Jawel we hebben hem al jaren maar nog nooit een eigen topic gekregen en dit terwijl we deze voor bijna alles inzetten...............zo ook zal dit de Elefantentreffen fiets voor 2012 gaan worden, tijd voor een eigen draadje
Deze Honda CBR600F van bouwjaar 1989 met een ruime 35000mijl op de teller is gewoon de hoer van de club, velen hebben er wel een een ronde mee gereden, is regelmatig eens uitgeleend, helpt ons van A naar B, heeft mee gedaan met de dragrace tijdens Mosseltreffen en hier heet sunny haar 1e wheelie mee gemaakt............een echte alles kunner en zoals ze bekend staan, een allemansvriend
Stuurt makkelijk, weegt niet al te veel en heeft best nog redelijk wat paarden aan boord maar door het vele gebruik hier is deze behoorlijk aan het slijten. De veerring achter stuitert echt vreselijk, in de lange snelle bochten waarbij er enkele rimpels zijn te vinden klapt het achterwiel gewoon omhoog en omlaag waarbij soms de band vrijkomt van het heilge asfalt, de voorzijde is al blubber en zodra je een putdeksel overrijd dan klapt de buitenpoot bijna tegen de onderste kroonplaat waarbij een duidelijke klap van metaalachtige afkomst is te bespeuren........de sappen, filters enz hebben we uiteraard altijd netjes bijgehouden en er zijn al een aantal winters mee doorgereden als woon-werk/speel plezier fiets maar ook voor de winter steeds de motor goed in de bescherming gezet en nu kunnen we eens gaan zien of dit na al die jaren goed terug te zien is. Bij een motor waarbij je niks doet voor de winter zie je het al van verre aan de motor en meestal staan deze dan werkeloos onder een zeiltje ergens weg te rotten, deze blijft maar gaan............en of die wel eens eerder pekel heeft gevreten.............overtuig u zelf
Oke dat moet wel een bak roest en rotzooi opleveren achter de kuipen dus volle moed gisteravond de CBR op de heftafel geparkeerd en weg met die plastic zooi, stof.....heel veel stof en vuil,
De bloemkolen vallen mee.............blok steeds in de WD-40 en Silicone gehouden dus toch resultaat
Beetje licht zweet plekken en na wat speurwerk ook veel kettingvet wat behoorlijk is uitgelopen tijdens de zeer warme dagen..........tsja ook in de zomer werd deze gebruikt
De Pirelli Sport Deamon, een prima band bij de meeste weersomstandigheden maar bij vocht beetje gladjes maar dat binnen de perken, de band kan immers meer aan dan de berijder
Behoorlijk gecupt en hier kun je gelijk de slechte veerring terug herkennen..............ben nog steeds trots op de aanwezige schaamrand
[deze is er nog, meestal zijn ze weg
]
Het wordt een grote beurt maar niet al te uitgebreid want het blijft immers wel een pekelbak en voor Elefantentreffen en die mogen nooit te veel kosten
Het is een Candees model dus met randomverlichting en een wat andere draadboom maar deze is helemaal origineel
Goed smeren en dan gaat je ketting echt lang mee ookal ben je altijd aan het rammen want vergis je niet de CBR is er echt 1 van gazzzzzz tot aan de stuit en dat hebben wel al heel veel gedaan.............setje nieuwe gaskabels maar achter de hand gehouden hier want dit zijn nog originele
Ranzige bende dus hier, schoonmaken en ketting en tandwielen controle!
En dus vanavond de heftafel weer af en de motor goed inspuiten met ontvetter, de Karcher erbij en hoppa schoonmaken die baggerschuit,
Snel donker tegenwoordig of wordt ik langzamer
Na het wassen uiteraard even de CBR arm en droog rijden...............2 lampjes aan de voorzijde en achter nog origineel dus niks in de weg
Je zou erbij op springen................goh zou toch wel balen wezen achteraf maar kraken zal het
Motor weer de heftafel op en toch een stuk schoner geworden.............er is weer een oliefilter in het zicht al wordt die steeds meer 1 met het blok,
Dat zien we graag een ketting die schoon is, achterwiel draait nog wel heel moeilijk maar de remzuigers achter zitten vast, de ketting kon je wel weer horen ,,rinkelen'' tijdens het rijden en dat klinkt toch weer lekker....................de muziek van je motor blijft toch het mooiste geluid
Zoveel kettingvet en toch roest het voortandwiel................maar heerlijk dat het meeste taaie vet nu weg is, de ketting kan nog wel even mee, achterwiel op het 1e gezicht ook maar voor mag wel een nieuwe want deze begint licht haaientanden-achtig te worden [setje 2e hands afkomstig van die schadebak, weet u nog, ligt er toch al weer mooi een 12.000 mijl op
]................uiteraard is een nieuwe kettingset beter maar low-buget weet u nog
Motor was goed warm gereden dus tijd om de oude olie [ongeveer 12.000 mijl / anderhalf jaar] af te tappen,
Nieuw oliefiltertje mag wel zeg maar, de olie zelf zag er nog best goed uit, geen schraapsel, geen glitters en voelbaar nog smering aanwezig, zit er toch al heel lang in maar goede zaak dit,
Luchtfilter twijfelgevalletje, is er uiteraard ook nieuw ingegaan bij de laatste beurt, is wel wat aangeslagen maar volgens mij nog bruikbaar al is er 1 hoekje plastic kapot.............wordt vervolgt,
Alle sappen wordt weer vernieuwd, weten we zeker dat het straks weer smeert, remt, koelt, niet bevriesd enz,
Freak altijd weer met die geheugensteuntjes
Uitlaat en demper een mooie 22 jaar oud maar nog keihard en de demper had ik al vaker gespoten...........straks een nieuwe jas voor de winter,
Wordt toch weer een leuke beurt zo
Kijk een resultaat van de vorige winter..............bouthoesje kapot, ingewaterd, pekel vreet de bout/glijpen weg............reden 1 dat de achterrem sleept,
Maar deze moeten er zeker ook uit want ze zitten enorm vast, de kunstof hamer bracht uitkomst om de remklauw over de dikke rand van de remschijf heen te krijgen........jawel de remschijf is aan stront, jammer......heel jammer
Maar...................12.000 mijl geleden alle stekkers/connectors in de bescherming gezet en dan komen ze er zo weer uit, mensen dit is zo belangrijk voor een goed draaiende motor, zelfs nadat ik werkelijk overal had gespoten met de karcher , vol tegen de carbs en bobines was het klik en draaien dat blok, goud dit
Enjawel vanavond peper gevreten en lekker home alone door kunnen sleutelen en ook de achterveer nog weten te bereiken, deze achterveer is rot en dus het plan opgevat om de achterveer van de Suzuki GSX-R1100 oliekoeler te gaan gebruiken want die voelde nog best oke aan maar stond volledig verkeerd afgesteld en ik durf het aan, zal een hele verbetering zijn mits deze niet al te straf blijkt te zijn..
In tegenstelling tot wat eerdere nieuwsberichten gemeld hebben, is deze
schokbreker nooit betrokken geweest bij de welbekende
"Springendal moorden". In een gezamelijk onderzoek van de Twentsche politie,
de Nedersaksische Polizeibeambt-Gruppe en de Nationale bond van huisvrouwen
zonder ketting, is gebleken dat de schokbreker ten tijde van de moorden
gewoon gemonteerd is geweest in de CBR600F en dat geen van beide in de directe
omgeving aanwezig waren.
Er blijven nog wel twijfels bestaan over de betrokkenheid van de spiegels,
aangezien de door hen verstrekte alibi's nogal wat tegenstrijdigheden bevatten.
Verder onderzoek zal hier echter meer uitsluitsel over moeten geven.
Echter zijn het niet de spiegels die te koop zijn, maar, zoals reeds eerder
gezegd, de schokbreker.
De verkoper van deze schokbreker hoopt dan ook dat hiermee alle onjuiste verdenkingen
verleden tijd zullen zijn en dat er met de verkoop van deze schitterende
schokbreker verder kan worden gegaan.
De verdachte schokbreker:
Het onderzoek naar de betrokkenheid van de achterveer bij de beruchte Springendal-moorden
is tot grote verbazing van de lokale bevolking heropend.
Onderzoek van het bureau voor Pathologische En Neurotische Internationale Studies heeft
aangetoond dat hoewel, de achterveer ten tijde van de moorden weliswaar niet op de CBR600F
gemonteerd heeft gezeten, het niet uit kan worden gesloten dat diezelfde achterveer niet
in een andere hoedanigheid verbonden kan zijn met eerdergenoemde Springendal-moorden.
Professor Chriet van Oeteldonk tot Bölleksdoarp, verbonden met het Instituut voor
plaatselijke geografische topografie, heeft verklaard dat hij nergens van weet en dat,
gezien zijn totaal irrelevante expertise, het ook zeer onwaarschijnlijk is dat hij
bij deze geruchtmakende zaak betrokken zal raken.
Natuurlijk houden wij u op de hoogte...
Inmiddels wordt er steeds meer duidelijk rondom de betrokkenheid van de
achterveer bij de inmiddels wereldwijd beruchte Springendal moorden.
Een woordvoerder van T.A.M.P.O.N. (het TAalkundig Multicultureel Planologisch ONderzoeksbureau)
heeft verklaard dat, hoewel het onderzoek voorlopig er op wijst dat er geen enkele connectie
tussen de moorden en de achterveer bewezen kan worden, dit op geen enkele wijze
geinterpreteerd mag worden als zijnde bewijs dat deze connectie geenszins aanwezig is.
Gait Wilders vond echter dat ze maar eens normaal moesten doen, iets wat vervolgens
nog eens bevestigd werd door een zekere Bernhard Jolink...
Ondertussen wordt het weer later en kunnen we tevreden zijn met het resultaat van 2 avonden sleutelen............wordt vervolgt dus,