* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012  (gelezen 16502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2011, 22:03:25 »
Zo de nieuwe bougies zitten erin, wat een gepeuter  :014: Nieuwe olie en filter zijn ook rond gegaan in het blok net als nieuwe KVS en het blok voor de zekerheid nog even gespoeld.............opbouw achterzijde is weer begonnen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2011, 22:40:02 »
die bougies van een f zitten heel diep toch?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2011, 23:33:22 »
die bougies van een f zitten heel diep toch?
Bij de huidige blokken redelijk ja maar bij deze niet, wel vast, draaiden stroef en doordat het blok naar voren gekanteld staat en de radiateur juist achterover hangt kun je ze niet goed lichten dus radiateur aan de kant enz...............soms moet je veel werk verzetten voor een klein klusje  :014:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #23 Gepost op: 22 oktober 2011, 07:52:32 »
Recht en vlak.............waarom is toch niet nodig want nu kwam er materiaal van de schokker tegen de hevel aan en dat gewoon weggegumd zodat het minder blikkerig klinkt en voelt  :+

De bus in de hevel komt toch tussen die twee stukken? Als dat dan niet recht is lijkt me dat er spanning op komt te staan zodra de bout die erin gaat vast gezet wordt...?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #24 Gepost op: 22 oktober 2011, 13:14:11 »
Acht zo, ja daar heb je wel een punt maar volgens mij zit het wel goed en inderdaad die bus heb ik vlak geslepen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #25 Gepost op: 22 oktober 2011, 17:02:15 »
Zoals al vermeld het blok nog even gedraind met verse KVS en de motor zit ondertussen geheel afgevuld met dit wondermiddel  :D



Mooi weertje en nog even tijd gemaakt om het uitlaatsysteem wat op te frissen, goed schuren en ontvetten is en blijft het belangrijkste voor de paintjob  :054:




Laagje of 6 erover waarbij er tussentijds nog wat warmte is meegegeven via de brander, buiten net rond de 10 graden is net aan de koude kant om te spuiten en met lauw-warme bochten pakt het hittebestendige het beste  :034:



Demper sinds 1989 nu voor de 3e keer gespoten, de bochten voor de 1e keer maar gelukkig is alles nog keihard dus kan er vast weer een poosje tegen, nu zwart en misschien over een poosje compleet grauw/wit van de pekel...............zonde van het spuitwerk, nee want er zit een nieuwe jas onder dus toch beschermd tegen de meeste zooi, na de winter kunnen we hem desnoods weer even spuiten want het is een klusje van niks  :026:


The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #26 Gepost op: 22 oktober 2011, 17:47:18 »
knapt goed op  :054: hopelijk blijft de verf er goed op zitten(zitten de ramen van je buren nu onder de spuitnevel) die motor knapt er straks wel bij op :054: 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #27 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:20:49 »
knapt goed op  :054: hopelijk blijft de verf er goed op zitten(zitten de ramen van je buren nu onder de spuitnevel) die motor knapt er straks wel bij op :054:
Net als mooie velgen onder een blik maakt een mooie uitlaat de motor en de buren mogen niet mopperen want spuitnevel veeg je zo van de ramen af, de purschuim welke hij gebruikt niet  :069:

Vandaag nog een gaatje gevonden voor wat creabea frubelgenot, een vel papier met daarop letters en cijfers proberen uit te snijden werd helemaal niks dus maar iets anders bedacht,



Natuurlijk niet alle letters meer aanwezig in het setje maar met wat kunst en vliegwerk geprobeerd alle letters op de demper te plakken,



Beetje inpakken met zwarte ducktape............plakt natuurlijk wel weer als de ziekte op de verse laag hittebestendig maar oke dat kunnen we bijwerken,



Beetje om de letters heen wat licht schuren en ontvetten en een beetje hittebestendig zilver erover heen, lekker in het zonnetje buiten gedaan en binnen alles opgehangen en heet gestookt zodat het gelijk inbrand,



Uitlaat weer terug gemonteerd en dus weer een stukje huisvlijt gedaan tussen alle bedrijven door,



En wie weet is het wat, misschien blijft het zitten maar in ieder geval is het toch wel weer iets aparts en anders dan een stikker plakken...............we gaan het beleven  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #28 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:45:40 »
 :036: :036: :036:

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #29 Gepost op: 23 oktober 2011, 22:25:08 »
ziet er nog best goed uit ook :039:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #30 Gepost op: 24 oktober 2011, 07:46:03 »
Ziet er tof uit! :054:
Zoekende naar..

eliminator

  • Gast
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2011, 09:43:27 »
 :021: Grappig!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #32 Gepost op: 24 oktober 2011, 18:38:10 »
Thanks allemaal  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2011, 18:51:04 »
goed bezig freak.
Ik moet ook nog eens aan me ntv gaan beginnen. plannen zijn er wel nu nog eens kijken of ik ze kan uitvoeren.

Weet jij trouwens waar ze hier in de buurt van die mooie olieopvangbakken verkopen? van die groene??
wil graag een aflsuitbare hebben ben het gehannes met teiltjes en opengesneden jerrycans wel beu.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #34 Gepost op: 24 oktober 2011, 18:52:59 »
lache... die uitlaat  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #35 Gepost op: 24 oktober 2011, 23:13:10 »
goed bezig freak.
Ik moet ook nog eens aan me ntv gaan beginnen. plannen zijn er wel nu nog eens kijken of ik ze kan uitvoeren.

Weet jij trouwens waar ze hier in de buurt van die mooie olieopvangbakken verkopen? van die groene??
wil graag een aflsuitbare hebben ben het gehannes met teiltjes en opengesneden jerrycans wel beu.
Die groene was een kadootje van een leverancier en ik gebruik tegenwoordig die zwarte ronde open bak waar meer ik kan, de lucht niet zorgt dat het uit de gaten stroomt en door het tuutje makkelijk te legen...............de meeste blikken materialenzaken hebben deze voor een paar euronen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #36 Gepost op: 24 oktober 2011, 23:25:22 »
lache... die uitlaat  :054:
Ja goed hey  :018:

En ondertussen is de CBR600 weer wat verder ,,af'' , duidelijk mag zijn dat de achterzijde behoorlijk omhoog is gekomen en de middenbok raakt net niet, net wel de grond als die op beide wielen staat dus als het rijden met deze achterschokkert bevalt dan moeten daar dus blokjes onder gelast worden..............zal me benieuwd wat die op de jiffy zal doen  :+



De remleiding is vervangen door een staalomvlochten exemplaar, de remklauw is uit elkaar geweest, het reservoir is gereinigd dus meer lucht kun je niet in je systeem bedenken of krijgen  :037: , evengoed was het vullen met de Castrol DOT4 , paar keer pompen en hoppa we hadden olie uit de nippel, 5minuten laten een keihard pedaal en de boel onlucht  :026: De remzuigers lossen weer prima en het slepen van de rem is over dus een goede verbetering en volgens mij wordt de remschijf ook weer aangesproken dus misschien remt het nog goed ook straks  :022:



Ketting weer op spanning gezet en helaas hebben we hier ook het welbekende ,,ei'' in zitten, oftewel een ketting die meer is gesleten dan ik in 1e instantie dacht maar ik heb 2 neiuwe juiste tandwielen gescoord en nu nog ff een ketting zien te scoren, een 530, 110 schakels.................iemand nieuw liggen toevallig  :D Morgen eens kijken of dat hier nog in de kist is te vinden dan hebben we over een poosje een compleet nieuwe set, kan die er weer 25.000km tegen  :039:



Achterzijde is eigenlijk gewoon klaar mits de achterschokbreker bevalt, tijd om eens te kijken of de lak nog netjes is en dat valt echt niet tegen  :036: uiteraard eerst goed schoongemaakt, daarna met sratchremouver bezig geweest en afgemaakt met een mooie laag teflon was, goed uitpoetsen en het is weer als de babybil zo glad en er zit zelfs nog glans op  :039:



Kuipdeeltjes hebben wel wat zitten schuren maar oke geen dikke roest of andere narigheid, zet ik nog een beetje in de bescherming en een stukje stoftape er tussen en klaar.................rustig aan eens doorstomen naar de voorzijde want hier zit nog wel wat werk in. De nieuwe Wilbers progressieve voorvork veren zijn op de post gegaan vanuit Duitsland, dat zal een goede verbetering zijn, eigenlijk zou er een nieuwe set banden op moeten want deze zijn wel zo ernstig gecupt...............ik zal het eens op foto zetten  :X

De laatste van vanavond  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #37 Gepost op: 25 oktober 2011, 07:45:18 »
hmm die ronde bakken ken ik wel jah zou eens bij van der peijl lang moeten ofzo. Alleen vind ik het een nadeel dat ze niet afsluitbaar zijn.

Heb ook zitten kijken naar een remonluchtingssetje zon plastic fles met een haakje die je een je schijf kan hangen van louis of motozoom. Maar als je iets meer uitgeeft hebben ze daar nog een soort pomp waarmee je volgens de beschrijving de lucht eruit trekt. Maar voor die 2x per jaar denk ik dat ik maar zo'n fles aanschaf. Volgens mij heb/ had jij die ook toch. Beetje tevreden over?
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #38 Gepost op: 25 oktober 2011, 18:35:22 »
Ik heb beide maar nog altijd een slang over de nippel en handmatig ontluchten en dat blijft gewoon prima werken dus daar zou ik geen kosten voor maken, die ontluchtingsfles voor aan de compressor gebruik ik bij een volledig nieuw systeem en als het niet makkelijk naar de remklauwen stroomt maar meestal is er meer aan de hand, lekke seal/cup verkeerde kromming/bochten in de slang enz.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Motorfreak] Elefantentreffen fiets 2012
« Reactie #39 Gepost op: 25 oktober 2011, 19:08:44 »
nee is geen fles voor aan de compressor, ik heb namelijk geen compressor.

zijn gewone flessen met een slang erop zal effe plaatjes zoeken.



zit ook een soort terugslagventiel op zodat er geen lucht aangezogen word.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
341 Reacties
60665 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
164 Reacties
29218 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2011, 22:10:18
door Sunny
18 Reacties
4183 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
2 Reacties
2423 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe
36 Reacties
6415 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees