* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II  (gelezen 29218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #160 Gepost op: 30 december 2010, 21:25:43 »
Freak & op mijn goede fiets racen is al een no-go en door de pekel helemaal! Gaan we dus lekker niet doen, de Gixxer staat gewassen (door Freak, ik was zelf werken) op de heftafel, kan hij morgen weer aan gaan hobby'en.

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #161 Gepost op: 30 december 2010, 21:44:34 »
Freak & op mijn goede fiets racen is al een no-go en door de pekel helemaal! Gaan we dus lekker niet doen, de Gixxer staat gewassen (door Freak, ik was zelf werken) op de heftafel, kan hij morgen weer aan gaan hobby'en.
Toch heb jij wel een goed ventje hoor!!!  Mag niet op je Gixxer racen, hij rijdt in alle jaargetijden en dus ervaring waar je U tegen zegt, dus dat beetje pekel draait hij z'n hand niet voor om, en mag ie dus ook niet met jou Gixxer door de pekel,  . . . . . maar doet em wel ff lekker voor je wassen, ondanks alles hier boven. :037:
 :+ :+ :+ :+ :+ :+
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #162 Gepost op: 30 december 2010, 21:52:49 »
Ik moet toch wat te doen hebben  :+

Bekijk het maar zo..............ik doe geen boodschappen, weinig aan de beesten/de was/keuken en als ik thuis kom staat de deur open en het potje klaar..............dat is ook heel wat waard  :036:

Morgen de zijkuipen eraf, blok eens goed nazien want er was een lekkage hadden we gezien van de zomer, accu eruit, alles lekker smeren, banden op verhoogde druk enzenz...............khep er zin àn  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #163 Gepost op: 02 januari 2011, 22:03:12 »
Zo onderhoud is in volle gang, tot nu toe geen vreemde dingen tegengekomen gelukkig,



Wel is het zo dat er iets met de benzinekraan was, meestal hing er wel een druppel benzine aan maar echt naar benzine ruiken deed de motor niet, toe Sunny vorig jaar een keer stil viel omdat deze op reserve moest begon er een probleem. Na het op reserve zetten viel de motor na een paar kilometer weer uit en hebben we de motor de laatste paar honderd meter naar de pomp geduwd  :|



Het vermnoeden dat de keerring in de benzinekraan lek was klopte duidelijk, was niet veel maar gezien de huidige benzineprijzen stoken we het liever op dan we het laten verdampen.



Revisiesetje hadden we nog liggen dus deze kraan kan weer lekvrij gemaakt worden!



De keerring zit diep in de kraan en dus verwijderd met een verentrekker, werk prima en je beschadigd niks  :039:



Uiteindelijk het probleem gevonden, de benzinekraan [het draaigedeelte] wordt op zijn plaats gehouden door 2 afgeschuinde boutjes aan weerzijden van de kraan en het bleek dat de Gixxer dus al die tijd dat we hem hebben al op de reservestand stond terwijl de pijl op on stond.............binnenzijde was dus een slag gedraaid gemonteerd en mede daarom moest je weerstand geven om het om te zetten waardoor de keerring wat geforceerd werd, probleem opgelost, alles lekdicht, de benzinekraan compleet gereviseerd en ook het vacuüm werkt beter want de benzine stroomt er nu harder doorheen...........opgelost  :021: 

Het blok ziet er nog steeds prima uit na 19 jaar gebruik, de vorig jaar gespoten bochten en collector is weer iets roestig geworden maar keihard en nog niet gelijk aan een nieuwe zwarte jas toe.



Subframe, bedrading alles is nog in prima staat  :p



Alles achter de topkuip hebben we 2 jaar geleden eens grondig aangepakt, verbeterd en nog steeds ziet dit er netjes uit!



Carbs hadden wat visseogen [water] in de vlotterbakjes , zijn afgetapt, schoongemaakt en zien er weer keurig uit, hiervoor was er een dip in het middengebied maar lijkt nu een stuk beter te draaien, goed in de bescherming gezet en klaar voor de stalling.



Morgen het rijwielgedeelte nog eens nazien, hier en daar wat doorsmeren en dan is deze ook weer klaar, de accu is er inmiddels uit en hangt aan de druppellader  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #164 Gepost op: 02 januari 2011, 22:10:18 »
Laat de zomer dan maar beginnen zodra de Gixxer klaar is! :034: Kan haast niet wachten om er weer een lekker stukje mee te sturen...

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
341 Reacties
60663 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
250 Reacties
56503 Gelezen
Laatste bericht 03 december 2012, 19:34:01
door 4tm
18 Reacties
4183 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16501 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2423 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe