Zo onderhoud is in volle gang, tot nu toe geen vreemde dingen tegengekomen gelukkig,
Wel is het zo dat er iets met de benzinekraan was, meestal hing er wel een druppel benzine aan maar echt naar benzine ruiken deed de motor niet, toe Sunny vorig jaar een keer stil viel omdat deze op reserve moest begon er een probleem. Na het op reserve zetten viel de motor na een paar kilometer weer uit en hebben we de motor de laatste paar honderd meter naar de pomp geduwd
Het vermnoeden dat de keerring in de benzinekraan lek was klopte duidelijk, was niet veel maar gezien de huidige benzineprijzen stoken we het liever op dan we het laten verdampen.
Revisiesetje hadden we nog liggen dus deze kraan kan weer lekvrij gemaakt worden!
De keerring zit diep in de kraan en dus verwijderd met een verentrekker, werk prima en je beschadigd niks
Uiteindelijk het probleem gevonden, de benzinekraan [het draaigedeelte] wordt op zijn plaats gehouden door 2 afgeschuinde boutjes aan weerzijden van de kraan en het bleek dat de Gixxer dus al die tijd dat we hem hebben al op de reservestand stond terwijl de pijl op on stond.............binnenzijde was dus een slag gedraaid gemonteerd en mede daarom moest je weerstand geven om het om te zetten waardoor de keerring wat geforceerd werd, probleem opgelost, alles lekdicht, de benzinekraan compleet gereviseerd en ook het vacuüm werkt beter want de benzine stroomt er nu harder doorheen...........opgelost
Het blok ziet er nog steeds prima uit na 19 jaar gebruik, de vorig jaar gespoten bochten en collector is weer iets roestig geworden maar keihard en nog niet gelijk aan een nieuwe zwarte jas toe.
Subframe, bedrading alles is nog in prima staat
Alles achter de topkuip hebben we 2 jaar geleden eens grondig aangepakt, verbeterd en nog steeds ziet dit er netjes uit!
Carbs hadden wat visseogen [water] in de vlotterbakjes , zijn afgetapt, schoongemaakt en zien er weer keurig uit, hiervoor was er een dip in het middengebied maar lijkt nu een stuk beter te draaien, goed in de bescherming gezet en klaar voor de stalling.
Morgen het rijwielgedeelte nog eens nazien, hier en daar wat doorsmeren en dan is deze ook weer klaar, de accu is er inmiddels uit en hangt aan de druppellader