vliegen de vlinders door de maag.............vandaag een KTM950 SM gezien en ook deze trekt me eventueel als volgende motor maar dromen moeten we zeker blijven doen  ;)

Banden, tsja daar ga ik me ook eens mee bezig houden want gezien de herfst eraan komt met de nodige regenval lijkt me het helemaal niet eens gek om eventueel de orginele banden aan te schaffen, kleine lange nopjes zodat we eventueel ook eens van het asfalt af kunnen wijken al moet ik er zeker niet mee gaan baggeren  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #71 Gepost op: 19 september 2006, 23:33:34 »
http://www.fmxshop.nl/index/index.html?lmd=38680.500648
Hier hebben ze KTM stickers en veellllllllllllll meer :034:

Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #72 Gepost op: 20 september 2006, 17:45:17 »
Thankssssssssssss voor de link  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #73 Gepost op: 20 september 2006, 17:51:24 »
Afijn vanavond begonnen met de mindere kant van een SM, het poetswerk want ik wil hem gewoon helemaal netjes hebben en dus wat er kan glimmen moet ook echt glimmen, begonnen met het voorwiel en zodra de band verwisseld wordt gaat de remschijf eraf zodat we die ook goed kunnen poetsen net als de spaken daarachter, evengoed mag het 1e resultaat er zijn  :039: , ook heb ik de stikkers verwijderd die op de voorpoot beschermers zaten [dunlop] en de kleine stikkers op de sliders onderaan de voorpoten, waren hier en daar wat los en een aantal kleine beschadigingen, met de tijd zoeken naar stikkers die ik zelf geweldig vind. Morgenavond het achterwiel voor de 1e keer doen en de achterbrug, gewoon zorgen dat het er allemaal gelikt uitziet en van de winter gaan we het e.e.a. verbouwen/veranderen/verfraaien.............khep er zin àn  :034:

Ohhhh man, succes. Al die spaken met de hand poetsen  :032:

Maar moet wel zeggen, gaaf apparaat  :071:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2006, 18:23:00 »
Thanks  :039:
Straks de achtervelg peosten en de voorkant voorzien van nieuw remblokken, rustig in remmen daarna natuurlijk ff  :079:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #75 Gepost op: 20 september 2006, 19:00:14 »
Ziet er steeds mooier uit Freak .
 :039: :039:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #76 Gepost op: 20 september 2006, 19:27:35 »
Zeg Freak even een vraagje, dat spiegeltje, zie je daar een beetje fatsoenlijk in ondanks de vibo bike  :012:
Want ik wil op mijn xr eigenlijk ook zo iets want is toch wel handiger dan elke keer om kijken  :033: en mijn xr-tje trilt hoop ik ook nog wat minder als jou KTM :042:
en van welk merk is dat spiegeltje

Merci  :039:
« Laatst bewerkt op: 20 september 2006, 20:38:49 door Ballbreaker »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #77 Gepost op: 20 september 2006, 21:57:54 »
Ik zie er behoorlijk wat in maar van welk merk  :042: , kom anders een keer langs om zelfs eens te kijken in de spiegel voor je iets koopt  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #78 Gepost op: 20 september 2006, 23:15:56 »
Zo de KTM voorzien van nieuwe remblokken en van het merk Vesray, de brembo was niet gelijk aan te komen en deze zouden diezelfde remkracht moeten leveren en geen extra slijtage aan de remschijf maar ik hou het in de gaten, ook geen keolslueven/vuilafvoer in de blokken maar die hebben we er gelijk zelf even ingezaagd  :039: De blokken verwisselen is een fluitje van een cent, zit met 1 borgpen en 2 splitborgveertjes, piepplaatje bleef netjes zitten en uiteraard de remcup's gereinigd. nadat de klauw weer op de schijf zat het hele zaakje voorzien van nieuwe remvloeistof, maar.............de blokken liepen mij iets te veel aan, misschien iets dikker dan orginele en dus op een glasplaat iets opgeschuurd, dit zat goed maar nu leek de remhandel minder kracht uit te oefenen, nogmaals ontluchten, warm rijden en weer ontluchten en nu remt het oke..............wel netjes inremmen maar dit komt goed, op naar de volgende klus aan de KTm het poetsen  8)

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #79 Gepost op: 20 september 2006, 23:54:22 »
Netjes :039:

Greetz sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
163 Reacties
25440 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2012, 22:12:52
door Stealth
6 Reacties
2870 Gelezen
Laatste bericht 20 november 2011, 23:54:47
door Dick
17 Reacties
3947 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2013, 00:04:36
door Ghulst
6 Reacties
3655 Gelezen
Laatste bericht 28 april 2013, 18:02:15
door Zeeuwse Klei
2 Reacties
352 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2023, 21:32:59
door Ghulst