* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II  (gelezen 29425 keer)

Sunny

• Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #140 Gepost op: 02 maart 2010, 19:59:55 »
 :022: Handvatten zijn binnen, vers uit de doos van Ariete! Ga ze zo eens proberen te monteren, zal weer heel anders smoelen! Mocht iemand trouwens nog een paar carbon trillingsdempers voor op de stuureinden hebben liggen... :103: Zo niet, dan gaat er een zwarte verfkwast overheen en draai ik dat deel naar beneden, een kniesoor die erop let :018:.

Offline Specter

• Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
« Reactie #141 Gepost op: 02 maart 2010, 20:03:34 »
De digitale postduif is onderweg! :D
En helaas :( tot 3 x toe onderweg neergehaald door Windows, Outlook sloeg erop vast. Knal de hele handel (partslist en werkplaatshandboek) wel op een ceedeetje, neem ik volgende week zaterdag voor je mee.

:039:

Sunny

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 02 maart 2010, 23:02:33 »
Zo, het volgende modificatieproject is ook weer gerealiseerd: de handvatten zitten erop! Was nog wel ff een rotklusje, want dan moeten de oude er wel eerst af, maar voordat dit gedaan kan worden, moeten als eerste de trillingsdempers op de stuureinden gedemonteerd worden. Liinks ging goed, al bleef het rubber busje wel in de clipon zitten, maar daar heeft Freak een schroevendraaier op losgelaten, waarna hij de strijd makkelijk kon winnen. Rechts was weer een ander verhaal: de inbus waar het stuurgewicht mee vastzat draaide wel, maar het gewicht kwam niet los, dus dan maar weer de schroevendraaier gehanteerd. Gevolg was wel dat er een lelijke kras aan de binnenkant van het stuurgewicht kwam, maar de buitenkant was ook al beschadigd, dus die zijn apart gelegd voor als er nog eens een setje nodig is voor op een andere fiets die er niet supernetjes uit hoeft te zien. Toen de handvatten er redelijk makkelijk vanaf kunnen krijgen d.m.v. trekkend draaien. Vanonder de linkse kwam bruine kit, dit verwijderd en schoongemaakt, onder het rechter handvat zat een keurig gashandvat, voorzien van een randje aan het uiteinde en lengteribbels om schuiven te voorkomen als het gas opengedraaid wordt. Eerst maar de makkelijkste kant (links dus) gemonteerd, zodra deze goed zat ben ik maar eens gaan worstelen met de rechterkant. Aangezien er ook nog een fikse kuip opzit, is het moeilijk om ergens grip op te kunnen krijgen en aan vast te pakken, maar met wat handigheid is me dat toch gelukt en zie hier het resultaat:

Nieuwe stuurgewichten zijn inmiddels besteld, dezelfde die erop zaten komen er nu ook weer op:

Nu afwachten wanneer deze binnen zijn, maar denk dat dat geen 3 weken zal gaan duren (in tegenstelling tot mijn handvatten...).

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #143 Gepost op: 03 maart 2010, 17:14:51 »
wow dat is vet zeg. hebben ze niet van de fzr zeker?
 tring zeg ziet er goed uit sunny. daar ga jie vé  gemak van a
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Sunny

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 03 maart 2010, 17:18:23 »
wow dat is vet zeg. hebben ze niet van de fzr zeker?
Denk het wel hoor, zal binnenkort eens kijken in de online catalogus van Ariete, heb ik hier standaard op de pc staan. Je hoort ervan!

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #145 Gepost op: 03 maart 2010, 17:30:42 »
thnx
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Sunny

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 04 maart 2010, 16:37:49 »
Nog niets gehoord van MP, zal wel volgende week worden. Intussen zoek ik nog steeds verder naar handvatten met FZR-logo erop. Je hoort ervan!

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #147 Gepost op: 04 maart 2010, 18:48:18 »
Verblindende fiets geworden Sun  8) prachtig gewoon   :052:

Sunny

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: 04 maart 2010, 21:42:49 »
Zijn nog niet klaar, heb andere spiegels in het vizier... :070: Nu we toch nog bezig zijn :048:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #149 Gepost op: 04 maart 2010, 21:47:35 »
Zijn nog niet klaar, heb andere spiegels in het vizier... :070: Nu we toch nog bezig zijn :048:

* Sledge HaMMeR gaat geen flauwe opmerkingen maken over spiegelvizieren

Sunny

• Gast
« Reactie #150 Gepost op: 05 maart 2010, 23:27:05 »
Zou ook wel een inkoppertje zijn :018:

Sunny

• Gast
« Reactie #151 Gepost op: 21 maart 2010, 16:18:40 »
Zo, de eerste kilometers van het nieuwe seizoen zijn er weer op de teller bijgezet. Was wel weer even wennen aan de houding (ben dinsdag nog ff met de CBR op pad geweest, makkie, die fiets) en zeker met de nieuwe bandjes en de verlaging was het wel even aankijken hoe alles ging. Kwam tijdens mijn rondje bij een verkeerslicht aan waar ik even moest stoppen... mijn voet raakte het asfalt een stuk eerder dan ik verwacht had :018: dus is zeker een verbetering! Zit nog 1 puntje aan waar nog even naar gekeken moet worden: als de motor op de jiffy staat, staat hij wel erg rechtop, waardoor het voor mij een stuk enger is om op te stappen, ben nog steeds bang ermee om te vallen, misschien kan er wat aan de lengte van de jiffy gedaan worden. Freak was er ook al ff op weg geweest om te zien of alles goed functioneerde, wat gelukkig het geval was, dus ik kan er weer een seizoen tegenaan!
Wì bluuft die zummer??? :042:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #152 Gepost op: 21 maart 2010, 17:24:53 »
Inderdaad even de bandjes ingereden en alles voelt prima aan, zeker de voorveering is een verbetering en als geheel qwa doorzakken voorpoten door de kroonplaat prima gelukt  :039: Nieuwe accu erin en gelijk tik en lopen, kon me er wel even vermaken al was het maar kort  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: 21 maart 2010, 22:13:26 »
Jij de Zixxer, ik de Gixxer :040: :093:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #154 Gepost op: 22 maart 2010, 18:24:03 »
Ik vindt alles best  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: 31 maart 2010, 16:18:45 »
Zoals ik al in een ander topic gemeld heb: de Gixxer bevalt me :039:! Alles gaat makkelijk, hij loopt weer als een zonnetje (was eerst koud nogal bokkerig, maar is na die uitgebreide beurt wel ff anders), kan supergoed met mijn korte pootjes bij de grond en het gaat weer als vanouds. Zit nu qua rijden op hetzelfde niveau als waar ik vorig jaar op zat toen het seizoen voor mij afgelopen was (vanwege het slechte weer) en ik ben er nog maar 3 x mee op pad geweest... Dat wordt nog wat als we een goede zomer krijgen! Oh ja, Freak reed op een gegeven moment achter me, hij staat er niet van te kijken als binnenkort 1 van de voetsteunen het asfalt gaat kussen :103: :018:. Komt natuurlijk ook wel door de verlaging, daardoor is alles dichter bij de grond komen te liggen, maar zou het wel grappig vinden, is alweer een poosje geleden dat ik schrapend de bocht door kwam (laatste keer met de Viffer, linkerbocht omhoog bij Oostwateringe vanaf Veere naar Vrouwenpolder). Zitten die slijtboutjes er niet voor niets aan ;)

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #156 Gepost op: 31 juli 2010, 23:33:52 »
Zo is al even geleden en ondertussen bevalt de Gixxer nog altijd goed en de kilometers worden gemaakt en dus vandaag weer even op de heftafel gezet voor een up-date, soortje vakantie klaar maken zeg maar  :039: Alle vloeistoffen ff nakijken, andere spiegels erop, ketting spannen, schoonmaken en netjes invetten, bedrading nazien en remmentest  :026:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #157 Gepost op: 29 december 2010, 17:02:27 »
Zo even het stof van dit topic afvegen, morgen hopelijk de zomervliegen wegvegen en ook deze klaar zetten voor de winterstalling.................tis dat de winter wat vroeg begint anders was het al gebeurd  :+

Offline V-Strom Pierrio

• 4th King Of ZMVC
  • **
  • I'll see you on the dark side of the moon
« Reactie #158 Gepost op: 30 december 2010, 13:00:57 »
Whahaha, die zomervliegen zitten ook nog steeds op onze brommertjes. Dat wordt ook weer tijd om ze eens grondig te gaan poetsen :018:

Is there anybody out there

eliminator

• Gast
« Reactie #159 Gepost op: 30 december 2010, 14:45:48 »
Keertje door de pekel racen....dan moet je wel! ;)