Auteur Topic: De Beemer van Freak!  (gelezen 17587 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #100 Gepost op: 26 mei 2013, 09:42:42 »
Wat gebruik jij als contactcleaner en als contactbeschermer..??
Van het merk Scott beide, gebruiken wij voor de baas om printplaten en gecorrodeerde contacten schoon te spuiten en dat vervliegt nog sneller dan remmenreiniger dus als het droog is dan inspuiten met ontvochtiger van Scott, een soort kruising tussen siliconespray en wd-40  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #101 Gepost op: 26 mei 2013, 09:51:15 »
 :o Sow..jullie hebben de zaterdag weer goed weten te benutten! Goed werk Freak en Jessica!  :039:
Laat maar even weten wanneer je de BMW synchroon wilt hebben  :054:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3687
  • Geslacht: Man
  • Last Login:13 juli 2019, 20:02:15
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #102 Gepost op: 26 mei 2013, 10:29:27 »
Mooi man  :039: :036:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #103 Gepost op: 28 mei 2013, 15:55:57 »
En dan komt de grote bestelwagen van de TNT voorrijden en sta ik stijf van de spanning.........jajajajaja daar komt de cardan........en blijkt er alleen een pakketje voor de overburen te zijn, zelf nog achterin gekeken maar helaas mijn pakketje dus nog niet binnen  :106: Dan maar weer verder met wat er nog gebeuren kan........synchroon zetten van de injectie dingen  :054:



Eigenlijk zoveel eenvoudiger dan carburateurs............



B.A. heeft zich er volledig op gestort en gewonnen, de brug die de gaskleppen bedient kwam niet geheel terug in 0-stand maar onze master kwam, zag en overwon.........thanks kerel het blok draait nu merkbaar rustiger zonder ploffen  :036:



De koelvloeistof ook nog maar vervangen en blok gespoeld, echt alle sappen zijn verschoond nu.......



De boel natjes opschonen en de vette vingers verwijderen, netjes toch voor een motor met dik 127.000km  :D



Heul netjes...........



Klaar het al het kuipwerk en overige plastieken meuk  :018:



Degelijke kuipdelen, dik, zwaar en dat bevalt me wel want dit kan een stootje hebben..........gelukkig had racegirl ook dit allemaal opgepoetst dus monteren en ready to race  ;)



De achtervork mag ook weer op zijn plaats terug, alle lagers goed in het vet, spiebanen uitgaande as versnellingsbak dik in het vet en de rubberen balg opgeschoond en met wat gepriegel deze ook terug op zijn plekkie....



Geen speling, geen weerstand...........waar blijft die aandrijflijn  :057:



Achtervelg ook maar wat opschonen.........beetje pokken van de pekel erop maar de draadborstel brengt ook hier weer redding  :039:



Mooi,........ klaar en ik blijf lekker rijden met een alukleur achtervelg en voor een zwarte........helemaal goed  :007:



Alle kuipdelen weer waar ze horen te zitten, alles zonder spanning..........ready to race  :072:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4877
  • Geslacht: Man
  • Last Login:26 april 2019, 19:36:35
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #104 Gepost op: 28 mei 2013, 16:18:08 »
t'Is nog maar dinsdag.............voor het weekend zit die cardan er wel op  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #105 Gepost op: 28 mei 2013, 18:37:09 »
Ik hoop het want nu blijkt de verkoper 2 weken op vakantie te zijn, geen track en tracecode gekregen en op postcode pakket niet bekend ook staat zijn telefoon uit. .......morgen nieuwe ronden nieuwe kansen :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Kleintje

  • klein maar fijn
  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2112
  • Geslacht: Man
  • Last Login:25 juni 2018, 16:12:50
  • klein maar fijn
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #106 Gepost op: 31 mei 2013, 08:39:27 »
leuk adresje voor de zmvc borrel misschien  :093:
Holbewoner met een (aangetoond) groot hart

een ouwe bmw een rode honda voor de blubber en een manke poot om met mijn kangoeroe te rijden ;-).
en een hok vol met oude brikken

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #107 Gepost op: 31 mei 2013, 13:38:30 »
Heb al het een en ander aangepast ......verslag volgt :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #108 Gepost op: 01 juni 2013, 18:10:59 »
Ja ook zo kun je een achterrem ontluchten  :018:



De cardan met as welke is binnengekomen...........vet, vies en van het type 37/11 ipv 32/10 dus een andere verhouding maar wel afkomstig van een K75rt.........we gaan het beleven!



Peuteren en rommelen en onderdelen overzetten zodat we 1 keurige klok hebben..



Poesten en schrobben..........schoon moet dit zijn, een goed begin........



Oud taai vet dat blijft maar loskomen.......



Nieuwsgierig naar de verschillen...........zie en huiver  :X



Hoppa alles staat nu echt goed in het juiste vet.........deze zal even niet snel verder slijten!



Koppelingshevel zat niet in het pakket..........de bestaande dan maar uitboren want de lagers zijn compleet uitgesleten!



En vast dat alles zat, gelukkig hebben we de dremel nog in de buurt hangen  :103:



Beetje uitcutteren en de nieuwe lagers passen...



Goed heet stoken............



En met de handmatige bankschroef pers de lagers op hun plaats duwen  :026:



1e start...............rookmelder even buiten werking stellen  :D



Cardan spoelen........



Verder afbouwen, alles in het vet steken....



Koppelingshevel, afdichtrubber met keering op de plaats steken en afstellen..........wie verzint dit systeem nu  :044:



Kijk kijk originele koffers en onderspoiler  ;)



Koffers staan in de silicone in te weken dus achterzijde verder op orde maken..........



Duo-stepje hing op een half oor door.........boorparker en ook deze zit weer op 90 graden recht  :034:



Lamppies........jaja beetje extra licht kan geen kwaad........



Rommelen met bedrading en onderspoiler..........heerlijk origineel BMW.........



De laatste kentekenplaat met de juiste tekst monteren.........



Koffers er aan hangen en zo goed als klaar  :+



30km gereden, morgen nog een stuk rijden en dan volgt het verslag maar verbetering is er zeker wel  :018:





Ik zeg niet slecht zo op een 1e ritje de schaamranden zo goed als weggereden  :037:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • Last Login:27 december 2017, 19:48:18
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #109 Gepost op: 01 juni 2013, 19:35:02 »
Fijn dat ie weer in orde is Freak !!!, heb het uiteraard weer met plezier gevolgd!  :D
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4731
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 19:12:02
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #110 Gepost op: 01 juni 2013, 20:59:28 »
Ziet er goed uit die rijd ook weer.
Hoe is het ivm een andere cardan met de overbrengingsverhouding.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #111 Gepost op: 01 juni 2013, 23:45:46 »
Scheelt niet heel veel in optrekken en de top was vanmiddag 190km/h solo :))
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4877
  • Geslacht: Man
  • Last Login:26 april 2019, 19:36:35
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #112 Gepost op: 02 juni 2013, 11:21:34 »
 :021:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1407
  • Geslacht: Man
  • Last Login:14 maart 2017, 19:56:03
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #113 Gepost op: 03 juni 2013, 09:27:32 »
Weer super genoten van beeld en tekst! :036:
VT400

Offline Ghulst

  • 3rd King Of ZMVC
  • ***
  • Berichten: 2690
  • Geslacht: Man
  • Last Login:20 oktober 2019, 22:08:01
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #114 Gepost op: 03 juni 2013, 10:42:20 »
Mooi werk man! Goed om hem weer buiten te zien staan. Geniet ervan!

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1898
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:17 december 2017, 12:54:43
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #115 Gepost op: 03 juni 2013, 16:31:07 »
weer een knappe prestatie hoor :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Abjuh

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 318
  • Geslacht: Man
  • Last Login:11 mei 2017, 06:18:07
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #116 Gepost op: 03 juni 2013, 18:24:31 »
ziet er mooi uit allemaal , je buurman wil hem straks terug  :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #117 Gepost op: 04 juni 2013, 19:16:18 »
Thanks allemaal. .....en de buurman wil nu een CBR1000 :P
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #118 Gepost op: 04 juni 2013, 19:39:18 »
Bijna 400 km gereden met de Beemer dus tijd voor een rij impressie! De Beemer is netjes geworden maar van een knappe tafel kun je nog steeds niet eten maar meegenomen dat deze er ook netjes bijstaat :)) De 1e dag een 30 km gereden met tussendoor het een en ander testen en afstellen. .....prima verlopen en een merkbaar rustigere loop van het blok. ....klaar voor een ritje voor de stamtafel.......eerst nog de lampjes aansluiten stel dat we in het donker belanden ;D





Geregeld dus nog even een rondje en deze keer met volledige koffetset erop!





Prima verlopen en dus een ritje gedaan voor de stamtafel......prima verlopen al bleef het blok stationair op een 3500 toeren hangen.......ik verdacht de gas trottle valve dingetje van dat injectie geneuzel! Ook kan ik maar moeilijk wennen aan het aan-uit effeckt van het gazzzzzzz went vast vanzelf en nee het is zeer zeker geen honda ;D

De veerring voor voelt best goed, achter teveel deinen met duopassagiere......voor de rest genoten en met wat kleine aanpassingen klaar voor een langere tocht. Geslaagde stamtafel gehad en tevreden terug kijkend op de zondag :)





Verslagje van vandaag volgt nog. .....!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #119 Gepost op: 04 juni 2013, 20:52:04 »
Vanmiddag stond er een ritje richting Doel op het programma. ......eerst heeft B.A. het stationair terug gezet naar een 1100 toeren per minuut en dat is vandaag ook zo gebleven. ......dat probleem lijkt dus opgelost :D Ook de Beemer voorzien van wat gereedschap, hulptools voor onderweg, banden reparatie set, rol sporttape, trekbandjes, poetsdoeken en nog veel meer handigheden......en nog ruimte over zonder maar iets in de topkoffer te hebben gelegd ;D





Alle vloeistoffen nagezien en deze zijn keurig op niveau. ......bandjes nog keurig op druk, alles klaar voor een nieuw ritje en met de 1e tankbeurt kwam ik op een verbruik van 1 op 18 ;)

Pak aan, helm op, handschoenen aan en met Nantastic richting Goes getrokken zodat we even de overheerlijke kaneel broodjes mee konden pakken!



De rit door de westerscheldetunnel en richting Doel verliep prima......de extra veervoorspanning achter is een gouden greep gebleken, niks nadeinen en een stuk beter sturen. Ook een stuk prettiger rijden met een motor die terugkeert naar een mooi stationair toerental. De remmen voldoen prima, geen trillingen of vreemde zaken en de motor is lekker krachtig met een mooi koppel en bij sportief rijden misstaat er niks......aangekomen in Doel de overheerlijke kaneelbroodjes genuttigd ;)



Rondje Doel gereden en nabij de kerk geparkeerd. .....tijd om het dorp weer eens te verkennen!







Paar uurtjes gelopen en gesnuffeld aldaar en tevens Specter gespot. .....was tof kerel.......nog geprobeerd een beetje benzine te scoren maar helaas ook de pomp die 24 uur per dag open zou zijn levert niks meer :P





Genoeg gezien en via de kuststrook teruggereden en de Beemer bevalt gewoon prima zonder rottigheden.......klaar voor weer een nieuw avontuur en met dik 220km op de teller en de benzine meter op de helft geeft dit een prima gevoel en ja die benzinemeter klopt........we gaan het beleven maar Nantastic heeft net weer heerlijke broodjes ei in elkaar gedraaid.......voldaan van vandaag groeten wij u weer ^-^
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"