* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II  (gelezen 29219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #100 Gepost op: 15 februari 2010, 11:58:49 »
Niet iedereen is zo slim, helaas... :016:. Maar goed, de nieuwe shims zijn besteld, nu nog ergens een dikke portemonnee zien te vinden om alle bestelde onderdelen te kunnen betalen, er kwam ff iets anders tussendoor... DE ZWARTE CROSS!!! :072:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #101 Gepost op: 15 februari 2010, 22:18:36 »
En het werk gaat ondertussen gewoon door, de bochten netjes geschuurd met de tol en dan lijken ze echt roestig  :039:



Netjes ontvetten en bijna klaar om te spuiten  :026:



Maar voor het spuiten nog even goed verwarmen en dan is er ook geen overblijfsel van ,,nat'' en ontvetter waardoor de hechting optimaal zal zijn, uiteraard wel koud spuiten  ;)



En na een half uurtje dus een mooi resultaat, dit zal weer een heel ander zicht wezen en dus weer wat van de lijst afgestreept  :054:



De sloffen staan ondertussen ook weer klaar en te popelen om bereden te worden..................waar blijft die zomer  :018:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #102 Gepost op: 16 februari 2010, 08:00:58 »
Vraagjes:

- Waarmee ontvet je. Ikzelf zou thinner of terpentine gerbuiken.
- Gelezen dat het wel verstandig is om je spuitbus even op de verwarming te zetten voor betere vloei eigenschappen.
- Hoever moet de uitlaat afgekoeld zijn of is handwarm koud genoeg

Ziet er verder weer goed uit..!!
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Raptor

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 617
  • Geslacht: Man
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #103 Gepost op: 16 februari 2010, 08:12:53 »
Ik weet niet of ik voor mijn beurt typ
Maar ik gebruik altijd remmenreiniger om te ontvetten
En spuiten het liefst op kamertemperatuur ,dan verdampt de drijfgas/oplosmiddel beter uit de verf

En ik zou zeggen handwarm
Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #104 Gepost op: 16 februari 2010, 13:56:51 »
De handvatten zijn besteld, krijg een belletje van MP zodra ze binnen zijn... en dat voor een lagere prijs dan die ik op internet gevonden had (scheelt zomaar "even" € 6,50 :D)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #105 Gepost op: 16 februari 2010, 18:09:27 »
Ontvetten kan zeker met remmenreiniger, daar gaat op jaarbassis dan ook een litertje of wat doorheen hier, maar als ik iets moet spuiten/verven dan ontvet ik altijd met terpentine, dit advies gekregen van een bekende motorspuiter in den lande [Frans de Waard], remmenreiniger zou altijd een bepaalde resedu achterlaten. Het goedje wat gespoten wordt staat hier ook eerst een dan van te voren in de huiskamer en verf duft ik op de verwarming te zetten of in heet water alvorens te schilderen, het matriaal in de vorm van bochten licht handwarm, is het te warm dan droogt het gelijk op en krab je het er zo van af  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #106 Gepost op: 19 februari 2010, 16:07:12 »
Joepie, net mijn nieuwe Grimeca-remschijf opgehaald bij Jan, weegt weinig, ziet er keurig uit, past precies (heb hem op de oude gelegd), kortom: ben er blij mee!


Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #107 Gepost op: 19 februari 2010, 16:18:46 »
mooi schijfje hoor.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #108 Gepost op: 23 februari 2010, 22:21:24 »
Weer eens verder gegaan met de Gixxer vanavond, wieltjes in een teil met heet water en Blue Wonder afgesopt, ze zijn weer wit :074:! Ook is het voorwiel weer gemonteerd en op de achtervelg zit een keurig nieuw remschijfje. Ook maar besloten dat de Gixxer voorzien gaat worden van stalen remleidingen, nu zitten de originele er nog op, deze zijn nog niet slecht, maar zetten wel wat uit na 18 jaar gebruik...



Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #109 Gepost op: 23 februari 2010, 22:39:45 »
stalen leidingen zijn echt goed.  :054:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #110 Gepost op: 24 februari 2010, 19:49:54 »
Heb net wat prijzen binnengekregen, volledige set rondom zit rond de € 120,-. Straks de lengte van de leidingen eens opmeten en kijken hoeveel ik bij Jan Poppe kwijt ben inclusief banjo's. Bestelling via internet gaat hem even niet worden, bankpas is geblokkeerd i.v.m. pinnen bij tankstation waar skim-apparatuur is aangetroffen, werd gisteren gebeld door de bank. Ben geen geld kwijt (er stond gelukkig toch niet veel op mijn rekening), als er iets afgehaald is krijg ik dat terug, maar heb nu dus een ongeldige pas en nog geen nieuwe, duurt 3 tot 5 werkdagen, dus ergens een setje op de kop tikken en contant afrekenen is de enigste optie. Freak wil ze er snel opzetten, want hij wil de Gixxer het liefst komend weekend klaar hebben.

eliminator

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #111 Gepost op: 24 februari 2010, 20:05:17 »
Nou, het zit je niet mee! :/

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #112 Gepost op: 24 februari 2010, 21:46:02 »
Remleiding achter net eens uitgebreid bekeken, deze gaat niet vervangen worden, is nog in prima staat zonder scheurtjes en/of punten van uitdroging en gebruik deze toch alleen in noodsituaties. Zeker met de nieuwe remschijf zal het toch wel even anders zijn, deze zal beter ankeren dan de kromme die er eerst op zat. Remleidingen aan de voorkant opgemeten, heb het lijstje klaarliggen, zodat ik morgenmiddag ff naar Jan kan (hopelijk heeft hij tijd om ze gelijk te maken, is wel zo makkelijk, kunnen ze er morgenavond op). Ook heeft Freak de met 5 mm verlengde dogbones gepast en de hoogte opgemeten en voilà, we zijn precies op de hoogte die we wilden: 80 cm! De motor is aan de achterkant met 5 mm verlengen van de dogbones dus 2 cm gezakt en dat waren nou net de nodige cm's om mij netjes met mijn voetjes op het wegdek te doen belanden! Nu nog uittesten in het echie, maar dat kan pas als de fiets weer in elkaar zit. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan sturen, zeker omdat de voorpoten ook wat door de kroonplaat gaan steken, dit om de geometrie van de motor weer oke te krijgen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #113 Gepost op: 24 februari 2010, 23:49:46 »
Komend weekeind klaar zou wel heel tof wezen dus werk aan de winkel  :026:

De dogbones, tsja was ff een hoofdbrekertje en dus in de praktijk passen , meten en proefzitten en nogmaals meten en dan is het weten..........5mm verlengen zou een resultaat opleveren van een 2cm ingekorte zithoogte en achteraf na het verlassen en verstevigen van de dogbones, het spannende moment van monteren en nogmaals het resultaat meten is gelukkig goed uitgevallen, 2cm lagere en dus gelijk de voorzijde ook laten zakken en straks eens kijken hoe en wat  :p 5mm is overgens niet echt veel dus was nog ff bekijken hoe we dat konden aanpakken, of een stukje er tussen lassen of het bestaande oog dichtvloeien en weer verder opboren en de buitenrand verstevigen en dit is dan ook gebeurd, de orginele en aangepaste in beeld  :039:





Het blok is ondertussen ook weer in de opbouwfase, netjes schoongemaakt en de vers gespoten uitlaatbochten terug geplaatst, voor en na foto's dan maar  ;)





Ik zal proberen nog nieuwe foto's te maken vanuit dezelfde hoek dat ziet er net ff wat beter uit maar zeker is dat ook deze motor weer heel netjes en goed van de heftafel af zal rollen  :103:





Gaat best lekker, tof opstartprojekt na het Elefantentreffen maar goed om van een pekelbak weer aan een old-school gixxer te werken  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #114 Gepost op: 25 februari 2010, 14:25:36 »
Zowww MotorFreak dat ziet er gelikt uit. Zeker mooi om te zien zo'n "Ervoor" en "Erna" shot!
Grz.

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #115 Gepost op: 25 februari 2010, 15:01:54 »
Vanmiddag even naar Jan geweest, die ter plekke een paar mooie stalen remleidingen op de juiste lengte voor me in elkaar gezet heeft. Kunnen dus ook alweer gemonteerd worden, gaat lekker zo!


Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #116 Gepost op: 25 februari 2010, 16:30:24 »
Weer een lege beurs waarschijnlijk..  :018:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #117 Gepost op: 25 februari 2010, 18:35:28 »
Weer een lege beurs waarschijnlijk..  :018:
Altijd dus hopelijk binnenkort weer een koper voor een motor hier [Yamaha]  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #118 Gepost op: 25 februari 2010, 22:50:36 »
Nieuwe remleidingen, nieuwe klus  :026:

Maar uiteraard eerst de boel netjes afdekken gezien die remolie de verf weg vreet en dat willen we niet  ;)



Zorgen dat de oude remolie verwijderd wordt............nouja oud als alle remolie er zo uitzag als deze waren er een hoop meer motoren die wel goed remden  :018: Ook hier weer zorgen dat alles netjes wordt opgevangen.



Nieuwe remleiding en met name de banjo's in de goede stand zien te krijgen zodat ze zonder spanning gemonteerd worden.



Voorzichtig losdraaien, leiding iets verzetten en weer vast maken en dan net iets strakker dan ze zaten dan dichten ze zeker goed af.



Remleiding op het rempotje is een feit maar altijd zorgen dat je het niet gelijk muurvast zit zodat er nog iets aangepast kan worden en anders kost het je weer een extra afsluitringetje  8)



Remverdeler is dus behouden en de rechterzijde [altijd kijken vanaf rijpositie] kan gemonteerd worden, 3 nieuwe ringen, 2 nieuwe leidingen  :026:



En als aales dan gemonteerd zit keurig natrekken van de banjo's en uiteraard het systeem weer vullen met remolie en ook deze keer weer binnen 5 minuten de verse olie uit de remklauwen en dan is het ontluchten zo gepiept  :022:



Na het ontluchten de boel goed onder druk zitten en nergens lekagge te bekenen en de remhendel voelt aan alsof die in een stuk beton graaft, keihard en een stoppie lijkt me zelfs mogelijk.................die zal weer goed remmen en dan merk je pas weer wat nieuwe remleidingen voor nut hebben en dat terwijl we nog geen meter gereden hebben  :039: Ik heb er vertrouwen in, ziet er best oke uit en de avond weer gevuld  :054:



En die oude remleidingen...............die gaan nog ff apart voor eventueel op een pekelfiets die een remleiding heeft met veel scheurtjes, deze zijn gewoon nog niet helemaal verrot dus in de opslag ermee  :103:



Zijn er hier mensen die nog wel eens de carterontluchting aftappen  :069: Ik bij elke motor hier 1 keer per jaar en deze heeft op 1 nacht geen vreemde uitstoot laten zien  :D



Sunny is zelf ook druk aan het sleutelen geweest en geholpen met de remleidingen maar ook nog andere zaken aangepakt maar dat lezen we vast wel binnenkort................gaat weer lekker met het beurtje  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: [Sunny] De nieuwe fiets van Sunny part II
« Reactie #119 Gepost op: 25 februari 2010, 23:26:17 »
Zoals Freak al aangaf ben ik me ook weer eens met de gang van zaken in de garage gaan bemoeien, zat verlegen om een paar zwarte handen, dus het achtertandwiel met houder maar eens onder handen genomen, was niet voor zijn tijd, er zat wat kettingvet aan, dus alles keurig met een oude tandenborstel en een bus WD-40 te lijf gegaan. Het resultaat mag er zijn, alle vet is weg, het tandwiel is weer bling-bling en is klaar om weer gemonteerd te worden. Het achterwiel was dat alleen nog niet, want er moesten eerst nog nieuwe transmissierubbers geplaatst worden. De oude waren echt aan hun eind en de nieuwe waren al sinds 2 weken in het bezit, dus moest het er maar eens van komen om die netjes een plekje te gaan geven waar ze thuishoren. Zie hier het verschil tussen oud en nieuw:

En zo ziet het wiel eruit als het aan alle kanten van nieuw rubber voorzien is:

Daarna het lager in het achterwiel van oud (zwart) vet ontdaan en driftig met de kwast in de weer geweest om er weer mooi nieuw geel vet in te krijgen. Ook de afstandsbus goed in het vet gezet, zodat het hele zaakje weer gesmeerd zal lopen en de afstandsbus er niet meteen uitvalt zodra je het wiel op zijn band zet. Geprobeerd de tandwielhouder weer terug te plaatsen, maar dat ging nog niet zo makkelijk. Het was zelfs zo lastig alles weer in elkaar te krijgen dat Freak er op zijn klompen op heeft staan dansen, maar dit had ook niet het gewenste resultaat, dus de rubbers maar met siliconenspray ingespoten, zodat alles net even wat makkelijker glijdt en zie hier het resultaat:

Morgenavond weer lekker verder prutsen, achterbrug zit nog onder het kettingvet (altijd een fijn karweitje, want aan het eind van het liedje is de achterbrug schoon en zit je zelf tot aan je oksels onder het kettingvet), het voortandwiel moet er ook nog af om daarachter goed schoon te kunnen maken en de ketting moet nog gereinigd worden. Morgenavond als ik uit de garage kom zal ik er wel weer uitzien als de dochter van de kolenboer, maar een beetje warm water en een stukje zeep doet wonderen! :034:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
341 Reacties
60666 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
250 Reacties
56504 Gelezen
Laatste bericht 03 december 2012, 19:34:01
door 4tm
18 Reacties
4183 Gelezen
Laatste bericht 09 augustus 2011, 18:46:01
door Stealth
85 Reacties
16511 Gelezen
Laatste bericht 27 januari 2012, 19:12:22
door Pepe
2 Reacties
2423 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2012, 19:15:48
door Pepe