* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II  (gelezen 28680 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #120 Gepost op: 26 februari 2010, 00:10:04 »
Nondeju.....je Gixxer gaat er weer als nieuw uit zien zo.  :021:
Nieuwe remleidingen, alles brandschoon...oftewel Sunny gaat met een super mooie en goeie fiets het nieuwe seizoen in!  :054:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #121 Gepost op: 26 februari 2010, 09:39:23 »
zulke nieuwe remleidingen maakt idd een enorm verschil tov de rubberen leidingen.
is een hele goede investering,daar ga je veel plezier van hebben. :054:

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #122 Gepost op: 26 februari 2010, 15:01:56 »
Voor het geld hoef ik het niet te laten, op internet kosten ze meer dan waar ik ze voor heb laten maken (terwijl ik erop stond te kijken...). Is ook wel prettig om met een fiets op pad te zijn waarvan je weet dat ankeren ook in noodsituaties gewoon kan. Vraag me alleen af of Motoport mijn telefoonnummer kwijt is ofzo, heb nog niets over de handvatten gehoord :042:

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #123 Gepost op: 26 februari 2010, 23:13:29 »
Vanaaf weer lekker bezig geweest aan de Gixxer, kuipknipperlichten zijn gemonteerd d.m.v. een heel makkelijke oplossing: het kapje zit met 2 boutjes vast op het grondplaatje, hier wat langere boutjes ingezet, knipper op de kuip gehouden om de plaats te bepalen, kapje eraf, grondplaatje tegen de kuip en Freak heeft met een klein boortje wat precies in de gaatjes van het grondplaatje paste de gaten op de goede plaats in de kuip geboord. Knippers weer in elkaar gezet, gaatje iets groter uitgeboord, boutjes door de kuip gestoken, ringetjes erachter, moertje erop en aandraaien maar! En dit is het resultaat:


Ook de radiateur is weer teruggeplaatst, bevestigingsbeugel onderop het frame was verbogen, deze weer rechtgebogen (een waterpomptang doet wonderen in zulk soort gevallen), boutjes netjes ingevet en boeltje weer op zijn plaats gehangen en aangesloten.

Ook gelijk maar weer met koelvloeistof gevuld:

En als je dan toch met vloeistoffen in de weer bent kun je net zo goed weer wat olie in het blok gooien, daarna de motor even laten draaien. Ook de berg kettingvet bij het voortandwiel weggehaald d.m.v. een bus remmenreiniger, wat is dit toch geweldig spul :054:! Freak had het vermoeden dat er misschien een keerring of seal wat lekkage vertoonde, maar dit lijkt tot nu toe nog alles mee te vallen, is alleen even afwachten of dit ook zo blijft na de eerste 100 km. De achterremblokken uit de klauw gehaald, deze vertoonden wat groeven van de oude achterremschijf, maar een stukje schuurpapier werkt in dit geval als prima wondermiddel, alles ziet er weer keurig glad uit, dus de blokken maar weer terug gemonteerd in de klauw. Morgen bij droog weer de fles Blue Wonder maar eens tevoorschijn toveren en de kuipdelen buiten lekker afsoppen, zal wel een hoop bagger vanaf komen. Al met al weer lekker opgeschoten, wordt weer een puike fiets :103:.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #124 Gepost op: 26 februari 2010, 23:25:34 »
dat word geen puike fiets. dat is een puike fiets!!!!!!!  :034:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

eliminator

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #125 Gepost op: 27 februari 2010, 00:11:30 »
En als nieuw!!! Mooi werk! :054:

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #126 Gepost op: 27 februari 2010, 19:28:56 »
Vandaag weer wat uurtjes in la garage gespendeerd, met dit als resultaat:
- achterbrug en ketting gereinigd
- achterwiel gemonteerd
- kettingkast schoongemaakt en gemonteerd

- boutgaten en bouten schetsplaten opnieuw opgetapt en van nieuwe schroefdraad voorzien omdat de bouten er telkens scheef in gingen
- schetsplaten met voetsteunen en bedieningsinstrumenten schoongemaakt, gepoetst en gemonteerd


- frame gepoetst
- alle kuipwerk schoongemaakt aan beide kanten en afgedroogd
- achterrem afgesteld en van nieuwe remolie voorzien
- uitlaat gepoetst en terug op zijn plekje gehangen



- Freak heeft zich nog met de kabelboom en bijbehorende stekkertjes bemoeid zodat alles weer naar behoren functioneert en de tanksteun met rubber voorin frame teruggezet

Morgen gaat het kuipwerk er terug op, zodat alles in de was gezet kan worden en mag hij de Zixxer gaan vergezellen :D. Nu hopen dat het snel mooi weer wordt, ben razend benieuwd hoe hij zal rijden, zeker met de nieuwe banden, alle aanpassingen en verse vloeistoffen :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #127 Gepost op: 28 februari 2010, 00:47:01 »
Morgen toch maar eens dat superbike stuurtje opzoeken  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #128 Gepost op: 28 februari 2010, 01:09:12 »
 :093:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #129 Gepost op: 28 februari 2010, 11:28:59 »
Perrrrrrrrrrfect  :036:

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #130 Gepost op: 28 februari 2010, 21:52:08 »
Zo, de Gixxer is weer van de heftafel, hij is klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! (op de handvatten, afstelling van de achterveer en een verse accu na, maar daar gaat komende week aan gewerkt worden). Vanmiddag de framecovers en tank gemonteerd en het motortje eens een slinger gegeven, waren allebei razend benieuwd hoe of wat, want hij had toch een behoorlijke poos op de heftafel gestaan. Na 2 x starten (ja Freak, bij deze moet je de koppeling inknijpen bij het starten, anders doet 'ie het noooooooooooooit :070:) sloeg hij aan, alles op lekkages gecontroleerd en de motor lekker warm laten draaien. Waren nieuwsgierig of de koelfan wel aansloeg, want Freak had een los stekkertje onder de tank ontdekt tijdens de demontage. Temp liep op, blokkie klonk :039: (liep koud zelfs beter dan bij de laatste rit) en dan is het wachten op het aanslaan van de ventilator. Deze ging op een gegeven moment draaien, de olie was lekker rondgeweest en warm geworden, koelvloeistof borrelde ook lekker en het klonk en oogde allemaal perfect! Kreeg al weer helemaal de kriebels  om weer een rondje te gaan doen, pas toen ik de motor weer hoorde draaien, besefte ik dat ik stiekem dolgraag weer eens een toertje zou willen gaan doen :034:

Toen we dit eenmaal wisten, hebben we de rest van de plastic-fantastic delen erop gezet, al was het nog wel even een echte puzzel om uit te zoeken hoe, wat, waar en hoeveel. Bakje met rubbertjes, boutjes, schroefjes en clipjes voor de achterkant, idem voor de linkerkuip en idem voor de rechterkuip. Gelukkig was alles wel per deel apart in bakjes gegaan, anders waren we nu denk ik nog bezig. Wat ook donders handig was, was de tekening uit het werkplaatshandboek met de complete kuip met alle bevestigingsmaterialen erop. Nog eens passen, meten, kijken en vergelijken en zo stukje bij beetje alles er weer op gezet.

Het begint eindelijk weer op de oude vertrouwde motor te lijken die ik vorig jaar nog onder het achterste had.

Freak merkte op dat het kussentje van de seatcover wel erg los zat, dus de schroevendraaier maar eens ter hand genomen en het hele ding uit elkaar getrokken. Wat bleek? Het kussentje zit maar op 2 punten in de cover zelf gedrukt d.m.v. doorvoerrubbers en 2 kunststof pinnen, dit dus ook maar uit elkaar gehaald en er een paar flinke klodders kit tussen gedaan.



Zo, dat houdt het wel weer een kilometer of wat en het ziet er ook meteen weer gelikt uit :034:.
Omdat er nogal wat schilfers verf van de kuip af waren, heeft Freak zijn schilderskunsten met de lakstift getoond, ook dit maakt een heel verschil!

De rest van het kuipwerk gemonteerd en bijgewerkt met een rode en witte lakstift, zo zijn de krasjes, steenslag en schades bijna niet meer te zien. Toen het hele spul in de was gezet en geboend tot het blonk (zonnebril verplicht bij het kijken van de volgende foto 8) :103:).

Nu de motor helemaal nagekeken en aangekleed was, werd het tijd om te kijken of het verlengen van de dogbones het gewenste effect had... en dat was gelukkig het geval, ik kan probleemloos met beide voeten de grond bereiken, wat mij een heel goed gevoel van zekerheid geeft! Freak had meteen in de smiezen dat ik, ondanks het feit dat ik al maanden niet meer op de motor had gezeten (was zeker al van oktober geleden), veel meer controle over de motor had omdat ik nu met een veel groter deel van mijn voeten de grond raakte.

Omdat de motor nu zoveel lager staat, moet de achterveer nog wel wat harder gezet worden, maar zo op het eerste oog is er aan de geometrie van de motor niet veel veranderd, maar aan de hoogte des te meer. Nu wordt het weer tijd om verder te gaan met de CB 500 T, voor de lol even een leuk plaatje geschoten van het spul naast elkaar in de garage:

Ben raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazend benieuwd hoe de Gixxer gaat rijden en sturen, laat het voorjaar maar beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eliminator

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #131 Gepost op: 28 februari 2010, 22:00:26 »
 :052:  Het is een plaaaatje!!!

Volgens mij is het dinsdag droog... ;)

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #132 Gepost op: 28 februari 2010, 22:03:50 »
Er zit nu geen accu in en volgens mij is alle pekel nog lang niet weg :025:. Mocht ik toch willen gaan rijden, dan kan ik altijd nog de CBR pakken, maar ben gewoon gruwelijk benieuwd hoe hij nu rijdt :034: :079:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #133 Gepost op: 28 februari 2010, 22:08:04 »
ow kijk eens aan dat ziet er goed uit :103:

als ik deze foto's zie krijg ik er ook zin in om dat ouwe hok van mij de schuur uit te halen en een een avondje te gummen.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #134 Gepost op: 28 februari 2010, 22:36:41 »
En weer een projekt afgerond in 2010  :018: Is inderdaad weer een plaatje geworden en daarom ook de wat beschadigde plekjes weggewerkt, alles weer nagelopen en kan er weer een jaar tegen maar eerst nog wat inremmen en banden van de silica vegen..................wil ik best doen hoor  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #135 Gepost op: 28 februari 2010, 23:20:05 »
Past ie accu die ik overheb er niet in..??  :042:

Ziet er weer mooi uit en hier begint het ook steeds meer te jeuken.. Pekel is nu toch wel weg..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #136 Gepost op: 28 februari 2010, 23:37:15 »
Prachtig werk weer!
Probeer er ook wat van te leren.
Zelf ook een beetje bezig nu.


Pekel is nu toch wel weg..??

Met die regen van vandaag moet dat haast wel... Pfftt wat een schijt! :027:

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #137 Gepost op: 28 februari 2010, 23:44:09 »
Past ie accu die ik overheb er niet in..??  :042:
Nopes, moet een onderhoudsvrije zijn, om precies te zijn een YTX9-BS.
@ Specter: wil het een beetje lukken met je fiets? Hopelijk heb je wat aan het WPH en de rest van de technische info die je van me gekregen hebt.
Was inderdaad weer leuk en leerzaam om aan een fiets te sleutelen, je zag het ding onder je handen opknappen!

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #138 Gepost op: 01 maart 2010, 14:04:47 »
WPHB is super handig! Alleen de partslist kan ik niet meer terug vinden... :017:

Heb nog niet veel gedaan, alleen kappen verwijdert, 1 stuk getrokken... :027: (Wat ben ik toch ook een prutser...)

Van de week eens beginnen met de schoonmaak werkzaamheden.

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #139 Gepost op: 01 maart 2010, 14:41:03 »
De digitale postduif is onderweg! :D
En helaas :( tot 3 x toe onderweg neergehaald door Windows, Outlook sloeg erop vast. Knal de hele handel (partslist en werkplaatshandboek) wel op een ceedeetje, neem ik volgende week zaterdag voor je mee.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2010, 16:23:58 door Sunny »

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
341 Reacties
59596 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
250 Reacties
55581 Gelezen
Laatste bericht 03 december 2012, 19:34:01
door 4tm
18 Reacties
4094 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16227 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2387 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe