* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II  (gelezen 28679 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #80 Gepost op: 21 januari 2010, 22:31:07 »
2 a3 cm lijkt me best veel als ik al zie wat 5mm korte dogbones op een fzr doen.  dan lijkt me dat 2a3 cm langere een heel groot verschil hou daarbij je ketting en achterbrug goed bij in de gaten.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #81 Gepost op: 21 januari 2010, 22:35:07 »
Heb van arrenmoe maar een paar andere laarzen met hogere hak gekocht, want "ff een paar andere zooltjes onder een paar motorlaarzen zetten" was volgens de schoenmaker bijna onmogelijk. Heb ze dus opgehaald zonder dat er iets aan gedaan was, was goed pissig en zal ook niet snel meer terug gaan naar deze zaak. Heb ze ook nog even het advies gegeven voortaan bij zulk soort ingrijpende veranderingen aan motorlaarzen het telefoonnummer van de klant te vragen voor ze nog meer nijdige klanten in de winkel hebben staan. Mijn weekend was bijna vergald door dit grapje en dat hebben ze daar geweten ook! Het probleem is dat een motorlaars doorgaans voorzien is van een olie- en benzinebestendige zool en ze degelijk in elkaar zitten om klappen bij schuivers op te vangen, hierdoor kunnen de kosten behoorlijk oplopen bij het laten verzolen of op laten hogen van de zoolhoogte. Bij mij zou het op een bedrag van € 75,- komen en reparaties van die prijs moeten altijd eerst met de klant overlegd worden, maar die wist dus van niets en was niet bereikbaar, omdat die sukkels niet naar mijn telefoonnummer gevraagd hadden :046:. Nu zijn er wel laarzen te koop met een verhoogde zool, speciaal voor dames met korte pootjes, maar die zijn nog best duur (Daytona Lady € 379,- dacht ik zo uit het blote bolletje), mijn advies is om dan eens op de sites van de Duitse motorzaken Polo http://www.polo-motorrad.de/ en Louis http://www.louis.de/ te kijken, die hebben vaak eigen merken motorkleding en aangezien de Duitse eisen behoorlijk hoog zijn, is het kwalitatief goed spul voor een portemonneevriendelijke prijs. Heb er een keer zomerhandschoenen gekocht die als gegoten zitten en dus prima bevallen.

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #82 Gepost op: 21 januari 2010, 22:38:50 »
2 a 3 cm lijkt me best veel als ik al zie wat 5mm korte dogbones op een fzr doen.  dan lijkt me dat 2a3 cm langere een heel groot verschil hou daarbij je ketting en achterbrug goed bij in de gaten.
Jij hebt het over kortere dogbones, bij mij moeten ze juist langer worden, omdat bij mij de fiets naar beneden geduwd wordt door die dogbones, bij de FZR wordt de achterkant naar beneden getrokken. Als ik de mijne in zou korten, zou de fiets juist hoger worden, dus met de ketting lijkt me dat geen enkel probleem. Ook zijn er op het Motorforum mannen die hetzelfde hebben gedaan met oudere en zwaardere Gixxers (in cc's dan) en daar was het probleem zo verholpen. Niets aan achterbrug of ketting hoeven veranderen, al moeten we er dan wel aan denken de voorpoten iets meer door de kroonplaat te laten steken, anders wordt de stand van de motor anders en zal hij er niet beter door gaan sturen. Is dus al aan gedacht, maar is dus net andersom als met een FZR.

eliminator

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #83 Gepost op: 21 januari 2010, 22:42:27 »
Bedankt voor de zolenuitleg!! :D
Ik had bij Boele van de zomer een dame gezien met flinke zolen, dus ik dacht dat het niet zo moeilijk moest zijn...
Maar als je dan die prijzen ziet :o
Voorlopig pas ik nog op mijn motortje; de DR is verlaagd, dus die gaan we zaterdag passen en bekijken...hopen dat ik bij de grond kan! :p

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #84 Gepost op: 21 januari 2010, 22:45:58 »
bij de fzr monteren we juist korte dogbones om de kont omhoog te krijgen. dus als ik net als jij wil verlagen dan moeten er ook langere tussen. ik wou alleen zeggen, dat het meetwerk secuur moet gebeuren want 2 a3 cm kaan heel veel lager betekennen. verder kom ik zeker nog eens kijken bij jullie en de motoren, ga zo door! want de gixxer is een toffe fiets.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #85 Gepost op: 21 januari 2010, 23:34:28 »
Voor dat we beginnen is het meten en weten, ik schat een mm of 8 langer en dan 2 cm winst, ketting moeten we bekijken want het is inderdaad een ingreep maar heb er wel vertrouwen in  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #86 Gepost op: 02 februari 2010, 19:04:38 »
Gisteravond een keurig verslag getypt, wil het opslaan en het pijltje vast, kon niet anders dan Pc handmatig uitzetten dus een nieuwe poging maar wel in verkorte versie  ;)

Zo tijd om onderhoud te plegen aan de Gixxer van Sunny, hier en daar wat veranderen/aanpassen en een lekker uitgebreide beurt, staat ondertussen uitgekleed op de heftafel en een aantal zaken zijn al bekeken  :039: Olie uit het blok kwam er keurig uit zonder metaaldeeltjes en zelfs de magneet was nog vrij van ongein  :036:



Blok is vrij van smerige plekken of olielekkages, tis meer stof dan zooi..............de uitlaatbochten zijn iets roestig maar keihard en dus meer als vliegroest is het dus niet............schuren, spuiten, klaar  :026:



Andere zijde ook netjes en zeker ook gezien de leeftijd waardoor we het een echte old-skool mogen noemen  :054:



Nieuwe bougies en kleppen stellen was onlangs nog gebeurd en bij het luisteren van het blok laten we de pet gewoon dicht  :007:



Gisteravond dus samen met het K&N filter onder de douche geweest, was niet overdreven vuil maar gezien deze goed te reinigen is natuurlijk gelijk meenemen, laten drogen en inspuiten en klaar.



Vanavond meer  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #87 Gepost op: 03 februari 2010, 08:35:46 »
Mooi werk! Altijd leuk om te lezen wat iedereen zoal sjouwt en er ook foto's bij plaatsen is  :039:. Alleen met een K&N filter onder de douche stappen???  :X

Grz. ;)

eliminator

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #88 Gepost op: 03 februari 2010, 15:26:17 »
Krijg je vast een zacht huidje van.... :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #89 Gepost op: 03 februari 2010, 18:16:19 »
Mooi werk! Altijd leuk om te lezen wat iedereen zoal sjouwt en er ook foto's bij plaatsen is  :039:. Alleen met een K&N filter onder de douche stappen???  :X

Grz. ;)
Wij zijn heel milieu bewust, we kunnen het filter apart wassen met warm water maar kan ook gelijk onder de douche mee  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #90 Gepost op: 03 februari 2010, 18:17:07 »
Krijg je vast een zacht huidje van.... :+
Helemaal ingeolied...............sommige mensen gebruiken daar toestanden voor van die postorderbedrijven maar wij hebben K&N olie  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #91 Gepost op: 03 februari 2010, 18:51:43 »
 :050:

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #92 Gepost op: 04 februari 2010, 08:58:19 »
 :036: Daar kan de Pabo niet tegen op... whahaha

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #93 Gepost op: 05 februari 2010, 21:06:22 »
En naast alle andere werkzaamheden nog wat tijd gevonden voor onderhoud aan de Gixxer, hebben er niet veel haast mee want deze komt nog niet op de weg en ik wil deze dan ook zo op orde maken als de ZXR750 zodat ze er straks alle 2 tiptop bij staan, net als afgelopen jaar  :039: Met deze foto begon de dag al vroeg op de morgen en een heerlijke 20 graden rond 10 uur zonder wind  :053:



Koelvloeistof afgetapt en deze ziet er gewoon keurig uit, zou heb bijna terug kiepen maar hier zitten de kosten niet in en ik ben met vloeistoffen snel van vernieuwen, gelijk ff gespoeld met wat nieuwe vloeistof en niks vreemds te zien  :054:



Blokje goed in het zicht, uitlaat probeer ik dit weekeind even te spuiten en dat zal weer een mooi zicht worden na oppoetsen  :039:



Andere zijde en ook hier weinig vreemds te vinden maar had ook niet veel vreemds verwacht, eer we besloten deze aan te schaffen is er een uur lang rond/onder/achter/voor gehangen/gelegen enz altijd kun je achter kuipen iets tegenkomen wat je mist maar gelukkig hier alles oke  :p



Achterzijde leeggelepeld, nieuwe achterband ligt al klaar en deze komt van iemand anders die hem overhad ivm circuitgebruik.



Slankere kont, kuipen weglaten, superbike stuurtje  :103: Nu ik alles zo in het zicht heb denk ik dat ik toch ooit eens een Gixxer aan zal schaffen voor ombouw van racer naar Streetfighter, een 1100 oliekoeler ofzo  ;) Deze komt straks weer erbij te staan zoals deze hoort te zijn  :022: Voorlopig gaat er meer af dan erbij  :+



De hoofdbreker van afgelopen week, hoe bepaal je hoe lang de dogbones moeten worden als je de zit van de motor 2cm wilt verlagen zonder dat je het een en ander aan de grond zal rijden............meten en nog veel meer meten maar we zijn gekomen aan een verlenging van 5mm van de dogbones, deze ligt ondertussen bij iemand die naar mijn idee zeer goed en net laswerk verricht [Peter Vermeulen], evengoed gaat ons plan van simpel verlengen niet door maar het gat bovenaan wordt dichtgevloeid en weer opgeboord maar dan 5mm verder, dit vond hij de beste oplossing aangezien er best wat krachten op gaan komen, volgende week zien we het resultaat  :072:



De nieuwe achterband, een Dunlop D207 Sportmax is ondertussen goedgekeurd door de dames hier, volgende week rolt er nog een nieuwe zelfde voorband binnen en dus gaat deze motor komend seizoen weg op nieuwe sloffen en Sunny kennende zullen ze lekker rond blijven  :103:





Wordt weer vervolgt  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #94 Gepost op: 06 februari 2010, 17:00:05 »
De hoofdbreker van afgelopen week, hoe bepaal je hoe lang de dogbones moeten worden als je de zit van de motor 2cm wilt verlagen zonder dat je het een en ander aan de grond zal rijden............meten en nog veel meer meten maar we zijn gekomen aan een verlenging van 5mm van de dogbones, deze ligt ondertussen bij iemand die naar mijn idee zeer goed en net laswerk verricht [Peter Vermeulen], evengoed gaat ons plan van simpel verlengen niet door maar het gat bovenaan wordt dichtgevloeid en weer opgeboord maar dan 5mm verder, dit vond hij de beste oplossing aangezien er best wat krachten op gaan komen, volgende week zien we het resultaat  :072:

Het aangrijpingspunt van de bones op de achterbrug heeft een bepaalde afstand tot aan het scharnierpunt van de brug. Deze afstand ten opzichte van de afstand tussen scharnierpunt en achteras is de verhouding die je nodig hebt. Met die verhouding kun je uitrekenen wat 1mm inkorten van de bones doet op de achteras :103:

Is het geen idee om zelf een set te maken? Een stukje rest ijzer van dezelfde dikte, even tegelijk gaten boren en een beetje afwerken? :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #95 Gepost op: 06 februari 2010, 17:19:13 »
Ik ben niet zo'n rekenwonder en inkorten doen we zoiezo niet, juist dan verhoog je de Gixxer dus geen optie. Wij hebben gewoon uren gevogeld met spanbanden aan de nok en heftafel, alles loshalen en meten en meten en dus kwamen wij uit op 5mm verlengen maar ik hou me aanbevolen als jij het eens zou willen uitrekenen  :034:

De dogbones zelf maken is geen probleem ware het niet dat jij waarschijnlijk de losse strips bedoeld, deze zijn standaard al vastgelast aan de dwarsbuis met aan de binnenzijde nog een verdieping voor de naaldlagertjes , juist die dwarsbuis viel niet aan te komen of makkelijk ff zelf te maken en als je dan gaat zoeken op internet vindt je voor 20 euro een ander setje wat veel geklooi scheelt en zo behouden we de orginele dogbones  ;)

Dit zijn ze dus in vol ornaat  :039:







The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #96 Gepost op: 06 februari 2010, 17:52:40 »
Ik ben niet zo'n rekenwonder en inkorten doen we zoiezo niet, juist dan verhoog je de Gixxer dus geen optie. Wij hebben gewoon uren gevogeld met spanbanden aan de nok en heftafel, alles loshalen en meten en meten en dus kwamen wij uit op 5mm verlengen maar ik hou me aanbevolen als jij het eens zou willen uitrekenen  :034:

Geef me de afstand tussen scharnierpunt, achteras en aangrijpingspunt van de bones. Dan reken ik het wel even uit :034:

De dogbones zelf maken is geen probleem ware het niet dat jij waarschijnlijk de losse strips bedoeld, deze zijn standaard al vastgelast aan de dwarsbuis met aan de binnenzijde nog een verdieping voor de naaldlagertjes , juist die dwarsbuis viel niet aan te komen of makkelijk ff zelf te maken en als je dan gaat zoeken op internet vindt je voor 20 euro een ander setje wat veel geklooi scheelt en zo behouden we de orginele dogbones  ;)

Ah juist, dat maakt het al een heel ander verhaal..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #97 Gepost op: 10 februari 2010, 23:32:19 »
Zo naast alle bedrijven gebeurt er ook nog wel eens wat nuttigs  :+ Nieuwe sloffen voor de Gixxer, de oude banden zijn nog niet helemaal op maar al iets verouderd, wat cupping, achter wat 4-kant en aangezien ze met deze aardig doorrijdt moeten de banden zeker dik in orden wezen [zoals bij elke motor dus]  ;)



K&N filter weer netjes in het vet/olie en zit weer waar die moet zitten  :026:



natuurlijk letten we op de details en hier weer zo'n leuk voorbeeldje, stukje van de schuimband die de luchtfilterbox volledig luchtdicht moet afsluiten was los, ff vastplakken en geen valse lucht trekken  :p



De voorpoten gelijk maar even nieuwe olie geven want geen idee hoelang deze er al inzit.............we waren toch in de buurt bezig  :+ En kijk, eindelijk weer eens een voorpott waarin geen stinkende olie met water en zooi uit komt, heerlijk geurende en mooi rood kleurende voorvorkolie welke bij zonde is om te vervangen  :007:



Hoppa de andere poot er achteraan en jawel een stinkende voorpoot maar hey waarom is deze niet gedaan............tuurlijk 1 lekkende keerring vervangen door iemand en de andere lekker zo gelaten, de ene poot nieuwe olie, de andere ouwe zooi, goed voor de veerstabiliteit  :046:



En zo heb je dan de olie uit 2 verschillende kleuren olie, achja doen het het toch weer niet voor niets  :071:



Het gaat lekker, geen echte planning gemaakt en geen haast want deze komt nog geen meter op de weg, zeker niet als die weer helemaal gepoest is  :X Voorlopig staat die er weer zo bij en als de achterzijde wat kaler is gemaakt beginnen we weer aan de opbouw...............zier er allemaal goed uit tot nu toe  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #98 Gepost op: 14 februari 2010, 16:14:42 »
Vrijdagmiddag het ouwe rubber in de perscontainer gemikt, Jan had het verse rubber netjes om de velgen gelepeld. Ook gelijk nog maar even voor wat onderdeeltjes geshopt, de immense knippers aan de voorkant ergerden me mateloos, dus hier komen een paar kuipknippers voor in de plaats. Ook was de achterremschijf krom, oorzaak: achtervelg is een keer opnieuw gepoedercoat en bij het terugmonteren van de remschijf zijn maar 3 van de 5 ringetjes terug geplaatst, zodat de schijf op die plaats krom getrokken is. Is zomaar ff een kostenpostje van zo'n 80 pleuries :/, maar zonder kun je niet, dus maar nieuw besteld. Ook heb ik mijn oog laten vallen op een paar mooie handvatten (zie foto). Freak is nu de uitlaatbochten aan het spuiten, worden weer keurig zwart, kleuren ze mooi bij de banden.


Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #99 Gepost op: 14 februari 2010, 21:57:35 »
Ook was de achterremschijf krom, oorzaak: achtervelg is een keer opnieuw gepoedercoat en bij het terugmonteren van de remschijf zijn maar 3 van de 5 ringetjes terug geplaatst, zodat de schijf op die plaats krom getrokken is.

Daar snap ik nou geen reet van..?? Dat kom ik dus ook zo af en toe tegen..
Je doet toch gewoon alles weer terug..??  :043:

Als ergens een ringetje tussen moet dan doe je dat toch terug??  :042:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
341 Reacties
59595 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
250 Reacties
55581 Gelezen
Laatste bericht 03 december 2012, 19:34:01
door 4tm
18 Reacties
4094 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16227 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2387 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe